Едно скорошно изследване показа, че в световен мащаб произвежданите автомобили са в пъти повече с автоматична трансмисия, отколкото с механична. Въпреки това у нас не са малко почитателите на "ръчката", а за тези, които се двоумят ще изтъкнем пет причини в полза на механичната скоростна кутия. Вече класическият хидромеханичен автоматик е най-разпространената трансмисия поради своята универсалност. Но с всичките му предимства той има и недостатъци, които могат да се превърнат в основателна причина за отказ да закупите автомобил с такава кутия.
"Двупедалните" автомобили са удобни за града, особено там, където има интензивен трафик. Не е необходимо постоянно да натискате съединителя, за да превключвате скоростите. А самата трансмисия е доста издръжлива. Тя е в състояние не само да предава голям въртящ момент от двигателя към колелата, но и да издържа на сериозни натоварвания свързани със стила на шофиране. Какви обаче са недостатъците на класическите автоматици.
По-малка надеждност
Днес се произвеждат автоматични кутии, които имат различен брой предавки. Започвайки от класическата четиристепенна автоматична трансмисия и завършвайки с най-новата 10-степенна. В същото време самите инженери се опитват да направят устройството по-компактно и по-леко. А това неизбежно води до загуба на надеждност на агрегата. Затова при най-новите автоматици забравете за пробег от 500 000 км. Съвременните многостепенни автоматични трансмисии имат много по-нисък запас от безпроблемни километри.
Не са подходящи за динамична езда
Тук започваме с уговорката, че говорим за класическите автоматични трансмисии с четири и пет предавки. Конструктивните характеристики на тези устройства са такива, че по време на превключването се появяват характерни забавяния с различна продължителност. Ако шофьорът обича да шофира динамично, това ще го дразни. Ако все пак искате "автомат", по-добре е да изберете роботизирана трансмисия с два съединителя. В много случаи тази кутия превключва предавките по-бързо и от механична
По-висок разход на гориво
Отново, поради дизайнерските характеристики на автоматичната трансмисия, двигателят не е в състояние да предаде цялата мощност на колелата и определена част от нея се губи. Оттук идва и по-ниската ефективност на агрегата, което пък от своя страна води до увеличения разход на гориво. Това важи особено за автомобили с четиристепенни автоматици.
По-скъпо обслужване
При правилна работа автоматикът може да измине повече от 300 000 километра без основен ремонт. Но това е при положение, че маслото и филтрирате се сменят редовно и не се налага често шофиране извън пътя. Така че ако сте фен на офроуда и искате всъдеход с автоматик, то помислете добре преди да го купите.
Проблеми с тегленето
Не всички автомобили с автоматична скоростна кутия могат да се теглят с въже, при положение, че са "закъсали" на пътя. Ако пренебрегнете инструкциите на производителя, устройството може да бъде унищожено. Ето защо, преди да прибегнете до "теглене", не забравяйте да прочетете инструкциите. Най-вероятно, в случай на повреда на автомобил с автоматична трансмисия, ще трябва да се повика пътна помощ, а това не е толкова евтино.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #11, #118
12:55 11.06.2020
2 хавтоматик
2.Хамериканците имат и две скорости.
3.На автобусите, където са по-натоварени, минават спокойно по 1 млн. км.
Коментиран от #44
13:03 11.06.2020
3 Аззз
13:15 11.06.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Шпек Салам Народен
Коментиран от #136
13:17 11.06.2020
6 ТМВ
Аз преди години имах кола с обикновен автоматик,продадох я на едно младо докторе начинаещ шофьор, още си я кара!
Иначе не съм привърженик на автоматиците,сега карам ръчка с пауър драйв скорости, просто ме кефи особено при ускорение и изпреварване!!!!
13:20 11.06.2020
7 Кутия
Коментиран от #59
13:21 11.06.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Караиванов
До коментар #1 от "Марио":
Естествено, че статията е абсолютно вярна, но комплексарчета със стари автоматици (разбирай 20 годишни германски премиуми) подскочиха до тавана от яд. То си личи и по коментарите над мен13:31 11.06.2020
12 МаКаТа
13:36 11.06.2020
13 До коментар#8 Петров
Съединител смених преди 9 години за 350 лв.
Вече съм навъртял почти 150 хил.км. и нямам никакви грижи!!!!
