Става дума за 1.4-литровият TSI Twincharger агрегат, който до преди няколко години се монтираше на почти всички Volkswgen-и. Схемата с механичен компресор и с турбо добива популярност, след като Nissan вади модела March Super Turbo в края на 80-те години на миналия век.
Сравнително слабите продажби обаче карат ръководството на компанията да се откаже от наследник на наточената Micra. Години по-късно VW решава да възкреси идеята за механичен нагнетател и турбокомпресор в малък бензинов мотор. Подобно на Nissan и VW използва електромагнитна муфа за компресора Roots.
За разлика от японците обаче, германците разработват иновативен контролен клапан, който блокира нагнетателя в някои от ситуациите (например, при високи обороти), като това се прави с цел максимална ефективност на агрегата. С тази мотор VW печели няколко пъти наградата "Двигател на годината".
По-интересното е, че той се монтира на моделите Polo, Audi A1, Ibiza, Golf, Jetta, Passat, Sharan, Tiguan, Eos и Touran. От тази гледна точка VW трябва да се гордеят, че са успели да внедрят системата в толкова широк спектър от модели. Но въпреки успеха на моторчето с механичен нагнетател и с турбокомпресор, производството му е спряно през 2011 година.
Като причини се посочват сложната му конструкция и високата му цена, като в същото време двигателите само с турбокомпресор TSI и TFSI стават все по-добри, постепенно отстранявайки основният си недостатък - турбодупката. Така първоначално перспективният мотор с компресор и с турбо става скъп и излишен.