15 Декември, 2019 11:30 147 008 197

Задължително ли е колата да се "подгрява" на място?

  • съвети-
  • зима-
  • автомобили
Задължително ли е колата да се "подгрява" на място? - 1

Много от водачите на моторни превозни средства смятат, че зимата, е задължително да приведат колата в действие и да изчакат на място двигателят да загрее. Що се отнася до съвременните автомобили обаче, това съвсем не е необходимо. Трябва да знаете, че всички съвременни двигатели са оборудвани с електроника, която проследява параметрите на тяхната работа.

В зависимост от температурата, след стартиране електронният "смукач" загрява двигателя при по-високи обороти от 3 до 5 минути. След това стрелката на оборотомера пада до работни стойности, като това се случва независимо дали колата е на място или в движение.

Още нещо, което трябва да се знае, е, че в движение, работещ на средни обороти, двигателят загрява охлаждащата течност по-бързо. Освен това, загрявайки мотора в движение, спестявате гориво.

Основното, което трябва да се спазва, като принцип е, че след продължителен престой в студа, не трябва да потегляте много бързо. Първите 5-10 км. Трябва да се кара на средни обороти, след това двигателят достига оптимална работна температура. Това е необходимо, за да се загрее не само двигателят, но и автоматичната трансмисия, когато такава е налична.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 220 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Xa xa xa

    172 96 Отговор
    1 таксиметров си взе нова астра полицейска навремето 2.0 дизелче ,специално в книжката от производителя пишеше зимата палиш и тръгваш веднага бавно на трябва да си в движение тоя филм със загряване на място отдавна е друг

    Коментиран от #141

  • 2 Behemoth

    341 122 Отговор
    Приказвай им ти на нафтажиите...по десет минути клокочат нафтовите им печки под прозореца ...ша са издушим...

    Коментиран от #43, #52, #72, #94

  • 3 Обективен

    238 127 Отговор
    Не съм съгласен, особено за дизелите.... Няма логика.... Хлабините и триенето при студен пуск са високи.... На празен ход се щади двигателя.

    Коментиран от #6, #39, #54, #73, #113, #114, #134

  • 4 хубоу

    157 93 Отговор
    ама 50% от автопарка ни е над 20 годишни мпс-та бря.Комшиите подгряват ли подгряват,локалната мъгла пред НЖСК-то сутрин смърди,та се не трае.Купил хапартамент за 100 хилки еврака,а нема 20 да си купи нова кола!

    Коментиран от #25, #51

  • 5 Бачкатор

    399 173 Отговор
    Аз служебния бус щом го запаля веднага го подкарвам с пълна газ защото така парното много по бързо задухва топло и все храня надежди,че някой ден мотора ще сдаде багажа и оная скръндза шефа ще се овътри здраво но вече трета година нищо необичайно не се случва и май е време да започна да превключвам предавките без да натискам съединителя та поне кутията да замине.

    Коментиран от #82, #122, #124

  • 6 Препатил

    95 56 Отговор

    До коментар #3 от "Обективен":

    Съгласен...при ниски температури е добре да подгрее на място до над 20-25 градуса, без да се подава рязко газ, за да се избегне т.нар. ефект на ''осмоляване''. При много ниски температури дизеловото гориво кондензира по стените на горивната камера, особенно когато е некачествено. След което от високото налягане и температура в горивната камера се втвърдява и.....почва скубане на косите.

    Коментиран от #49, #99

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 И ЗА ДВАТА ВИДА ДВИГАТЕЛИ

    277 45 Отговор
    Е ПО-ДОБРЕ ДА ПОРАБОТЯТ НА МЯСТО ПОНЕ 2-3 МИНУТИ ЗА ДА КАЧИ МАСЛО ПОМПАТА И ДА СЕ ОТПУСНЕ МАСЛОТО ЗА ДА СМАЗВА ПО- ДОБРЕ..СТУДЕНИЯ СТАРТ НЕ ЩАДИ ДВИГАТЕЛЯ А НАПРОТИВ ИМА ПОВЕЧЕ ИЗНОСВАНЕ..А ЗА ПО- СТАРИ КОЛИ КАКВИТО ИМА МНОГО В БЪЛГАРИЯ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО..ТАКА ЧЕ ТРЪГВАНЕТО ВЕДНАГА Е КАРУЦАРСКО КАРАНЕ..

    Коментиран от #13, #47, #59

  • 9 Лекар БГ

    65 24 Отговор
    5-та поредна нафта карам и смятам да ми е последна.Добре,че имам гараж.Не загрява през зимата!
    Работата ми е далеч от нас,та преди да стигна е вече топла.И не е термостат.А я оставя по-дълго на место,работеща и напролет отивам за почистване на ФТЧ.
    Ни така,ни така. Дизелица с БГ дизел в резервоара.
  • 10 Мнение

    142 12 Отговор
    Оставям я за около минута на място, само ако е под нулата. След това я карам на ниски обороти спрямо предавката И така докато прехвърли за няколко минути на газ. Докато дойде време за 5-та предавка съм минал 10 светофара, на които чакам заради трафика и колата си загрява, без да е форсирана. Ръчна скоростна кутия.
  • 11 Тираджия

    131 179 Отговор
    Не само че го подгрявам на място 10 минути. Ами и след това карам 1-2 километра до някое заведение и докато си пия кафето с аверите TDIто бачка един час на място с дръпната ръчна. Оти после като се качим да ми е топличко. Всяка седмица си точа по 50кила нафтица от тиро и ме боли щепсела колко че изгори , както и за екологията. А па лятоска като го запалим у събота в 9 заранта и нагласим климатроника на LO го гасим в 8 вечерта. Цял ден пърка пред дома. Сменям му маслото по често и това е. Но то маслото и то е от тиро

    Коментиран от #56, #75, #90, #103, #136

  • 12 Подгряване

    64 34 Отговор
    Като тръгна леко на студен двигател и оборотите падат, спрямо тези които колата държи, ако стой на място. Напълно излишно да пуши на място.

    Коментиран от #170

  • 13 Лекар БГ

    55 13 Отговор

    До коментар #8 от "И ЗА ДВАТА ВИДА ДВИГАТЕЛИ":

    Абсолютно.Даже и малко да стопли маслото в трансмисията.Да се адаптира,един вид.Карам с най-използваната синтетика 5-30.По-малко се влияе от температурите,по-бързо се развърта и покачва.
    Напълно си прав.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 ЛЕНИН

    71 38 Отговор
    тия бмв 2ка дизел палят ли зимата ве, всички бензинови ЛАДИ в Русия на минус 45 палят от раз и тръгваш никой не подгрява нищо че бензина е стотинки

    Коментиран от #18, #21, #158

  • 16 жените шофери

    73 10 Отговор
    до сега имаше статии как да пазим колата през зимата как да я запалиме и тогава да махаме снега как било добре за мотора а сега обратното ни пишете - обърках се
  • 17 5629

    17 16 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Това е, защото дизела на място може и да изстине, не защото трябва да чакаш 2ч след палене.

    Коментиран от #22

  • 18 Да, да

    45 62 Отговор

    До коментар #15 от "ЛЕНИН":

    Зимата ладата се пали само с кибрит и парцал....
  • 19 Хмм

    89 13 Отговор
    Паля, чистя снега, ако има такъв и тръгвам, ако няма сняг чакам 30-60 сек. и потеглям. Никакво висене по 5 минути на едно място.

    Коментиран от #23

  • 20 гост

    110 32 Отговор
    А защо на военната техника се монтират подгреватели ...някой може ли да даде отговор, след като не трябва да се загрява на място...аман от капацитети и недорасли разбирачи.

    Коментиран от #27, #38, #180

  • 21 Кога

    78 26 Отговор

    До коментар #15 от "ЛЕНИН":

    Лада запали на минус 45 ще ми се обадиш ти на мен. Ще речеш че не съм я имал чисто нова и незнам. Топлят ги с вряла вода или им наливат сутринта топъл антифриз. Виждал съм навремето в Коми даже и с главни да ги топлят под картера. Защото ако незнаеш да ти кажа че при такива температури проблема не е в бензина а в маслото. Става гъсто и дори да запали вътре всичко му се е..ава мамата

    Коментиран от #62, #108

  • 22 И един съвет

    33 13 Отговор

    До коментар #17 от "5629":

    Ами завии го с одеяло бе, че иначе и грип може да хване...
  • 23 Ши Бамяко

    49 35 Отговор

    До коментар #19 от "Хмм":

    В тойотата просто се качвам, паля и тръгвам при високи айдъл обороти, да чакат дизелистите нов внос, реални километри "оооо количката ми, оооо, хубавото ми тедеи", хахахаха. Никой път нафта повече, ама никогаш, ти разбираш ли!!!!!
  • 24 Йозеф

    16 17 Отговор
    С електричката тръгвам веднага, дизела работи на място до като я изкарам и падне вратата на гаража, около 2 мин и после я карам както си я карам.

