Иновативната технология на т.нар. твърдотелни батерии може напълно да трансформира съвременната автомобилна индустрия и да промени живота на модерен човек. Samsung SDI - производител на батерии, активно проучва многообещаващи технологии на твърдотелни батерии и наскоро обяви поредния пробив, който би могъл да даде възможност за ранното приемане на такива батерии в електромобилите.
Напълно твърди акумулатори с дълъг живот бяха изследвани от екип учени от два изследователски отдела на Samsung: Висшия технологичен институт на Samsung и Изследователския институт на Samsung в Япония. Резултатите от научната работа по създаването на високоефективни и издръжливи батерии бяха представени на 9 март в Лондон.
Основното предимство на твърдотелните батерии пред най-често срещаните днес литиево-йонни батерии е специфичната плътност на енергията на единица маса. Твърдотелните батерии имат значително по-голям капацитет в сравнение с традиционно съпоставими масови батерии. В същото време се нанася по-малко вреда на околната среда и се характеризират с повишена експлоатационна безопасност.
Въпреки литиевите аноди е предложено да се използва композитен материал от сребро с въглерод (Ag-C) като анод. Използването на този тип анод е тествано на прототип и показа значително увеличение на капацитета, времето на работа и повишената безопасност. Дебелината на нанослоя от сребро с въглерод е само 5 μm, което гарантира намаляване на дебелината на анода и увеличаване на енергийната плътност до 900 Wh/l.
Още нещо интересно е, че обемът на разработения прототип е с 50% по-малък в сравнение с подобна литиево-йонна батерия. Лабораторният прототип, създаден от инженери на Samsung, е в състояние да осигури енергия на електрическо превозно средство за 800 км без презареждане. В същото време, батерията има живот над 1000 цикъла на презареждане.
Подобни характеристики, в случай на създаване на серийни батерии, могат да доведат до значително разрастване на пазара на електрически автомобили. Разработчиците все още не са обявили времето за стартиране на масовото производство на такива твърдотелни батерии и не са споменавали вероятната цена на подобни устройства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
ищо де зальоханите трябва да имат стимул да викат ура
Коментиран от #3, #5
14:34 13.03.2020
2 гост
14:47 13.03.2020
3 Не е така
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Не е точно така, защото преди години около 2008-9 говореха как британски учени разработват нови оптични кабели, с коиот да се пренася много по-бързо информация. Днес това е т.нар оптика за интернет и др. То стана достъпно за няколко години.Коментиран от #8, #41, #48
14:48 13.03.2020
4 Пейчо
Коментиран от #44
14:53 13.03.2020
5 гост
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Чисто ала-бала, да, виж как се съгласявам с теб. Докато не изкарат батерия, която може да се закупи на пазара то няма какво да се говори за нови технологии, щом са само разработки. Както Мъск каза, лесно е да се направи прототип, трудно е да стартира масовото производство при конкурентна цена. От много време има литиеви батерии с нанотръби, теоретично са много по-добри от досегашните, но няма производство на нанотръби, което очевидно възпрепятства подобна технолгия да влезе в употреба. Голям успех би било да се увеличи капацитета на стандартните батерии с 30% и да им се намали теглото с 30%, но липсващата масова съставка е спирачка. Преди три години Гудинаф изезе с разработена твърдотелна клетка, ама да сте чули някой да я произвежда и продава? Не. Затуй като пуснат първата кола с такава батерия, тя мине 800км с едно зареждане, тежи 200кг. по-малко и е на същата цена като такава със стандартна батерия, тогава ще им повярвам.Коментиран от #11, #56
14:55 13.03.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Eга ти и гУемио
14:59 13.03.2020
8 Driving pleasure
До коментар #3 от "Не е така":
Не е така, ама си е баш така :) Приемаме, че все някога ще се появи, но преди 5 години няма да излезе на пазара, след което ще му трябват още 5 години да започне масово производство и още 5 години за смяна на моделите и производителите да преминат изцяло на новата батерия... Я камилата я камиларя. Мога да хвана бас, че до тогава масата ще се е убедила, че електриката не решава никакъв проблем! И е все тая дали ще го загуб тоя бас щото ако не съм прав тоя свят го пиши бегал!И това изобретение не отменя другите проблеми с производството на електроенергия и зареждането. Увеличеният пробег е следствие на увеличена плътност на складиране, а не на намалено потребление на енергия.