Нещо да не разбра...?!2946
Коментиран от #75, #78
13:36 11.06.2020
14 Кольо
13:36 11.06.2020
15 Радослав Калинов
Коментиран от #31, #114
13:37 11.06.2020
16 Анонимен
Съвременните автоматици са всъщност по икономични от ръчните скорости най малкото благодарение на големия брой предавки - стигат до 10 . За способността им да теглят - автора да погледне данните на всички американски автомобили особено СУВ и пикапи които са с автоматични скорости и да се запознае с теглата обявени там и тогава да говори тези неща .
За спортното шофиране - съвременния автоматик превключва по бързо от шофьора ,а ако някой иска ръчно да решава кога да става това - почти всички имат листчета на волана с които могат да го правят в ръчен режим . Всичко това го казвам от опит като човек който е карал 4,5,6 степенни ръчни скоростни кутии и в момента 8 степенен ZF автоматик .
Коментиран от #19, #73, #106
13:45 11.06.2020
17 Дългият
Коментиран от #102
13:51 11.06.2020
18 Митьо
13:51 11.06.2020
19 Бангеев
До коментар #16 от "Анонимен":
Не статията не е преписана от списание, а се отнася до най-масовите автомобили, които се карат у нас и това изришно е посочено. А, че тези коли са 20-годишни, това е друг въпрос, но пък е факт неоспорим. За жалост. Иначе статията е абсолютно вярна, а на този писал под теб ще кажа, че стигне ли се до пътна помощ - всеки реве, че му е скъпо и прибягва до теглене от приятел.Коментиран от #91
13:54 11.06.2020
20 Глупав
Ауди А6 2007 с пробег 420 000 км, шест степенна автоматична трансмисия, перфектна работа. Веднъж на 60-80 хил.км. смяна на масло и филтри, цена под 500 лв. Утре ми предстои тази манипулация. По-удобно, по-икономично, по-бърза смяна на предавките. Самият автомат щади повече двигателя. Е ако се развали, да скъпо е, но няма всеки ден да се разваля.
Коментиран от #45
13:56 11.06.2020
21 Гост
Коментиран от #22, #23, #94
13:58 11.06.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Крис
До коментар #21 от "Гост":
Колко хора карат Ф30 бе, я се опомни. ти къде живееш, Това, че баща ти е продал някоя нива и си си купил Ф30 не означава, че средностатистическия българин може да си позволи такава кола. Повечето, тези на по една заплата, караме 20 годишни кошници и е добре, че се споменават недостатъци на автоматичните кутии. То си пише, че става дума за класическите четиристепенни, каквито са масовите у нас.14:03 11.06.2020
24 Алекс
При положение че колата тежи 1430 кг. или забравяте съотношение маса на килограм и конска сила!!!
Колкото и да са олекотени по новите коли с пластмаса посочените за сравнение от мен марки са към 1600,1700 кг.!
Коментиран от #27, #54, #56
14:22 11.06.2020
25 Гост
До коментар #22 от "Име":
Нещасник, карам коли с автоматични скорости от 1993год. Първата ми кола с авт. скорости бе Форд Сиера-Ghia, 2.0i и да макар, че тази цигания- да се теглят колите я има само в подобните на България страни! И аз като българин в България, съм прибягвал към услуга от приятел, и да те светна- колите с авт. ск. кутия съща могат да се теглят! Затова и съществува позицията N- неутрална скорост! Бил съм теглен на не големи разстояния- 20-30 км. напълно безпроблемно и без последици за ск. кутия.Коментиран от #65, #139, #141
14:25 11.06.2020
26 Нещата от живота
И като добавим и "лоялните" автоджамбази ...
14:35 11.06.2020
27 Гост
До коментар #24 от "Алекс":
Ами много лесно ще те изпревари. Едно ново BMW автоматик, xDrive, 252 к.с. с 2л.двигател с турбо има ускорение до 100 от 5.9сек.Коментиран от #46
14:39 11.06.2020
28 123456
Автомата пази двигателят, на пример от прекалено ниски обороти, неграмотно превключване на скорости и т.н.
Всеки сам си решава какво иска.