    Коментиран от #101

  • 25 Цар вул

    86 20 Отговор

    До коментар #4 от "хубоу":

    И аз имам апартамент за 80 000 евро и дадох 30 000 лв за ремонт а карам кола от 1500 лв и какво от това. Когато е под 0-та е добре да поработи автомобила минута на празен ход да се загрее маслото защото е с гъстотата на мед.

    Коментиран от #32, #57

  • 26 Компетентенкомпоненткомпозиракоментар

    12 30 Отговор
    Она, мене ме чека, не яз, нея. Да турим коланче, да нагласим седалчица, ако съм я давал и потегляме. Но до 2000 оборота докато не качи 60 градуса което става бързо. Един път само съм я чакал и за 40мин. качи до 60 градуса. Дизелче common rail 2008г.
  • 27 Капацитет

    43 6 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Има подгреватели, за да не пали студена! А не като запали студена и да чакаш! Защото най-голямото износване е на студен двигател.

    Коментиран от #37, #46

  • 28 Рошко

    56 12 Отговор
    То е като клецането, не трябва веднага да се вкарва, и според зора
  • 29 Зимно

    29 6 Отговор
    Така или иначе докато чистиш колата, ако не е в гараж, за 5те минути ще загрее достатъчно докато махнеш снега по нея.
  • 30 Бай Ой

    51 7 Отговор
    Естествено, че всяка кола трябва да поработи 2-3 Мин. на място, защото работи на ниски обороти. Тръгнеш ли веднага се налага да се настъпва на 2500-3000, което е вредно за студен мотор!!!
  • 31 волен сидеров

    46 31 Отговор
    палиш и даваш пълна газ на място няколко пъти ,вдигаш шум и вандаци докато постопли или събудиш съседите и чак тогава потегляш ,ако никой не се събуди си помагаш с клаксона и пак форсираш на място да загрее и после газ колкото може да върви..това се отнася за дизелите
  • 32 Бравос

    51 8 Отговор

    До коментар #25 от "Цар вул":

    Па то апартамент за 80000 евро нищо не е! Толкова струва тристайна панелка в Дружба! Има и хора с апартамент за 70000 евро и кола за 70000 лв! На такива се вика"инврститори" в ламарина

    Коментиран от #34, #41

  • 33 Марин

    70 15 Отговор
    Който казва че не е хубаво да подгряваш на място дизела през зимата хабер си няма от двигатели с В. Г.
  • 34 Бензиностанче

    67 7 Отговор

    До коментар #32 от "Бравос":

    На такива ''инвеститори'' съм се нагледал..кара кола за 50-60 000€ и като ми спре на колонката и ...'' Сипи за 10, че да се прибЕрем дОма''...
  • 35 Йозеф

    42 6 Отговор
    Хубавите синтетични масла не се сгъстяват на студено. След 2 мин работа дизела е готов, това, че не е сгрял антифриза не означава, че буталата и ризите са студени. Ако зимата дизелов мотор пляка, тресе и прекъсва с облаци дим е заминал и е за боклука.
  • 36 тойота

    37 7 Отговор
    Моята 20 годишна тойота я паля всеки път веднага и тръгвам и си върви.
  • 37 гост

    45 9 Отговор

    До коментар #27 от "Капацитет":

    Т.е--да не се тръгва със студен двигател...нали така. Т.е... конструкторите и производителите на военна техника са по-глупави от автора на тая статия...нали така...я виж как стигаме до едни много интересни изводи.Всъщност всеки да си експлоатира личния автомобил както си знае и намери за добре..последствията ще си плаща сам ...нали така

    Коментиран от #40

  • 38 Иво

    23 8 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    А тази военна техника коя година е измислена? А и военната техника е предвина и за крайни температури, които не са характерни за България. Информацията в статията е вярна, но отнасяща се за шофьорите на що-годе съвременни коли, работещи със съвременно синтетично масло. Работата на място не е препоръчителна за турбото и за ДПФ-а.

    Коментиран от #48

  • 39 333

    41 17 Отговор

    До коментар #3 от "Обективен":

    Нищо не щадиш на празен ход. Вибрациите са по-големи на празен ход, и вероятно си го усещал. Тия вибрации на практика са удари за движещите се компоненти. Освен това, маслената ти помпа е вързана с вала, и зависи от оборотите на вала. По-ниски обороти, по-малко налягане и поток на маслото. Освен това, на практика удължаваш времето, в което тоя двигател работи в несвойствен режим в пъти. Празния ход е най-лошият режим, в който може да работи двигателя. Дори да е загрял. И смесообразуването е най-лошо заради ниските обороти, което трупа повече нагар.
  • 40 Не не

    15 6 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Не да не се тръгва, а да не се пали! За Вебасто чувал ли си?
  • 41 никой

    9 11 Отговор

    До коментар #32 от "Бравос":

    за тия пари панелка у Люлин може,но не и в Дружба.или ще е поне 40годишна

    Коментиран от #44

  • 42 Стършел

    34 26 Отговор
    Колата работи на място, вътре малкото дете много или малко вдишва изгорели газове. Хората отворили прозорци за проветряване може да умрат от същите. Цялото околно пространство е като газовите камери на Хитлер. Бай ти Ганя мисли повече за колата - хората кучета ги яли!

    Коментиран от #45

  • 43 Хайл

    27 16 Отговор

    До коментар #2 от "Behemoth":

    Къде живееш да дойда и аз да те душа с дизела
  • 44 Random

    12 23 Отговор

    До коментар #41 от "никой":

    Люлин е по-хубав квартал
  • 45 Хайл

    32 24 Отговор

    До коментар #42 от "Стършел":

    При Хитлер /светла му памет/ ГАЗОВИ КАМЕРИ Е НЯМАЛО-ДОКАЗАНО Е
  • 46 Хайл

    11 7 Отговор

    До коментар #27 от "Капацитет":

    Ако я караш без масло даже блокира за минути
  • 47 333

    19 14 Отговор

    До коментар #8 от "И ЗА ДВАТА ВИДА ДВИГАТЕЛИ":

    Къде да го качва това масло? Това е било валидно преди 1000 години, когато маслените системи не са имали клапан, който не позволява маслото да се стече обратно в картера от магистралите. Руските отпреди полвин век имат такива. И когато маслата са ставали на желе при -5. Сегашните масла си текат при -30.
    Не си слагайте гъсти масла, защото колите ви са стари, и ще имате по-добър студен старт. Има видима разлика между двигател с 10W и 5W синтетика при студен старт.
    Най-добрият вариант е да потеглиш полека полека, за да осигуриш малко по-високи обороти на маслената помпа, за да се справи по-бързо със студеното масло.
  • 48 гост

    37 13 Отговор

    До коментар #38 от "Иво":

    В голяма заблуда си ..технически във военната техника винаги са се влагали най-добрите материали и технологии.А повечето съвременни технологии първо навлизат във военната област и едва след години-в гражданската...така ли е или не е ..казвам ти го като инженер, бивш военен със специалност ДВГ. И ако си ми мех.водач и ми запуснеш двигател на '' ГВОЗДИКА'' при -5 градуса без подгревател, направо ще те дам на военен съд, ( двигателя е с турбо ). Иначе твоята кола си я карай както искаш, сам си береш последствията

    Коментиран от #50

  • 49 333

    24 12 Отговор

    До коментар #6 от "Препатил":

    Хайде на бас, че на празни обороти имаш повече конденз и цилиндъра се чисти по-трудно от тоя конденз? Никой производител не проектира двигателите си да работят на празен ход. Той е оптимизиран да работи на по-високи.
  • 50 333

    20 8 Отговор

    До коментар #48 от "гост":

    Гвозтиката ще пее с 5W масло и студена. 5W сигурно има по-добра течливост при -20, отколкото руските масла от 80-те при 20 градуса. Защо говорим за техники на над половин век, като има далеч по-добри технологии вече? Сложи едно бурканче с 5W и М10Д във фризера и ще видиш разликата. Зарежи тия гвоздики, те са правени да палят на -50 и подгрева им е за това. Уверявам те, че съвременните военни машини нямат подгреватели, въпреки, че са с турбо. Маслото не е такава драма, сравнително бързо става доста по-течно. Драмата е в по-големите хлабини при студен двигател. И работата на място удължава времето, в което двигателя работи с по-големи хлабини. Знаеш какво значи това. Леко натоварване го скъсява в пъти, без да увеличава особено механичното натоварване.
  • 51 мунчо

    27 10 Отговор

    До коментар #4 от "хубоу":

    Купил дръжки, с пари на банката всеки може. Той затова няма пари за нова кола, ще плаща по хилядарка в продължение на 20 години. Другата крайност са ,,панелните баровци,, В три стаи , наврени четирима и отпред минимум три германски ,,премиума,, на обща стойност у нас около 7-8000 лева. Които всъщност са за изхвърляне там откъдето са ги внесли. Мила родна картинка. Спасението е закон като в Япония, ако нямаш парко място, нямаш право на автомобил. Кратко и ясно. Другия вариант е всички ,,зелени площи,, които държавата тихомълком си ги ,,национализира, защото те някога са имали собственици, да станат паркинги. Варианти с жестоки данъци, няма да проработят. Да вземат пример от любимата им Германия как е решен проблема с паркирането на живущите , дори и да имат по два автомолила. Плюем Меркел, ама германците си я харесват, защо ли? Единствената и ,,грешка,, са мигрантите, но там някой я натисна , мислели са че ще подпомогнат икономиката както турците през 70-те. Само че ония са трудолюбиви, ама .......... работлив.....е, има, не да няма.

