Тази сутрин, в проправителствената "Нова телевизия", Йорданка Фандъкова коментира темата за мръсния въздух в София. Тезите ѝ заслужават подробен анализ, но сега ще се спрем само на частта за градския транспорт в София. Г-жа Фандъкова днес каза, че "ако не можем да си купим екологична кола, ще се возим на градския транспорт" и "Ролята на общината е да инвестира в това да направи градския транспорт достъпен и удобен". Точно така, само че той твърде често не е такъв.
В социалните мрежи последните дни изобилства от коментари за безумните интервали, на които се движат колите от градския транспорт в София. Читатели на ФАКТИ също сигнализират за това, като част от случаите са за иначе добре транспортно обезпечени квартали, като "Младост" например. Става дума и за делнични дни. Сами можем да си дадем сметка каква е ситуацията в отдалечените квартали, както и в почивните дни.
Това идва да покаже, че градският транспорт е поредния сегмент в управлението на София, където управлението на Йорданка Фандъкова се проваля. Каква е ползата от метрото, ако то носи след себе си разреждането на интервалите на наземния градски транспорт? Или цялостното спиране на трамвайни линии. В Столична община трябва да разберат, че новите метролинии и новозакупените автобуси за градския транспорт трябва да са само от помощ, а не за сметка на компромиси и орязване на цялостната услуга. Особено когато тя се представя като приоритетна алтернатива на замърсяващите въздуха автомобили.