Въвежда се възможността за ускорена услуга при издаване на свидетелства за управление на МПС, съобщават от МВР. Заявления се приемат само в ОДМВР и СДВР; изпълнението е 3 работни дни.
В случаите на подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство (СУМПС) поради изтичането на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат, може да бъде заявена ускорена услуга за издаване - до три работни дни от приемането на заявлението, което се подава само в звена "Пътна полиция" при Столичната дирекция на вътрешните работи или областна дирекция на Министерството на вътрешните работи;
Чуждестранно СУМПС се подменя с българско при обикновена услуга в срок до 30 дни от приемането на заявлението, което се подава само в звена „Пътна полиция” при СДВР или областна дирекция на Министерството на вътрешните работи.
Добре е да знаете:
- Български личен документ се издава въз основа на подадено заявление по образец;
- Заявленията с обикновена поръчка за подмяна на българско свидетелство за управление на МПС поради изтичане на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на постоянния адрес от едно населено място в друго населено място, или на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат, се подават в районните управления (РУ) при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес, в звената „Български документи за самоличност” при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес или в дипломатическите или консулските представителства на Република България в чужбина;
- Следва да се знае, че при установена необходимост от допълнителни проверки, както и възникнали технически и/или софтуерни проблеми, свързани с издаването на български личен документ, са основание издаването на български личен документ чрез бърза, експресна или ускорена услуга да се трансформира в обикновена услуга;
- Свидетелство за управление на МПС се издава след придобиване на правоспособност по Закона за движението по пътищата (ЗДвП). Издаването и подмяната на документа се извършва на основание на заявление по образец, подадено лично в звената „Пътна полиция” на СДВР/ОДМВР по постоянния адрес на заявителя и след представяне на лична карта, временна карта за самоличност или паспорт. Заявление за издаване на свидетелство за управление на МПС може да се подаде и от лице, упълномощено от заявителя с нотариално заверено изрично пълномощно, в случаите по чл. 17, ал. 5 от ЗБЛД. При подаване на заявлението лицето може да посочи, че желае да получи готовото свидетелство за управление на МПС в РУ, звеното „Български документи за самоличност” или звеното „Пътна полиция” при СДВР/ОДМВР по постоянния си адрес;
- Заявленията за подмяна с българско свидетелство за управление на МПС, както и за замяна на чуждестранно свидетелство за управление на МПС, се подават в звената „Пътна полиция” при СДВР/ОДМВР по постоянен адрес;
- На чужденците с разрешено пребиваване в Република България и с придобита правоспособност съгласно ЗДвП се издава свидетелство за управление на МПС по реда на Глава четвърта „Условия и ред за издаване на свидетелство за управление на моторно превозно средство” въз основа на подадено заявление по образец.