Електронните асистенти стават все по-популярни, но скорошен експеримент показа, че засега те са далеч от перфектността. Тези заключения са направени от експерти от Американската автомобилна асоциация (AAA), които тестват Chevrolet Malibu, Honda Accord, Tesla Model 3 и Toyota Camry, оборудвани със система за екстремно спиране при наличие на пешеходец пред автомобила.
Автомобилите преминават серия от тестове, по време на които са симулирани няколко типични сценария с пешеходци.
Сред тях са ситуации, когато пешеходец рязко се появява пред автомобил, дете, което притичва през пътното платно между паркирани отстрани автомобили и пешеходец внезапно пресичащ пред кола, завиваща надясно. От AAA казват, че един от най-добрите резултати на системата е показан при скорост на превозното средство от 30 км ч. При този сценарий „електронният асистент“ предотвратява 40% от сблъсъците с пешеходец. Когато скоростта обаче е увеличена до почти 50 км / ч, „повечето системи не могат да избегнат сблъсък“.
Най-лошият резултат е регистриран през нощта. Според AAA, по тъмно, системите не могат да идентифицират пешеходец на пътя и да активират спирачната система.
Въпреки разочароващите резултати, AAA подкрепя по-нататъшното развитие на системите и поиска от производителите на автомобили да подобрят работата си. Експертите отбелязват, че в САЩ смъртността на пешеходците се увеличава от 2010 г. насам, като приблизително 6 000 пешеходци умират по пътищата всяка година.