да не говорим, че 1000 цикъла са малко, да не говорим, че без да се знае цената нищо не знаеш, ако излезе по-скъпо от литиевите - забрави че ще влезе в производство
Просто притопляме електро манджата периодично, да се нахъсват ватманите. забележи, че грубо на 2 седмици има новина за пробив, а няма един автомобилен шеф или поне експерт, който да вярва че поне следващите 10 год литиевите са непомръдваеми
Коментиран от #12, #13, #14
15:02 13.03.2020
9 666
15:04 13.03.2020
10 Тия пък
Коментиран от #18
15:23 13.03.2020
11 незнайко
До коментар #5 от "гост":
При сегашното развитие на технологиите е по добре ОТСЕГА да започнете да вярвате !!! Жалко, че медицината не върви с такива бързи темпове .15:35 13.03.2020
12 800х1000 били малко
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Ти наистина ли твърдиш, че почти 800 хиляди километра, преди пробегът ти да падне с 10% до 720 км с едно зареждане са ти малко? Я кажи колко ти е най-големия пробег на някой от автомобилите които си притежавал? Сега ако кажеш че си имал поне 5 автомобила на които си изминал по над милион километра, направо ще те призная за най-големия трол на планетата.Гарантирано 99% от собствениците на електромобилите няма да направят 1000 зареждания за целия живот на електромобила, което оставя повече от половината от тези зареждания за съхранение на енергия и ползването ѝ на друго място по друго време. Това означава полезен капацитет за съхранение на 50 000 киловатчаса, които са повече от потреблението на едно семейство за 7 години. А после още толкова, след като батерията бъде свалена от автомобила.
15:40 13.03.2020
13 незнайко
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Значи за Вас 800 000 километра пробег с една батерия са малко ??? 800 х 1000 цикъла колко е ??? Не се мъчете да сте оригинален.Коментиран от #42
15:40 13.03.2020
14 К'во ти пука?
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Какво значение има че ще излезнат след 10 години? Важното е, че ще излязат, когато им дойде времето. Точно както ДВГ в автомобилите си заминава защото му е дошло времето.Коментиран от #43
15:42 13.03.2020
15 Driving pleasure
Коментиран от #17
15:45 13.03.2020
16 Литиеви
" поне следващите 10 год литиевите са непомръдваеми" и какво пречи през следващите две-три години, на пазара да излезнат твърдотели и графенови батерии, като и двете са вид литиево-йонни батерии? Иначе се опиташ да сипваш мозък на останалите с големия черпак!