    Коментиран от #97

  • 52 Данъкоплатец

    5 4 Отговор

    До коментар #2 от "Behemoth":

    А нямаш ли непотребни цветя в саксии
    ...
  • 53 gggw

    28 11 Отговор
    не само че не е задължително, ами е незаконно в много държави. в бантустан ги подгряват щото така им е казал прадедото... също така бай ганя не мисли за околните - той живее все едно е сам. тва шум, мръсотия - не го е+е
  • 54 gggw

    19 8 Отговор

    До коментар #3 от "Обективен":

    въй тоя дизел за 500 лв ше те надживее бе, малоумник
  • 55 gggw

    27 3 Отговор
    има и друго - греят на место 15 мин. след тва отива и се нарежда на светофара и пак грее 15 мин..
  • 56 gggw

    35 4 Отговор

    До коментар #11 от "Тираджия":

    мани майтапа ама има индивиди си оставят да работят колите докато са в магазина. тва трябва да е подсъдно. докога колите ще са по-важни от хората???
  • 57 gggw

    10 5 Отговор

    До коментар #25 от "Цар вул":

    затва си си цар вул
  • 58 Газолин

    23 15 Отговор
    Досега не ме е притеснявало, че колата ще работи на място 10 мин. другарят Марешки е до нас.
  • 59 Алфа Ромео

    16 2 Отговор

    До коментар #8 от "И ЗА ДВАТА ВИДА ДВИГАТЕЛИ":

    Аз така правя 2-3 минути и тръгвам, със бензинова кола съм и пропан-бутан.

    Коментиран от #60

  • 60 Алфа Ромео

    8 2 Отговор

    До коментар #59 от "Алфа Ромео":

    Колта ми е Астра G стария мотор пълна инжекция.
  • 61 Субару фен

    9 6 Отговор
    Колата има webasto, не мога да взема отношение по въпроса. Сядам и потеглям веднага, даже не съм й включвал подгрева на седалките никога.
  • 62 Сърп и чук

    40 20 Отговор

    До коментар #21 от "Кога":

    Преди време във Финландия правиха тестове с различни автомобили кой ще запали при най ниска температура. Победи ладата като запали при минус 53 градуса, след като западните отдавна бяха сдали реквизита.

    Коментиран от #66

  • 63 SeaMan

    30 12 Отговор
    Бензиновия двигател загрява по бързо когато работи на място...В движение се обдухва със студен въздух и по бавно достига работна температура.

    Коментиран от #65

  • 64 Месар

    10 2 Отговор
    Газаджиите да кажат нещо.
  • 65 333

    16 3 Отговор

    До коментар #63 от "SeaMan":

    Това е така само ако смяташ, че температурата на двигателя е еднаква навсякъде, а няма нищо полобно. Различните компоненти са различно натоварени термично. Движещите се не се обдухват от нищо, дори охлдителната ти течност не охлажда директно клапани, бутала, валове и т. н. Имаш и термостат, който не позволява да се охлажда като е студен. Това, което трябва да достигне работна температура в двигателя го постига по-бързо, когато колата се движи.
  • 66 На какаин

    25 8 Отговор

    До коментар #62 от "Сърп и чук":

    Ли си или на хероин. Сериозно те питам. Ти имаш ли идея какво са -53 градуса. Баща ми работеше в Коми навремето и цялото семейство бяхме там почти 3 години. Аз бях 14 годишен като отидохме и помня всичко. При такава температура никой автомобил не пали по нормалния начин. Дори имам спомен че им забраняваха да работят под определени градуси , мисля че беше -40. Приятел на баща ми руснак имаше лада 5ца, беше направил от ламарина една тава с размери около половин на един метър. На дъното имаше някаква негорима вата , сипваше някакъв спирт ли какво точно незнам и го палеше. Гореше с едни малки пламъчета и я избутваше под двигателя за 10Тина минути. Чак тогава пали и след като работи на место поне 20 мин тръгвам. И това е при минус 40-45 а ти ми говориш за минус 53. Нали се сещаш какви бяха руските масла от онова време
  • 67 готин но не съвсем

    35 4 Отговор
    Момчета, не се джавкайте. И двата вида двигатели трябва да поработят няколко минути на място, за да загрее маслото. Двигателя е на плъзгащи лагери. Маслото създава маслен клин и отделя вала от лагера и няма директен допир. А когато маслото е гъсто, то не достига до тези лагери и при натоварване те опират до метала на лагера и задират! В самото начало маслената помпа работи на слив и върти маслото вътре в себе си. Колкото повече се стопля, толкова повече масло постъпва в маслената система и подобрява мазането. Метала на съвременните лагери е от вън стоманена черупка, а от вътрешна страна е сплав на алуминий с 20% калай и 1,5 % мед! Тези лагери идват от военната техника, където са разработени за да може при пробив в двигателя и изтичане на маслото от него, калая да образува тънък течен слой около шийката на вала и техниката да бъде изведена от полесражението до ремонтната база, макар и с изтекло масло! Така че не форсирайте докато не се стопли поне малко маслото, иначе просто ще задерат лагерите!
  • 68 Момък

    7 2 Отговор
    Аз да питам знаещите, но сериозно ме интересува. Карам бензинова кола с газов инжекцион. Когато си тръгвам от работа, излизам от паркинга директно на пътен възел, при сериозен наклон изкачване. И понеже трябва веднага да се престроя вляво, пък винаги има коли, си я ръчкам сериозно, а двигателя е още студен, примерно 3 минути след запалване. Много ли е лошо за двигателя? Благодаря!

    Коментиран от #69, #71, #74

  • 69 готин но не съвсем

    19 2 Отговор

    До коментар #68 от "Момък":

    Ми не го прави! Подгрей я барем 2-3 минути на празен ход и тогава тръгвай! Колкото по-студено е толкова по-дълго подгрявай!
  • 70 Гост

    13 1 Отговор
    И тебе момко ако те изръчкат отзад добре ли е за тебе
  • 71 сртсетхфатхсдт

    10 1 Отговор

    До коментар #68 от "Момък":

    не и пречи ако е служебна, ако паркинга не е закрит и можеш да изчакаш 3-4мин. преди да тръгнеш е по добре ако пали на бензин би трябвало да обърне на газ, когато достигне зададената температура и да обърне на газ. можеш ръчно да смениш на бензин и като покараш малко докато почне да духа малко топло от парното да обърнеш на газ
  • 72 Гнус / бензин

    9 8 Отговор

    До коментар #2 от "Behemoth":

    А ти поливаш с каната с вряла вода изпарителя защото е замръзнал и псуваш бай Ставри газаджията от люлин ::)
  • 73 ФауВе

    29 4 Отговор

    До коментар #3 от "Обективен":

    Остави невежите да си чупят колите. Очаквам статия: Спортистите да не загряват преди състезание.
  • 74 Лошо Седларов , лошо

    20 3 Отговор

    До коментар #68 от "Момък":

    Бързите промени в природата са си пагубни за всичко. Това, дето са го писали в статията е една шега. Съвременните автомобили вдигат оборотите принудително при студен двигател, така е. И при студен, клеясал одървен двигател какво се случва - купуваме си нова кола. Това е смисъла на статията. Да върви там търговията някак си. Явно е платена статия от някакво "тъмна" група търговци на автомобили.
  • 75 Garrincha

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "Тираджия":

