Обемът на транзакции в хотелския сегмент в Европа възлиза на 13,3 млрд. EUR, което е с 18% по-малко от година по-рано и с 51% по-малко от 2019 г.
В същото време броят на продадените/закупените хотели също намалява (с 11% до 440) и средната цена на един хотел (с 8% до 30 млн. EUR). Но по отношение на една стая сумата на инвестицията се увеличи с 13% и възлиза на 235 000 EUR.
Обединеното кралство отново е най-големият хотелски пазар. След нея се нареждат Испания и Франция. От градовете най-много транзакции се падат в Лондон, Мадрид и Париж.
73% от участниците във всички сделки са европейци. Най-активни са инвестиционните дружества от сектора на недвижимите имоти. Дружествата с частен капитал са вторите най-активни продавачи, докато институционалните инвеститори са вторите най-активни купувачи.
2022 г. се оказа по-малко успешна година за този сегмент, отколкото може да се очаква след края на пандемията. Причината е конфликтът в Украйна, който предизвика повишаване на цените на енергията и храните. Въпреки това задържаното търсене и увеличеният туристически трафик позволиха на хотелите да надминат останалите сегменти.
Намаляването на инфлацията и повишаването на доходите ще повишат търсенето на ваканции, което от своя страна ще привлече инвеститори - страните от Южна Европа изглеждат особено привлекателни.
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК