Отидете към основна версия

21 550 10

Зимни чистачки: има ли такова чудо?

  • чистачки

Подготовката на автомобила за зимата не се изчерпва със смяна на гумите и незамръзваща течност за чистачките. Преди настъпването на големите студове трябва да се проверят редица системи на колата, както и състоянието на самите чистачки.

Сред шофьорите битува мнение, че те могат условно да се разделят на два вида - зимни и летни. Всъщност такава класификация няма. Перата има са всесезонни и на теория могат да служат целогодишно. Друг е въпросът, че чистачките с метална шина имат шарнирни сглобки, които замръзват.

На пазара все по-рядко се среща старият тип, а рамената на чистачките на съвременните автомобили са пригодени изключително за такива без метална шина. Слабото място и на двата вида са гумените пера. По протежението им са предвидени улеи за отвеждане на водата, в които през зимата попада сняг и влага. Когато те замръзнат, перото губи еластичност и качеството на почистването се влошава драстично.

За да се справят с този проблем, производителите третират каучуковата смес с тънък слой тефлон или графит. Той отблъсква влагата и предотвратява замръзването. При избор на чистачките за зимата трябва да се търси модел с по-дебела и здрава основа, която да се справя с по-големи количества сняг без да се огъва.

Хубавите чистачки са скъпи и за това има причина. Производителите влагат сериозни средства в разработката и тестовете на различни смеси, които са подходящи за тежки метеорологични условия. Смяната на перата и третирането им с различни препарати понякога върши работа, но ефектът е временен. Най-удачният вариант е чистачките да се сменят поне два пъти годишно - например през март и септември. През зимата перата се амортизират от ниските температури, леда и незамръзващите течности, а лятото изсъхват от жегите.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини