Много от водачите на моторни превозни средства смятат, че зимата, е задължително да приведат колата в действие и да изчакат на място двигателят да загрее. Що се отнася до съвременните автомобили обаче, това съвсем не е необходимо. Трябва да знаете, че всички съвременни двигатели са оборудвани с електроника, която проследява параметрите на тяхната работа.
В зависимост от температурата, след стартиране електронният "смукач" загрява двигателя при по-високи обороти от 3 до 5 минути. След това стрелката на оборотомера пада до работни стойности, като това се случва независимо дали колата е на място или в движение.
Още нещо, което трябва да се знае, е, че в движение, работещ на средни обороти, двигателят загрява охлаждащата течност по-бързо. Освен това, загрявайки мотора в движение, спестявате гориво.
Основното, което трябва да се спазва, като принцип е, че след продължителен престой в студа, не трябва да потегляте много бързо. Първите 5-10 км. Трябва да се кара на средни обороти, след това двигателят достига оптимална работна температура. Това е необходимо, за да се загрее не само двигателят, но и автоматичната трансмисия, когато такава е налична.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Xa xa xa
Коментиран от #141
11:34 15.12.2019
2 Behemoth
Коментиран от #43, #52, #72, #94
11:34 15.12.2019
3 Обективен
Коментиран от #6, #39, #54, #73, #113, #114, #134
11:35 15.12.2019
4 хубоу
Коментиран от #25, #51
11:39 15.12.2019
5 Бачкатор
Коментиран от #82, #122, #124
11:44 15.12.2019
6 Препатил
До коментар #3 от "Обективен":
Съгласен...при ниски температури е добре да подгрее на място до над 20-25 градуса, без да се подава рязко газ, за да се избегне т.нар. ефект на ''осмоляване''. При много ниски температури дизеловото гориво кондензира по стените на горивната камера, особенно когато е некачествено. След което от високото налягане и температура в горивната камера се втвърдява и.....почва скубане на косите.Коментиран от #49, #99
11:45 15.12.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 И ЗА ДВАТА ВИДА ДВИГАТЕЛИ
Коментиран от #13, #47, #59
12:05 15.12.2019
9 Лекар БГ
Работата ми е далеч от нас,та преди да стигна е вече топла.И не е термостат.А я оставя по-дълго на место,работеща и напролет отивам за почистване на ФТЧ.
Ни така,ни така. Дизелица с БГ дизел в резервоара.
12:07 15.12.2019
10 Мнение
12:11 15.12.2019
11 Тираджия
Коментиран от #56, #75, #90, #103, #136
12:12 15.12.2019
12 Подгряване
Коментиран от #170
12:13 15.12.2019
13 Лекар БГ
До коментар #8 от "И ЗА ДВАТА ВИДА ДВИГАТЕЛИ":
Абсолютно.Даже и малко да стопли маслото в трансмисията.Да се адаптира,един вид.Карам с най-използваната синтетика 5-30.По-малко се влияе от температурите,по-бързо се развърта и покачва.Напълно си прав.
12:17 15.12.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ЛЕНИН
Коментиран от #18, #21, #158
12:27 15.12.2019
16 жените шофери
12:34 15.12.2019
17 5629
До коментар #14 от "гост":
Това е, защото дизела на място може и да изстине, не защото трябва да чакаш 2ч след палене.Коментиран от #22
12:35 15.12.2019
18 Да, да
До коментар #15 от "ЛЕНИН":
Зимата ладата се пали само с кибрит и парцал....12:36 15.12.2019
19 Хмм
Коментиран от #23
12:37 15.12.2019
20 гост
Коментиран от #27, #38, #180
12:39 15.12.2019
21 Кога
До коментар #15 от "ЛЕНИН":
Лада запали на минус 45 ще ми се обадиш ти на мен. Ще речеш че не съм я имал чисто нова и незнам. Топлят ги с вряла вода или им наливат сутринта топъл антифриз. Виждал съм навремето в Коми даже и с главни да ги топлят под картера. Защото ако незнаеш да ти кажа че при такива температури проблема не е в бензина а в маслото. Става гъсто и дори да запали вътре всичко му се е..ава маматаКоментиран от #62, #108
12:42 15.12.2019
22 И един съвет
До коментар #17 от "5629":
Ами завии го с одеяло бе, че иначе и грип може да хване...12:43 15.12.2019
23 Ши Бамяко
До коментар #19 от "Хмм":
В тойотата просто се качвам, паля и тръгвам при високи айдъл обороти, да чакат дизелистите нов внос, реални километри "оооо количката ми, оооо, хубавото ми тедеи", хахахаха. Никой път нафта повече, ама никогаш, ти разбираш ли!!!!!12:47 15.12.2019
24 Йозеф
Коментиран от #101
12:50 15.12.2019
25 Цар вул
До коментар #4 от "хубоу":
И аз имам апартамент за 80 000 евро и дадох 30 000 лв за ремонт а карам кола от 1500 лв и какво от това. Когато е под 0-та е добре да поработи автомобила минута на празен ход да се загрее маслото защото е с гъстотата на мед.Коментиран от #32, #57
12:55 15.12.2019
26 Компетентенкомпоненткомпозиракоментар
13:05 15.12.2019
27 Капацитет
До коментар #20 от "гост":
Има подгреватели, за да не пали студена! А не като запали студена и да чакаш! Защото най-голямото износване е на студен двигател.Коментиран от #37, #46
13:09 15.12.2019
28 Рошко
13:10 15.12.2019
29 Зимно
13:13 15.12.2019
30 Бай Ой
13:14 15.12.2019
31 волен сидеров
13:16 15.12.2019
32 Бравос
До коментар #25 от "Цар вул":
Па то апартамент за 80000 евро нищо не е! Толкова струва тристайна панелка в Дружба! Има и хора с апартамент за 70000 евро и кола за 70000 лв! На такива се вика"инврститори" в ламаринаКоментиран от #34, #41
13:17 15.12.2019
33 Марин
13:22 15.12.2019
34 Бензиностанче
До коментар #32 от "Бравос":
На такива ''инвеститори'' съм се нагледал..кара кола за 50-60 000€ и като ми спре на колонката и ...'' Сипи за 10, че да се прибЕрем дОма''...13:26 15.12.2019
35 Йозеф
13:27 15.12.2019
36 тойота
13:37 15.12.2019
37 гост
До коментар #27 от "Капацитет":