    … и така, цял живот …
  • 76 Шаран БГ

    13 4 Отговор
    В зората на капитализма у нас / преди 30 години/ патих с един дизелов двигател. И се оказа, че не той е виновен, а "висококачественото"гориво, тъпкано с парафин или нещо подобно, което при минус 12 градуса Целзиеви, замръзна и никакво подгряване не помогна да стигне нафтата до мотора. Умрем за бензинка ! В гаража ми живакът рядко пада под нулата. Чувам, че някъде по Скандинавия имали нещо като бързовари и подгрявали охлаждащата течност предварително. Нямам такова нещо. Врътвам ключа- паля. Педали с крака не докосвам. / Преди години, докато пусковия върти, ритам "газта" на " Варшавата ", но и внимавам да не я "задавя"./ Когато автоматичния смукач изключи, двигателя променя звука. Това става в различен период от време в зависимост от студа. После изчаквам още три минути. Тръгвам и с 2 хил.оборота на втора предавка, на равен път я карам до 80 градуса на таблото. После нежно подавам газ и .......газ ! Термометърът заспива на 90 гадуса . Друго си е подгрятия двигател.........
  • 77 Емил Рангелов

    10 3 Отговор
    Всеки мотор който след студен старт изравни оборотите на 8-900 е готов за потегляне!При.съмременните масла го няма филма кофти мязане на студено.По всяко време.в престой маслото е навсякъде в системата на мазане !При -5 единствено е желателно при ръчните скорости палене с натиснат амбриаж при по старите мотори.Защита на пластинчатите лагери по коляновия вал от превъртане !
  • 78 незнайко

    14 4 Отговор
    Много тъпа и безсмислена статия . Колата се подгрява докато я чистим от леда и снега преди да тръгнем. Които са с автоматични трансмисии да си му мислят как да я подгряват !!!
  • 79 Кочо

    7 41 Отговор
    Само дизел,никога бензин.А с TDI колко бензинки съм наказал и продължавам да наказвам.Нека да изпушва и трака.

    Коментиран от #83

  • 80 хммм

    11 2 Отговор
    Когато автомобилното масло е под 20 градуса неговата консистенция не е същата и по този начин уврежда двигателя ...гледайте руските мнение по ютуб
  • 81 type-R

    11 5 Отговор
    Дали ще карашн10 км бавно или ще загряваш 5 минути на място, каква е разликата? Само тази че на място може да се поддържат 1500 оборота и е по-щадящо мотора, отколкото 2500 на движението. А, после, като си загрее, няма да го мислиш как точно караш и ще си наваксаш времето. Само че (!) На маслото му трябват доста повече от 10 км за да загрее до работна температура, така че правете си сметката
  • 82 шефа ти

    33 3 Отговор

    До коментар #5 от "Бачкатор":

    Разпознах те к0пеле! Заплатата наполовина през зимния пероид!
  • 83 type-R

    28 3 Отговор

    До коментар #79 от "Кочо":

    Наказвал.... Такива като теб направиха държавата да не може да се живее в нея. А пробвай да някой с мощна кола! Това че НОРМАЛНИТЕ хора не ти обръщат внимание не значи че си ги "наказал"!
  • 84 Проверяващия

    34 5 Отговор
    Аз съм съвременен човек и вечер преди да си легна, слагам кубинките и шубата до леглото, та сутрин като звънне алармата, веднага я спирам, нахлузвам ботушите и шубата, вземам един бургер приготвен също от вчера и го изяждам по пътя към колата. Също в джоба на шубата си нося и четката за зъби, че до колата имам едни 2-3 минути, а ако успея и да се изпикая през това време, ще съм най-доволен.
    Качвам се в модерната си кола, която съм я оставил под наклон, паля на скорост - за да съм "еко" и газ към фитнеса. Нали съм модерен и там почвам със 150кг от лежанка без да загрявам, тънкия момент е да я вдигам първоначално леко, след 10тина минути вече съм на оптимума.
    След фитнеса бързо към колата, на паркинга нямам наклон и затова палене на скорост от инерцията не става, а съм уморен от фитнеса та да бутам, но паля без да натискам съединителя, директно със стартера на скорост (предимството да нямаш автоматик) и колата тръгва директно което си е еко 100%.
    Отивам на работа и пак работа като вол, при такъв старт на деня може ли и друго яче....
    След работа газ към вкъщи, жената я почвам без много много да я мисля, даже и дрехите не махам, само свалям ципа на панталона (пиниза е - първоначално по леко да я лашкам, след 5-10мин вече може да се развихрим). След това лягам и заспивам направо с дрехите, та на сутринта директно да тръгвам, без да се мотая с обличане.

    Коментиран от #85

  • 85 Хо хо хо

    14 3 Отговор

    До коментар #84 от "Проверяващия":

    Ти си бил голям будала бе пич

    Коментиран от #86

  • 86 Проверяващия

    16 4 Отговор

    До коментар #85 от "Хо хо хо":

    Не будала, а "еко модерен".
  • 87 Оня от село

    8 3 Отговор
    Тези които си имат карбураторчета трябва да си ги загряват повечко, а иначе са нужни 3-5 минути и другото на ход си смазва и загрява системката.
  • 88 Емил

    18 1 Отговор
    1-во маслената помпа качва маслото на половин неин оборот
    2-бавното подгряване корозира цилиндрите, тъй като при не добро изгаряне се получават окиси.
    3-не се юрка, докато загрее, защото различните материали са с различни свойства и различна скорост на разширяване
  • 89 Japan

    20 0 Отговор
    Турбо кола, особено японка - WRX, EVO или GT-R се оставят да поработят на място 4-5 минути, че иначе ще си говорим в цифри от 5к нагоре.

    С познат майстор до ден днешен си говорим за един GT-R с избухал двигател от студ и юрване в 5-6к обороти от идиот келеш :)
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Пасажер

    9 3 Отговор
    Тръгвам веднага с газ, като дойде автобуса
  • 92 Mile

    16 10 Отговор
    Купете си бензинова Тойота и забравете за проблемите.
  • 93 Качвам се

    12 2 Отговор
    Паля,ако има сняг и лед чистя, иначе докато наместя боклуците сложа колана,и две три дреболии оборотите са паднали под 1000. И си тръгвам общо минута +/-, леко 1-2из квартала и е готова. Тъи че безмислена статия,все едно излизаш за десет секунди на магистралата
  • 94 Тираджия

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "Behemoth":

    Еми като астрата ми 1,7 TD последните 10 години не е стъпвала на бензиностанция, така ще е.

    Коментиран от #135

  • 95 чурата

    6 1 Отговор
    Слушайте това момче. Той от всичко разбира, ако съдиме по сатиите му.
  • 96 Борислав

    12 0 Отговор
    Па да ви кажа, аз летя на вертолет. Керосин е горивото, тоест нещо като дизел. Та в инструкцията пише: да не се дава мощност докато температурата на маслото не мине 10 градуса. Туй канадците дето са ги правили двата двигателя са сигурно некви тъпа и.
    Ама аз го карам по инструкция, че вертолета ми харесва, а и задника си е мой.
  • 97 Иска

    7 3 Отговор

    До коментар #51 от "мунчо":

    Ограничаване на броя автомобили на семейство,помощ при купуване на нов автомобил,и разкарване на гълабарниците. Около нас има седем такива, в този квартал съм от десет години още малко и дърво ще поникне. И за втори или трети автомобил данък х2/3, ама не като сега в кат пред мен регистрираха комби, като товарен автомобил. И сериозен контрол по качеството на горивото,защото е пълно със боклуци и от там идва и по голямото замърсяване. Гори чисти дърва пушека един, сложи въглища става зле а има и такива, който горят и пластмаси

    Коментиран от #132

  • 98 Биричеда

    18 1 Отговор
    Са 4 човека едно семейство имат 3коли и скутер,пред тях е бащиния че налитат и хората да бият. Все кошници и нищо не плащат освен смешния данък за тях
  • 99 ВБА

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "Препатил":

    Сипвайте 200-300гр газ за горене(отмиващо действие) не повече на 50л резервоар. Помага освен другото и против замръзване на нафтата. То, в повечето случаи замръзва нафтата във филтъра и по рядко в тръбопроводите понеже в нея има парафин ... поне за нашата "зима".... е де, не се знае...
  • 100 Пустиняка

    8 11 Отговор
    Да ви онодам у келешите у тоя форум..само разбирачи ей...
    Язе си имам гараж и си палим и тръгвам веднага.. не ме еве студ или дъжд. Аре баста..
  • 101 Пройчо

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Йозеф":

    А в електричната с какво се отоплява?
  • 102 Аман от смръдливи дизели

    10 6 Отговор
    Стига с тия стари теми бе ахмаци журналя неуки и нагъзени за жълти стотинки.Толкова сте невежи ,че ме е срам,че съм завършил Соф.универсет
    Акъли не давайте приписвайки от разни ти ми там умници по използване на ДВГ.
    Всеки да си тръгва ,когато пожелае.Съгласен с колегата"сутрин ми тракат по 10 мин.под прозорците"Издухани сравнително нови по "на 100 хил.км"печки.
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Eistee

    11 13 Отговор
    Прочетете внимателно какво са ви написали в мнения #1, #12, #35, #36, #38, #39, #47, #65, #77. Това е всичко.


