Мненията по този въпрос са най-различни, като варират от пълно отричане на автомобилните газови уредби, до токива, че те са по-малък замърсител на околната среда и по никакъв начин не вредят на двигателя. Истината обаче е някъде по средата, като АГУ-то си има своите плюсове и минуси. Най-голямото преимущество обаче си остава в пъти по-ниската цена на газта.
Вреди ли газта на двигателя? Пропан-бутанът няма никакви примеси и не е агресивен към частите на мотора. Той не отмива масления филм от стените на цилиндъра. С грамотно монтирана и правилно отрегулирана газова апаратура двигателят работи меко и се износва по-слабо.
Вдига ли се разходът? В повечето случаи двигателят действително харчи повече газ, отколкото бензин. Това обаче важи по-скоро за газовата апаратура от второ поколение - т.нар. газови карбуратори. Съвременните газови уредби добавят към разхода на бензин само 10-15%, а добър специалист може да настрои апаратурата така, че консумацията на двата вида горива да бъде практически еднаква.
Гърми ли газовата уредба? АГУ-то не е по-опасно от стандартната бензинова система на всяка кола, но само при положение, че е монтирано грамотно. Ако уредбата е монтирана от "гаражен майстор", бутилката не е проверявана от години, а газопроводът е положен неправилно обаче, неприятностите са почти сигурни.