Става дума за 1.4-литровият TSI Twincharger агрегат, който до преди няколко години се монтираше на почти всички Volkswgen-и. Схемата с механичен компресор и с турбо добива популярност, след като Nissan вади модела March Super Turbo в края на 80-те години на миналия век.
Сравнително слабите продажби обаче карат ръководството на компанията да се откаже от наследник на наточената Micra. Години по-късно VW решава да възкреси идеята за механичен нагнетател и турбокомпресор в малък бензинов мотор. Подобно на Nissan и VW използва електромагнитна муфа за компресора Roots.
За разлика от японците обаче, германците разработват иновативен контролен клапан, който блокира нагнетателя в някои от ситуациите (например, при високи обороти), като това се прави с цел максимална ефективност на агрегата. С тази мотор VW печели няколко пъти наградата "Двигател на годината".
По-интересното е, че той се монтира на моделите Polo, Audi A1, Ibiza, Golf, Jetta, Passat, Sharan, Tiguan, Eos и Touran. От тази гледна точка VW трябва да се гордеят, че са успели да внедрят системата в толкова широк спектър от модели. Но въпреки успеха на моторчето с механичен нагнетател и с турбокомпресор, производството му е спряно през 2011 година.
Като причини се посочват сложната му конструкция и високата му цена, като в същото време двигателите само с турбокомпресор TSI и TFSI стават все по-добри, постепенно отстранявайки основният си недостатък - турбодупката. Така първоначално перспективният мотор с компресор и с турбо става скъп и излишен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ценител
Коментиран от #8
10:49 28.08.2018
2 Ироничен
Каква е тази смешка 1.4?
12:47 28.08.2018
3 Грую
12:49 28.08.2018
4 ДВГ гейт
Коментиран от #9
14:19 28.08.2018
5 Алфа Ромео
14:43 28.08.2018
6 КажиМУнемец
Коментиран от #10
16:01 28.08.2018
7 Злия
Коментиран от #13
16:08 28.08.2018
8 ай че ооо
До коментар #1 от "Ценител":
Tи колко чисто нови ТСИ си имал и си счупил? Или един познат на познат на братчед ти ти каза?20:08 28.08.2018
9 селянин
До коментар #4 от "ДВГ гейт":
НЕ само широкио ваг,а и най теснио ваг имаха такъв двг,,изкуствено,,напомпан,да оди по често в сервизите..21:46 28.08.2018
10 Anaslex
До коментар #6 от "КажиМУнемец":
Справка: Меркел21:51 28.08.2018
11 Вагаджия
Коментиран от #14, #17, #23
22:05 28.08.2018
12 шофйор
Коментиран от #15
22:19 28.08.2018
13 АЛФА Q4
До коментар #7 от "Злия":
ТОВА ЕLANCIA, ПРЕКЪРШИ ВСЯКАКВИ НЕМСКИ МЕРАЦИ, САСИПА ГИ
08:23 29.08.2018
14 SKIN HEAD
До коментар #11 от "Вагаджия":
Паднал ти е акъла,акъла ти е паднал.Голям вървежни,голямо чудо.Сигурно като караш по магистралата с 220 ти гори 4,5/10012:13 29.08.2018
15 SKIN HEAD
До коментар #12 от "шофйор":
И един мърмот на задната седалка отвори шоколад...12:14 29.08.2018
16 Автомонтьор
Коментиран от #18
12:26 29.08.2018
17 Язе
До коментар #11 от "Вагаджия":
Трябва ли да си взема нещо от което да ми побелеят косите.tsi по начало е бъгав мотор.А това 1.8Т колко масло ти гори?Сигурно преди това си карал нещо 50к.с. щом 150-180к.с.ти правят толкова впечатление.Коментиран от #19
13:15 29.08.2018
18 ааааааааааа
До коментар #16 от "Автомонтьор":
Кво си пил?Я дай линк на тоя тест, да видим къф е тоя разход 14 на 10019:48 29.08.2018
19 ФОРД
До коментар #17 от "Язе":
Що, ти 300 коня ли караш?19:49 29.08.2018
20 ДАЛАС
22:13 29.08.2018
21 Карачо
Приуса ми на магистрала на КК нагласен на 140 харчи 5,8/100 без климатик и 6,2/100 с климатик. И това е кола един клас над Гоуфа. Преди имах една дърта Мазда626 с 2.0 двигател 136 к.с. атмосферка и при 140 пак на КК залепваше на 7/100 без климатик. С климатик отиваше към 8/100. какви компресори, какви турбота ви бият в главите? Вземате си хибрид или атмосферен двигател и си живеете живота и не ви боли глава и най-вече джоба. А ако искате икономия си вземате с фабрична газова уредба или си слагате такава и разхода ви пада наполовина в пари. За 20-30 000 км избивате газовото и после сте на чиста печалба. Тези турбини и компресори са за келеши които си мислят, че миксерите им много вървят понеже наемат от ниски обороти. Е да, ама където им свършат силиците на тези моторетки там започват да вървят истинските мотори. Да не говорим, че на моторетките с принудително пълнене животеца им е доста съкратен и по принцип си хапват доволно масълце. Особено ТСИ-тата...
17:12 30.08.2018
22 gost
23:41 30.08.2018
23 Гост
До коментар #11 от "Вагаджия":
На въпроса ти: Да, карах Голф 1,4TSI. Чисто нов, от оторизиран дилър за България. Не спря да се чупи двигателят на този кенеф! Накрая го смениха с друг двигател! Същата работа! Писна ми и го разкарах. Приключих с двигателите с турбина. Като искаш кола да върви - с голям обем двигател. Всичко останало е бутафория!10:45 31.08.2018