ФАКТИ.БГ

Нямате парно в колата: Причините

Публикувана: 23 Декември, 2019 11:58
54 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11079
Нямате парно в колата: Причините
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 24 гласа.

Макар, че все още зимата не ни предлага "зверски" студове, липсата на парно в автомобила, особено при по-дълги пътувания е една от основните причини за дискомфорт. Проблеми, особено при нашия силно застаряващ автопарк, се случват често, а основните причини за тях могат да бъдат няколко.

Първото нещо, което трябва да се провери ако в салона не става топло, е вентилаторът. Това е електромотор, който ускорява топлия въздух и го вкарва в кабината. Трябва да тествате устройството, като шофирате в различни и внимателно да слушате звуците, идващи от тръбите на вентилационната система. Ако не се открие външен шум и вентилаторът работи гладко, можете да изключите колата - най-вероятно проблемите са скрити под капака.

Интериорната система за отопление в огромната част от автомобилите е неразривно свързана с охлаждането на двигателя. Антифризът "работи" в кръг, охлаждайки двигателя и пренасяйки топлината си в купето. И първата от неизправностите може да бъде свързана точно със съдържанието на разширителния резервоар: когато нивото на антифриза е спаднало под нормата, "хладилникът" в кабината може да бъде победен просто чрез добавяне на охлаждаща течност до стандартното ниво. Може обаче охладителната система да се нуждае и от обезвъздушаване.

Третият заподозрян в липсата на топлина в кабината е термостатът. Веднага след стартиране на двигателя антифризът преминава в т.нар. "малък кръг", заобикаляйки охлаждащия радиатор. Така се постига по-бързо загряване на силовия агрегат. Когато това се случи, термостатът отваря пътя на охлаждащата течност към "големия кръг", от който е част и парното в купето.

Най-често, при по-старите коли особено, ситуацията е следната: поради мръсотия и ръжда, които дълго време се натрупват в охладителната система, основната клапа на термостата губи подвижност. "Мъртъв" термостат може да задвижва антифриз както в "малък кръг", без да го пуска в радиатора на нагревателя на кабината, така и в "голям кръг". В последния случай двигателят, а заедно с него и необходимата охлаждаща течност, за да достави топлина в интериора, ще се затопли много дълго време. Решението е едно - смяна на термостата и антифриза.

В заключение ще отбележим, че редовната диагностика и ранната локализация на проблемите с отоплението на купето ще ги елиминират преждевременно и на най-ниска цена. Това правило обаче важи за абсолютно всички компоненти и възли на автомобила.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 24 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марио
1 Отговор
За съжаление никой не обръща внимание на тези неща докато е топло и винаги се налагат неприятни ремонти през зимата, на студа. А да нямаш парно си е наказание.

Оценка:
-1 +27

На всяко първо число от месеца
2 Отговор
Пускайте парното на пълна газ, и няма да имате проблеми! Един път в месеца карайте колата за 5 Мин на предпоследна скорост (около 4000 оборота ) за да отвори термостата докрай, и ще си спестите доста проблеми!

Коментиран от #6, #8, #24


Оценка:
-23 +2

3
Този коментар е премахнат от модератор
Без майтап
4 Отговор
Преди години един роднина който беше работил в Либия си купи Рено 5 от Кореком.Когато се опитваше да пусне парното все духаше студено.Оказа се,че колата е от партида произведена за Алжир и парно не е поставяно в завода.

Оценка:
-0 +28

Иванов
5 Отговор
Пропускате и един от основните проблеми, а именно клапата за топъл/студен въздух

Коментиран от #9, #25


Оценка:
-0 +32

Хахаха
6 Отговор

До коментар #2 от "На всяко първо число от месеца":


Майтап си правиш! Не е ли по-добре направо на Шипка, нагоре на 2-ра! При по-дълго каране колата си загрява и от там термостата се отваря, така че да държи температура. Отваря малко или много, зависи от температурата. Зимно време, термостата не е важно да отваря до край, а да може да затваря до край! Ако не затваря, антифриза ще върти през големия кръг(през радиатора) и колата няма да може да заравя до 90 градуса и ще загрява бавно!

Коментиран от #23


Оценка:
-1 +16

Гост
7 Отговор
Причината е само една: карате електромобил за меки китки, а батерията се е скапала от седене на улицата, докато сте били на почивка.

Коментиран от #10


Оценка:
-11 +16

Гост
8 Отговор

До коментар #2 от "На всяко първо число от месеца":


И на високи обороти да подбере всичката отложена мизерия по блока, и да я наплъска в тънките тръбички на радиаторчето. Много умно. Сам ли го измисли?

