Макар, че все още зимата не ни предлага "зверски" студове, липсата на парно в автомобила, особено при по-дълги пътувания е една от основните причини за дискомфорт. Проблеми, особено при нашия силно застаряващ автопарк, се случват често, а основните причини за тях могат да бъдат няколко.
Първото нещо, което трябва да се провери ако в салона не става топло, е вентилаторът. Това е електромотор, който ускорява топлия въздух и го вкарва в кабината. Трябва да тествате устройството, като шофирате в различни и внимателно да слушате звуците, идващи от тръбите на вентилационната система. Ако не се открие външен шум и вентилаторът работи гладко, можете да изключите колата - най-вероятно проблемите са скрити под капака.
Интериорната система за отопление в огромната част от автомобилите е неразривно свързана с охлаждането на двигателя. Антифризът "работи" в кръг, охлаждайки двигателя и пренасяйки топлината си в купето. И първата от неизправностите може да бъде свързана точно със съдържанието на разширителния резервоар: когато нивото на антифриза е спаднало под нормата, "хладилникът" в кабината може да бъде победен просто чрез добавяне на охлаждаща течност до стандартното ниво. Може обаче охладителната система да се нуждае и от обезвъздушаване.
Третият заподозрян в липсата на топлина в кабината е термостатът. Веднага след стартиране на двигателя антифризът преминава в т.нар. "малък кръг", заобикаляйки охлаждащия радиатор. Така се постига по-бързо загряване на силовия агрегат. Когато това се случи, термостатът отваря пътя на охлаждащата течност към "големия кръг", от който е част и парното в купето.
Най-често, при по-старите коли особено, ситуацията е следната: поради мръсотия и ръжда, които дълго време се натрупват в охладителната система, основната клапа на термостата губи подвижност. "Мъртъв" термостат може да задвижва антифриз както в "малък кръг", без да го пуска в радиатора на нагревателя на кабината, така и в "голям кръг". В последния случай двигателят, а заедно с него и необходимата охлаждаща течност, за да достави топлина в интериора, ще се затопли много дълго време. Решението е едно - смяна на термостата и антифриза.
В заключение ще отбележим, че редовната диагностика и ранната локализация на проблемите с отоплението на купето ще ги елиминират преждевременно и на най-ниска цена. Това правило обаче важи за абсолютно всички компоненти и възли на автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
12:04 23.12.2019
2 На всяко първо число от месеца
Коментиран от #6, #8, #24
12:07 23.12.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Без майтап
12:14 23.12.2019
5 Иванов
Коментиран от #9, #25
12:15 23.12.2019
6 Хахаха
До коментар #2 от "На всяко първо число от месеца":
Майтап си правиш! Не е ли по-добре направо на Шипка, нагоре на 2-ра! При по-дълго каране колата си загрява и от там термостата се отваря, така че да държи температура. Отваря малко или много, зависи от температурата. Зимно време, термостата не е важно да отваря до край, а да може да затваря до край! Ако не затваря, антифриза ще върти през големия кръг(през радиатора) и колата няма да може да заравя до 90 градуса и ще загрява бавно!Коментиран от #23
12:27 23.12.2019
7 Гост
Коментиран от #10
12:29 23.12.2019
8 Гост
До коментар #2 от "На всяко първо число от месеца":
И на високи обороти да подбере всичката отложена мизерия по блока, и да я наплъска в тънките тръбички на радиаторчето. Много умно. Сам ли го измисли?12:30 23.12.2019
9 Хахаха
До коментар #5 от "Иванов":
Това е една от причините! До радиатора в колата може да идва топло, но ако клапата не завърти да идва въздуха от там, няма да идва топло! При климатроника е с моторчета, които по някога отказват.12:30 23.12.2019
