В Прага започват огромен ремонт и дострояване на две гари и ги превръщат в интермодални терминали, включващи автостанции, трамвайни спирки и паркинги. Целта е да се създадат нови места, на които бързо, лесно и удобно пътниците да се прехвърлят от един вид транспорт на друг. У нас, започнатата, но недовършена автостанция Изток е символ на липсата на каквато и да е визия и план в сферата на транспорта.
Това коментира „Спаси София“.
Вместо хилядите пътници използващи градски и междуградски автобуси да имат удобно място за прехвърляне на бързия трамвай 22, пътувайки към центъра, терминалът е изоставен. Непонятно е, че тежката строителна дейност отдавна е изпълнена и пак няма воля за довършване на съоръжението.
При довършване на автостанция Изток трябва да бъде изграден и многоетажен буферен паркинг за приходящите автомобили от автомагистрала Хемус. За да се случи всичко това, обаче, е наложително в Столичната община да се разбере, че градът ни няма как да се развива устойчиво и успешно, ако транспортът и интермодалността са последен приоритет. Сходни по размер градове на София имат десетки интермодални терминали, а тук нямаме нито един.
Потенциалът е огромен, а нужда от такива има на много места – Гео Милев, Г. М. Димитров, Люлин, Сливница, Овча Купел... С въвеждането на електронната билетна система, нуждата за удобно прекачване и свързване на линиите на градския, регионалния и личния транспорт ще стане още по-голяма. Затова призоваваме кмета Йорданка Фандъкова - Yordanka Fandakova и новия зам.-кмет по транспорта да изготвят в рамките на следващите 6 месеца план за изграждане на интермодални терминали, а средства за първите от тях да бъдат предвидени в бюджета за 2021 г.