Т.е--да не се тръгва със студен двигател...нали така. Т.е... конструкторите и производителите на военна техника са по-глупави от автора на тая статия...нали така...я виж как стигаме до едни много интересни изводи.Всъщност всеки да си експлоатира личния автомобил както си знае и намери за добре..последствията ще си плаща сам ...нали такаКоментиран от #40
13:37 15.12.2019
38 Иво
До коментар #20 от "гост":
А тази военна техника коя година е измислена? А и военната техника е предвина и за крайни температури, които не са характерни за България. Информацията в статията е вярна, но отнасяща се за шофьорите на що-годе съвременни коли, работещи със съвременно синтетично масло. Работата на място не е препоръчителна за турбото и за ДПФ-а.Коментиран от #48
13:44 15.12.2019
39 333
До коментар #3 от "Обективен":
Нищо не щадиш на празен ход. Вибрациите са по-големи на празен ход, и вероятно си го усещал. Тия вибрации на практика са удари за движещите се компоненти. Освен това, маслената ти помпа е вързана с вала, и зависи от оборотите на вала. По-ниски обороти, по-малко налягане и поток на маслото. Освен това, на практика удължаваш времето, в което тоя двигател работи в несвойствен режим в пъти. Празния ход е най-лошият режим, в който може да работи двигателя. Дори да е загрял. И смесообразуването е най-лошо заради ниските обороти, което трупа повече нагар.13:48 15.12.2019
40 Не не
До коментар #37 от "гост":
Не да не се тръгва, а да не се пали! За Вебасто чувал ли си?13:52 15.12.2019
41 никой
До коментар #32 от "Бравос":
за тия пари панелка у Люлин може,но не и в Дружба.или ще е поне 40годишнаКоментиран от #44
13:55 15.12.2019
42 Стършел
Коментиран от #45
13:55 15.12.2019
43 Хайл
До коментар #2 от "Behemoth":
Къде живееш да дойда и аз да те душа с дизела13:58 15.12.2019
44 Random
До коментар #41 от "никой":
Люлин е по-хубав квартал13:59 15.12.2019
45 Хайл
До коментар #42 от "Стършел":
При Хитлер /светла му памет/ ГАЗОВИ КАМЕРИ Е НЯМАЛО-ДОКАЗАНО Е13:59 15.12.2019
46 Хайл
До коментар #27 от "Капацитет":
Ако я караш без масло даже блокира за минути14:04 15.12.2019
47 333
До коментар #8 от "И ЗА ДВАТА ВИДА ДВИГАТЕЛИ":
Къде да го качва това масло? Това е било валидно преди 1000 години, когато маслените системи не са имали клапан, който не позволява маслото да се стече обратно в картера от магистралите. Руските отпреди полвин век имат такива. И когато маслата са ставали на желе при -5. Сегашните масла си текат при -30.Не си слагайте гъсти масла, защото колите ви са стари, и ще имате по-добър студен старт. Има видима разлика между двигател с 10W и 5W синтетика при студен старт.
Най-добрият вариант е да потеглиш полека полека, за да осигуриш малко по-високи обороти на маслената помпа, за да се справи по-бързо със студеното масло.
14:04 15.12.2019
48 гост
До коментар #38 от "Иво":
В голяма заблуда си ..технически във военната техника винаги са се влагали най-добрите материали и технологии.А повечето съвременни технологии първо навлизат във военната област и едва след години-в гражданската...така ли е или не е ..казвам ти го като инженер, бивш военен със специалност ДВГ. И ако си ми мех.водач и ми запуснеш двигател на '' ГВОЗДИКА'' при -5 градуса без подгревател, направо ще те дам на военен съд, ( двигателя е с турбо ). Иначе твоята кола си я карай както искаш, сам си береш последствиятаКоментиран от #50
14:08 15.12.2019
49 333
До коментар #6 от "Препатил":
Хайде на бас, че на празни обороти имаш повече конденз и цилиндъра се чисти по-трудно от тоя конденз? Никой производител не проектира двигателите си да работят на празен ход. Той е оптимизиран да работи на по-високи.14:09 15.12.2019
50 333
До коментар #48 от "гост":
Гвозтиката ще пее с 5W масло и студена. 5W сигурно има по-добра течливост при -20, отколкото руските масла от 80-те при 20 градуса. Защо говорим за техники на над половин век, като има далеч по-добри технологии вече? Сложи едно бурканче с 5W и М10Д във фризера и ще видиш разликата. Зарежи тия гвоздики, те са правени да палят на -50 и подгрева им е за това. Уверявам те, че съвременните военни машини нямат подгреватели, въпреки, че са с турбо. Маслото не е такава драма, сравнително бързо става доста по-течно. Драмата е в по-големите хлабини при студен двигател. И работата на място удължава времето, в което двигателя работи с по-големи хлабини. Знаеш какво значи това. Леко натоварване го скъсява в пъти, без да увеличава особено механичното натоварване.14:17 15.12.2019
51 мунчо
До коментар #4 от "хубоу":
Купил дръжки, с пари на банката всеки може. Той затова няма пари за нова кола, ще плаща по хилядарка в продължение на 20 години. Другата крайност са ,,панелните баровци,, В три стаи , наврени четирима и отпред минимум три германски ,,премиума,, на обща стойност у нас около 7-8000 лева. Които всъщност са за изхвърляне там откъдето са ги внесли. Мила родна картинка. Спасението е закон като в Япония, ако нямаш парко място, нямаш право на автомобил. Кратко и ясно. Другия вариант е всички ,,зелени площи,, които държавата тихомълком си ги ,,национализира, защото те някога са имали собственици, да станат паркинги. Варианти с жестоки данъци, няма да проработят. Да вземат пример от любимата им Германия как е решен проблема с паркирането на живущите , дори и да имат по два автомолила. Плюем Меркел, ама германците си я харесват, защо ли? Единствената и ,,грешка,, са мигрантите, но там някой я натисна , мислели са че ще подпомогнат икономиката както турците през 70-те. Само че ония са трудолюбиви, ама .......... работлив.....е, има, не да няма.Коментиран от #97
14:20 15.12.2019
52 Данъкоплатец
До коментар #2 от "Behemoth":
А нямаш ли непотребни цветя в саксии...