    Всичко останало са брътвежи на хорица, които са учили ДВГ по руски учебници от 1956 година, които карат бараки на по 20+ години. До -20 C няма "чакам", няма "да загрее", няма "чистя си снега от стъклата на запален двигател" - завърташ ключа, изчакваш 5 секунди да изгаснат контролните светлини по таблото, оглеждаш се, включваш пътепоказател и потегляш. Под тези температура си решавате вие. Над нея да работи колата на място е израз на дебелащина и тотална липса на техническа култура. И в развитите държави е противозаконно.

    Ако имате стара кола, ако сте заредили с масло с грешни характеристики, ако колата ви е неизправна - можете да импровизирате. Както и в случая с #68. В останалите случаи колата много по-бързо загрява в движение, защото в цилиндрите се впръсква повече гориво. Повече гориво = повече горене при по-бавни обороти (защото двигателят се бори със сили като инерция, триене, въздушно съпротивление) и съответно повече топлина се отдава към стените на цилиндрите, т.е. към маслото и към антифриза и автомобилът загрява в пъти по-бързо, следователно се износва в пъти по-малко. Това е и по-полезно за вашето здраве, здравето на децата ви и на околните. Намалява и термичния отпечатък на Човечеството върху околната среда. Намалява и разхода на въглеводороди, които не са безкрайни и рано или късно ще свършат. Дръжте се интелигентно и отговорно

    Коментиран от #106

  • 105 Eistee

    7 8 Отговор
    ... Дръжте се интелигентно и отговорно и не преповтаряйте бабини-деветини, подочути от недоучили инженери и монтьори, които са чели учебници от средата на миналия век.

    Коментиран от #119

  • 106 ФауВе

    11 2 Отговор

    До коментар #104 от "Eistee":

    Обясни, как при новите мотори се избягват по-големите хлабини на студените детайли? Как по-големите ключове в студените сегменти не пропускат повече газове към картера и не правят повече сажди в маслото? И накрая, как горенето на по-богатите студени смеси не образува повече прекиси, хидропрекиси, азотни оксиди и сажди? Много ми е любопитно.

    Коментиран от #111, #117

  • 107 Емил Рангелов

    6 5 Отговор
    Всичкш качествени имат вискозитет за оптимално мазане студено-топло ,някжи имат добавки за студев старт,Мотул,Лики Мжли,Кастрол,Елф и почти всички оригинални американнски!Отдилно ползвам профилактични добавки в маслото ,карам 23 годишен джип ,бензин-газ на 300 000км.,ама сигурно 2ри път!Мотор загрянащ на място е ненатоварен и се износва повече защото много по-бавно загрява,то мотор изравнил оборотите и подкаран в движение за загряване ,без чанч!При здрав термостат и охладителна система,загряването е до 4-5 километра!
  • 108 Коментатор

    8 4 Отговор

    До коментар #21 от "Кога":

    Не му забелязвай. На минус 45 градуса му е акъла на ленин, демек не е запалил още, и за тва си ги приказва такива:))) кат стопли и се качи на кола, а не в щайга за домати като ладата, може би ще се прекръсти на путин...
  • 109 Бау

    3 1 Отговор
    От работа на място ми се запали буса.
  • 110 Предлагам

    10 1 Отговор
    Като си купите автомобил трябва да има една книШка...ПРОЧЕТЕТЕ Я!
  • 111 Емил Рангелов

    5 5 Отговор

    До коментар #106 от "ФауВе":

    Ключовете при студен мотор не са важни,заради разноположност в реденето на всеки сегмент!Духа в картера ако са много износени ,или са сближили ключовете.Това обаче е характерно за мотори харчещи масло над нормите и отиващи към основен ремонт!Нормален ,дори стар нж здрав мотор в никакви режими не духа в картера!Това от монтьорски опит над 10 години!Моя е на 300 000 и спокойно го форсирам със свалена капачка на маслото ,нито "духа",нито хвърля масло извън гърловината!Духне ли в картера пиши го свършил!Нема да си намериш пръчката за маслото или сондата за катрерните газове!

    Коментиран от #116, #147

  • 112 ЕЛ ФЕНЪ

    7 7 Отговор
    На втория етаж съм и много мразя по прозореца ми да пуши дизел. Отделно, че трака и вдига шум. Аз пък ползвам електрически коли на Спарк и при тях няма такива пробеми!!
  • 113 Кьосев

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Обективен":

    При автомобили снабдени с катализатор... Пслиш и тръгваш!
  • 114 Гост9999

    10 7 Отговор

    До коментар #3 от "Обективен":

    Палиш и тръгваш веднага, скъсявайки времето до пълната температура на двигателя. Купих нов VW и немците си го пишеха във книжката.
  • 115 Готин

    13 2 Отговор
    Сутрин рано, (при -10 градуса) паля и газ до дупка. Верно, после събирам биелите по пътя!
  • 116 шАфИор

    9 3 Отговор

    До коментар #111 от "Емил Рангелов":

    Е, точно от такива мАнтИори като тебе хората карат кошници!!!

    Коментиран от #121

  • 117 333

    9 4 Отговор

    До коментар #106 от "ФауВе":

    Ако си мислиш, че тия хлабини намаляват след 2, 3 минути работа на място, се лъжеш жестоко. И 10 минути не стигат. Вала ти не е чул, че тряба да се стопли след 5 минути. Топлото е горе над буталото, което е доста далеч. Освен това, помпата помпи повече и създава по-голямо налягане при обороти над празен ход. Очевидно нямам предвид 6000 оборота, но спокойно можеш да караш на ниски обороти. Двигателя ти ще загрее в пъти по-бързо, отколкото ако тропа на място.

    Коментиран от #148

  • 118 Воеводата от Чавдар

    11 0 Отговор
    Колега малко хора знаят за Вебасто това е печка която се настроива да се включи в 07:00 ч сутринта а до 08 е загряла анрифриза до 60 градоса всички реисове и тирове и повечето пътнически бусове я имат а и сегашното ми цди мерцедес я има голям благодат ееее.
  • 119 гост

    16 2 Отговор

    До коментар #105 от "Eistee":

    Само да те питам- като станеш от леглото сутрин ведмага ли почваш работа , или се протягаш първо ?

    Коментиран от #130, #145

  • 120 Службогонци

    11 6 Отговор
    Дизел му е майката, няма зима, няма лято бачка яко. Загрявам до смяна на звука в мотора, това че вече няма ръчен смукач може само да ви радва аматьори.
  • 121 Емил Рангелов

    6 6 Отговор

    До коментар #116 от "шАфИор":

    Е немам рекламации,а ти ходи на сервиз!Аз си ги правя сам и немам проблеми!За хората не знам ,да карат квото искат!Писал съм говедо!Джипа ми е 23 годишен на 300 000 ,сигурно втори път и е 2,300кг,мендил!За 10 000км.пипа половин литър масло!Аре бегай у сервизите и само при големи майстори да ходиш,дето взимат за смяна на масло от 50 лв.нагоре и за ангренаж 500!

