Полигоните за безопасно шофиране трябва да се върнат като част от изпита за бъдещи шофьори. Предложението е на министъра на транспорта. Той обясни, че държавата разполага с терени за целта, но е необходимо финансиране, припомня Bulgaria ON AIR.
"Полигонът за мен е да накараш курсиста да паркира между два автомобила, а не между два пластмасови колчета, защото ако допреш колчето – на изпита ще те скъсат, но ако допреш автомобила, какво става – трябва да платиш щетите", мотивира се автоинстукторът от София Димитър Мишев.
"Такива полигони за екстремни ситуации има в почти всички страни от ЕС и в много страни, които не са в ЕС, включително Сърбия. Резултатът е явен - в България има повече смъртни случаи, отколкото в Сърбия", даде пример председателят на АКАБ Красимир Георгиев.
Михаела вече месец кара курс за шофьор. Преминала е обучение на полигон, но това е по преценка на школата ѝ.
"В началото, когато започнах курса, инструктfрът ме заведе на полигон, където ми обясни основите на шофирането, карах няколко часа на полигона, показа ми как се паркира и се чувствам много по-подготвена на пътя", сподели Михаела Маринова.
Именно затова Диян винаги води курсистите си на полигона, макар и това да му коства огромно финансово вложение, защото му се налага сам да поддържа терена.
"Курсистите, когато са на полигона се отпускат и оттам се подобрява качеството на процеса на обучение. Паркирането в реални условия винаги трябва да съществува, но когато сложим една сериозна подготовка на площадката много по-лесно се справят курсистите", категоричен е автоинстукторът от Стара Загора Диян Паунов.
Според експерти все по-малко школи ползват полигоните за обучение, затова е важно да влезе в сила закон, който да ги задължава.