14:32 15.12.2019
53 gggw
14:32 15.12.2019
54 gggw
До коментар #3 от "Обективен":
въй тоя дизел за 500 лв ше те надживее бе, малоумник14:34 15.12.2019
55 gggw
14:35 15.12.2019
56 gggw
До коментар #11 от "Тираджия":
мани майтапа ама има индивиди си оставят да работят колите докато са в магазина. тва трябва да е подсъдно. докога колите ще са по-важни от хората???14:39 15.12.2019
57 gggw
До коментар #25 от "Цар вул":
затва си си цар вул14:42 15.12.2019
58 Газолин
14:49 15.12.2019
59 Алфа Ромео
До коментар #8 от "И ЗА ДВАТА ВИДА ДВИГАТЕЛИ":
Аз така правя 2-3 минути и тръгвам, със бензинова кола съм и пропан-бутан.Коментиран от #60
14:52 15.12.2019
60 Алфа Ромео
До коментар #59 от "Алфа Ромео":
Колта ми е Астра G стария мотор пълна инжекция.14:54 15.12.2019
61 Субару фен
15:02 15.12.2019
62 Сърп и чук
До коментар #21 от "Кога":
Преди време във Финландия правиха тестове с различни автомобили кой ще запали при най ниска температура. Победи ладата като запали при минус 53 градуса, след като западните отдавна бяха сдали реквизита.Коментиран от #66
15:02 15.12.2019
63 SeaMan
Коментиран от #65
15:10 15.12.2019
64 Месар
15:21 15.12.2019
65 333
До коментар #63 от "SeaMan":
Това е така само ако смяташ, че температурата на двигателя е еднаква навсякъде, а няма нищо полобно. Различните компоненти са различно натоварени термично. Движещите се не се обдухват от нищо, дори охлдителната ти течност не охлажда директно клапани, бутала, валове и т. н. Имаш и термостат, който не позволява да се охлажда като е студен. Това, което трябва да достигне работна температура в двигателя го постига по-бързо, когато колата се движи.15:36 15.12.2019
66 На какаин
До коментар #62 от "Сърп и чук":
Ли си или на хероин. Сериозно те питам. Ти имаш ли идея какво са -53 градуса. Баща ми работеше в Коми навремето и цялото семейство бяхме там почти 3 години. Аз бях 14 годишен като отидохме и помня всичко. При такава температура никой автомобил не пали по нормалния начин. Дори имам спомен че им забраняваха да работят под определени градуси , мисля че беше -40. Приятел на баща ми руснак имаше лада 5ца, беше направил от ламарина една тава с размери около половин на един метър. На дъното имаше някаква негорима вата , сипваше някакъв спирт ли какво точно незнам и го палеше. Гореше с едни малки пламъчета и я избутваше под двигателя за 10Тина минути. Чак тогава пали и след като работи на место поне 20 мин тръгвам. И това е при минус 40-45 а ти ми говориш за минус 53. Нали се сещаш какви бяха руските масла от онова време15:52 15.12.2019
67 готин но не съвсем
15:55 15.12.2019
68 Момък
Коментиран от #69, #71, #74
16:00 15.12.2019
69 готин но не съвсем
До коментар #68 от "Момък":
Ми не го прави! Подгрей я барем 2-3 минути на празен ход и тогава тръгвай! Колкото по-студено е толкова по-дълго подгрявай!16:21 15.12.2019
70 Гост
16:22 15.12.2019
71 сртсетхфатхсдт
До коментар #68 от "Момък":
не и пречи ако е служебна, ако паркинга не е закрит и можеш да изчакаш 3-4мин. преди да тръгнеш е по добре ако пали на бензин би трябвало да обърне на газ, когато достигне зададената температура и да обърне на газ. можеш ръчно да смениш на бензин и като покараш малко докато почне да духа малко топло от парното да обърнеш на газ16:29 15.12.2019
72 Гнус / бензин
До коментар #2 от "Behemoth":
А ти поливаш с каната с вряла вода изпарителя защото е замръзнал и псуваш бай Ставри газаджията от люлин ::)16:30 15.12.2019
73 ФауВе
До коментар #3 от "Обективен":
Остави невежите да си чупят колите. Очаквам статия: Спортистите да не загряват преди състезание.16:32 15.12.2019
74 Лошо Седларов , лошо
До коментар #68 от "Момък":
Бързите промени в природата са си пагубни за всичко. Това, дето са го писали в статията е една шега. Съвременните автомобили вдигат оборотите принудително при студен двигател, така е. И при студен, клеясал одървен двигател какво се случва - купуваме си нова кола. Това е смисъла на статията. Да върви там търговията някак си. Явно е платена статия от някакво "тъмна" група търговци на автомобили.16:37 15.12.2019
75 Garrincha
До коментар #11 от "Тираджия":
… и така, цял живот …16:38 15.12.2019
76 Шаран БГ
16:56 15.12.2019
77 Емил Рангелов
16:57 15.12.2019
78 незнайко
17:03 15.12.2019
79 Кочо
Коментиран от #83
17:09 15.12.2019
80 хммм
17:11 15.12.2019
81 type-R
17:23 15.12.2019
82 шефа ти
До коментар #5 от "Бачкатор":
Разпознах те к0пеле! Заплатата наполовина през зимния пероид!17:25 15.12.2019
83 type-R
До коментар #79 от "Кочо":
Наказвал.... Такива като теб направиха държавата да не може да се живее в нея. А пробвай да някой с мощна кола! Това че НОРМАЛНИТЕ хора не ти обръщат внимание не значи че си ги "наказал"!17:26 15.12.2019
84 Проверяващия
Качвам се в модерната си кола, която съм я оставил под наклон, паля на скорост - за да съм "еко" и газ към фитнеса. Нали съм модерен и там почвам със 150кг от лежанка без да загрявам, тънкия момент е да я вдигам първоначално леко, след 10тина минути вече съм на оптимума.
