Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен спечели състезанието за Гран при на Емилия-Романя! Нидерландският пилот на Red Bull стартира от първа позиция днес и не даде никакъв шанс на своите преследвачи и напълно заслужено стигна до успеха. Победата е още по-сладка за австрийския тим, след като втори се нареди съотборникът на Верстапен - Серхио Перес. На почетната стълбичка намери място и пилотът на McLaren Ландо Норис.
Надпревраата обаче се оказа пълно разочарование за феновете на Ферари, които очакваха много повече от своите любимци. Подписалият нов договор по-рано през тази седмица Карлос Сайнц отпадна още в първата обиколка след състезателен инцидент с Даниел Рикиардо, докато Шарл Льоклер водеше сериозна борба за втората позиция с Перес, но девет тура преди края се завъртя и падна до деветата позиция. В крайна сметка монегаскът завърши състезанието на шесто място.
Първото за годината състезание на европейска земя не предложи особени емоции, въпреки че пилотите стартираха на напълно мократа писта "Имола", което създаваше предпоставки за вълнуващи обрати. Такива обаче не настъпиха, тъй като времето се задържа стабилно, а потеглилият от полпозишън Верстапен нямаше затруднения да задържи първата си позиция през цялото време.
На старта Макс Верстапен не даде никакъв шанс на Шарл Льоклер да го изпревари, а Серхио Перес дори успя да прескочи монегаска за втората позиция. Впоследствие и Ландо Норис се справи с Льоклер, който падна до четвърто място.
В петата обиколка състезанието беше рестартирано, като Верстапен остана лидер, Перес беше втори, а трети и четвърти са Норис и Льоклер. След рестарта монегаскът бе на 2,7 секунди зад световния шампион.
Льоклер обаче натисна Норис и три тура по-късно изпревари пилота на McLaren за третата позиция. В същото време Люис Хамилтън преследваше Ланс Строл за 10-ото място, като авансът на канадеца бе по-малко от 0,7 секунди.
В 12-ата обиколка другият пилот на Mercedes изпревари Кевин Магнусен, но датчанинът веднага контраатакува и си върна позицията на излизане от завоя. Малко след това обаче последва нова атака на Ръсел на шикана, която този път беше успешна и британецът вече върви пети.
В 13-ия тур Льоклер намали изоставането си на по-малко от две секунди от Перес, докато Верстапен има аванс от 5,5 секунди пред своя мексикански съотборник.
В рамките на две обиколки (19-а и 20-а) в бокса за смяна на гуми влязоха Перес (средно твърди), Ръсел (средно твърди), Хамилтън, Верстапен и Льоклер, които също сложиха средно твърди сликове.
Монегаскът се завърна на пистата пред Перес, който обаче веднага го атакува и не му остави време да загрее новите си гуми, след което си върна втората позиция. Верстапен е начело със 7,2 секунди пред Перес, Льоклер е трети, на 9 секунди зад световния шампион.
В 26-ия тур Естебан Окон беше наказан с 5 секунди за опасно връщане на алеята пред боксовете от екипа на Alpine.
Осем обиколки след това Хамилтън опита две поредни атаки рещу Гасли за 13-ото място, като на спирането за „Вилньов“ беше най-близо, но остана от външната страна. Към 36-ата обиколка Окон вървеше 11-и, но е наказан с 5 секунди, което означава, че Албън, Гасли и Хамилтън могат да се пред него на финала, дори и да не успеят да го изпреварят.
Към 38-ия тур Верстапен водеше с 12,7 секунди пред Перес, а Льоклер бе на 2,2 секунди зад Перес. В 41-ата обиколка световният шампион затвори с една обиколка Хамилтън, който се дръпна встрани на стартфиналната права.
В 42-ата обиколка Верстапен направи нова най-бърза обиколка и води убедително с 12,2 секунди пред Перес. Льоклер пък бе на 2,9 секунди зад Перес.
Три тура след това отново Хамилтън опита две атаки срещу Гасли, но отново неуспешни.
Постепенно Льоклер успя да си върне третото място в колоната и да изпревари Ландо Норис, а от щаба на Ферари първи решиха да заложат на меки гуми, с които да се атакуват два болида на Red Bull. Самият Льоклер обаче изрази съмнение около избора на екипа му и тези му колебания се оказаха оправдани. В 54-тата обиколка монегасецът допусна много груба грешка, която го извади от битката за места на подиума. Льоклер се завъртя на един от завоите и напусна пистата. В този момент той "дишаше във врата" на намиращия се на втора позиция Серхио Перес, а инцидентът го принуди да влезе за втори път в бокса в рамките на няколко тура и това го свали до девета позиция.
До края на състезанието Льоклер успя да се изкачи до шестото място, но това е малка утеха за него предвид факта, че Верстапен събра пълен актив от точки през уикенда, печелейки състезанието, спринтовото състезание и давайки най-бърза обиколка.
Световният шампион Макс Верстапен с Red Bull спечели спринтова надпревара в събота и ще стартира от първа позиция днес. Нидерландецът, който потегли първи, след като победи в квалификацията в петък, записа време от 30:39.567 минути и взе 8 точки. Верстапен стигна до победата изключително драматично, изпреварвайки Льоклер в предпоследната обиколка.
Втори се класира лидерът в шампионата Шарл Льоклер с Ферари на 2.975 секунди, а трети е съотборникът на Верстапен - Серхио Перес с пасив от 4.721 секунди.
Пилотите на Mercedes Люис Хамилтън и Джордж Ръсел ще стартират съответно 14-и и 11-и. Китайският пилот Гуанюй Чжоу с Alfa Romeo не успя да завърши спринта, след като се сблъска с Пиер Гасли от Алфа Таури и разби болида си.
Според резултатите от състезанието първите осем пилоти спечелиха точки. Стартовата решетка се формира въз основа на резултатите от спринта, а не на квалификацията, която се проведе преди ден.
„Имола“ се завърна в календара на Формула 1 през 2020-а след 14-годишно отсъствие, но това е първи път от три издания, в които феновете са допуснати след пандемията на коронавирус. За уикенда са продадени над 120 хиляди билета.
Стартовата решетка:
1. Макс Верстапен (Нидерландия, Red Bull)
2. Шарл Льоклер (Монако, Ferrari
3. Серхио Перес (Мексико, Red Bull)
4. Карлос Сайнс (Испания, Ferrari
5. Ландо Норис (Великобритания, McLaren)
6. Даниел Рикардо (Австралия, McLaren)
7. Валтери Ботас (Финландия, Alfa Romeo)
8. Кевин Магнусен (Дания, Haas)
9. Фернандо Алонсо (Испания, Alpine)
10. Мик Шумахер (Германия, Haas)
11. Джордж Ръссел (Великобритания, Mercedes)
12. Юки Цунода (Япония, AlphaTauri)
13. Себастан Фетел (Германия, Aston Martin)
14. Люис Хамилтън (Великобритания, Mercedes)
15. Ланс Строл (Канада, Aston Martin)
16. Естебан Окон (Франция, Alpine)
17. Пиер Гасли (Франция, AlphaTauri)
18. Александър Албон (Тайланд, Уилямс)
19. Николас Латифи (Канада, Уилямс)
20. Гуанюй Чжоу (Китай, Alfa Romeo)