Защо се стигна до протест на столичния градски транспорт и какви са изискванията на шофьорите?
"В началото на тази година отново протестираха транспортните работници за увеличение на заплатите. Тогава те поискаха 30% увеличение на заплатата и по-добри условия на труд. Получиха 15% увеличение и куп обещания. Условията на труд в гаража на транспорта са лоши и неприемливи. Това е вследствие на орязаните капиталови инвестиции, които трябва да се извършат. Има над 200 шофьори, които липсват, което е над 10% от личния състав на автотранспорта", заяви общинският съветник от "Има такъв народ" Пламен Данаилов в "Денят ON AIR".
Според него не е лесно да се разработи една бонусна система, но не е и ядрена физика.
"Ако някой ти обещае нещо и не го изпълни, е справедливо да му се разсърдиш. Те не получават малки възнаграждения, но даже и при тях няма достатъчно кадри. Човек би търпял лоши условия на труд ако възнаграждението му е достатъчно високо. Но когато му липсват и двете, става трудно. Транспортната рамка, която Терзиев, неговият екип и подкрепящите го общински съветници предложиха, беше изключително лоша. Тя доведе до това да се съберем на извънредна сесия да спасяваме двата наземни оператора - автотранспорта и електротранспорта. Тя доведе до това да няма автотранспорт и има към 4 млн. неизпълнени километри тази година", допълни Данаилов за Bulgaria ON AIR.
Нужни са средства и за ремонт
По думите му липсват средства за нови автобуси и за поправка на старите.
"Липсват може би едни 9 до 10 млн. лв. за качествен ремонт на част от автобусите, които не са в движение. Липсват няколко десетки милиона лева за инвестиции в гаражите. Инвестициите за гаражите са и да могат автомонтьорите да си вършат качествено работата за да пътуваме в качествени автобуси. Парите от държавата са по постановление на Министерския съвет. Транспортът е и социална услуга и трябва да има дофинансиране, защото се ползва и от учащи, и от инвалиди, и от пенсионери", коментира гостът.
Дългът на "Топлофикация София" може да надхвърли 2 млрд., категоричен е Данаилов.
"В момента заради неизпълнение на капиталовата програма в Столична община има много средства. Скоро дългът може да излезе над 2 млрд. Те са разделени между 800 млн. на двете дружества. Това е социална услуга. "Топлофикация" е в капана на бедността. Имаш определена социална услуга, която доставяш, но основният източник на енергия, която доставяш, е газът. И само за 2022 г. "Топлофикация" натрупа около 500-600 млн. лв. загуба, защото тогава цената на природния газ беше 70 лв. Имаше момент, когато се купуваше на 350 лв.", поясни той.