Днес в ефира на БТВ за пореден път АПИ заблуди протестиращите жители от сливнишките села Гълъбовци, Гургулят и Ракита, че има взето решение напролет да започнат ремонтни дейности. Това се казва в изпратено до медиите становище на Институт за пътна безопасност. От там уточняват, че са поискали от АПИ инвестиционната програма за 2023 година. Оказа се, че тя все още не е готова. Логично възниква въпроса как така отговорни длъжностни лица от АПИ обещават нещо, което не е утвърдено от Министъра на регионалното развитие и благоустройството. Възниква въпросът и защо министърът е допуснал АПИ да не е изготвила все още инвестиционната програма при положение, че през 2022 година са похарчени десетки милиони левове за проектиране.
Експертите на ИПБ за пореден път настояват АПИ да започне да работи съгласно изискванията на Закона за пътищата и да спре с политическата демагогия.
Ето отговора на АПИ на запитванията на ИПБ:
Уважаеми господин Байрактаров,
В отговор на полученото запитване Ви предоставяме следната информация:
Каква е стойността на приходите за 2022 г. от продажба на винетки?
Приходите от е-винетки през 2022 г. са 282 397 837 лв.
Каква е стойността на приходите за 2022 г. от тол такси?
През 2022 г. приходите от тол такси са 271 302 392,64 лв.
Каква е стойността на приходите за 2022 г. от наложени глоби?
Общата сума на приходите от наложени глоби за 2022 г. са 27 655 206,46 лв. Като от тях 26 741 352,22 лв. са от компенсаторни такси, 725 609,24 лв. от съставени актове за установяване на административни нарушения /АУАН/, 188 245 лв. от наказателни постановления.
Каква е проектната готовност за основен ремонт на пътища през 2023 г. и за кои пътища от РПМ се отнася тя?
В момента се разработва инвестиционната програма за 2023 г. След утвърждаването ѝ ще може да се посочат пътните участъци.