ФАКТИ.БГ

Видове газови уредби (АГУ)

Публикувана: 12 Февруари, 2019 10:31
17 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 43132
Видове газови уредби (АГУ)
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 10 гласа.

Автомобилните газови уредби са доста разпространени в България. По-конкретно става дума за тези, работещи с пропан-бутан, въпреки че и метановите системи навлизат все повече в автомобилите у нас. Най-разпространени обаче си остават АГУ-тата на пропан-бутан, които се делят на няколко вида. Те могат да се монтират на почти всички бензинови двигатели.

В зависимост от типа на бензиновия двигател те се делят на авто газови уредби и на авто газови системи. Последните също са два вида. На двигатели, захранващи се през карбуратор или т.нар. моноинжекцион се монтират най-елементарните уредби. Те са и най-евтини, като в тях почти няма електроника.

Основните компоненти в този вид уредби са резервоар, изпарител и смесител. Когато обаче става дума за инжекционни мотори, то там нещата са малко по-сложни. За този вид агрегати е нужна авто газова система, включваща електронен блок за управление, газови инжектори и газов изпарител, който играе роля на регулатор на налягането. Когато двигателят работи на газ, електрониката прекъсва работата на бензиновите инжектори.

При най-съвършения вариант, който естествено е и най-скъп, газта постъпва в горивната камера в течна фаза. Тук няма изпарител, работата на газ и на бензин е еднаква - тоест и динамиката и разхода на гориво са едни и същи. При по-старите системи, когато колата е на газ, тя харчи малко повече, а "тягата" е по-малка.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 10 гласа.

Публикуването на коментари е преустановено.
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
2
Този коментар е премахнат от модератор
Tervel bitcoin
3 Отговор
Това е бъдещето

Оценка:
-18 +54

4
Този коментар е премахнат от модератор
Xxxx
5 Отговор
Може ли да направите статия за газифицирането на двигатели с директно впръскване на гориво? Последните 10 години почти спряха двигателите с многоточково впръскване и масово се произвеждат двигатели с директно впръскване. Измислиха ли адекватен и безпроблемен начин за газивикацията им? Постепено се забраняват дизеловите автомоили заради вредните емисии, бензина е скъп, а газта евтино и екологично гориво. Също така да не забравяме, че предложиха в парламента да намалят данъка на автомобилите с АГУ на половина.

Коментиран от #7, #9


Оценка:
-5 +82

6
Този коментар е премахнат от модератор
Марто
7 Отговор

До коментар #5 от "Xxxx":


течната фаза му е майката, но все още са много скъпи. карам служебна такава и е неразличима и като разход и като динамика

Коментиран от #10


Оценка:
-3 +56

8
Този коментар е премахнат от модератор
и те така
9 Отговор

До коментар #5 от "Xxxx":


Субару още правят с многоточково впръскване. Някои даже са с фарбична АГУ.

Коментиран от #16


Оценка:
-5 +25

куку руку ку
10 Отговор

До коментар #7 от "Марто":


A помпите им са "консуматив" заради качеството на газта, която се продава у нас.

Оценка:
-2 +28

Рамбо
11 Отговор
АГУ -------- бомба със закъснител !!!!!!!!!!!!

Оценка:
-128 +15

12
Този коментар е премахнат от модератор
13
Този коментар е премахнат от модератор
брутален нерезляк
14 Отговор
Вярно, че като зареждаш паричките двойно и тройно са по-малко, но друго е на бензин и нафта, друго е на газ. За зимата трябва добре да е загряла колата особено на голям студ, иначе задавя се и те оставя, където си. Постоянно се бъзикат оборотите и съответно трябва да ги гласиш. При високи обороти може след отпускане на газта рязко да паднат и колата да загасне. Карал съм ситроен ZX на газ и FORD. Ситроенката беше май по-добре, а форда харчеше газ като ламя, огромен разход. И какво излиза зареждаш един път бензин за припалване и тъпчеш здраво газ за да го издуха за отрицателно време.

Оценка:
-89 +8

15
Този коментар е премахнат от модератор
Гост
16 Отговор

До коментар #9 от "и те така":


В нито един каталог за нови субарута няма модел с газови уредби . Всички са нов внос от италия с фабрично АГУ . Хаха

Оценка:
-3 +31

17
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Веселин Марешки
Веселин Марешки коментира пред бТВ влизането си в политиката
Те (ГЕРБ) могат да си изберат един принтер за президент"

Още бисери