Отидете към основна версия

32 219 23

Защо VW се отказа от мотора с компресор и турбо?

  • volkswagen-
  • 1.4 tsi-
  • турбокомпресор-
  • механичен нагнетател

Става дума за 1.4-литровият TSI Twincharger агрегат, който до преди няколко години се монтираше на почти всички Volkswgen-и. Схемата с механичен компресор и с турбо добива популярност, след като Nissan вади модела March Super Turbo в края на 80-те години на миналия век.

Сравнително слабите продажби обаче карат ръководството на компанията да се откаже от наследник на наточената Micra. Години по-късно VW решава да възкреси идеята за механичен нагнетател и турбокомпресор в малък бензинов мотор. Подобно на Nissan и VW използва електромагнитна муфа за компресора Roots.

За разлика от японците обаче, германците разработват иновативен контролен клапан, който блокира нагнетателя в някои от ситуациите (например, при високи обороти), като това се прави с цел максимална ефективност на агрегата. С тази мотор VW печели няколко пъти наградата "Двигател на годината".

По-интересното е, че той се монтира на моделите Polo, Audi A1, Ibiza, Golf, Jetta, Passat, Sharan, Tiguan, Eos и Touran. От тази гледна точка VW трябва да се гордеят, че са успели да внедрят системата в толкова широк спектър от модели. Но въпреки успеха на моторчето с механичен нагнетател и с турбокомпресор, производството му е спряно през 2011 година.

Като причини се посочват сложната му конструкция и високата му цена, като в същото време двигателите само с турбокомпресор TSI и TFSI стават все по-добри, постепенно отстранявайки основният си недостатък - турбодупката. Така първоначално перспективният мотор с компресор и с турбо става скъп и излишен.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини