Новини

Защо VW се отказа от мотора с компресор и турбо?

Публикувана: 28 Август, 2018 10:43
23 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 20496
Защо VW се отказа от мотора с компресор и турбо?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Става дума за 1.4-литровият TSI Twincharger агрегат, който до преди няколко години се монтираше на почти всички Volkswgen-и. Схемата с механичен компресор и с турбо добива популярност, след като Nissan вади модела March Super Turbo в края на 80-те години на миналия век.

Сравнително слабите продажби обаче карат ръководството на компанията да се откаже от наследник на наточената Micra. Години по-късно VW решава да възкреси идеята за механичен нагнетател и турбокомпресор в малък бензинов мотор. Подобно на Nissan и VW използва електромагнитна муфа за компресора Roots.

За разлика от японците обаче, германците разработват иновативен контролен клапан, който блокира нагнетателя в някои от ситуациите (например, при високи обороти), като това се прави с цел максимална ефективност на агрегата. С тази мотор VW печели няколко пъти наградата "Двигател на годината".

По-интересното е, че той се монтира на моделите Polo, Audi A1, Ibiza, Golf, Jetta, Passat, Sharan, Tiguan, Eos и Touran. От тази гледна точка VW трябва да се гордеят, че са успели да внедрят системата в толкова широк спектър от модели. Но въпреки успеха на моторчето с механичен нагнетател и с турбокомпресор, производството му е спряно през 2011 година.

Като причини се посочват сложната му конструкция и високата му цена, като в същото време двигателите само с турбокомпресор TSI и TFSI стават все по-добри, постепенно отстранявайки основният си недостатък - турбодупката. Така първоначално перспективният мотор с компресор и с турбо става скъп и излишен.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ценител
1 Отговор
Докато не се откажат от жалките TSI въобще (Които са сложни, капризни и ненадеждни до един без изключение), не могат да бъдат взети насериозно и въобще не бих взел предвид никоя от марките им при избор на кола.

Коментиран от #8


Оценка:
-10 +82

Ироничен
2 Отговор
За добра каруца трябва поне един кон, а не допингирала хрътка.
Каква е тази смешка 1.4?

Оценка:
-8 +37

Грую
3 Отговор
Защото тези двигатели са пренапънати и поддръжка та е скъпа, когато се строшат. - "колкото по-сложно - толкова по-скъпа поддръжка"

Оценка:
-5 +45

ДВГ гейт
4 Отговор
И Широкото е с такъв мотор. Фолксваген отдавна се опитват, да открият топлата вод - все експерименти и все ялови.

Коментиран от #9


Оценка:
-5 +31

Алфа Ромео
5 Отговор
Не им се отдават иновациите, по-добре да не се напъват, прословутите им TDI мъркат със комън-рейл създаден от италианците, преди тва тракаха кат трактори.

Оценка:
-10 +36

КажиМУнемец
6 Отговор
Просто му кажи немец, толкова горделиви, че и като са направили грешка не си признават и казват на черното-бало за да не излезнат виновни че са сбъркали. В манталитета им е, че те никога не бъркат ... та случва се да правят и големи поразии от това.

Коментиран от #10


Оценка:
-6 +22

Злия
7 Отговор
За каква чекия-Нисан става дума.Истината се казва Ланча S4.Брутална рали-машина от началото на 80-те години,използваща механичен компресор и турбина за постигане на огромни мощности.

Коментиран от #13


Оценка:
-15 +16

ай че ооо
8 Отговор

До коментар #1 от "Ценител":


Tи колко чисто нови ТСИ си имал и си счупил? Или един познат на познат на братчед ти ти каза?

Оценка:
-14 +15

селянин
9 Отговор

До коментар #4 от "ДВГ гейт":


НЕ само широкио ваг,а и най теснио ваг имаха такъв двг,,изкуствено,,напомпан,да оди по често в сервизите..

Оценка:
-3 +9

Anaslex
10 Отговор

До коментар #6 от "КажиМУнемец":


Справка: Меркел

Оценка:
-1 +5

Вагаджия
11 Отговор
Много са ви кухи коментарите. Нещо там сте чули недочули, всеки си дрънка нещо. Някой от вас имал ли е 1.4т, сравнитвлно ново? Преди много години и аз така дрънках за 1,8Т, че мъничко, че напънато, че ще се счупи, докато не се качих на нова октавия 1,8т и не ми падна шапката от вървеж.