Оценка:
-1 +18

Хахаха
9 Отговор

До коментар #5 от "Иванов":


Това е една от причините! До радиатора в колата може да идва топло, но ако клапата не завърти да идва въздуха от там, няма да идва топло! При климатроника е с моторчета, които по някога отказват.

Оценка:
-0 +10

😂😂😂😂
10 Отговор

До коментар #7 от "Гост":


Ти нали нямаш? Хората с електрически коли, знаят как да си ги карат! Или на теб ти плащат, за тези коментари?

Коментиран от #40


Оценка:
-13 +5

Blackthorn
11 Отговор
Не сте платили на Топлофикация! Значи и в колата нямате право на парно! :D

Оценка:
-1 +13

Патил от Голф
12 Отговор
Имах глупостта да купя от 5-тото поколение на Германския компактен бестселър.Първата зима парното почти не топлеше и след поредица от диагностики се оказа,че заради пукнатина в цилиндровата глава в охладителната система проникват отработени газове което нарушава нормалната работа на парното.Изчаках времето да се затопли и веднага обявих колата за продажба като за моя голяма изненада първия появил се я взе и то без да се пазари изобщо.След време разбрах,че двигателите 2.0TDI с какъвто беше и моя Голф много често дават такива дефекти като ремонта е доста скъп.Съветвам всеки който е решил да си купува VW с такъв двигател да изпробва парното,ако не топли 99% го очакват неприятности.

Коментиран от #45


Оценка:
-5 +17

РАДОСЛАВЧО
13 Отговор
Преди да даваш съвети научи устройството на охладителната система. Яко пък имаш кола ще видиш че още с тръгването започва да духа леко топъл въздух и постепенно се загрява. Ако парното е с големия кръг докато се отвори термостата всички стъкла ще се изпотят. Няма да минеш и 100 метра. А за да се отвори термостата трябват километри. И друг път съм те хващал в крачка ама този път прекали! Хайде и умната!

Коментиран от #14, #15, #16, #22


Оценка:
-5 +25

Хахаха
14 Отговор

До коментар #13 от "РАДОСЛАВЧО":


Ти наистина трябва да научиш, преди да пишеш! Термостата отваря, за да тръгне антифриза през големия кръг, бе момче, какво пишеш? Има дизели, които имат реотани, за да започне малко да загрява, там парното тръгва бързо.

Оценка:
-13 +5

Хахаха
15 Отговор

До коментар #13 от "РАДОСЛАВЧО":


Изпотяването на стъклата, нямат НИЩО ОБЩО с термостата! Ако термостата е отворен, колата няма да загрява до 90 градуса, от там ще духа хладно в колата! Това където пишеш, за малък кръг и изпотяване, предполагам имаш предвид включена рециркулация на въздуха в купето!!! Е тогава се изпотяват бързо! Но това няма НИЩО ОБЩО с термостата!

Оценка:
-9 +6

Хахаха
16 Отговор

До коментар #13 от "РАДОСЛАВЧО":


Ти знаеш ли, за какво е термостата и какво се има в предвид с голям и малък кръг? Кое е големия и кое малкия кръг?

Оценка:
-9 +6

На дедо ви "Волксвагенна"
17 Отговор
Аз пък съм горд собственик на стар "Цваген" пасат.Парно нема хич,ама карам немско возило!А знаете ли другите с каква завист ме гледат?Ха-ха,айде със здраве

Оценка:
-4 +10

18
Този коментар е премахнат от модератор
проблема е
19 Отговор

До коментар #3 от "Проблема е":


че си кух

Оценка:
-2 +2

Хахаха
20 Отговор

До коментар #18 от "ДО ХАХАХА":


Чакай да напиша!!! Ахахахаха! Ти ли си бил механик? Радиатора на парното НЕ Е свързано с големия кръг! Би ли ми пратил книга, от коя книга си учил? Ако чакаш топлото от големия кръг, трябва да чакаш до 90 градуса! Тогава започва да отваря! Големи глупости си написал! Но все пак, прати ми книгата да видя кой я е писал!

Оценка:
-3 +15

21
Този коментар е премахнат от модератор
22
Този коментар е премахнат от модератор
Така са ме учили
23 Отговор

До коментар #6 от "Хахаха":


Правя го, и само един термостат съм сменил досега, и никога не съм имал проблеми! А след като не съм имал проблеми, нямам намерение да престана да го правя!

