Създадохме екшън план, който ще приключи в края на септември, за най-неотложните мерки, които трябва да вземем за подобряване на железопътната инфраструктура и нейното състояние. Това заяви инж. Стоян Стоянов, генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура". Той участва в дискусия за развитието на железопътния превоз, предават от БТА.
Стоянов подчерта, че превозвачите се нуждаят от по-добро състояние на инфраструктурата, за да осъществяват качествено и навреме услугата, която предлагат.
"Не трябва да разглеждаме инфраструктурата самоцелно и да изграждаме инфраструктура заради самата нея. Трябва да изграждаме инфраструктура за бизнеса – железопътните превозвачи и техните клиенти. За мен важно да сложим приоритет върху пътническите превози, защото това е лицето на железниците, без да омаловажавам товарните превозвачи, които извършват доста сериозен бизнес. Когато данъкоплатецът се качи във влак, той оприличава железниците с пътническите превози. Когато осигурим инфраструктура за пътническите превози, ще има такава и за железопътните товарни превозвачи", посочи Стоянов.
Той подчерта, че трябва да се правят чести срещи с железопътните товарни превозвачи, за да се развива инфраструктурата "на база желанието на бизнеса".
В денонощието се движат около 550 влака, на месец около 17 000. За тяхното обслужване са необходими 129 локомотива. От тези 129 локомотива най-масова е серия 40, в момента са необходими 49 такива единици, обобщи по време на дискусията инж. Георги Друмев, изпълнителен директор на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД.
От началото годината имаме пет произшествия, като те са станали между юни и август, посочи Друмев.
"След всеки инцидент нашите специалисти анализират причините с цел да се подобри състоянието на подвижния състав и да не бъдат допускани повече такива инциденти. Оказа се, че всички инциденти са в тази серия 40", коментира Друмев. Анализирайки съответните технически причини, довели до инцидентите, предприехме мерки за недопускане на повече такива, добави той.
По думите му друг проблем е електрическата инсталация. Закупени са съответните уреди, за да констатират конкретните пропуски, обясни Друмев.
Предвиждаме монтиране на видеонаблюдение в локомотивите и мотрисите, каза още директорът на БДЖ.