Коментиран от #14, #17, #23


Оценка:
-14 +12

шофйор
12 Отговор
1.4tsi 150кс. новия с ремък е много добър мотор за автомобил до 1500кг на октавия със 140 харчи 7лт. пежо2.0 HDI ПАРТНЕР 90 КС. със 140 харчи 7лт. като бензина върви много и като доускорение по магистрала

Коментиран от #15


Оценка:
-7 +6

АЛФА Q4
13 Отговор

До коментар #7 от "Злия":


ТОВА Е
LANCIA, ПРЕКЪРШИ ВСЯКАКВИ НЕМСКИ МЕРАЦИ, САСИПА ГИ

Оценка:
-5 +1

SKIN HEAD
14 Отговор

До коментар #11 от "Вагаджия":


Паднал ти е акъла,акъла ти е паднал.Голям вървежни,голямо чудо.Сигурно като караш по магистралата с 220 ти гори 4,5/100

Оценка:
-4 +5

SKIN HEAD
15 Отговор

До коментар #12 от "шофйор":


И един мърмот на задната седалка отвори шоколад...

Оценка:
-2 +4

Автомонтьор
16 Отговор
Малките турбо мотори изразходват страшно много гориво при магистрални скорости поради факта,че загряват и впръскване допълнително гориво за да се охладят .За градско шофиране и скорости около 90 км/ч извън града са добри-достатъчно пъргави и икономични.Ауто Билд прави тест на Поло1,2 тси -14,4л/100 км при 140 км/ч.

Коментиран от #18


Оценка:
-4 +11

Язе
17 Отговор

До коментар #11 от "Вагаджия":


Трябва ли да си взема нещо от което да ми побелеят косите.tsi по начало е бъгав мотор.А това 1.8Т колко масло ти гори?Сигурно преди това си карал нещо 50к.с. щом 150-180к.с.ти правят толкова впечатление.

Коментиран от #19


Оценка:
-3 +7

ааааааааааа
18 Отговор

До коментар #16 от "Автомонтьор":


Кво си пил?Я дай линк на тоя тест, да видим къф е тоя разход 14 на 100

Оценка:
-2 +2

ФОРД
19 Отговор

До коментар #17 от "Язе":


Що, ти 300 коня ли караш?

Оценка:
-1 +5

ДАЛАС
20 Отговор
на Голф 7 1.4 тсй 150 върви идеално, ама разбирачите карат 3 литрови бмв и мерцедеси дизели на 20 години и плащат ГО колкото цялата им заплатка

Оценка:
-4 +6

Карачо
21 Отговор
Турбини, компресори, простотии!
Приуса ми на магистрала на КК нагласен на 140 харчи 5,8/100 без климатик и 6,2/100 с климатик. И това е кола един клас над Гоуфа. Преди имах една дърта Мазда626 с 2.0 двигател 136 к.с. атмосферка и при 140 пак на КК залепваше на 7/100 без климатик. С климатик отиваше към 8/100. какви компресори, какви турбота ви бият в главите? Вземате си хибрид или атмосферен двигател и си живеете живота и не ви боли глава и най-вече джоба. А ако искате икономия си вземате с фабрична газова уредба или си слагате такава и разхода ви пада наполовина в пари. За 20-30 000 км избивате газовото и после сте на чиста печалба. Тези турбини и компресори са за келеши които си мислят, че миксерите им много вървят понеже наемат от ниски обороти. Е да, ама където им свършат силиците на тези моторетки там започват да вървят истинските мотори. Да не говорим, че на моторетките с принудително пълнене животеца им е доста съкратен и по принцип си хапват доволно масълце. Особено ТСИ-тата...

Оценка:
-1 +9

gost
22 Отговор
Аз си карам старата 124-ка и изобщо не мисля за смяна. 136 коня ми стигат. Навъртял съм 260000 и съм повече от доволен. Защо да си купувам нова кола, като гледам колко много народ се оплаква, а и частите са скъпи. За нашите пътища, манталитет и заплати ... не мисля, че има нужда да инвестира човек в нов автомобил Да хубаво е ама ... нужно ли е?!

Оценка:
-2 +1

Гост
23 Отговор

До коментар #11 от "Вагаджия":


На въпроса ти: Да, карах Голф 1,4TSI. Чисто нов, от оторизиран дилър за България. Не спря да се чупи двигателят на този кенеф! Накрая го смениха с друг двигател! Същата работа! Писна ми и го разкарах. Приключих с двигателите с турбина. Като искаш кола да върви - с голям обем двигател. Всичко останало е бутафория!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Българският премиер Бойко Борисов коментира в Скопие подписването на договора с Македония за приятелство
Гледайки назад ще се спънеш и ще паднеш"

Още бисери