    Коментиран от #142

  • 122 Гюро Гюров 5

    10 0 Отговор

    До коментар #5 от "Бачкатор":

    Сложи точки и запетайки, че от това изречение ми се отвинти главата
  • 123 мани мани

    8 1 Отговор
    врътвам и паля в студа, 'щото е на бензин, загрява си бързо и минава на газчица, за да ми е тънко :) дизелаците да му мислят :)
    оня ден гледах клипче как палят в якутск на минус 50 и нещо... там колите са винаги покрити със специални покривала и имат одеало в/у двигателя през цялото време, че и отдолу под двигателя пак одеало, и отпред пред радиатора картон :) само бензинови са и само тойоти разни, но с наименования и емблеми различни, явно за азиатския си пазар някакви незнам

    Коментиран от #157

  • 124 мани мани

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "Бачкатор":

    ма ти и съединител ли натискаш :)
  • 125 Дид

    3 0 Отговор
    Радко, ама ти и от двигатели ли разбираш?
  • 126 божко

    10 1 Отговор
    Що се отнася до съвременните автомобили обаче, това съвсем не е необходимо.ДА ТЕ И БЕЗ ТОВА ИЗДЪРЖАТ ДО 5 ГОДИНИ
  • 127 Ачо

    6 1 Отговор
    Не напълно, турбо двигател трябва да се остави да работи поне за 50,60сек на по-студено време.
  • 128 gggw

    3 7 Отговор
    гледам че една камара полуидиоти сравняват загряването на колата с фитенса.. абе вие докато загрявате във фитнеса така ли пърдите, че да омиришете целия квартал?? тук не става дума за здравето на скапана ви кола, а за здравето на ХОРАТА !! дей и ламбурниците прости. колата НЕ СЕ ПОДГРЯВА не защото нищо няма да й стане, ами защото живеете в град, където живеят и други хора, на които ПРЕЧИТЕ като я загрявате. идете си на село и си загрявайте бараките колкото щете

    Коментиран от #149, #162, #164

  • 129 gggw

    8 4 Отговор
    или просто маса хора оценяват живота на съседите си на по-малко от 500лв, колкото струва таратайката им. подгряването освен че замърсява въздуха и шуми. най-често това е сутрин, когато доста хора спят и се почва едно бръмчене сякаш сме в цеха за химическо оръжие. мислете малко и за другите! после що бил мръсен въздуха и що всички са изнервени... щот няма спокойствие от келеши с бракми. и не паркирайте по тротоарите мaма ви ша и.ь

    Коментиран от #150, #163

  • 130 gggw

    5 3 Отговор

    До коментар #119 от "гост":

    кат ставаш сутрин се протягаш и дишаш на сьседа изгорелия дизеляк а си станал щот на другия съсед дето сгрява колата му е прееван ауспуха

    Коментиран от #133

  • 131 gggw

    7 4 Отговор
    до всички умници - да ви светна че в книжката на колата (който има книжка) пише да не се загрява не защото е по-добре за колата ами защото е по-добре за хората, които са около вас. мислете малко с тия глави.. някой ден ше умрете а колата ше остане дори да не сте я подгрявали.. стара или нова.. вас няма да ви има, а нея ще я има.. кое е ценното и кое безценното в случая? здравето на една камара ламарина или здравето на хората?

    Коментиран от #172

  • 132 "ИСКА",прав си но

    0 1 Отговор

    До коментар #97 от "Иска":

    се пише гълъбарника,а не гълъбарника.

    Коментиран от #161

  • 133 Ще бягам еми бягаи бе..

    6 2 Отговор

    До коментар #130 от "gggw":

    А ти вместо да се протягаш и да "загряваш" ставай и бягаи до работа!
  • 134 Инженер дизели с 30 години трудов стаж

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Обективен":

    Единственото вярно е спазване инструукцията на производителя.И сервизно обслужване в сервиз на производителя.И би турбинен дизел.(малка и голяма турбина,управлявани от електронен мозък.)
  • 135 Дизеляк Маняк

    1 0 Отговор

    До коментар #94 от "Тираджия":

    И мойта Вектра 1.7D рядко ги посещава лятото ама тва олио зимата става на желатин...
  • 136 Като гледам

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "Тираджия":

    Като гледам май само си мечтаеш да си тираджия. На кой тираджия му остава време да си кара колата и да си е...е жената?
  • 137 Джуган

    4 1 Отговор
    Зависи къде съм. Ако след като запаля колата имам да въртя из малки улички и да чакам по светофари - тръгвам веднага. Ако трябва веднага да изляза на магистралата и да карам със 150 - ще в подгрея малко, около минута-две преди да я издуя.
  • 138 Голям Слон

    4 6 Отговор
    :-) Съвременният дизел на място може и час да работи без да загрее дори малко. При бензините работата е друга. При всички случаи обаче от край време нищо не подгрявам. Паля и тръгвам веднага: бавно и много галантно. И гарантирано за 1-1.5 км температурата е работна. Празният ход е достатъчно вреден, но по темата има много писано.

    Коментиран от #153

  • 139 Чичо Манчо

    6 1 Отговор
    Най добре зимата всеки мотор да е топъл за това палите една горелка и я оставяте под двигателя за 10мин на подгрее всичко и тогава палите 😉😉😉
  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Тъпото

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "Xa xa xa":

    То това дизелче е печка бе бате, не кола, затова така пише. 😁
  • 142 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 143 гощо

    6 5 Отговор
    Цял куп инжинери са мислили и предвидили какво ли не! Само тука разбирачите си знаят тяхното! Това като с гумите! Те ги мислили,тествали всякакви инжинери а тука Гошо гумаджията обяснява как нЕмало всесезонни гуми! Те в водещите марки са слезнали от гората и нищо не разбират тцтцтцтц
  • 144 Филип

    4 0 Отговор
    Едно мнение и гледай българският професор и умник какво прави. Всеки луд с номера си ама някой с целият репертоар. Аман от разбирачи
  • 145 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 146 Ха,ха,ха!!!

    7 2 Отговор
    Имам ,, Вартбург"!!!.Пали при минус 60 градуса от раз,трябва само да гасиш машинката на смукач когато я спираш.Тръгвам веднага,защото ако подгрявам,съседите трябва да викат бърза помощ......
  • 147 ФауВе

    4 0 Отговор

    До коментар #111 от "Емил Рангелов":

    Публикувано във факти.бг: Това от монтьорски опит над 10 години! ..... Това ми е достатъчно да преценя колко ги разбираш. Върти си болтовете и не говори глупости. Ключа в сегмента е основен прозорец за загуби на налягане от цилиндрите. И децата го знаят.
  • 148 ФауВе

    7 1 Отговор

    До коментар #117 от "333":

    Хлабината бутало-цилиндър при студен мотор е много голяма. Причината е разнородните метали на двата детайла. При голяма хлабина чукането, хлопането, тропането е по-голямо, а от там и разбиването е много, много по-сериозно. Да не говорим за влошеното мазане заради студеното масло. Няма нормален човек, който да си раздава газ на колата студена. Ако нямаше нужда от подгряване, състезателите нямаше да подгряват преди старта. Щяха просто да врътнат ключа и да потеглят с мръсна газ. Явно и те не разбират колкото тебе.

    Коментиран от #156

  • 149 ФауВе

    5 1 Отговор

    До коментар #128 от "gggw":

    Студен мотор да му даваш газ гори и пуши много повече, отколкото ако го загрееш предварително. Студеният ще изпуши и маслото си. НЕ слушайте разни псевдо майстори! Те са гладни и се чудят как да ви накарат да си потрошите колите, че да имат хляб.
  • 150 ФауВе

    6 3 Отговор

    До коментар #129 от "gggw":

    Точно защото мисля и за другите, затова подгрявам. Да подкараш студена кола означава много, много повече пушек и сажди. Направи си сам проверка. Покарай до работа с подгрял мотор за 2 или3 мин, и на другия ден покарай същия маршрут на студен мотор. Виж какво показва бордовия за среден разход при двата варианта. Който показва повече, значи е пушил повече.
  • 151 Не съм шофьор...!

    3 1 Отговор
    Но разбрах, какво каза автора, доста полезно нещо, отново за истинските шофьори...!
  • 152 Зомби с квадратен волан

    6 7 Отговор
    Значи, при класическите и ретро автомобили, преди 1960 г., се препоръчваше колата да се подгрее преди потегляне. За това си имаше технологични причини.
    При автомобилите след 1960 г., това не е необходимо. Палиш, изчакваш около 30-40 секунди, докато си сложиш колана и нагласиш огледалата, да речем, и потегляш, но не с мръсна газ, а леко, да повърви колата. Тя вече е загряла след 500 м.
    И се чудя на простите булгар бегове и батки, защо стоят със запален мотор, отворен прозорец и пушат цигара?! Безплатно гориво ли вземат тези говеда? Не говорим даже за замърсяването и екологията.
  • 153 ФауВе

    6 2 Отговор

    До коментар #138 от "Голям Слон":

    Явно не разбираш от дизели. Отпреди 25 години дизелите имат по три подгревни свещи на водния маркуч, преди парното. Доста помага да загрее по-бързо водата. Знам, защото съм пробвал да карам без тях и е голяма мъка. Зимно време, докато сваля снега от колата и вече имам топло.
  • 154 гнргннр

    7 0 Отговор
    Едно време колите бяха без електроника , която да прецизира всичко . Вървяха с минерално масло и изкарваха повече от сегашните прецизни коли. А шоуто тепърва предстои с последните модели на ДВГ.
  • 155 гшщ

