Много от водачите на моторни превозни средства смятат, че зимата, е задължително да приведат колата в действие и да изчакат на място двигателят да загрее. Що се отнася до съвременните автомобили обаче, това съвсем не е необходимо. Трябва да знаете, че всички съвременни двигатели са оборудвани с електроника, която проследява параметрите на тяхната работа.
В зависимост от температурата, след стартиране електронният "смукач" загрява двигателя при по-високи обороти от 3 до 5 минути. След това стрелката на оборотомера пада до работни стойности, като това се случва независимо дали колата е на място или в движение.
Още нещо, което трябва да се знае, е, че в движение, работещ на средни обороти, двигателят загрява охлаждащата течност по-бързо. Освен това, загрявайки мотора в движение, спестявате гориво.
Основното, което трябва да се спазва, като принцип е, че след продължителен престой в студа, не трябва да потегляте много бързо. Първите 5-10 км. Трябва да се кара на средни обороти, след това двигателят достига оптимална работна температура. Това е необходимо, за да се загрее не само двигателят, но и автоматичната трансмисия, когато такава е налична.