Колкото е по-ново и по-скъпо едно превозно средство, толкова повече е оборудвано с различни екстри, които улесняват живота на шофьорите. Въпреки това сезонният фактор не позволява използването на някои от тях изцяло. И ако приемете съветите на специалистите небрежно, тогава привидно полезните технологии могат да се превърнат в източник на допълнителни разходи. Една такава екстра са т.нар. автоматични чистачки.
Автоматичната работа на чистачките се контролира от сензорът за дъжд - опция, която като цяло полезна. Сензорът, разположен на предното стъкло, открива наличието на вода върху последното и дава сигнал за задействане на чистачките. На свой ред чистачките автоматично отстраняват причината за лоша видимост, без да отвличат вниманието на водача от пътната обстановка.
Има още един положителен аспект на тази опция - сигурността. При обилни валежи и лошо отводняване на пътя на повърхността на асфалта се натрупват локви, през които не всички шофьори са внимателни. В резултат на бързото преминаване на насрещния трафик през локва, почти целият ѝ обем може незабавно да се появи на предното ви стъкло. Тук е полезен сензорът за дъжд, който, докато шофьорът се опитва да разбере какво се е случило и поддържа колата в лентата, реагира със светкавична скорост, изчиствайки предното стъкло от излишната вода.
Ако обаче сензорът за дъжд е благословия в топло време, тогава с настъпването на зимата е по-добре да го изключите. Работата е там, че през зимата, когато пътищата през деня са кишави и мръсни, а през нощта замръзват, влага под формата на лед в дебел слой пада върху целия автомобил, включително върху предното стъкло и чистачките. И това не е добре, защото не всички шофьори чакат, докато предното стъкло се размрази напълно, а започват да се движат веднага щом се появи малка пролука пред тяхното място.
На свой ред сензорът за дъжд разбира, че шофьорът е започнал да кара с явно непрозрачно предно стъкло и веднага се втурва на помощ, свързвайки чистачките с решението на проблема. Но те, уви, са замръзнали здраво и още не са имали време да се размразят. Задвижващият мотор напразно се опитва да измести покритите с лед чистачки, изпитвайки голямо претоварване. И в резултат на това той се разваля или се нарушава трапецовидната механика, отговаряща за предаването на въртящия момент от електромоторчето към чистачките.
Ако обаче автомобилът е оборудван с пакет "топли опции", който включва загряване на предното стъкло в изходната зона на чистачките, тогава горният проблем най-вероятно няма да ги засегне. В противен случай през зимата, е по-добре да изключите автоматичната работа на чистачките. Или първо загрейте колата старателно и се уверете, че чистачките се движат свободно. И не ги оставяйте повдигнати през нощта - по този начин можете да преразтегнете притискащата "рамената" пружина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Правилно
Коментиран от #7
11:21 24.12.2020
2 ддд
11:22 24.12.2020
3 Име
11:22 24.12.2020
4 Директора
Коментиран от #13
11:35 24.12.2020
5 Перник
Коментиран от #6
11:41 24.12.2020
6 Реалист
До коментар #5 от "Перник":
Да не забравиш да си туриш капачка от минерална вода на чистачките да не драскаш стъклото бе убитак, деееева и орките дееева11:42 24.12.2020
7 На каква кола
До коментар #1 от "Правилно":
Сменил съм над 15 коли и моторчето никога не ми е горяло от това. Само на една кола ми изгора, защото беше поставено на такова място, където се стичаше водата от предното стъкло, уплътнението на моторчето беше дефектно и беше влязла вода в него. Колата Ауди А4 а моторчето Бош.11:49 24.12.2020
8 pishmo
Коментиран от #18
12:10 24.12.2020
9 Даааа
Коментиран от #31
13:32 24.12.2020
10 PlimP
Коментиран от #11
17:23 24.12.2020
11 бай Иван
До коментар #10 от "PlimP":
И на чистак новите ситроени и подобни всеки път трябва да я пускаш като запалиш колата.Коментиран от #29
18:12 24.12.2020
12 оня с коня
Коментиран от #20
19:22 24.12.2020
13 Лада Веста Крос
До коментар #4 от "Директора":
Винаги са имали защита от претоварване чистачките на колите, поне в последните 40 години. При това и съветските. Аз лично атоматичния режим го държа по принцип изключен. Но пък и колата ми не е на открито, което е истинското предимство да не се занимваш да чистиш снега и леда от колата.08:09 25.12.2020
14 psf
08:47 25.12.2020
15 8дс8дс8
10:38 25.12.2020
16 Живеем в 20 век
В по-модерните автомобили, дори това да не е направено при производството на автомобила, може да бъде направено в последствие, като при някои от тях дори като update през интернет.
Коментиран от #17, #27
11:10 25.12.2020
17 Объркал съм се "малко"
До коментар #16 от "Живеем в 20 век":
Ама то колко е един век разлика 😜11:14 25.12.2020
18 Гошо
До коментар #8 от "pishmo":
Да, на по- нормалните коли на всяко палене режима авто е офф, трябва ръчно да се пусне...11:34 25.12.2020
19 Бай Гуй
13:16 25.12.2020
20 Басри
До коментар #12 от "оня с коня":
Ако имаш и радио може и кюкчек да удариш... С гьобеци.....13:54 25.12.2020
21 Минчо
14:11 25.12.2020
22 Dino
Коментиран от #23
14:19 25.12.2020
23 Иван
До коментар #22 от "Dino":
Ами не е съвсем така, Hyundai ix35, модел 2010, автоматичния режим е от лостчето и не се изключва автоматично. След стартиране на двигателя, ако чистачките са били на автоматичен режим, тръгват сами - само един път почистват стъклото и после вече от сензора ...Коментиран от #26
16:42 25.12.2020
24 kkk
Карам коли със сензор за дъжд поне от 10 години насам и НИКОГА не съм го изключвал "авто" режима- дори да съм забравил лоста в авто-режим вечерта когато паля сутрин чистачките НЕ тръгват сами.
Ако вие карате някакви боклуци накичени с модерни сензори, но все още работещи по старите принципи "това копче задейства ПРЯКО онзи механизъм" е ваш проблем- в моята кола принципа е "копчето казва на компютъра, а той сверява купища параметри и решава дали да изпълни командата"... А когато съм угасил колата, компютъра е заспал (след 5 до 15мин. според модела кола) и сутринта запаля комп. просто пренебрегва командата "чистачки в авто"- и това го има заложени в коли които днес са 20-годишни...
17:16 25.12.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 ХАМ ХАМ ХАМ
До коментар #23 от "Иван":
Тук се говори за автомобили не за кореа дръгел20:20 25.12.2020
27 Доко
До коментар #16 от "Живеем в 20 век":
Ма ти още в 20-ти век ли си?01:29 26.12.2020
28 Дик
01:31 26.12.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Шердан Българов
До коментар #9 от "Даааа":
Аз пък карам масквич 403 без моторче а с ръчно задвижване на чистачките и досега проблеми нямамКоментиран от #32, #33
13:12 26.12.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.