    3 0 Отговор
    Най-удобния момент да влезе бензин в маслото при двигателите с директно впръскване е при бързо потегляне през зимата. Когато е много ще го разберете някак си. Когато е малко не , но маслото ви ще има по-лошо качество чак до следващата смяна. Газ до дупка .
  • 156 333

    5 4 Отговор

    До коментар #148 от "ФауВе":

    Да, направо изгарят всичкото масло, докато загряват. За буталата не се притеснявай. Когато има чак такива разлики в термичното разширение, им слагат вложки от друг метал, за да не се свиват/разширяват толкова. Буталата нямат движение срещу опората. За ралика от коляновия ти вал.
    Състезателите никога не подгряват на празен ход, а и правят опознавателни обиколки. Освен това, техните двигатели нямат нищо общо с твоите. И ги чупят без време, нищо, че ги подгряват, сигурно е заради подгряването.
    Никой не казва да раздаваш газ. Просто да караш полека, докато колата е студена. Аз тия работи за вложките в буталата съм ги учил, понеже съм учил ДВГ няколко години. И още в края на миналия век, преподавателя ми по ДВГ вече знаеше, че съвременните двигатели и масла не са като през 60-те, и е по-добре да се подкарат леко, отколкото да работят по-дълго на място студени.
    Карам от 80-те, обиконвено изкарвам по над 100к на автомобил, и не ги купувам нови. Двигател на моя кола не се е чупил, а имам над милион километра. Даже единия си беше с хонинга на цилиндрите на 300+ хиляди. Имаше клапани за правене, валовете бяха идеални. Кола не съм подгрявал никога, освен когато чистя лед, понеже докато не го изчистя, не мога да карам.

    Коментиран от #167

  • 157 Путарина

    7 1 Отговор

    До коментар #123 от "мани мани":

    при минус 50 у русия ги палим като не ги гасим , докато не стане -10
  • 158 Haters gona hate

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "ЛЕНИН":

    За твое сведение в твойта рашка при -45 не се гасят двигателите
  • 159 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 160 Прекалено късо име

    1 4 Отговор
    Купил съм я до я карам. Няма да си я нося в гроба.
  • 161 Моя

    1 1 Отговор

    До коментар #132 от ""ИСКА",прав си но":

    Грешка,не чета какво излиза и често,телефона ги нарежда сам
  • 162 Haters gona hate

    7 2 Отговор

    До коментар #128 от "gggw":

    А ти защо не идеш на село да дишаш чист въздух. Тъпо говедо !

    Коментиран от #166

  • 163 Що за кратун си не моа да разбера.

    1 2 Отговор

    До коментар #129 от "gggw":

    Нямаш пари си купиш кола , на ората тъ яд!

    Коментиран от #165

  • 164 Въй

    2 1 Отговор

    До коментар #128 от "gggw":

    Вър тука у село ке те освежим с воздух. Дека имаш дупка на убуу шъ мирише. Пор да си, на ангъце ще заприличаш.
  • 165 gggw

    3 6 Отговор

    До коментар #163 от "Що за кратун си не моа да разбера.":

    през ръцете са ми минали 16 коли момче. в момента карам 3ка бмв дизел и никога не загрявам, щото има хора, дето спят . и искат да дишат и почиват
  • 166 gggw

    1 2 Отговор

    До коментар #162 от "Haters gona hate":

    ше видиш как че ида на село още някоя и друга година когато от ЕС ти наложат глоби за сгряването и когат напраат колите са гаснат когато не се движи. селтак
  • 167 ФауВе

    4 3 Отговор

    До коментар #156 от "333":

    Посмали манго! Ако караше от 80-те значи сега си в 50-те си години. А хората от него време помним, колко километра навъртаха колите. Даже още има Лади и Москвичи, които до днес не са стигнали първите си 100К км, ама ти си ги навъртял на всичките си коли. Кого лъжеш? Че и при всички тия километри все още нямаш ремонтиран мотор?!!? На руските ни коли от 80-е им се отваряше мотора през едно-две лета, а ти си им взимал душата и въпреки това си нямал ремонт на мотора?!?! Много лесно се окъква човек, който говори за нещата от време, до което никога не се е докосвал. И тези "вложки" в буталата не са никакви "вложки", а са инварни пластини. Това е терминът, който се ползва от лекторите във ВТУ. А терминът "вложки" се ползва в средното училище. Стана ясно и откъде си мислиш, че си придобил знания. И въпреки инварните пластини, буталата пак имат по-голямо температурно разширение от стоманеният цилиндър. Пластините само намалят този ефект, но не могат да го изолират. Хлабината на студено си е по-голяма, което води до по-големи задирания в цилиндрите, ако даваш газ на студен мотор. И няма нужда да е яко газ, а и от малко ускорение може да стане, ако ти е навик да го правиш редовно. Карането на студен мотор съкращава живота му!!!!!!!!! Да не минавам на темата за пушека и компонентите на горивният процес, при каране на студено, че там пък е още по-страшно.

    Коментиран от #174, #175

  • 168 Cupra

    7 1 Отговор
    Не е задължително колата да се подгрява, но е силно препоръчително. Абсолютно всяка кола с двигател с вътрешно горене върви по-добре когато е подгрята, и естествено износването е по-малко. Също като загряването при спортуване.
  • 169 Прост шофьор

    2 2 Отговор
    Добре подгрявате двигателя,а трансмисия, ходова част и други части кой ще ги подгрее на място?! Или за вас само двигателя е колата. Моля не ми обръщайте внимание Аз съм прост шофьор

    Коментиран от #173

  • 170 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 171 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 172 Язе

    7 2 Отговор

    До коментар #131 от "gggw":

    Голем разбирач си но това,че ти спиш аз като излизам не ме бърка.Я ми кажи какво става като сутрин е -15,-20градуса и тръгнеш веднага?Какво става с предното стъкло?Я пак.Замръзва от това,че дишаш "разбирачо".Като те бутне някой със замръзнало стъкло ще викаш защо не изчака да се размрази?Последно какво предпочиташ?

    Коментиран от #185, #186

  • 173 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #169 от "Прост шофьор":

    В трансмисията нямаш динамични натоварвания, чиято посока и големина се менят 67 пъти в секунда, при 2000 оборота.
  • 174 333

    2 1 Отговор

    До коментар #167 от "ФауВе":

    Скоро и 50 ще направя. Милион километра не са чак толкова много за над 30 години. И служебни коли карам от 20+ години.
    имах поне 15к преди да взема книжка. Лади и москвичи никога не съм притежавал, баща ми имаше лада като бях на 10, ама за малко, защото не му хареса, продаде я след няколко месеца, и без това тогава не беше в България, след това и той не е имал руска кола. Първата ми кола беше Кадет.
    Във ВТУ би трябвало да сте учили, че цилидрите са от чугун по-скоро, това със стоманата е простотия. Ризите на колите с ризи пак бяха от чугуни. Стоманени правиха понякога гаражно, ама чугуна е по-подходящ. Щом си учил в ВТУ, трябва да знаеш защо. А може и да няма въобще сплави на желязото. Алуминиевите блокове нямат ризи от железни сплави. И не ми говори къде съм учил и за терминология. Научен съм да говоря така, че да ме разбират, и ползвам технология, която биха разбрали всички.

    Коментиран от #181, #184

  • 175 333

    2 1 Отговор

    До коментар #167 от "ФауВе":

    А, и все пак ако си движил бутало в цилиндър на ръка, никога няма да ти хрумне, че може да хлопа в цилиндъра. Все пак като е разглобен е студен. И дори спортните не ги подгряват на празни обороти, както вече ти казах. Пък при ниска скорост на въздуха смесообразуването е приказка.

    Коментиран от #182

  • 176 azko

    0 0 Отговор
    Юбреее еее еее еххххеее професориии:)
  • 177 %456

    3 3 Отговор
    Най-много се износва двигател на празен ход.