15:48 13.03.2020
17 Дрън-дрън
До коментар #15 от "Driving pleasure":
А онази Тесла, която е на милион километра? Първата батерия сменена на 200 втората на 300 хиляди, а последната над 500 хиляди все още няма никакви проблеми. Батериите се развиват и грешките от предишните поколения се елиминират. Батериите за които говори Мъск ще се произвеждат към края на годината, а само ти можеш да покажеш един милион пробег на автомобил ,който все още не е произведен. Ти нали си навъртял по над милион с твоите?Коментиран от #19
15:51 13.03.2020
18 Иван
До коментар #10 от "Тия пък":
Абе нашия, всеки народ си има някви кусури. Пък и да не мислиш, че толкова лесно свръх богатите, който петрола ги прави такива ще позволят такива екстри. Сащ живее от петродолара, Русия и тя от подобен износ.Коментиран от #47
16:10 13.03.2020
19 Госあ
До коментар #17 от "Дрън-дрън":
къв мъск к'ви 5лв бе ? Изледователския център на Самсунг в Япония. Паляка и сега ползва японски батерии. Литиево йонните батерии са измислени от японец. Паляка мое да говори само за далаверки от сорта на заселването на Марс 🤣 Ясно е, че литиево йонните батерии не стават. Ако измислят азиатците такива с по дълъг живот, електромобилите ще имат някакъв смисъл, но пак водорода остава основната надежда. Щом германските и японски учени и инженери го казват.или мъск е по компетентен 🤣Коментиран от #20
16:22 13.03.2020
20 Сфера на компетентност и ишлеме
До коментар #19 от "Госあ":
Какви японски батерии? Тесла ползва такива само за старото поколение модел S и модел Х, които приключват жизнения си цикъл до няколко месеца. Батериите за Тесла модел 3 се произвеждат в тяхната си гигафабрика в Щатите с инвестиции на panasonic, но по лиценз и разработка на Тесла. В Германия Тесла ще произвежда съвсем самостоятелно от новите си батерии, които имат пет пъти по-голям живот от тези на panasonic. За китайското производство използват китайски, а не японски батерии, докато бъде построен собственият им цех за батерии, който ще заработи до края на годината. Тесла вече произвежда във фабриката си една трета от батериите в световен мащаб, а ти ми говориш че Илон Мъск не разбирам от батерии, а германците които произвеждат под един процент в световен мащаб, разбирали повече?То се вижда по продажбите, кои електромобили имат по-хубави батерии. Я покажи някоя свястна японска електричка, която да има колкото пробегът на Тесла?
Коментиран от #21
16:31 13.03.2020
21 Госあ
До коментар #20 от "Сфера на компетентност и ишлеме":
Панасоник, е такива. И самите те казват че това е булшит. А Нисан направиха абсолютно градски електромобил. И не прочете ли ? Японец е измислил литиево йонната батерия. И получи и Нобелова награда. паляка разбира от батерии, колкото и аз. Виж инженерите от Тойота и Даймлер са друга бира. И точно затова залагат на водород. Повече нема к'во да коментирам. Както казах, ако азиатците направят батерия с ро дълъг живот, така че електрокарите да имат въглероден отпечатък поне колкото дизеляците, тогава може да се коментираКоментиран от #22
16:40 13.03.2020
22 Въглероден отпечатък
До коментар #21 от "Госあ":
Когато японците направят батерия с 5000 цикъла зареждане, тогава обяснявай кой разбирал повече.А въглеродният отпечатък на батериите падна наполовина от 2017 година, когато излезе онова изследване за 14 тона въглероден двуокис, до миналата година и продължава да пада. Ако тогаваедин електромобил е трябвало да измине 80 000 км за да си изчисти въглеродния отпечатък, сега го изчиства още на 40 000км и то ако има батерия 100кв часа. Най-голямата батерия на Тесла модел 3 е 75 kW часа и изчиства въглеродния си отпечатък след 30000км, колкото ти изминаваш за година. Батериите ВЕЧЕ са по-чисти от дизела и всичко останало включително и от водорода.
Коментиран от #25
16:53 13.03.2020
23 Рос
Науката прогресира приемете го, иначе ще сте като дядовците дето още карат москвичи и лади и не можеш ги убеди че има по-добри коли.
