Toyota 1VD-FTV
С този осемцилиндров дизел с обем 4.5 литра се оборудват големите всъдеходи на компанията. В зависимост от изпълнението мощността варира между 202 и 286 к.с. Версиите с два турбокомпресора се монтират на Land Cruiser 200 и Lexus LX450d, а с един - на Land Cruiser 70.
Блокът на цилиндрите е от чугун, газоразпределителният механизъм се задвижва от почти "вечна" верига, а четирите клапана на цилиндър имат хидравлични компенсатори. Горивната система Common Rail изисква по-високо качество на горивото.
Моторите от ранните партиди се отличават с повишен разход на масло, но не от цилиндрово-буталната група, а заради неудачна конструкция на вакуумната помпа, която японците не след дълго усъвършенстват. Ако не се пести от хубаво масло и качествена нафта, ресурсът на 1VD-FTV лесно прехвърля 400 000 км.
Honda R20A
Японската компания има богат опит с мотоциклетните двигатели и често използва нестандартни решения. Достатъчно е да се споменат 1.6-литровите атмосферни мотори от 90-те, които развиваха по 160 и повече коня.
Двулитровият бензинов R20A е доста по-земен. Произвежда се от 2006 г. и се монтира на Civic, Accord и CR-V. Независимо че е изцяло алуминиев и има доста висока мощност (до 155 к.с.), ресурсът му нахвърля 300 000 км.
Единственият разпределителен вал се задвижва от верига, а за регулирането на фазите на газоразпределението се грижи система i-VTEC. Тя осигурява оптимално пълнене на цилиндрите в широк оборотен диапазон и степени на натоварване, но няма хидравлични компенсатори и клапаните се нуждаят от регулиране на около 80 000 км.
Hyundai/Kia G4FC
С този двигател от семейството Gamma на корейския производител се оборудват Hyundai Accent и Kia Rio. Произвежда се във версии с работен обем 1.4 и 1.6 литра, има алуминиев блок и ангренажна верига, която издържа не по-малко от 150 000 км. Гору-долу след такъв пробег се налага и регулиране на клапаните.
Ако се ползва качествено масло, цилиндрово-буталната група издържа по 300 000 и повече км. Некачественото гориво обаче вади от строя катализатора.
За жалост, макар и много по-високопроизводителни, съвременните двигатели са далеч от някогашните "милионери". Днес пробег от 300-400 хил. км се смята за постижение. Причината е проста - днешните мотори не се създават от инженери, а от счетоводители и маркетолози, за които най-важен е програмираният ресурс и покупката на нов автомобил.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Amix
🧔🏿
Коментиран от #7, #11
12:16 16.08.2019
2 майстора
Коментиран от #3, #21, #40, #50
12:24 16.08.2019
3 gvdff
До коментар #2 от "майстора":
Кажи ми колко ще изкара 1000кубика турбо 160 коня, на който му се сменява маслото на 30 000км по книжка. дали ще има 100 000км. Вероятно да. А ако на тоя мотор се сменява на 10 000км май ще изкара повече. Говорим за масла по книжка.Коментиран от #59
12:32 16.08.2019
4 майстора
12:38 16.08.2019
5 Random
Коментиран от #18
12:43 16.08.2019
6 Миризлив пор
12:44 16.08.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Запознат
Всички други са за пълнеж на статията 😉
13:08 16.08.2019
9 Анонимен
13:35 16.08.2019
10 Синдикат на Ало Измамниците
13:39 16.08.2019
11 Господин Нинов
До коментар #1 от "Amix":
При Мерджо и ВАГините14:11 16.08.2019
12 тото
15:52 16.08.2019
13 пропов
15:57 16.08.2019
14 Джак
Коментиран от #29
17:17 16.08.2019
15 безпартиен
19:02 16.08.2019
16 Peujeot
20:38 16.08.2019
17 Ники
Коментиран от #20, #44, #56, #66
20:55 16.08.2019
18 бръснаря
До коментар #5 от "Random":
2004г си купих рено-19 112коня F3PM 7001000 номер,на газ ,навих му 200 000км смяна на масло на 20 000км,картер винаги мазен ,никога не се е налагало да доливам,разход 10на 100км,газ,,,сега карам канго 2002г,нагаз,10на 100км К4МА700 уникален мотор 95коня масло пак на20 000км,РЕНО БЕНЗИН ли е МАСЛО НЕ ГОРИ!!!21:19 16.08.2019
19 дрън
21:25 16.08.2019
20 Ники 2
До коментар #17 от "Ники":
Ники ти на коя планета живееш,двигател отварял ли си някога ремонтирал ли си ,че да даваш такива твърдения,точно всичките двигатели където изброи ,е пълно по моргите и сервизите с тех.Срам и позор дори грях да ги сравняваш с Японското инженерно изобретениеКоментиран от #62
21:35 16.08.2019
21 Гошо
До коментар #2 от "майстора":
Голф 7 1.4TSI в тест на немска медия изкара точно 278000км, обслужван по предписание... какви 400000+ говориш...Коментиран от #54
21:51 16.08.2019
22 Метгонтан
21:52 16.08.2019
23 xaxa
:)))))
22:18 16.08.2019
24 Перпетомобиле
Всичко друго ще се разпадне преди двигателя.
