Новини

Електронните помощници са безполезни през нощта

Публикувана: 4 Октомври, 2019 10:50
8 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2466
Електронните помощници са безполезни през нощта
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 8 гласа.

Електронните асистенти стават все по-популярни, но скорошен експеримент показа, че засега те са далеч от перфектността. Тези заключения са направени от експерти от Американската автомобилна асоциация (AAA), които тестват Chevrolet Malibu, Honda Accord, Tesla Model 3 и Toyota Camry, оборудвани със система за екстремно спиране при наличие на пешеходец пред автомобила.

Автомобилите преминават серия от тестове, по време на които са симулирани няколко типични сценария с пешеходци.

Сред тях са ситуации, когато пешеходец рязко се появява пред автомобил, дете, което притичва през пътното платно между паркирани отстрани автомобили и пешеходец внезапно пресичащ пред кола, завиваща надясно. От AAA казват, че един от най-добрите резултати на системата е показан при скорост на превозното средство от 30 км ч. При този сценарий „електронният асистент“ предотвратява 40% от сблъсъците с пешеходец. Когато скоростта обаче е увеличена до почти 50 км / ч, „повечето системи не могат да избегнат сблъсък“.

Най-лошият резултат е регистриран през нощта. Според AAA, по тъмно, системите не могат да идентифицират пешеходец на пътя и да активират спирачната система.

Въпреки разочароващите резултати, AAA подкрепя по-нататъшното развитие на системите и поиска от производителите на автомобили да подобрят работата си. Експертите отбелязват, че в САЩ смъртността на пешеходците се увеличава от 2010 г. насам, като приблизително 6 000 пешеходци умират по пътищата всяка година.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 8 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
анова
1 Отговор
Напълниха колите с боклуци за пари Ефективност никаква

Оценка:
-3 +22

Ивайло
2 Отговор
Всички системи за безопасност трябва да са "инсталирани" в "задкормилното устройство"!!! Иначе ако "задкормилното устройство" разчита сляпо само на "помощниците" на колата, същото се превръща от шофьор в обикновен пътник!!! Точка!!!

Оценка:
-3 +22

Random
3 Отговор
Пълна глупост са тия неща.

Оценка:
-4 +14

Driving pleasure
4 Отговор
Боклуци, които само пищят и те нервят и добавят ненужно тегло и разходи. А като шофьор ти дат фалшиво чувство за сигурност и се доверяваш на нещо, което е готово не да ти помогне, а да те прецака...

Оценка:
-4 +14

Каруцаръ
5 Отговор
Сетих за един коментар от F1 от преди 15на години- ABS чок файда адажами пилот ......

Оценка:
-3 +5

Boxer 3.0
6 Отговор
Докато шефовете на автомобилните компании не премахнат воланите от личните си автомобили, където се возят и децата им, да не ми бръщолевят за асистенти и автопилоти! Разсейващи екстри, товарещи цената . Има ли волан, отговорността е на водача!

Оценка:
-2 +11

Реално
7 Отговор
Няма технология която да достигне сьвьршенството на човешкият мозьк-(ако го има човек)... Такива "технологии" се правят повече за PR на производителите-а не за безопасност.

Коментиран от #8


Оценка:
-1 +5

Обективен
8 Отговор

До коментар #7 от "Реално":


Абсолютно си прав, преди седмица в задръстване на магистралата, шефа ми се пробва да се довери на асистентите за сигурност на чисто новия си GL MERCEDES-BENZ, за съжаление при много висока скорост, а този джип за 10 секунди вдига 200, асистентите не сработиха, добре че беше задкормилното устройство, с една дума много пари, за нещо на което не можеш да разчиташ, но за сметка на това пищят всякакви аларми, акл настъпиш линията, ако някой те доближи малко повече отзад или встрани, за парктрониците да не говорим, да караш тоя голям джип в тесните централни Софийски улици си е кошмар, пищи отвсякъде, и направо се панираш, повече пречат отколкото помагат.

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.