Водородните двигатели с вътрешно горене вече започват да се използват комерсиално в Европа и именно за тях Cummins разработи специален турбокомпресор, наречен CCS H2 ICE.
Според Cummins , това е турбокомпресор с променлива геометрия, проектиран да „отговаря на уникалните изисквания на водородните двигатели“. Всички подробности не са разкрити, въпреки че компанията казва, че турбото има уникален аеродинамичен дизайн, който е най-подходящ за водород, който има по-ниска плътност в сравнение с бензина или дизела.
Страничен продукт от изгарянето на водород е водата и тъй като е турбокомпресор, той се захранва от изпускателната система на двигателя. Така турбината е проектирана да работи и с вода, както по отношение на генерирането на електроенергия, така и по отношение на издръжливостта.
В Европа водородните двигатели с вътрешно горене имат статут на такива с нулеви емисии, така че тези двигатели отговарят на строгите стандарти за емисии Euro VII.
Засега водородният двигател с турбокомпресор се използва само в търговски превозни средства. Но с компании като Ferrari, които патентоват дизайни на водородни двигатели, може да е само въпрос на време преди да видим големи турбокомпресори, ускоряващи мощни водородни суперколи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нещо за
16:06 23.01.2025
2 Къде
Коментиран от #5
16:31 23.01.2025
3 Греда
Коментиран от #4
16:49 23.01.2025
4 Евро 10 +:)
До коментар #3 от "Греда":
Автомобилите с ДВГ не бива да отделят повече от 0% СО2 , което означава, че не може да превозват живи същества , отделящи СО2 при дишане.16:54 23.01.2025
5 петокласник
До коментар #2 от "Къде":
Азотният оксид е един от замърсителите на околната среда, произвеждан при работата на моторите с вътрешно горене, като резултат от реакцията на азот и кислород от атмосферния въздух. N2+O2=2NO17:02 23.01.2025
6 Да не сте се объркали в превода?
18:37 23.01.2025