След фитнеса бързо към колата, на паркинга нямам наклон и затова палене на скорост от инерцията не става, а съм уморен от фитнеса та да бутам, но паля без да натискам съединителя, директно със стартера на скорост (предимството да нямаш автоматик) и колата тръгва директно което си е еко 100%.
Отивам на работа и пак работа като вол, при такъв старт на деня може ли и друго яче....
След работа газ към вкъщи, жената я почвам без много много да я мисля, даже и дрехите не махам, само свалям ципа на панталона (пиниза е - първоначално по леко да я лашкам, след 5-10мин вече може да се развихрим). След това лягам и заспивам направо с дрехите, та на сутринта директно да тръгвам, без да се мотая с обличане.
Коментиран от #85
17:27 15.12.2019
85 Хо хо хо
До коментар #84 от "Проверяващия":
Ти си бил голям будала бе пичКоментиран от #86
17:35 15.12.2019
86 Проверяващия
До коментар #85 от "Хо хо хо":
Не будала, а "еко модерен".17:36 15.12.2019
87 Оня от село
17:45 15.12.2019
88 Емил
2-бавното подгряване корозира цилиндрите, тъй като при не добро изгаряне се получават окиси.
3-не се юрка, докато загрее, защото различните материали са с различни свойства и различна скорост на разширяване
17:49 15.12.2019
89 Japan
С познат майстор до ден днешен си говорим за един GT-R с избухал двигател от студ и юрване в 5-6к обороти от идиот келеш :)
18:18 15.12.2019
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Пасажер
18:30 15.12.2019
92 Mile
18:41 15.12.2019
93 Качвам се
18:45 15.12.2019
94 Тираджия
До коментар #2 от "Behemoth":
Еми като астрата ми 1,7 TD последните 10 години не е стъпвала на бензиностанция, така ще е.Коментиран от #135
18:46 15.12.2019
95 чурата
18:59 15.12.2019
96 Борислав
Ама аз го карам по инструкция, че вертолета ми харесва, а и задника си е мой.
19:11 15.12.2019
97 Иска
До коментар #51 от "мунчо":
Ограничаване на броя автомобили на семейство,помощ при купуване на нов автомобил,и разкарване на гълабарниците. Около нас има седем такива, в този квартал съм от десет години още малко и дърво ще поникне. И за втори или трети автомобил данък х2/3, ама не като сега в кат пред мен регистрираха комби, като товарен автомобил. И сериозен контрол по качеството на горивото,защото е пълно със боклуци и от там идва и по голямото замърсяване. Гори чисти дърва пушека един, сложи въглища става зле а има и такива, който горят и пластмасиКоментиран от #132
19:12 15.12.2019
98 Биричеда
19:18 15.12.2019
99 ВБА
До коментар #6 от "Препатил":
Сипвайте 200-300гр газ за горене(отмиващо действие) не повече на 50л резервоар. Помага освен другото и против замръзване на нафтата. То, в повечето случаи замръзва нафтата във филтъра и по рядко в тръбопроводите понеже в нея има парафин ... поне за нашата "зима".... е де, не се знае...19:20 15.12.2019
100 Пустиняка
Язе си имам гараж и си палим и тръгвам веднага.. не ме еве студ или дъжд. Аре баста..
19:33 15.12.2019
101 Пройчо
До коментар #24 от "Йозеф":
А в електричната с какво се отоплява?19:55 15.12.2019
102 Аман от смръдливи дизели
Акъли не давайте приписвайки от разни ти ми там умници по използване на ДВГ.
Всеки да си тръгва ,когато пожелае.Съгласен с колегата"сутрин ми тракат по 10 мин.под прозорците"Издухани сравнително нови по "на 100 хил.км"печки.
20:04 15.12.2019
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Eistee
Всичко останало са брътвежи на хорица, които са учили ДВГ по руски учебници от 1956 година, които карат бараки на по 20+ години. До -20 C няма "чакам", няма "да загрее", няма "чистя си снега от стъклата на запален двигател" - завърташ ключа, изчакваш 5 секунди да изгаснат контролните светлини по таблото, оглеждаш се, включваш пътепоказател и потегляш. Под тези температура си решавате вие. Над нея да работи колата на място е израз на дебелащина и тотална липса на техническа култура. И в развитите държави е противозаконно.
