Renault лишава кросоувърите си от "mercedes-овия" двигател

25 Ноември, 2024 15:58 6 473 9

  • renault-
  • mercedes-benz-
  • двигател

Френската компания твърдо е решила и премине само към малък трицилиндров двигател 1.2 Tce и хибридни системи.

Renault лишава кросоувърите си от "mercedes-овия" двигател - 1

Френски журналисти установиха, че 1.3-литровият агрегат от линията TCe постепенно ще бъде изключен от гамата на Режията. Captur вече се отърва от топ версията с мощност 160 конски сили, а този агрегат вече е изчезнал от каталозите и на Arkana, и на Austral.

През 2025 година французите ще се сбогуват с по-малко продуктивните опции на този мотор (130 и 140 сили). Агрегатът, който е съвместна разработка на Mercedes и на Renault и се монтира както на Mercedes-и, така и на автомобили от марките Renault и Dacia ще бъде заменен от "турбо тройката" 1.2 TCe от Dacia Bigster.

Турбодвигателят 1.3 (H5HT) е разработен основно от специалисти от Renault, но и с помощта на Mercedes и се монтира и на компактните Mercedes-и с напречно разположение на силовия агрегат (M282). Такъв двигател все още се монтира на някои версии на A-Class, B-Class, GLA и GLB.

Но френската компания явно твърдо е решила и взима курс към малък трицилиндров двигател 1.2 Tce и хибридни системи. Френските журналисти отбелязват, че 1.3-литровият турбо четирицилиндров двигател няма ясно изразени слабости, но хибридите са по-икономични, по-екологични и по-достъпни.

Например, на кросоувъра Austral, силовият тракт E-Tech 200 пести почти два литра бензин на 100 километра в смесен цикъл. Изключение ще бъде семейството на компактните ванове и по-конкретно Renault Kangoo, което ще продължи да се продава с този мотор.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БгТопИдиот🇧🇬

    51 3 Отговор
    ЕвроЕдеотите продължават с даунгрейда.

    С тези охтики китайчетата ще ги надскочат и там.
  • 2 незнайко

    40 4 Отговор
    Господи това на снимката двигател ли е ? Аз виждам маркучи и тръбички ! Вече се престарават !

    Коментиран от #3

  • 3 Гоце

    14 19 Отговор

    До коментар #2 от "незнайко":

    Лошо е когато като на ладите виждаш тел
  • 4 Прави са франсетата...

    28 3 Отговор
    Мерцедес - само ключодържатели!
  • 5 Да не слагат двигател въобще

    24 3 Отговор
    Ще ги продават с две франсета да ги бутат!
  • 6 соломон идиота

    26 0 Отговор
    След 2000 година започна разработването на дизелов двигател от нова генерация не като класическият дизелов а нов много по малко шумен , икономичен и с много ниски Емисионни показатели. С участие на 3 Френски автомобилни фирми , Италианският Фиат и Форд (за да намлят разходите и много по добър двигатеl да се създаде с общи усилия ) и след 2004 се появи 1.5 масовият и Renault го ползва в всичките си модели според модела има и 1.4 както и 1.6 но същият е като всяка фирма продължи сам да усъвършенства тоя при Ситроен е като HDI и Италианският Multıjet. След 2005 година беше въведена EURO-4 Емисионната норма за СО2 тя при Немските коли беше много висока над 270 гр на км и плащаха по 90 Евро глоба за всяка произведена кола.( може би някои ще си спомнят 2015 Дизелгейт при немските коли) Това продължи с години докатo Италианците и Французите усъвършенстваха -- горивният процес да е със software като горивото не се впръска на веднъж а на интервали и за по- дълго време . С това постигнаха по висока икономичност , по добре горене , и двигателят работеше "по меко " особено Италианският - Мултижет . Немците съвсем с друга логика и подход започнаха и не постигнаха нищо и накрая даже Мерседес ползваше същият двигател на Renault Kangoo някои от моделите си като казваха ,че е съвместно разработен . От тогава да днес при Немците много нещо не се промениха освен монтираха по 2 или 3 Турбо за да са "по-пъргави " серийни и увеличиха мощностите същият д
  • 7 Излагацията

    18 3 Отговор
    е повсеместна. Ще си караме старите коли още 30тина години . След 2012 електронните боклуци с намси кви дисплеи и нам си кви асистенти да ги карат младите с меките китки. Аз кола с 1.2 двигател не купувам. Виж мотор може. Това е кубатура за мотор. Едно време ладата ми беше 1300сс, но тежеше наполовина на сегашните "кросоувъри". Светът се повреди тотално.
  • 8 Гост

    7 0 Отговор
    Винаги бих предпочел по-простатата конструкция на 1.3 литровия мотор с 4 цилиндъра. 1.2 моторът не е лош, но има допълнителни агрегати и батерия, която след изтичане на гаранцията най-вероятно ще трябва да се подмени и то на солена цена. Трицилиндровият мотор има добър въртящ момент(заради по-голямата площ на и по-дългия ход на буталото + този на електромотора), но произвежда повече вибрации, което ще окаже влияние на тампони, скоростна кутия и пластмасовите компоненти, които вибрират в двигателния отсек. Лошото на 1.3л мотор, особено в комбинация със СУВ купе и ходова част си гори 9-10+л/100км бензин. Не знам колко е при 1.2 мотора, но при дизелите е не повече от 5-6л/100км.
  • 9 Българин

    5 0 Отговор
    Рено имат хубав дизел 1.5.Карам Рено Клио -2019г, с такъв двигател, съответно 75кс. и 210nm.Двигателят не усеща купето , даже и с товар над 300кг.Забравих да пиша,че Клиото е комби и хваща доста багаж. На дълго от Видин до морето- Обзор при включен климатик ми даде разход 4.3.Не мога да искам повече от тази кола като разход и тяга.