Отидете към основна версия

4 Май, 2020 11:39, обновена 4 Май, 2020 11:39 213 697 267

Пет двигателя, които рядко изкарват 100 хил. км без ремонт

  • двигател-
  • мотор-
  • повреда-
  • ремонт

Макар да са несравнимо по-високотехнологични, мощни и икономични от предците си, съвременните двигатели по правило не могат да се похвалят с голям ресурс. Сложната конструкция влияе на надеждността и при някои агрегати се налагат скъпи ремонти още преди достигането на 100 000 км. Руският сайт Rambler състави класация на петте най-неудачни мотора, които често бъркат надълбоко в портфейлите на собствениците.

BMW N63b44


Този двигател, монтиран от началото на 2008 г., е първият масов баварски агрегат с V-образна конструкция и два турбокомпресора, но за съжаление са оказва проблемен. Показва склонност към прегряване в градски условия и понякога се налага ремонт след едва 40 000 км. Единственият начин собственикът да си спести непредвидените разходи е да кара по-спокойно и да не пришпорва мотора.

Volkswagen 1.4 TSI


1.4-литровият TSI се монтира между 2005 и 2015 г. на множество модели на VAG като Volkswagen, Jetta, Golf, Passat, Polo и Tiguan, Skoda Fabia, Octavia, Rapid, Superb и Yeti, Seat Altea, Ibiza и Leon и Audi A1 и A3. Газоразпределителният му механизъм се задвижва от верига, която нерядко излиза от строя след едва 60 000 км. Причината обикновено е водната помпа.

Mercedes-Benz М271 Е18 ML/AL


Проблеми с газоразпределителния механизъм има и М271 Е18 ML/AL, с който Mercedes-Benz оборудва някои от моделите си между 2002 и 2015 г. В ранните серии ангренажната верига понякога се разтяга още на 40 000 км. Впоследствие конструкцията му е усъвършенствана и надеждността се повишава значително.

Ford EcoBoost


Двигателите от семейството EcoBoost дебютираха през 2010 г., а еднолитровата версия спечели множество награди. За жалост това малко, но пъргаво моторче често се нуждае от ремонт преди достигането на 100 000 км заради високите натоварвания. Проблеми създават и роботизираните трансмисии, с които се съчетава.

Peugeot-Citroen EP6 (Prince)


Двигателите от това семейство с обем 1.4 и 1.6 литра са създаден с активната помощ на инженерите на BMW. Конструкцията им обаче се оказа неудачна. Характерни болести са високият разход на масло и бързото износване на газоразпределителния механизъм, а ремонтите преди 100 000 км съвсем не са рядкост.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 223 гласа.

Свързани новини