Ако имате стара кола, ако сте заредили с масло с грешни характеристики, ако колата ви е неизправна - можете да импровизирате. Както и в случая с #68. В останалите случаи колата много по-бързо загрява в движение, защото в цилиндрите се впръсква повече гориво. Повече гориво = повече горене при по-бавни обороти (защото двигателят се бори със сили като инерция, триене, въздушно съпротивление) и съответно повече топлина се отдава към стените на цилиндрите, т.е. към маслото и към антифриза и автомобилът загрява в пъти по-бързо, следователно се износва в пъти по-малко. Това е и по-полезно за вашето здраве, здравето на децата ви и на околните. Намалява и термичния отпечатък на Човечеството върху околната среда. Намалява и разхода на въглеводороди, които не са безкрайни и рано или късно ще свършат. Дръжте се интелигентно и отговорно
Коментиран от #106
20:16 15.12.2019
105 Eistee
Коментиран от #119
20:16 15.12.2019
106 ФауВе
До коментар #104 от "Eistee":
Обясни, как при новите мотори се избягват по-големите хлабини на студените детайли? Как по-големите ключове в студените сегменти не пропускат повече газове към картера и не правят повече сажди в маслото? И накрая, как горенето на по-богатите студени смеси не образува повече прекиси, хидропрекиси, азотни оксиди и сажди? Много ми е любопитно.Коментиран от #111, #117
20:36 15.12.2019
107 Емил Рангелов
20:42 15.12.2019
108 Коментатор
До коментар #21 от "Кога":
Не му забелязвай. На минус 45 градуса му е акъла на ленин, демек не е запалил още, и за тва си ги приказва такива:))) кат стопли и се качи на кола, а не в щайга за домати като ладата, може би ще се прекръсти на путин...20:43 15.12.2019
109 Бау
20:57 15.12.2019
110 Предлагам
20:58 15.12.2019
111 Емил Рангелов
До коментар #106 от "ФауВе":
Ключовете при студен мотор не са важни,заради разноположност в реденето на всеки сегмент!Духа в картера ако са много износени ,или са сближили ключовете.Това обаче е характерно за мотори харчещи масло над нормите и отиващи към основен ремонт!Нормален ,дори стар нж здрав мотор в никакви режими не духа в картера!Това от монтьорски опит над 10 години!Моя е на 300 000 и спокойно го форсирам със свалена капачка на маслото ,нито "духа",нито хвърля масло извън гърловината!Духне ли в картера пиши го свършил!Нема да си намериш пръчката за маслото или сондата за катрерните газове!Коментиран от #116, #147
20:59 15.12.2019
112 ЕЛ ФЕНЪ
20:59 15.12.2019
113 Кьосев
До коментар #3 от "Обективен":
При автомобили снабдени с катализатор... Пслиш и тръгваш!21:10 15.12.2019
114 Гост9999
До коментар #3 от "Обективен":
Палиш и тръгваш веднага, скъсявайки времето до пълната температура на двигателя. Купих нов VW и немците си го пишеха във книжката.21:18 15.12.2019
115 Готин
21:22 15.12.2019
116 шАфИор
До коментар #111 от "Емил Рангелов":
Е, точно от такива мАнтИори като тебе хората карат кошници!!!Коментиран от #121
21:28 15.12.2019
117 333
До коментар #106 от "ФауВе":
Ако си мислиш, че тия хлабини намаляват след 2, 3 минути работа на място, се лъжеш жестоко. И 10 минути не стигат. Вала ти не е чул, че тряба да се стопли след 5 минути. Топлото е горе над буталото, което е доста далеч. Освен това, помпата помпи повече и създава по-голямо налягане при обороти над празен ход. Очевидно нямам предвид 6000 оборота, но спокойно можеш да караш на ниски обороти. Двигателя ти ще загрее в пъти по-бързо, отколкото ако тропа на място.Коментиран от #148
21:30 15.12.2019
118 Воеводата от Чавдар
21:33 15.12.2019
119 гост
До коментар #105 от "Eistee":
Само да те питам- като станеш от леглото сутрин ведмага ли почваш работа , или се протягаш първо ?Коментиран от #130, #145
21:40 15.12.2019
120 Службогонци
21:48 15.12.2019
121 Емил Рангелов
До коментар #116 от "шАфИор":
Е немам рекламации,а ти ходи на сервиз!Аз си ги правя сам и немам проблеми!За хората не знам ,да карат квото искат!Писал съм говедо!Джипа ми е 23 годишен на 300 000 ,сигурно втори път и е 2,300кг,мендил!За 10 000км.пипа половин литър масло!Аре бегай у сервизите и само при големи майстори да ходиш,дето взимат за смяна на масло от 50 лв.нагоре и за ангренаж 500!Коментиран от #142
21:55 15.12.2019
122 Гюро Гюров 5
До коментар #5 от "Бачкатор":
Сложи точки и запетайки, че от това изречение ми се отвинти главата22:12 15.12.2019
123 мани мани
оня ден гледах клипче как палят в якутск на минус 50 и нещо... там колите са винаги покрити със специални покривала и имат одеало в/у двигателя през цялото време, че и отдолу под двигателя пак одеало, и отпред пред радиатора картон :) само бензинови са и само тойоти разни, но с наименования и емблеми различни, явно за азиатския си пазар някакви незнам
Коментиран от #157
22:18 15.12.2019
124 мани мани
До коментар #5 от "Бачкатор":
ма ти и съединител ли натискаш :)22:20 15.12.2019
125 Дид
22:50 15.12.2019
126 божко
22:56 15.12.2019
127 Ачо
22:56 15.12.2019
128 gggw
Коментиран от #149, #162, #164
23:21 15.12.2019
129 gggw
Коментиран от #150, #163
23:26 15.12.2019
130 gggw
До коментар #119 от "гост":
кат ставаш сутрин се протягаш и дишаш на сьседа изгорелия дизеляк а си станал щот на другия съсед дето сгрява колата му е прееван ауспухаКоментиран от #133
23:34 15.12.2019
131 gggw
Коментиран от #172
23:39 15.12.2019
132 "ИСКА",прав си но
До коментар #97 от "Иска":
се пише гълъбарника,а не гълъбарника.Коментиран от #161
00:53 16.12.2019
133 Ще бягам еми бягаи бе..