Оценка:
-2 +3

Dr.Love
24 Отговор

До коментар #2 от "На всяко първо число от месеца":


Това за предпоследна скорост е пълна простотия! Моят автомобил ( Дизел ) на предпоследна скорост (5 предавка) при 4000 оборота ще върви с над 200 км ! Къде да карам с над 200 в продължение на 5 мин ? ЧЕ и всеки месец ! Луди хора ...

Коментиран от #41


Оценка:
-3 +13

Пежо
25 Отговор

До коментар #5 от "Иванов":


Що студ брах едно време с Фолксваген,от 5 сервиза ми взеха пари за оправянето на проблема,а не бяха пипнали нищо.Когато разглобих лично таблото,оказа се паднала "ципа" на дупки в клапите.Защо конструкторът е направил такива клапи,аз не виждам логика...

Коментиран от #43


Оценка:
-1 +8

26
Този коментар е премахнат от модератор
Турбо
27 Отговор

До коментар #26 от "ДО ХАХА":


И как по-точно я форсирахте ? Любопитен съм , не се заяждам

Оценка:
-1 +1

До Турбо
28 Отговор
Ако трябва да пиша ще осъмнем Все пак в общи линии основно се работи по главата Разтъргват се отворите нови легла нови по леки клапани нов вал който държи клапаните отворени повече време Монтират се 4 бр.карбуратори Вечер увеличава се степента на сгъстяване Специални бутала Колбен Шмит други биели маховик от титан /по-лек/ керамичен съединител и т.н.Ако наистина ти е интересно можем по телефон да говорим. Както ти е удобно. Ще ми е приятно това ми е животът.

Коментиран от #31, #53


Оценка:
-2 +4

Турбо
29 Отговор

До коментар #26 от "ДО ХАХА":


Очевидно пазиш в тайна инженерната ви мисъл и постижения ?!? Жалко , исках да науча и аз нещо , ама не ....... Ще се смея тогава на лъжата ти :)))))))))

Оценка:
-3 +3

onq s konq
30 Отговор
Независимо дали карате Бензинова,Дизелова или Ел.Кола- За какво ви е Парно,след като една БЕНЗИНОВА ЛАМПА/ГОРЕЛКА/ върши безотказно Същата работа запалена в Купето? Просто пътника до вас трябва да я държи изправена,или пък да има спец стойка за да не се килне по завоите и да предизвика беля.

Оценка:
-8 +2

Турбо
31 Отговор

До коментар #28 от "До Турбо":


ААА , ти ми отговори ,ОК . Вече не се смея , но все пак ми е интересно как увеличихте мощността два пъти само с тези промени . До 67 процента съм съгласен за тези двигатели , но над това ?

Оценка:
-2 +0

ТУРБО
32 Отговор
Ти явно се забавляваш но ако познаваш състезател можеш да се консултираш Или питай Гугъл. Ако ми кажеш от къде си може да те насоча към колега!

Коментиран от #33


Оценка:
-4 +0

Турбо
33 Отговор

До коментар #32 от "ТУРБО":


Да питам Гугъл ? Ти сериозно ли ? Наясно съм с нещата , но двойното увеличение на мощността ме озадачи

Оценка:
-1 +3

Емил Рангелов
34 Отговор
Още една съществена причина!Ако ти е тръгнала гарнитура на главата и вкарва компресия ,дори малко в охладителната система!Не е задължително колата да грее ,може да си показва нормални показатели,но газовете правят ефекта на необезвъздушена охладителна система!След като всичко друго е наред и пак има аномалии с парното,остава тази неприятна причина!

Коментиран от #36


Оценка:
-0 +7

Хахаха
35 Отговор
Модератора изтри доста коментари, на место да си оправи грешката! Цитат - Когато това се случи, термостатът отваря пътя на охлаждащата течност към "големия кръг", от който е част и парното в купето. Тук е грешката, парното не е част от големия кръг, а е в малкия кръг!

Оценка:
-1 +11

Турбо
36 Отговор

До коментар #34 от "Емил Рангелов":


Няма шанс да не грее , освен ако гледаш температурата на място . Докато се движиш надува и грее ( гарнитурата изпуска при натоварване ) . Това се хваща лесно от дебелия маркуч , м/у радиатора и термостата (горния маркуч ). Ако е твърд , или се надува е ясен проблема .

Коментиран от #50


Оценка:
-0 +4

ши знайш
37 Отговор
Радиаторът на парното е в малкия кръг.

Оценка:
-1 +6

Японеца
38 Отговор
Много майстори тук бе! Всички немЦки кенефи са с проблеми с парното! Световни боклуци, за зомбита и неграмотни и неуки българе! Купувайте немЦко!