    Коментиран от #183

  • 178 др Охболи

    1 0 Отговор
    Като изгасите колата, маслото се отича в картера. При студен старт трябва да загрее и да се разнесе по движещите части. Има добавки за студен старт.
  • 179 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 180 Пешо

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Военната техника май е на 50+ години и.
  • 181 ФауВе

    2 0 Отговор

    До коментар #174 от "333":

    Чугуна отдавна не е доминираща риза. Хората отдавна слагат покрития от никасил и алусил върху алуминиев цилиндър, още от времето на твоя Кадет. Дори никелират. Не знам дали точно твоят Кадет е бил с тази технология, но мисля, че Хонда или Тойота още ползват заляти чугунени ризи, но новите технологии отдавна ги поизместиха. А стоманени ризи има в САЩ, но не са разпространени. Нямат мазането на чугуна. Грешен термин ползвах, но мисля схвана изказването ми за температурното разширение на различните материали, на двоицата бутало-цилиндър. Чудно ми е, като имаш книжка от 80те години, как така не си карал соц коли? Тогава вносните се брояха на пръсти и бяха само на знатни хора. Да не си партиен син?
  • 182 ФауВе

    3 1 Отговор

    До коментар #175 от "333":

    Пич, студеният въздух ти дава мощност, защото има повече кислород в единица обем, позволяващ повече гориво да се впръска. Но смесообразуването с него е лошо. Горивото се изпарява по-бавно в суден въздух и сместа по-трудно се хомогенизира. Остават недоизпарени мукрокапчици гориво, в момента на горенето, които силно спомагат въглеродообразуването - нагара. Много сажди фъргат тогава. Освен това, особено ако имаш външно смесообразуване, както са почти всички бензинки, студените стени на детайлите карат впръсканото гориво да кондензира по студената стена. Особено ако си карбуратор, или моноинжекция. Образува се горивен слой/филм, пълзящ към цилиндъра, което не е добре. Другият ти проблем е незагрелият катализатор и подобен род филтри по изпускателната система, които не вършат никаква работа ако не са в работна температура. Изпускат всичката отрова, която би трябвало да филтрират. И като вдигнеш натоварването и оборотите, за да потеглиш, дори и бабешката, изпускаш още повече вредности в атмосферата. Подгрей си колата за 2 мин. По-добре е за мотора и за околната среда. Казах ти за теста с разходомера в единият и в другият случай. Виж кога е изгорила повече и ще разбереш кога е пушила повече. Аз съм го правил и съм си извадил изводите, че е по-добре за екологията ако подгрея и после карам 10км до работа.
  • 183 ФауВе

    2 0 Отговор

    До коментар #177 от "%456":

    Ами карай си колата на първа с газ до ламарината. Може да изкара до милион км тогава.
  • 184 ФауВе

    5 1 Отговор

    До коментар #174 от "333":

    Да добавя: при студена работа, мотора работи с повече гориво - богата смес. Повечето гориво повече отмива масленият филм по цилиндрите - не е добре да вдигаш оборотите и най-вече натоварването. Горенето на студен мотор не е стабилно, както е при топъл мотор. Имено за това на студен мотор оборотите нарочно се държат малко по-високи. Някой от безбройните запалвания в цилиндрите не се осъществяват на студено и при компресията горивната емулсия въглеродообразува - прави нагар. Или при няколко несполучливи горивни цикъла може да се натрупва гориво в изпускателната с-ма, изхвърлено през изпускателните клапани. Идва момент, в който то се запалва там, от температурата на газовете и гърнетата ти пукат и гърмят. Не е задължително, но рискът е много по-голям при натоварване, докато караш студена кола, отколкото ако работи на място на ПХ. Дизелов мотор на топло харчи 0,5-0,6 л/ч, а на студено харчи 1л/ч, ако работи на място. За 2 мин ще изгори 50гр нафта, което ще ти спести силното износване и пушене. Бензинката на топло харчи 1л/ч, а на студено е към 1,5л/ч. Тя пък за 2 мин работа на място е вече топла. Пазете си колите за да ви служат дълго! Не мислете като консуматори, че и без това ще ги сменяте през няколко години.
  • 185 gggw

    1 0 Отговор

    До коментар #172 от "Язе":

    за размразяване на стъкла си има специални препарати. отиди в австрия да си размразяваш стъклото с дизелов двигател да видиш кво ше ти се случи
  • 186 gggw

    3 1 Отговор

    До коментар #172 от "Язе":

    то е ясно че не те бърка кой спи и кой не - нали това казах БАЙ ГАНЯ не го бърка никой и нищо.. важното таратайката за 500лв да има хомогенизирани смеси и смазани цилиндри и да надживее собственика си щото имаш и деца и кат нямаш кво друго да им завещаеш, ще им оставиш бракмата си , че да си я чукат у главите

    Коментиран от #189

  • 187 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 188 ицо

    3 0 Отговор
    Пичове, моля ви като пишете личните си опити, пишете и каква кола карате. Така поне може да се научат доста съвети. Прочетох доста за дизели, които не загряват и не палат след едиси колко време. Да де той и моя стария опел 96та година бавно загряваше и трудно палеше, само че сегашната ми кола която е 2007 година, след 28 дни навън паркирана преди две години в най големия студ и лед през целия този месец с един два пръста лед и шушулки по цялата маска колата няма видима част без лед по нея всички варти залепнали и т.н. колата запали с 2-3 секунди по бавно от нормалното и навън беше минус 7 градуса мисля че през ноща като я палих. Та относно ако всеки пише годината и марката на колата ще е доста по интересно и хората могат да си направят представа за какви коли или бусове говорим. Благодаря
  • 189 Язе

    2 1 Отговор

    До коментар #186 от "gggw":

    Бай Ганя си ти защото си мислиш,че някой трябва да се съобразява с теб.Върни се на село и там ще ти е ок.За 500лв си прав но само за предните гуми без монтажа.Я кажи какъв препарат да си взема за замръзнало стъкло отвътре?Пръскам и бърша докато карам или?И само да те светна-да имам и дизел но той докато загрее си работи с електрически нагревател.Айде лягай,че сутрината паля и докато размрази,на обороти.

    Коментиран от #190, #191

  • 190 gggw

    1 2 Отговор

    До коментар #189 от "Язе":

    "Бай Ганя си ти защото си мислиш,че някой трябва да се съобразява с теб..."
    ти йевем логиката, гражданино.
    те така става в държава без работеща полиция.. раята почна да си мисли, че е нормално да не се съобразява с нищо и с никой. затуй думкат пиратки, зари, пускат музика кога им е кеф, карат кат идиоти, фъргат боклуци, загряват си колите.. нема се опраим скоро
  • 191 gggw

    1 1 Отговор

    До коментар #189 от "Язе":

    ама по-забавното е когато и с теб не се съобразяват, гражданино. избират ти главен прокурор без да те питат, купуват ти самолети ф16, а лекарите дето те лекуват бягат по чужбина щот немат пари, горят ти боклуците на италия под носа, спират ти водата... че що да се съобразяват с некав си ганчо, който и без тва е свикнал никой да не се съобразява с него? ами и той с никой не се съобразява - грее си колата човека и свирка с клаксона

    Коментиран от #194

  • 192 Пъци - Венелин обл. Варна

    1 0 Отговор
    Моя голф 4 не го чакам грам на място. Заводско е 90коня Радев го направи 196... Всеки месец сменям по 3 външни карета, тампони на мотора и някви други! Инженерите на марката може да са 20, но Радев е един! Ттттттттттт попкорн
  • 193 СТАЛИН

    2 1 Отговор
    кото станеш сутрин веднага ли започваш да тичаш а или загряваш.
  • 194 Язе

    2 0 Отговор

    До коментар #191 от "gggw":

    Пак не си разбрал.Подгрявам си колата не защото ми се седи а защото стъклото замръзва като тръгнеш веднага.Дори при кола с ел.подгрев на стъклото няма как да тръгнеш веднага при -10,-20градуса.Издишваш пара която замръзва на стъклото.И не ми разправяй за препарати и т.н.Имам ги в колата и е спорно колко работа вършат.
  • 195 Али Реза

    1 0 Отговор
    Бензинът е отличен разтворител и на практика може да отмие маслото от стените на цилиндъра, ако двигателят работи на празен ход за продъжително време.От 80-те години на XX век карбураторните системи постепенно се изместват от инжекциони – системи за непосредствено впръскване на горивото в цилиндрите. Повечето днешни автомобили имат нужда не повече от минута, преди да бъдат готови да тръгнат.

    Накратко: Загряването на празен ход не удължава живота на двигателя. Напротив, съкращава го
  • 196 Оборотомер

    2 0 Отговор
    Няма дизел или бензин, било то зима или лято. Палиш оборотомера показва 1000, след 20 секунди е на 800. Готов е да потегли, без рязък старт. Но ако в купето няма добра видимост е нормално да се подготви за път шофьора. Какъв въздух какви пет лева?! Вибрациите от трамвай и влак що не се оплаквате, жиците, трафопоста, антени и други облъчвания. За тях щото не се чува не мирише, мълчание.
  • 197 Аляска

    0 0 Отговор
    На пикапите в Аляска им стърчи по едно шуко от маските, предполагам потопен нагревател в картера, който му пускаш малко ток да подгрее маслото преди да запалиш автомобила. В Сибир дори палят огън под картера, за да го подредят. Цялата работа е маслото да не е на пастет ПРЕДИ да запалиш автомобила. Но тук не сме толкова екстремни, тъй че не се бойте.