Макар да са несравнимо по-високотехнологични, мощни и икономични от предците си, съвременните двигатели по правило не могат да се похвалят с голям ресурс. Сложната конструкция влияе на надеждността и при някои агрегати се налагат скъпи ремонти още преди достигането на 100 000 км. Руският сайт Rambler състави класация на петте най-неудачни мотора, които често бъркат надълбоко в портфейлите на собствениците.
BMW N63b44
Този двигател, монтиран от началото на 2008 г., е първият масов баварски агрегат с V-образна конструкция и два турбокомпресора, но за съжаление са оказва проблемен. Показва склонност към прегряване в градски условия и понякога се налага ремонт след едва 40 000 км. Единственият начин собственикът да си спести непредвидените разходи е да кара по-спокойно и да не пришпорва мотора.
Volkswagen 1.4 TSI
1.4-литровият TSI се монтира между 2005 и 2015 г. на множество модели на VAG като Volkswagen, Jetta, Golf, Passat, Polo и Tiguan, Skoda Fabia, Octavia, Rapid, Superb и Yeti, Seat Altea, Ibiza и Leon и Audi A1 и A3. Газоразпределителният му механизъм се задвижва от верига, която нерядко излиза от строя след едва 60 000 км. Причината обикновено е водната помпа.
Mercedes-Benz М271 Е18 ML/AL
Проблеми с газоразпределителния механизъм има и М271 Е18 ML/AL, с който Mercedes-Benz оборудва някои от моделите си между 2002 и 2015 г. В ранните серии ангренажната верига понякога се разтяга още на 40 000 км. Впоследствие конструкцията му е усъвършенствана и надеждността се повишава значително.
Ford EcoBoost
Двигателите от семейството EcoBoost дебютираха през 2010 г., а еднолитровата версия спечели множество награди. За жалост това малко, но пъргаво моторче често се нуждае от ремонт преди достигането на 100 000 км заради високите натоварвания. Проблеми създават и роботизираните трансмисии, с които се съчетава.
Peugeot-Citroen EP6 (Prince)
Двигателите от това семейство с обем 1.4 и 1.6 литра са създаден с активната помощ на инженерите на BMW. Конструкцията им обаче се оказа неудачна. Характерни болести са високият разход на масло и бързото износване на газоразпределителния механизъм, а ремонтите преди 100 000 км съвсем не са рядкост.