Коментиран от #89
14:46 11.06.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Голям Слон
15:14 11.06.2020
31 перничанин
До коментар #15 от "Радослав Калинов":
Съгласен съм с тебе по принцип, но вече ръчните скорости станаха по-скъпи за подръжка. Пустите им демпфери струват майка си и баща си. Та един автомат (ако имаш късмет) вече си е по-изгодната оферта.15:37 11.06.2020
32 Кико
Коментиран от #35, #61
15:41 11.06.2020
33 B.B
16:15 11.06.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Иван
До коментар #32 от "Кико":
Ти къде живееш бе? Статията е вярна, написана е за българи, живеещи в България и нямащи възможност да си купуват нови коли на всеки три години. Такива са 90% от българите в България16:51 11.06.2020
36 Big Sha
Не им е проблем да вземат кола от магазина и след 2 години да я върнат за нова.
На мен пък ми е добре със здравата ми 20 годишн кола, с леки козметични проблемчета, с 20 лева данък и 120 лв за нов съединител след изминати 180000 км. Добре ми е и сам да си сменявам маслото за 40 лева с филтъра, вместо не знам колко точно взимат за гаранционните коли.
Ако заплатата ми стане като в Англия миже и по друг начин да мисля.
17:11 11.06.2020
37 хаха
Коментиран от #41
17:31 11.06.2020
38 cheeta
17:35 11.06.2020
39 ооо
Съединител плюс демпфер са по-малко от ремонт на автомата?
8-степеннията автомат гори по-малко от ръчка!
Те за това новите топ бегачки са с класически автомат.
Надеждност - ZF надживява модерните кекави двигатели.
За теглене - е тук нямам виждане, но помня как Туарег В10 дърпаше самолет, а той не е ръчка...
17:43 11.06.2020
40 Ретро
18:31 11.06.2020
41 Ицо
До коментар #37 от "хаха":
Не, но е писана за 30 годишната ти кола пред панелката. А и не само за твоята, а и за още 100 000 такива, които са най масовите у насКоментиран от #69
18:47 11.06.2020
42 БАРС
Коментиран от #127
19:16 11.06.2020
43 На дизеляка
Коментиран от #134
19:40 11.06.2020
44 Чук
До коментар #2 от "хавтоматик":
Тъй ми...на автобусите са мноу ама мноу леки автоматичните....19:46 11.06.2020
45 Ха ха
До коментар #20 от "Глупав":
На Ауди викаш няма да се разваля...шегаджия си ти знам аз....пък и тънкач хо хо19:52 11.06.2020
46 Ха ха ха
До коментар #27 от "Гост":
И кога тва?! На път за сервиза май....19:55 11.06.2020
47 Иво
20:00 11.06.2020
48 Реститут
20:07 11.06.2020
49 Е 220 автоматик
20:24 11.06.2020
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Сталин
Колата е Москвич 412, 40годишен.
Коментиран от #67
20:45 11.06.2020
52 психо
20:45 11.06.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 ГруЮ
До коментар #24 от "Алекс":
Аз ще те изпреваря . С шведска кола на 24 години :) Турбо, автоматик, спортен режим, 240 кс .21:00 11.06.2020
55 Маймун
21:08 11.06.2020
56 Boxer
До коментар #24 от "Алекс":
Хахаха ще ти вържа джантите на фльонга с H6 автоматче21:27 11.06.2020
57 Мързел
21:34 11.06.2020
58 Истината е,че...
21:38 11.06.2020
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Вирос
До коментар #32 от "Кико":
Ако всички си връщат колите след 3 години лизинг, то къде отиват тези коли? Много си прост.21:56 11.06.2020
62 8888
22:03 11.06.2020
63 Бай Влад
Коментиран от #72
22:05 11.06.2020
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 sotko
До коментар #25 от "Гост":
N - позицията е основно за бутане из сервиза. Доста кутии могат да се скапят заради теглене (то някой път се скапват от нещо много по-малко - примерно да не сменят тръбичките - маслопроводи към и от филтъра за масло на трансмисията)22:15 11.06.2020
66 mercedes w115
22:25 11.06.2020
67 Папурко
До коментар #51 от "Сталин":
Щото не ти е сменен аксиалния (коксовия)лагер.22:31 11.06.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 хаха
До коментар #41 от "Ицо":
Да, ама не. Колите са две - на 10 и 11 години, едната на 220 000, а другата на 115 000км - купени нови, и двете с автоматик. И седят пред къщата, а не в гаража, че лятото е пълен с други неща. Маслото на скоростните кутии се сменя на колко 60 000км. Така както върви, ще изкарат още няколко години, преди да трябва да ги сменям с нови.22:44 11.06.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Ти било хубаво !!!