Коментиран от #42


Оценка:
-7 +6

Японеца
39 Отговор
И дизел, парното почва след 20км!

Коментиран от #48


Оценка:
-6 +4

Ха ха
40 Отговор

До коментар #10 от "😂😂😂😂":


Знаят зер, с изключено парно щот батерията))))

Оценка:
-2 +2

Брях
41 Отговор

До коментар #24 от "Dr.Love":


Интересно на последна при 5000 как е ха ха

Оценка:
-2 +3

Турбо
42 Отговор

До коментар #38 от "Японеца":


Нещо изкаш ли да питаш за японските боклуци ? Мога да те светна

Коментиран от #44


Оценка:
-5 +4

Уико
43 Отговор

До коментар #25 от "Пежо":


С годините се разрушава ,но това се поправя почти всички коли я имат

Оценка:
-2 +0

,Японеца
44 Отговор

До коментар #42 от "Турбо":


Супра, Скайлайн, Евро, Субару, С2000, 350z! Питам за тези, щото Мерцедес, бенве и гоуф бяха по 85к.с! Питам, кой кенеф ще турбинираш и за колко?

Коментиран от #47


Оценка:
-5 +1

Всичко е добре когато свършва добре.
45 Отговор

До коментар #12 от "Патил от Голф":


Не си спазил златното правило ,при покупка на автомобил ,да го натовариш по нагорнище ,и да провериш твърдостта на маркучите ,а след това ,дали седи антифриза в разширителното казанче,поне си го пробутал на някой ,който и той си няма хал хабер от автомобили ,като тебе.

Коментиран от #49


Оценка:
-3 +3

Волвар
46 Отговор
Написано като за блондинки с нова шофьорска книжка.

Оценка:
-1 +0

Жълтурко
47 Отговор

До коментар #44 от ",Японеца":


Ооооо колко си прост :)

Оценка:
-2 +2

Язе
48 Отговор

До коментар #39 от "Японеца":


Предполагам визираш японски дизел.Сегашните започват да духат топло след около 1-2мин.Имат си ел.нагревател и работата става бързо.По-бързо от японските.

Оценка:
-1 +0

Прав си
49 Отговор

До коментар #45 от "Всичко е добре когато свършва добре.":


Точно защото не разбирам от коли през 2017-та си купих чисто нова Тойота Авенсис за да не се налага да придобивам компетентност по неволя,а новите вносове са за разбирачи като тебе дето цял живот надуват маркучи.

Коментиран от #51


Оценка:
-1 +5

Язе
50 Отговор

До коментар #36 от "Турбо":


След като охл.система работи под налягане,какъв трябва да е маркуча според теб?Ако вкарва газове в антифриза може да ти гръмне маркуч.

Оценка:
-1 +0

Гринго
51 Отговор

До коментар #49 от "Прав си":


Имаш си бол пари дал си .Авенсиса започва с горене на маслото ,но ще спра до тук ,и ще те оставя да придобиеш опит за собствена сметка, освен ако не си го продал до тогава ,и си си купил квалитетен автомобил. Аз лично не правя някаква съществена разлика между Авенсис , и някоя Дачия.

Оценка:
-6 +6

волен сидеров
52 Отговор
сменете колата

Оценка:
-1 +1

луд
53 Отговор

До коментар #28 от "До Турбо":


За какво са ти специални бутала (сигурно имаш в предвид ковани) и биели. Гледам пишеш за карбуратори т.е. нямаш турбо, та не ми е ясно за какво са ти кованите бутала. Това чудо титаниев маховик, може и да го си го чувал , но на дали си виждал , той е само за супер спортни коли, не съм чул да го правят за всички модели таралясници. По вероятно говориш за олекотен (спортен) маховик , но той си е от стомана. Попрочел си малко, но бъркаш двата свята , този с турбините и другия без. За да вдигнеш компресията ти трябва престъргване на главата т.е намаляваш камерата и това с отварянето на клапаните (остър разптеделителен вал) е рисковано мероприятие. Може би си бързал и не си обърнал внимание на подробностите. Весели празници !

Оценка:
-1 +3

Виц
54 Отговор
Американски форум: питаш и ти отговарят.
Руски форум: питаш отговарят ти и на свой ред питат.
Български форум: питаш и ти обясняват колко си ТЪП.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Волен Сидеров
Лидерът на Атака коментира намека на премиера Борисов за оставка, ако не се изтегли нов заем:
Ако ми отстъпи мястото си не 6, а 66 милиарда ще осигуря на България."

Още бисери