Отидете към основна версия

20 006 27

Пет причини да се откажете от покупката на употребявана кола с вариатор

  • варииатор-
  • безстепенна трансмисия-
  • скоростна кутия

Безстепенните предавателни кутии стават все по-популярни заради по-ниската си цена в сравнение с автоматиците и плавната работа. Вариаторите обаче си имат и недостатъци, които е добре да се вземат под внимание при избор на употребяван автомобил.

Вяло ускорение
Конструктивните особености на трансмисиите с променливо предавателно число не позволяват бързо ускорение. Въртящият момент от двигателя се предава към колелата чрез ремък, който се движи между два конуса и променя съотношението на оборотите им. Колкото и да натиска педала на газта, водачът на кола с вариатор не усеща пъргавина, а моторът работи шумно. Безстепенните скоростни кутии просто не са подходящи за агресивно шофиране. То скъсява рязко ресурса им.

Внимателна експлоатация
Вариаторите не обичат въртене на гуми при резки стартове на светофарите и буксуване извън пътя. Такива изтезания често се заплащат с прегряване, в резултат на което ремъкът постепенно се разтяга и трансмисията излиза от строя.

Често обслужване
Производителите обикновено препоръчват маслото във вариатора да се сменя на 60 000 км. Инструкциите за експлоатация на някои модели пък изобщо не предвиждат такава процедура. Въпреки това практиката показва, че маслото в безстепенните скоростни кутии трябва да се сменя, при това по-често. В противен случай частиците, отделени в процеса на износване, могат да повредят вариатора.

Скъп ремонт
Макар да е по-прост като устройство от автоматика, вариаторът все пак има по-особена конструкция и не може да се ремонтира къде да е. Квалифицираните майстори, които разполагат с нужното оборудване, не вземат евтино. Като се прибави и изискването на много производители за вариаторите им да се използват само сертифицирани масла и оригинални части, поправките излизат скъпо.

Проблеми с буксирането
Тегленето на ремарке или каравана с автомобил, оборудван с безстепенна предавателна кутия, е непрепоръчително. Това важи и за буксиране на друг автомобил с въже - особено ако става дума за кросоувър, който трябва да дърпа тежък всъдеход. В такива случаи натоварванията върху безстепенната кутия са толкова високи, че често водят до прегряване и по-тежки повреди.

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 25 гласа.

Свързани новини