Коментиран от #24
17:44 13.03.2020
24 12345
До коментар #23 от "Рос":
Не е до старост а до алчност и липса на много мозък. Напипали са на хляба мекото някой хора и сега много реват като им го взимат.18:24 13.03.2020
25 перничанин
До коментар #22 от "Въглероден отпечатък":
Норвежец, какво става, гледам пак си се запенил. Гледам тук , а и в повечето статии са те взели за мезе. :))) Отново си гледал в кристалната топка и знаеш какво ще се случи в края на годината. Гледам и числа отново си написал без да посочиш източник. Имаш ли незвисим източник който да е потвърдил тези цифри с които така страстно жонглираш. В някаква друга статия четях че, те хванаха, не правиш разлика между 2 и 20-30%. Как сега да ти вярвам, че е истина и че не преувеличаваш. Отделно гледам имаш мнения в почти всички статии, ти изобщо ходиш ли на работа или верно си стоиш в къщи.Коментиран от #26, #27, #33
18:41 13.03.2020
26 Коментар
До коментар #25 от "перничанин":
Ти сега го остави норвежеца на мира. Я надуй пак кавала, за бeднитe дeчицa в Конго, които нямaло кaквo дa ядaт. Кoeтo пък пoкaзвaло, чe тaм прoблeмът уж бил пoвeчe пoлитичecки, зaщoтo зa бeднитe дeчицa нямaло пeчeливш хoд дoри ceгa и бла, бла.... За тези новите батерии от Самсунг, ще трябва ли кобалт и литий, или вече за тях други материали ще се окажат дефицитни ??Коментиран от #40
20:03 13.03.2020
27 Норвежеца
До коментар #25 от "перничанин":
Пич, съвсем основателно задаваш въпроса дали ходя на работа или си стоя в къщи. Както много форумци заблязат, Борислав Попов и аз сме постоянно тук. По досетливите се усетиха че двамата с Боре сме както модерасти (или ако предпочиташ, педератори), така и участници във форума и провокираме за да има повече коментари и да заслужим мизерните си заплати. Знам че сме жалки но какво да се прави, времената са трудни. Продължавам да мечтая че един ден ще имам Тесла! ХахахахаКоментиран от #28
20:09 13.03.2020
28 Борислав Попов
До коментар #27 от "Норвежеца":
Напълно подкрепям написаното от норвежеца. За да е пълна картината бих добавил че двамата с него НЕ СМЕ хетеросексуални, а намеците за някакви каскети са пълни глупости.Коментиран от #29, #31
20:15 13.03.2020
29 за гъби съм
До коментар #28 от "Борислав Попов":
И аз съм джендър, с което се гордея, също мечтая за ТеслаКоментиран от #30
20:18 13.03.2020
30 Хахахахаха
До коментар #29 от "за гъби съм":
А бе това форум за автомобили и технологии ли е или е сборище на педерасти?Коментиран от #32
20:21 13.03.2020
31 перничанин
До коментар #28 от "Борислав Попов":
Аз също ви пoдкрeпям вас с нoрвeжeцa. Зa дa e пълнa кaртинкaтa бих дoбaвил, чe и ние с моя партньор Джугана сме хeтeрoceкcуaлни. Но затова, че сме си кacкeти, каскети сме, признаваме си.20:28 13.03.2020
32 перничанин
До коментар #30 от "Хахахахаха":
За вторите е колега, за вторите, за такива като тебе и мене с Джугана.Коментиран от #34
20:34 13.03.2020
33 Объркал си се нещо
До коментар #25 от "перничанин":
Кой кого хвана в лъжа? След тъпото изказване, че стъкларската промишленост ползвала толкова малко литий, че дори 2% от рециклираните батерии щели да задоволят тези нужди, дадох извадка от Уикипедия, от която се вижда че 32% от добитият литий отива за стъкло и керамика. Ако не си разбрал от първия път, върни се и прочети пет-шест пъти дано схванеш какво сме си говорили.Link няма да дам, защото ще ми изтрият мнението, може да потърсиш в google за изследването на шведския Институт за екологични изследвания IVL
Коментиран от #38, #39
20:46 13.03.2020
34 Боре модераста
До коментар #32 от "перничанин":
Мечтая всички форумци да ми се изредят на задната седалка на новата ТеслаКоментиран от #35, #36
20:53 13.03.2020
35 Лъже маже
До коментар #34 от "Боре модераста":