10 😂😂😂😂
До коментар #7 от "Гост":
Ти нали нямаш? Хората с електрически коли, знаят как да си ги карат! Или на теб ти плащат, за тези коментари?Коментиран от #40
12:33 23.12.2019
11 Blackthorn
12:34 23.12.2019
12 Патил от Голф
Коментиран от #45
12:40 23.12.2019
13 РАДОСЛАВЧО
Коментиран от #14, #15, #16, #22
12:42 23.12.2019
14 Хахаха
До коментар #13 от "РАДОСЛАВЧО":
Ти наистина трябва да научиш, преди да пишеш! Термостата отваря, за да тръгне антифриза през големия кръг, бе момче, какво пишеш? Има дизели, които имат реотани, за да започне малко да загрява, там парното тръгва бързо.12:48 23.12.2019
15 Хахаха
До коментар #13 от "РАДОСЛАВЧО":
Изпотяването на стъклата, нямат НИЩО ОБЩО с термостата! Ако термостата е отворен, колата няма да загрява до 90 градуса, от там ще духа хладно в колата! Това където пишеш, за малък кръг и изпотяване, предполагам имаш предвид включена рециркулация на въздуха в купето!!! Е тогава се изпотяват бързо! Но това няма НИЩО ОБЩО с термостата!13:03 23.12.2019
16 Хахаха
До коментар #13 от "РАДОСЛАВЧО":
Ти знаеш ли, за какво е термостата и какво се има в предвид с голям и малък кръг? Кое е големия и кое малкия кръг?13:04 23.12.2019
17 На дедо ви "Волксвагенна"
13:09 23.12.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 проблема е
До коментар #3 от "Проблема е":
че си кух13:39 23.12.2019
20 Хахаха
До коментар #18 от "ДО ХАХАХА":
Чакай да напиша!!! Ахахахаха! Ти ли си бил механик? Радиатора на парното НЕ Е свързано с големия кръг! Би ли ми пратил книга, от коя книга си учил? Ако чакаш топлото от големия кръг, трябва да чакаш до 90 градуса! Тогава започва да отваря! Големи глупости си написал! Но все пак, прати ми книгата да видя кой я е писал!13:43 23.12.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Така са ме учили
До коментар #6 от "Хахаха":
Правя го, и само един термостат съм сменил досега, и никога не съм имал проблеми! А след като не съм имал проблеми, нямам намерение да престана да го правя!14:38 23.12.2019
24 Dr.Love
До коментар #2 от "На всяко първо число от месеца":
Това за предпоследна скорост е пълна простотия! Моят автомобил ( Дизел ) на предпоследна скорост (5 предавка) при 4000 оборота ще върви с над 200 км ! Къде да карам с над 200 в продължение на 5 мин ? ЧЕ и всеки месец ! Луди хора ...Коментиран от #41
15:15 23.12.2019
25 Пежо
До коментар #5 от "Иванов":
Що студ брах едно време с Фолксваген,от 5 сервиза ми взеха пари за оправянето на проблема,а не бяха пипнали нищо.Когато разглобих лично таблото,оказа се паднала "ципа" на дупки в клапите.Защо конструкторът е направил такива клапи,аз не виждам логика...Коментиран от #43
15:44 23.12.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Турбо
До коментар #26 от "ДО ХАХА":
И как по-точно я форсирахте ? Любопитен съм , не се заяждам16:25 23.12.2019
28 До Турбо
Коментиран от #31, #53
17:45 23.12.2019
29 Турбо
До коментар #26 от "ДО ХАХА":
Очевидно пазиш в тайна инженерната ви мисъл и постижения ?!? Жалко , исках да науча и аз нещо , ама не ....... Ще се смея тогава на лъжата ти :)))))))))17:46 23.12.2019
30 onq s konq
17:53 23.12.2019
31 Турбо
До коментар #28 от "До Турбо":
ААА , ти ми отговори ,ОК . Вече не се смея , но все пак ми е интересно как увеличихте мощността два пъти само с тези промени . До 67 процента съм съгласен за тези двигатели , но над това ?17:53 23.12.2019
32 ТУРБО
Коментиран от #33
18:04 23.12.2019
33 Турбо
До коментар #32 от "ТУРБО":
Да питам Гугъл ? Ти сериозно ли ? Наясно съм с нещата , но двойното увеличение на мощността ме озадачи18:14 23.12.2019
34 Емил Рангелов
Коментиран от #36
18:49 23.12.2019
35 Хахаха
