Отидете към основна версия

8 006 52

Да се кандидатира или не Фандъкова? ФАКТИ помага (част 2)

  • столична община-
  • йорданка фандъкова-
  • кмет-
  • местни избори 2019-
  • бул. копенхаген-
  • източен парк

Днес темата е бул. "Копенхаген"

Снимка: Факти
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Наскоро ФАКТИ започна поредица, с която цели да помогне на колебаещата се Йорданка Фандъкова да реши дали да се кандидатира за трети пореден мандат за кмет на София. Големият въпрос е дали това е по силите ѝ, след като истински важните проекти, които изискват дългосрочна визия, в София така и не се случват. Споменавайки за такива, днес искахме да ви покажем новия бул. "Копенхаген", свързващ кварталите "Младост" и "Дружба", както и движещия се по него трамвай. Уви, такива няма.

Подобно на неслучващото се кръгово кръстовище по вече показания от ФАКТИ бул. "Св. Климент Охридски", продължението на "Копенхаген" влизаше всяка година в плана на Столична община. Първа копка прави през 2009 г. Бойко Борисов, тогава като кмет на София. Впоследствие след поемането на поста от Йорданка Фандъкова булевардът стига до "Цариградско шосе" и засега си остава дотам. Казусът с булеварда в частта откъм "Младост 1А" и "Младост 3" е това, че трябва да премине през неотчуждени имоти на горублянци, за които сме писали неведнъж. Уж предвидени за Източен парк, уж за булевард, недай Боже за ново строителство, но с тези земи към момента не се случва абсолютно нищо. Защото Столична община просто се лута и не взима еднолично решение, обещанията обаче си вървят. И след като толкова години не се направи нищо по казуса, наскоро от Общината съобщиха, че всички отчуждения са "замразени" и на този етап се отказват от строителство на трамвайно трасе. А булевардът е нужен - както като алтернатива на бул. "Александър Малинов" за връзка между "Младост" и "Дружба", така и като такава на бул. "Цариградско шосе" в района на изхода от София, където също трафикът редовно е кошмарен. Зоната около магазин "Метро" също се застроява активно с атрактивни сгради, в които работят много хора, за съжаление с недостатъчно обезпечен транспортен достъп.

Предвиденото от дълго време трамвайно трасе в района дори бе с положени донякъде релси. Но падна жертва на цялостното отношение на Общината към един от най-бързите и екологични видове транспорт, какъвто е трамвайният. Използваме казуса, за да ви покажем и други изоставени трамвайни трасета. За 10 години по време на управлението на Йорданка Фандъкова в София не бе създадено нито едно ново трамвайно трасе. Темата е актулна в дните, когато в София тръгна новия тролей 7, той сменя заличения трамвай 6, който "Обеля 2" с кв. "Иван Вазов". Част от построеното трасе на тролея по ул. "Фритьоф Нансен" се оказа, че няма да бъде използвано, но за такива дребни неразбории няма да се захващаме, тъй като няма да ни стигне времето до кметските избори. Тях обаче г-жа Фандъкова си ги знае много добре. И е желателно също да ги има предвид при взимането на решение.

Бел. ред. Използвани са снимки от форум Skyscrapercity.com, потребител Kraxx.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 12 гласа.

Свързани новини