И какво смятате, по тролски да замажете всички факти със спам? Не се ли усещате колко ниско падате?21:10 13.03.2020
36 Джугана
До коментар #34 от "Боре модераста":
Мечтая всички форумни тролове да ми се изредят в легена на моя любим пикап.21:28 13.03.2020
37 Гост
21:33 13.03.2020
38 перничанин
До коментар #33 от "Объркал си се нещо":
Дали не ме бъркаш с някой, аз само ти цитирах твой спор с някой , който те подиграва. Там не беше отговорил. Сега започна мен да убеждаваш. Като виждам и мен няма да убедиш. Та я пак ми обясни, аз съм тъп перничанин. 35%от световното производство отивал казваш за производство на стъкло (термоустойчиво и керамика), 10% за масла, греси, 20% за батерии и останалото за кой ли го интересува. Моя въпрос е какво става с лития в батериите които вече са негодни, остарели , брак или както искаш ги наричай, след като само 2% от него се ползва за производство. Какво се случва с останалите 98% ? В момента с настоящите технологии , може да се оползотворят до 45% от бракуваните батерии в Европа (отаналото на хвостохранилища) и е скъп и енергоемък процес. Надявам се сега да си ми разбрал въпроса.Коментиран от #53
22:22 13.03.2020
39 перничанин
До коментар #33 от "Объркал си се нещо":
Да ти напиша и един коментар в Гардиън"Какво се случва с батериите за електрическите автомобили, които вече са изчерпани? На този етап няма икономически изгоден метод за тяхното рециклиране. Затова и повечето от тези също батерии попадат на сметищата. Дори и да има начин да се трансформират в по-прости и евтини уреди, разходите при този процес са по-големи от ползите. И на този етап програмите, които насърчават рециклирането на литиево-йонни батерии, колкото и малко да са те, не дават резултат - хората продължават да хвърлят в боклука непотребните батерии." Нали уж се рециклират 100% или не си писал такива неща.
22:26 13.03.2020
40 перничанин
До коментар #26 от "Коментар":
Я, Бориславе ти си си сменил пола, пу ника . Чети бре Бобка, гледам авера ти"гост" е подсказал: сребро и въглища все изкопаеми и изобщо не ЕКО материали. А може и да бъркам и да си ядосания Норвежец. Извинявай, но по заядливия тон по ми приличаш на Борислав Попов.22:38 13.03.2020
41 Ха ха
До коментар #3 от "Не е така":
Абе цървул британски ти знаеш ли през 70-те години на миналия век какво произвеждаше Оптикоелектрон Панагюрище...смехурко22:56 13.03.2020
42 Хрущов
До коментар #13 от "незнайко":
Дрогата , през 1980 г всеки ще има лека кола ха ха ха22:59 13.03.2020
43 Няма как да стане!
До коментар #14 от "К'во ти пука?":
ДВГ то няма как да си замине колкото и да го искате ! Със тези батерии най-много да докарате още по-голяма беда за околната среда ...09:04 14.03.2020
44 факт
До коментар #4 от "Пейчо":
те си го пускат те ще си го спрат!09:20 14.03.2020
45 Боре каскета
Коментиран от #46
09:24 14.03.2020
46 гост
До коментар #45 от "Боре каскета":
Наистина положих страхотни усилия, от много висене по форумите бате Боре има сериозни проблеми с ерекцията.09:42 14.03.2020
47 Яж Лана
До коментар #18 от "Иван":
Петролът се ползва във всичко, не просто за гориво. Вземи де ограмоти, селски.10:05 14.03.2020
48 Tate
До коментар #3 от "Не е така":
Оптиката е доста по стара технология ,вече има начин за пренос на сигнала със скорост 40 gb/s .Използва се същата както едно време просто се уплътни преноса .Започнаха със 10 мб/с ,100мб/с ,1 гб/с ,10 гб/с и вече 40гб/с и това по една и съща оптика ! Технологията се развива ! Почти всяка домашна връзка към оператори с оптика е 1 гб/с11:51 14.03.2020
49 Tate
Коментиран от #50
12:03 14.03.2020
50 въпрос на време
До коментар #49 от "Tate":
дъртите още не вярват, че може да има кола на ток хаха никой няма да те пита тебе, технологиите се развиват и е въпрос на време да се случи. Такива като тебе назадничави заслужават въглища и каруци хахаКоментиран от #51