До коментар #130 от "gggw":
А ти вместо да се протягаш и да "загряваш" ставай и бягаи до работа!01:00 16.12.2019
134 Инженер дизели с 30 години трудов стаж
До коментар #3 от "Обективен":
Единственото вярно е спазване инструукцията на производителя.И сервизно обслужване в сервиз на производителя.И би турбинен дизел.(малка и голяма турбина,управлявани от електронен мозък.)01:19 16.12.2019
135 Дизеляк Маняк
До коментар #94 от "Тираджия":
И мойта Вектра 1.7D рядко ги посещава лятото ама тва олио зимата става на желатин...02:19 16.12.2019
136 Като гледам
До коментар #11 от "Тираджия":
Като гледам май само си мечтаеш да си тираджия. На кой тираджия му остава време да си кара колата и да си е...е жената?02:49 16.12.2019
137 Джуган
04:39 16.12.2019
138 Голям Слон
Коментиран от #153
05:15 16.12.2019
139 Чичо Манчо
05:39 16.12.2019
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 Тъпото
До коментар #1 от "Xa xa xa":
То това дизелче е печка бе бате, не кола, затова така пише. 😁07:04 16.12.2019
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 гощо
07:51 16.12.2019
144 Филип
08:33 16.12.2019
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 Ха,ха,ха!!!
08:46 16.12.2019
147 ФауВе
До коментар #111 от "Емил Рангелов":
Публикувано във факти.бг: Това от монтьорски опит над 10 години! ..... Това ми е достатъчно да преценя колко ги разбираш. Върти си болтовете и не говори глупости. Ключа в сегмента е основен прозорец за загуби на налягане от цилиндрите. И децата го знаят.09:02 16.12.2019
148 ФауВе
До коментар #117 от "333":
Хлабината бутало-цилиндър при студен мотор е много голяма. Причината е разнородните метали на двата детайла. При голяма хлабина чукането, хлопането, тропането е по-голямо, а от там и разбиването е много, много по-сериозно. Да не говорим за влошеното мазане заради студеното масло. Няма нормален човек, който да си раздава газ на колата студена. Ако нямаше нужда от подгряване, състезателите нямаше да подгряват преди старта. Щяха просто да врътнат ключа и да потеглят с мръсна газ. Явно и те не разбират колкото тебе.Коментиран от #156
09:05 16.12.2019
149 ФауВе
До коментар #128 от "gggw":
Студен мотор да му даваш газ гори и пуши много повече, отколкото ако го загрееш предварително. Студеният ще изпуши и маслото си. НЕ слушайте разни псевдо майстори! Те са гладни и се чудят как да ви накарат да си потрошите колите, че да имат хляб.09:10 16.12.2019
150 ФауВе
До коментар #129 от "gggw":
Точно защото мисля и за другите, затова подгрявам. Да подкараш студена кола означава много, много повече пушек и сажди. Направи си сам проверка. Покарай до работа с подгрял мотор за 2 или3 мин, и на другия ден покарай същия маршрут на студен мотор. Виж какво показва бордовия за среден разход при двата варианта. Който показва повече, значи е пушил повече.09:12 16.12.2019
151 Не съм шофьор...!
09:14 16.12.2019
152 Зомби с квадратен волан
При автомобилите след 1960 г., това не е необходимо. Палиш, изчакваш около 30-40 секунди, докато си сложиш колана и нагласиш огледалата, да речем, и потегляш, но не с мръсна газ, а леко, да повърви колата. Тя вече е загряла след 500 м.
И се чудя на простите булгар бегове и батки, защо стоят със запален мотор, отворен прозорец и пушат цигара?! Безплатно гориво ли вземат тези говеда? Не говорим даже за замърсяването и екологията.
09:15 16.12.2019
153 ФауВе
До коментар #138 от "Голям Слон":
Явно не разбираш от дизели. Отпреди 25 години дизелите имат по три подгревни свещи на водния маркуч, преди парното. Доста помага да загрее по-бързо водата. Знам, защото съм пробвал да карам без тях и е голяма мъка. Зимно време, докато сваля снега от колата и вече имам топло.09:17 16.12.2019
154 гнргннр
09:37 16.12.2019
155 гшщ
09:43 16.12.2019
156 333
До коментар #148 от "ФауВе":
Да, направо изгарят всичкото масло, докато загряват. За буталата не се притеснявай. Когато има чак такива разлики в термичното разширение, им слагат вложки от друг метал, за да не се свиват/разширяват толкова. Буталата нямат движение срещу опората. За ралика от коляновия ти вал.Състезателите никога не подгряват на празен ход, а и правят опознавателни обиколки. Освен това, техните двигатели нямат нищо общо с твоите. И ги чупят без време, нищо, че ги подгряват, сигурно е заради подгряването.
Никой не казва да раздаваш газ. Просто да караш полека, докато колата е студена. Аз тия работи за вложките в буталата съм ги учил, понеже съм учил ДВГ няколко години. И още в края на миналия век, преподавателя ми по ДВГ вече знаеше, че съвременните двигатели и масла не са като през 60-те, и е по-добре да се подкарат леко, отколкото да работят по-дълго на място студени.
Карам от 80-те, обиконвено изкарвам по над 100к на автомобил, и не ги купувам нови. Двигател на моя кола не се е чупил, а имам над милион километра. Даже единия си беше с хонинга на цилиндрите на 300+ хиляди. Имаше клапани за правене, валовете бяха идеални. Кола не съм подгрявал никога, освен когато чистя лед, понеже докато не го изчистя, не мога да карам.
Коментиран от #167
10:13 16.12.2019
157 Путарина
До коментар #123 от "мани мани":
при минус 50 у русия ги палим като не ги гасим , докато не стане -1010:28 16.12.2019
158 Haters gona hate
До коментар #15 от "ЛЕНИН":
За твое сведение в твойта рашка при -45 не се гасят двигателите10:40 16.12.2019
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 Прекалено късо име
10:55 16.12.2019
161 Моя
До коментар #132 от ""ИСКА",прав си но":
Грешка,не чета какво излиза и често,телефона ги нарежда сам11:06 16.12.2019
162 Haters gona hate
До коментар #128 от "gggw":
А ти защо не идеш на село да дишаш чист въздух. Тъпо говедо !Коментиран от #166
11:15 16.12.2019
163 Що за кратун си не моа да разбера.