19:10 23.12.2019
36 Турбо
До коментар #34 от "Емил Рангелов":
Няма шанс да не грее , освен ако гледаш температурата на място . Докато се движиш надува и грее ( гарнитурата изпуска при натоварване ) . Това се хваща лесно от дебелия маркуч , м/у радиатора и термостата (горния маркуч ). Ако е твърд , или се надува е ясен проблема .Коментиран от #50
19:23 23.12.2019
37 ши знайш
19:36 23.12.2019
38 Японеца
Коментиран от #42
20:13 23.12.2019
39 Японеца
Коментиран от #48
20:14 23.12.2019
40 Ха ха
До коментар #10 от "😂😂😂😂":
Знаят зер, с изключено парно щот батерията))))20:20 23.12.2019
41 Брях
До коментар #24 от "Dr.Love":
Интересно на последна при 5000 как е ха ха20:25 23.12.2019
42 Турбо
До коментар #38 от "Японеца":
Нещо изкаш ли да питаш за японските боклуци ? Мога да те светнаКоментиран от #44
20:38 23.12.2019
43 Уико
До коментар #25 от "Пежо":
С годините се разрушава ,но това се поправя почти всички коли я имат07:11 24.12.2019
44 ,Японеца
До коментар #42 от "Турбо":
Супра, Скайлайн, Евро, Субару, С2000, 350z! Питам за тези, щото Мерцедес, бенве и гоуф бяха по 85к.с! Питам, кой кенеф ще турбинираш и за колко?Коментиран от #47
08:12 24.12.2019
45 Всичко е добре когато свършва добре.
До коментар #12 от "Патил от Голф":
Не си спазил златното правило ,при покупка на автомобил ,да го натовариш по нагорнище ,и да провериш твърдостта на маркучите ,а след това ,дали седи антифриза в разширителното казанче,поне си го пробутал на някой ,който и той си няма хал хабер от автомобили ,като тебе.Коментиран от #49
11:18 24.12.2019
46 Волвар
15:09 24.12.2019
47 Жълтурко
До коментар #44 от ",Японеца":
Ооооо колко си прост :)18:45 24.12.2019
48 Язе
До коментар #39 от "Японеца":
Предполагам визираш японски дизел.Сегашните започват да духат топло след около 1-2мин.Имат си ел.нагревател и работата става бързо.По-бързо от японските.10:04 25.12.2019
49 Прав си
До коментар #45 от "Всичко е добре когато свършва добре.":
Точно защото не разбирам от коли през 2017-та си купих чисто нова Тойота Авенсис за да не се налага да придобивам компетентност по неволя,а новите вносове са за разбирачи като тебе дето цял живот надуват маркучи.Коментиран от #51
10:31 25.12.2019
50 Язе
До коментар #36 от "Турбо":
След като охл.система работи под налягане,какъв трябва да е маркуча според теб?Ако вкарва газове в антифриза може да ти гръмне маркуч.14:49 25.12.2019
51 Гринго
До коментар #49 от "Прав си":
Имаш си бол пари дал си .Авенсиса започва с горене на маслото ,но ще спра до тук ,и ще те оставя да придобиеш опит за собствена сметка, освен ако не си го продал до тогава ,и си си купил квалитетен автомобил. Аз лично не правя някаква съществена разлика между Авенсис , и някоя Дачия.18:21 25.12.2019
52 волен сидеров
12:46 26.12.2019
53 луд
До коментар #28 от "До Турбо":
За какво са ти специални бутала (сигурно имаш в предвид ковани) и биели. Гледам пишеш за карбуратори т.е. нямаш турбо, та не ми е ясно за какво са ти кованите бутала. Това чудо титаниев маховик, може и да го си го чувал , но на дали си виждал , той е само за супер спортни коли, не съм чул да го правят за всички модели таралясници. По вероятно говориш за олекотен (спортен) маховик , но той си е от стомана. Попрочел си малко, но бъркаш двата свята , този с турбините и другия без. За да вдигнеш компресията ти трябва престъргване на главата т.е намаляваш камерата и това с отварянето на клапаните (остър разптеделителен вал) е рисковано мероприятие. Може би си бързал и не си обърнал внимание на подробностите. Весели празници !18:30 26.12.2019
54 Виц
Руски форум: питаш отговарят ти и на свой ред питат.
Български форум: питаш и ти обясняват колко си ТЪП.
17:14 12.02.2020