13:36 14.03.2020
51 Tate
До коментар #50 от "въпрос на време":
Въпрос на време е да поумнееш ,първата кола която е вдигнала 200 е електрическа някъде 1910 год !! Ти явно не четеш като хората какво съм написал ,ти си от тези хора дето без смартфон не знаят как да стигнат до кенефа ! Да пази господ на такива като теб джендъри да ни пазят нас "дъртите" !! Апропо защо купувате като луди кенеф хартия тя няма да ви запази г....а от корона/вируса той е изход по принцип !!!Коментиран от #52, #58
13:57 14.03.2020
52 То не било 200 Ами било 100
До коментар #51 от "Tate":
Ти понеже много ги разбираш, та бъркаш 200 със 100.Досега от век насам, та дори към ден днешен, електромобилите не са се наложили, само по икономически причини, защото все още са по-скъпи от бензиновите, заради скъпите батерии. Започнаха да имат някакъв шанс, когато цените на батериите започнаха да падат и вече луксозен електромобил е на цената на луксозен автомобил с ДВГ. Цените на батериите за последните 10 години паднаха 10 пъти и продължават да падат. Въпрос на време е, цените на конвенционални автомобили и електромобили да се изравнят дори в най ниския ценови клас и тогава повечето хора ще предпочитат електромобила по икономически, а не по-екологични причини. Да не мислиш, че на повечето шофьори им пука за екологията? Ще изберат електромобилите, защото ще им излизат по-евтино. Всичко е въпрос на цена.
14:11 14.03.2020
53 Защо питаш мен?
До коментар #38 от "перничанин":
Защо задаваш въпроса към мен? Аз не твърдя че само 2% от лития от рециклиране те батерии се използва, твърдят го моите опоненти, които си измислиха този факт. Питай тях?От друга страна аз твърдя че е въглеродният отпечатък на батериите падна с повече от два пъти само от 2017 до 2019 година и продължава да пада, което прави електромобилът два пъти по-чист. Защо не коментираш това?
Пак ще си повторя мисълта за рециклирането на батериите, като я интерпретирам така, че да ме разбереш. Можеш ли да направиш в Перник сервиз за Макларън, да наемеш 10 човека работници и да им осигуриш работа, така че да сте на печалба? Нито ти нито завод за рециклиране на батерии от електромобили имате шанс за печалба, защото няма нито толкова Макларъни в Перник, нито толкова батерии за рециклиране в световен мащаб дори. Опитваш се да сложиш каруцата пред коня. те още зарядни станции за електромобилите, които от години са по пътищата не са построили достатъчно, ти искаш още сега да построят заводи за рециклиране за батериите след 10 години? На първите произведени батерии още гаранцията не им е минала!
14:23 14.03.2020
54 мани мани
7 закоту съм си бавняр 4и4ак затфа :P пък вий си карайте електричките :)
14:23 14.03.2020
55 Да добавя
18:01 14.03.2020
56 Мазда 3
До коментар #5 от "гост":
Брато, прогреса слабо се интересува , кво мислиш ти. Във вековете назад , винаги е имало такива като теб- смятали са ,че земята е плоска, че е невъзможно машина да полети в небето, че е невъзможно да говориш по телефон без кабел и още куп неща. Независимо от дървени философи, като теб, света се движи уверено напред.21:48 14.03.2020
57 Селянин с кололо
21:51 14.03.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 123
За да се заменят колите на гориво, трябва да се продават милиони електрички на месец! На месец! Познайте кога ще позволят такива огромни заводи за батерии за милиони нови електрички на всеки 30 дни да се построят. Скоро не
12:12 16.03.2020
60 Онзи
Мисля, че на всички е ясно, когато се появи ИСТИНСКА акумулаторна батерия за електромобили, ще има сериозен трус в световната икономика. Има ли още новопроизведени телевизори или монитори с КИНЕСКОП?
11:15 16.08.2020