Toyota 1VD-FTV
С този осемцилиндров дизел с обем 4.5 литра се оборудват големите всъдеходи на компанията. В зависимост от изпълнението мощността варира между 202 и 286 к.с. Версиите с два турбокомпресора се монтират на Land Cruiser 200 и Lexus LX450d, а с един - на Land Cruiser 70.
Блокът на цилиндрите е от чугун, газоразпределителният механизъм се задвижва от почти "вечна" верига, а четирите клапана на цилиндър имат хидравлични компенсатори. Горивната система Common Rail изисква по-високо качество на горивото.
Моторите от ранните партиди се отличават с повишен разход на масло, но не от цилиндрово-буталната група, а заради неудачна конструкция на вакуумната помпа, която японците не след дълго усъвършенстват. Ако не се пести от хубаво масло и качествена нафта, ресурсът на 1VD-FTV лесно прехвърля 400 000 км.
Honda R20A
Японската компания има богат опит с мотоциклетните двигатели и често използва нестандартни решения. Достатъчно е да се споменат 1.6-литровите атмосферни мотори от 90-те, които развиваха по 160 и повече коня.
Двулитровият бензинов R20A е доста по-земен. Произвежда се от 2006 г. и се монтира на Civic, Accord и CR-V. Независимо че е изцяло алуминиев и има доста висока мощност (до 155 к.с.), ресурсът му нахвърля 300 000 км.
Единственият разпределителен вал се задвижва от верига, а за регулирането на фазите на газоразпределението се грижи система i-VTEC. Тя осигурява оптимално пълнене на цилиндрите в широк оборотен диапазон и степени на натоварване, но няма хидравлични компенсатори и клапаните се нуждаят от регулиране на около 80 000 км.
Hyundai/Kia G4FC
С този двигател от семейството Gamma на корейския производител се оборудват Hyundai Accent и Kia Rio. Произвежда се във версии с работен обем 1.4 и 1.6 литра, има алуминиев блок и ангренажна верига, която издържа не по-малко от 150 000 км. Гору-долу след такъв пробег се налага и регулиране на клапаните.
Ако се ползва качествено масло, цилиндрово-буталната група издържа по 300 000 и повече км. Некачественото гориво обаче вади от строя катализатора.
За жалост, макар и много по-високопроизводителни, съвременните двигатели са далеч от някогашните "милионери". Днес пробег от 300-400 хил. км се смята за постижение. Причината е проста - днешните мотори не се създават от инженери, а от счетоводители и маркетолози, за които най-важен е програмираният ресурс и покупката на нов автомобил.