До коментар #129 от "gggw":
Нямаш пари си купиш кола , на ората тъ яд!Коментиран от #165
12:01 16.12.2019
164 Въй
До коментар #128 от "gggw":
Вър тука у село ке те освежим с воздух. Дека имаш дупка на убуу шъ мирише. Пор да си, на ангъце ще заприличаш.12:09 16.12.2019
165 gggw
До коментар #163 от "Що за кратун си не моа да разбера.":
през ръцете са ми минали 16 коли момче. в момента карам 3ка бмв дизел и никога не загрявам, щото има хора, дето спят . и искат да дишат и почиват12:38 16.12.2019
166 gggw
До коментар #162 от "Haters gona hate":
ше видиш как че ида на село още някоя и друга година когато от ЕС ти наложат глоби за сгряването и когат напраат колите са гаснат когато не се движи. селтак12:40 16.12.2019
167 ФауВе
До коментар #156 от "333":
Посмали манго! Ако караше от 80-те значи сега си в 50-те си години. А хората от него време помним, колко километра навъртаха колите. Даже още има Лади и Москвичи, които до днес не са стигнали първите си 100К км, ама ти си ги навъртял на всичките си коли. Кого лъжеш? Че и при всички тия километри все още нямаш ремонтиран мотор?!!? На руските ни коли от 80-е им се отваряше мотора през едно-две лета, а ти си им взимал душата и въпреки това си нямал ремонт на мотора?!?! Много лесно се окъква човек, който говори за нещата от време, до което никога не се е докосвал. И тези "вложки" в буталата не са никакви "вложки", а са инварни пластини. Това е терминът, който се ползва от лекторите във ВТУ. А терминът "вложки" се ползва в средното училище. Стана ясно и откъде си мислиш, че си придобил знания. И въпреки инварните пластини, буталата пак имат по-голямо температурно разширение от стоманеният цилиндър. Пластините само намалят този ефект, но не могат да го изолират. Хлабината на студено си е по-голяма, което води до по-големи задирания в цилиндрите, ако даваш газ на студен мотор. И няма нужда да е яко газ, а и от малко ускорение може да стане, ако ти е навик да го правиш редовно. Карането на студен мотор съкращава живота му!!!!!!!!! Да не минавам на темата за пушека и компонентите на горивният процес, при каране на студено, че там пък е още по-страшно.Коментиран от #174, #175
13:04 16.12.2019
168 Cupra
13:46 16.12.2019
169 Прост шофьор
Коментиран от #173
14:38 16.12.2019
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 Язе
До коментар #131 от "gggw":
Голем разбирач си но това,че ти спиш аз като излизам не ме бърка.Я ми кажи какво става като сутрин е -15,-20градуса и тръгнеш веднага?Какво става с предното стъкло?Я пак.Замръзва от това,че дишаш "разбирачо".Като те бутне някой със замръзнало стъкло ще викаш защо не изчака да се размрази?Последно какво предпочиташ?Коментиран от #185, #186
17:05 16.12.2019
173 Гост
До коментар #169 от "Прост шофьор":
В трансмисията нямаш динамични натоварвания, чиято посока и големина се менят 67 пъти в секунда, при 2000 оборота.17:30 16.12.2019
174 333
До коментар #167 от "ФауВе":
Скоро и 50 ще направя. Милион километра не са чак толкова много за над 30 години. И служебни коли карам от 20+ години.имах поне 15к преди да взема книжка. Лади и москвичи никога не съм притежавал, баща ми имаше лада като бях на 10, ама за малко, защото не му хареса, продаде я след няколко месеца, и без това тогава не беше в България, след това и той не е имал руска кола. Първата ми кола беше Кадет.
Във ВТУ би трябвало да сте учили, че цилидрите са от чугун по-скоро, това със стоманата е простотия. Ризите на колите с ризи пак бяха от чугуни. Стоманени правиха понякога гаражно, ама чугуна е по-подходящ. Щом си учил в ВТУ, трябва да знаеш защо. А може и да няма въобще сплави на желязото. Алуминиевите блокове нямат ризи от железни сплави. И не ми говори къде съм учил и за терминология. Научен съм да говоря така, че да ме разбират, и ползвам технология, която биха разбрали всички.
Коментиран от #181, #184
18:21 16.12.2019
175 333
До коментар #167 от "ФауВе":
А, и все пак ако си движил бутало в цилиндър на ръка, никога няма да ти хрумне, че може да хлопа в цилиндъра. Все пак като е разглобен е студен. И дори спортните не ги подгряват на празни обороти, както вече ти казах. Пък при ниска скорост на въздуха смесообразуването е приказка.Коментиран от #182
18:27 16.12.2019
176 azko
21:28 16.12.2019
177 %456
Коментиран от #183
22:00 16.12.2019
178 др Охболи
22:08 16.12.2019
179 Този коментар е премахнат от модератор.
