Иновативната технология на т.нар. твърдотелни батерии може напълно да трансформира съвременната автомобилна индустрия и да промени живота на модерен човек. Samsung SDI - производител на батерии, активно проучва многообещаващи технологии на твърдотелни батерии и наскоро обяви поредния пробив, който би могъл да даде възможност за ранното приемане на такива батерии в електромобилите.
Напълно твърди акумулатори с дълъг живот бяха изследвани от екип учени от два изследователски отдела на Samsung: Висшия технологичен институт на Samsung и Изследователския институт на Samsung в Япония. Резултатите от научната работа по създаването на високоефективни и издръжливи батерии бяха представени на 9 март в Лондон.
Основното предимство на твърдотелните батерии пред най-често срещаните днес литиево-йонни батерии е специфичната плътност на енергията на единица маса. Твърдотелните батерии имат значително по-голям капацитет в сравнение с традиционно съпоставими масови батерии. В същото време се нанася по-малко вреда на околната среда и се характеризират с повишена експлоатационна безопасност.
Въпреки литиевите аноди е предложено да се използва композитен материал от сребро с въглерод (Ag-C) като анод. Използването на този тип анод е тествано на прототип и показа значително увеличение на капацитета, времето на работа и повишената безопасност. Дебелината на нанослоя от сребро с въглерод е само 5 μm, което гарантира намаляване на дебелината на анода и увеличаване на енергийната плътност до 900 Wh/l.
Още нещо интересно е, че обемът на разработения прототип е с 50% по-малък в сравнение с подобна литиево-йонна батерия. Лабораторният прототип, създаден от инженери на Samsung, е в състояние да осигури енергия на електрическо превозно средство за 800 км без презареждане. В същото време, батерията има живот над 1000 цикъла на презареждане.
Подобни характеристики, в случай на създаване на серийни батерии, могат да доведат до значително разрастване на пазара на електрически автомобили. Разработчиците все още не са обявили времето за стартиране на масовото производство на такива твърдотелни батерии и не са споменавали вероятната цена на подобни устройства.