Коментиран от #31
22:35 16.08.2019
25 АВЕ ЛАДАТА СИ Е
22:35 16.08.2019
26 Ivo
22:36 16.08.2019
27 Мони
Коментиран от #28
22:43 16.08.2019
28 Seat
До коментар #27 от "Мони":
Има само един сравним и дори по жилав , бъзикат колите с sdi ( карам сеат 2001 г ) , че са куци коне , но тия двигатели са икономични и много здрави... Вярно , малко коне , няма турбо но е железен...22:55 16.08.2019
29 боо
До коментар #14 от "Джак":
Само прочети и за великата ГНП VP-44, с която се оборудва и не питай повече.22:58 16.08.2019
30 Ищва
23:08 16.08.2019
31 Даньо
До коментар #24 от "Перпетомобиле":
Съгласен съм23:29 16.08.2019
32 Ино и Девет
00:02 17.08.2019
33 Едно и Девет ТЕ ДЕ И
00:07 17.08.2019
34 Va60
00:36 17.08.2019
35 Джак до 29
01:04 17.08.2019
36 ГОСТЕВ
02:14 17.08.2019
37 Рангел
07:18 17.08.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 До майстора
09:04 17.08.2019
40 Pepi Okoto
До коментар #2 от "майстора":
Извинявай, под "консумативи" имаш предвид клапани, бутала и колянов вал? Иначе си някак не много убедителен!09:38 17.08.2019
41 Гавраил
09:55 17.08.2019
42 некойси
10:11 17.08.2019
43 Skk
10:14 17.08.2019
44 Моля?
До коментар #17 от "Ники":
Ники отиди да се прегледаш10:23 17.08.2019
45 Бай Колю
10:34 17.08.2019
46 Просто фен
11:53 17.08.2019
47 Миро
14:58 17.08.2019
48 Язе
15:03 17.08.2019
49 Боб чорба
15:23 17.08.2019
50 монтьор новобранка
До коментар #2 от "майстора":
приятелю, абсолютно на същото мнение съм, е не изцяло, но всяко ново нещо си чака момента в който да се докаже, винаги е посрещано със скептицизъм, а обществото лишено от възможност за самостоятелно мислене е нещо, което не трябва да се поглежда даже и с гъзъъъъ, ,,..., случаЙ - един случай, случаи - много случаи, важно е да можеш да пишеш правилно16:24 17.08.2019
51 Смукача
Коментиран от #55
17:24 17.08.2019
52 Фен
18:26 17.08.2019
53 Ммм
18:46 17.08.2019
54 майстора
До коментар #21 от "Гошо":
Значи голф седмиците с тоя мотор дето са на по половин милион километра са някакъв мираж така ли ....а тази въпросна медия не мислиш ли че им е платено да направят реклама на Мерцедес а класа с който се съревноваваше въпросния голф в така наречения дългосрочен тест ???19:41 17.08.2019
55 майстора
До коментар #51 от "Смукача":
Какво и е на колата ??19:42 17.08.2019
56 Веско
До коментар #17 от "Ники":
Това е истината22:29 17.08.2019
57 Citroen
00:16 18.08.2019
58 Георги
Обяснимо е, че немеца последните години отстъпи много, особено от японеца, като говорим за надежност и сигурност.
04:45 18.08.2019
59 Zzr
До коментар #3 от "gvdff":
Пише се сменя, а не сменява. Както и примерно ходим, а не ходиме, лижеме, като тиквата говоримЕ...06:51 18.08.2019
60 Дзвер
09:42 18.08.2019
61 mercedesa
10:45 18.08.2019
62 Да да
До коментар #20 от "Ники 2":
Ами явно не е ремонтирал, щото не му се е налагало! Аз се сещам за 1,9 TDI. Отвори немското мобиле и виж как се продават Шкоди на 700-800 хил. км. с точно такъв двигател! И се продават за каране, не за скраб!10:52 18.08.2019
63 Budinov
15:29 18.08.2019
64 Това е то братоци
1-VW Golf2 ''1.6 EZ''!!!!!!! 2-AUDI B4 ''2.0 ABT'' и двата на пропанбутанец!!!!!!! Ясно?!!!
15:45 18.08.2019
65 Mexanika
23:09 18.08.2019
66 Чарлз
До коментар #17 от "Ники":
Евала, байно, един го каза - за бмв, мерцедес, опел и форда каквото си изброил от личен опит мога да го потвърдя. Голямо търкаляне по българските пътища и нещата, които се чупят не са по блока и по самия мотор. Всичко е пластмаси, гуми, клеми, глупости изобщо неща, които на автомобил 10а ръка няма как да не издишат. При Форда обаче е яка фантастика, щото там трябва да разглобиш половината чаркалаци под капака за да стигнеш до детайла, ама това си е политика на концерна да смуче от клиентите за час труд като идат на сервиз. В това отношение Форд са световноизвестни педерасти дори и при най-новите си модели. Но тия стари мотори просто работят и теглят. И в Балкана и къде ли не на дълъг път пак не те оставя. Е36цата е признат за легенда в историята на БМВ, няма по-успешна платформа, докарала такова световно признание на концерна. Но за ФВагините съм с особени резерви, защото пак влачат, но с цената на ремонти, пак от личен опит.01:29 19.08.2019
67 Бързия джо
10:30 19.08.2019