180 Пешо
До коментар #20 от "гост":
Военната техника май е на 50+ години и.08:54 17.12.2019
181 ФауВе
До коментар #174 от "333":
Чугуна отдавна не е доминираща риза. Хората отдавна слагат покрития от никасил и алусил върху алуминиев цилиндър, още от времето на твоя Кадет. Дори никелират. Не знам дали точно твоят Кадет е бил с тази технология, но мисля, че Хонда или Тойота още ползват заляти чугунени ризи, но новите технологии отдавна ги поизместиха. А стоманени ризи има в САЩ, но не са разпространени. Нямат мазането на чугуна. Грешен термин ползвах, но мисля схвана изказването ми за температурното разширение на различните материали, на двоицата бутало-цилиндър. Чудно ми е, като имаш книжка от 80те години, как така не си карал соц коли? Тогава вносните се брояха на пръсти и бяха само на знатни хора. Да не си партиен син?10:38 17.12.2019
182 ФауВе
До коментар #175 от "333":
Пич, студеният въздух ти дава мощност, защото има повече кислород в единица обем, позволяващ повече гориво да се впръска. Но смесообразуването с него е лошо. Горивото се изпарява по-бавно в суден въздух и сместа по-трудно се хомогенизира. Остават недоизпарени мукрокапчици гориво, в момента на горенето, които силно спомагат въглеродообразуването - нагара. Много сажди фъргат тогава. Освен това, особено ако имаш външно смесообразуване, както са почти всички бензинки, студените стени на детайлите карат впръсканото гориво да кондензира по студената стена. Особено ако си карбуратор, или моноинжекция. Образува се горивен слой/филм, пълзящ към цилиндъра, което не е добре. Другият ти проблем е незагрелият катализатор и подобен род филтри по изпускателната система, които не вършат никаква работа ако не са в работна температура. Изпускат всичката отрова, която би трябвало да филтрират. И като вдигнеш натоварването и оборотите, за да потеглиш, дори и бабешката, изпускаш още повече вредности в атмосферата. Подгрей си колата за 2 мин. По-добре е за мотора и за околната среда. Казах ти за теста с разходомера в единият и в другият случай. Виж кога е изгорила повече и ще разбереш кога е пушила повече. Аз съм го правил и съм си извадил изводите, че е по-добре за екологията ако подгрея и после карам 10км до работа.10:47 17.12.2019
183 ФауВе
До коментар #177 от "%456":
Ами карай си колата на първа с газ до ламарината. Може да изкара до милион км тогава.10:50 17.12.2019
184 ФауВе
До коментар #174 от "333":
Да добавя: при студена работа, мотора работи с повече гориво - богата смес. Повечето гориво повече отмива масленият филм по цилиндрите - не е добре да вдигаш оборотите и най-вече натоварването. Горенето на студен мотор не е стабилно, както е при топъл мотор. Имено за това на студен мотор оборотите нарочно се държат малко по-високи. Някой от безбройните запалвания в цилиндрите не се осъществяват на студено и при компресията горивната емулсия въглеродообразува - прави нагар. Или при няколко несполучливи горивни цикъла може да се натрупва гориво в изпускателната с-ма, изхвърлено през изпускателните клапани. Идва момент, в който то се запалва там, от температурата на газовете и гърнетата ти пукат и гърмят. Не е задължително, но рискът е много по-голям при натоварване, докато караш студена кола, отколкото ако работи на място на ПХ. Дизелов мотор на топло харчи 0,5-0,6 л/ч, а на студено харчи 1л/ч, ако работи на място. За 2 мин ще изгори 50гр нафта, което ще ти спести силното износване и пушене. Бензинката на топло харчи 1л/ч, а на студено е към 1,5л/ч. Тя пък за 2 мин работа на място е вече топла. Пазете си колите за да ви служат дълго! Не мислете като консуматори, че и без това ще ги сменяте през няколко години.11:16 17.12.2019
185 gggw
До коментар #172 от "Язе":
за размразяване на стъкла си има специални препарати. отиди в австрия да си размразяваш стъклото с дизелов двигател да видиш кво ше ти се случи13:30 17.12.2019
186 gggw
До коментар #172 от "Язе":
то е ясно че не те бърка кой спи и кой не - нали това казах БАЙ ГАНЯ не го бърка никой и нищо.. важното таратайката за 500лв да има хомогенизирани смеси и смазани цилиндри и да надживее собственика си щото имаш и деца и кат нямаш кво друго да им завещаеш, ще им оставиш бракмата си , че да си я чукат у главитеКоментиран от #189
13:36 17.12.2019
187 Този коментар е премахнат от модератор.
188 ицо
17:07 17.12.2019
189 Язе
До коментар #186 от "gggw":
Бай Ганя си ти защото си мислиш,че някой трябва да се съобразява с теб.Върни се на село и там ще ти е ок.За 500лв си прав но само за предните гуми без монтажа.Я кажи какъв препарат да си взема за замръзнало стъкло отвътре?Пръскам и бърша докато карам или?И само да те светна-да имам и дизел но той докато загрее си работи с електрически нагревател.Айде лягай,че сутрината паля и докато размрази,на обороти.Коментиран от #190, #191
21:24 17.12.2019
190 gggw
До коментар #189 от "Язе":
"Бай Ганя си ти защото си мислиш,че някой трябва да се съобразява с теб..."ти йевем логиката, гражданино.
те така става в държава без работеща полиция.. раята почна да си мисли, че е нормално да не се съобразява с нищо и с никой. затуй думкат пиратки, зари, пускат музика кога им е кеф, карат кат идиоти, фъргат боклуци, загряват си колите.. нема се опраим скоро
00:08 18.12.2019
191 gggw
До коментар #189 от "Язе":
ама по-забавното е когато и с теб не се съобразяват, гражданино. избират ти главен прокурор без да те питат, купуват ти самолети ф16, а лекарите дето те лекуват бягат по чужбина щот немат пари, горят ти боклуците на италия под носа, спират ти водата... че що да се съобразяват с некав си ганчо, който и без тва е свикнал никой да не се съобразява с него? ами и той с никой не се съобразява - грее си колата човека и свирка с клаксонаКоментиран от #194
00:12 18.12.2019
192 Пъци - Венелин обл. Варна
03:18 18.12.2019
193 СТАЛИН
09:34 19.12.2019
194 Язе
До коментар #191 от "gggw":
Пак не си разбрал.Подгрявам си колата не защото ми се седи а защото стъклото замръзва като тръгнеш веднага.Дори при кола с ел.подгрев на стъклото няма как да тръгнеш веднага при -10,-20градуса.Издишваш пара която замръзва на стъклото.И не ми разправяй за препарати и т.н.Имам ги в колата и е спорно колко работа вършат.21:57 19.12.2019
195 Али Реза
Накратко: Загряването на празен ход не удължава живота на двигателя. Напротив, съкращава го
10:57 21.12.2019
196 Оборотомер
19:52 21.12.2019
197 Аляска
17:14 31.12.2019