Автоматика си е автоматик! Н
23:34 11.06.2020
72 карача
До коментар #63 от "Бай Влад":
А ти,колко масови автомобила с десетстепенен автомат познаваш....ако въобще ги познаваш
23:45 11.06.2020
73 PlimP
До коментар #16 от "Анонимен":
аре уе, верно ли, в хамерика двигатели май под 3000 кубика или 6-ак не ги признават за двигатели, на кой дрънкаш тия тъпотии, те са му набухали вътре хеми и що автоматът бил здрав, аре иди тегли с изпръцкана дачия, киа и т.н., тя няма живот да си търкаля джантите, ти ремарке ще закачиш, скъпите марки пак ен са критерий, последният случай при мен беше ауди А6 3.0 дизел 2016-а на абослютно истински 126000км., пълна сервизна история, нещо да тропне и беше в сервиз на ауди и кво, тъпата кутия се насра, изведнъж пукна и добре, че беше всичко легитимно, та ауди поеха частите и 70% от труда, останалото го плати клиентът и тази кола беше с девствен теглич и без никви тунинг изпълнения, ако е автомат, да е стар, най-добре преди 2000г., многократно по-здрави са, виждал съм голф 3 с пукнат охладител на маслото и антифриз в кутията, беше хванал ръжда където се сетите и скапаната кутия работеше, последната беля беше Е32, всичко износено беше сменено и о чудо, не съм очаквал, че кутия на 30 годино може да превключва толкова бързо и плавно, ама там не пише, че маслото е за цял живот, а ся кво, сменяш маслото заедно с кутитята, любимците ми са тези, които боцкат офроуд с автоматче, ама той вика умря, ем ще умра, и теб да те лашкат така и ти ще изпуснеш ангелите00:10 12.06.2020
74 Гестапо
1.Такси.
2.Градски условия в големи градове.
3.За хора с токчета и манекюри.
Ръчката е за:
1.Истински шофьори.
2.Държи на всякакви издевателства.
3.Няма лаг.
4.Агресивно каране, усет и контрол над автомобила,все едно сте едно цяло.
Всички автомати на коли под 200.000 бона са бавни и скучни.
Коментиран от #76
02:10 12.06.2020
75 Баварец
До коментар #13 от "До коментар#8 Петров":
И в качеството на какъв се изказа? Карач с няма и 30К на година. Що се не возиш на такси, по-евтинко ще минеш?02:36 12.06.2020
76 Баварец
До коментар #74 от "Гестапо":
Ти сядал ли си в кола за над 200К? А в такава за 185К, а?Ама си мноооого далеч! Е, аз съм във вече 7 годишно GT535xd , 313 коня, 8 степенен ZF. Карам го от нов и струваше 185 К. Вдига асфалта на 450 К мои километри и е изтребител. Та според мен не си сядал и в кола за 85К. Не си!
Коментиран от #88, #135
02:43 12.06.2020
77 Готин
Коментиран от #92
04:25 12.06.2020
78 Гост
До коментар #13 от "До коментар#8 Петров":
Брачет 9г 150хил/км това е смешно даже да го помислиш тук се говори за каране не за разходка до мегдана и веднъж годишно до морето аз въртя по 100-120 хил/ км годишно на година в статията се пишехза истинско каране и натоварване на агрегата истина е че новите автоматици нямат сериозен ресурс пример тауран dsc автомат два съединителя ремонт 2000лв при сериозно каране веднъж годишно издава багажа личен опит истината е че всичко ново е боклук и се води консуматив който умишлено се прави да не издържаКоментиран от #81, #82
05:06 12.06.2020
79 гост
05:17 12.06.2020
80 К инициатива
05:24 12.06.2020
81 Готин
До коментар #78 от "Гост":
Браво бе! По 400 км. на ден и 13000 лева на година, само за гориво на личен автомобил. Браво! Мангизлия.05:26 12.06.2020
82 номад
До коментар #78 от "Гост":
100000/365=275 км на ден аман от карачи или преди да го написа не го сметна аман от терикатиКоментиран от #98
06:57 12.06.2020
83 боцето
07:03 12.06.2020
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 само автоматик
07:14 12.06.2020
86 Валери
07:40 12.06.2020
87 рада дълбоката
07:52 12.06.2020
88 инженер Ганев
До коментар #76 от "Баварец":
Не бях чувал, че автомобилите се класифицират по цени - ?? к. Това са машини, а не дамски чанти. Мястото ти, синко, не е в този форум. Намери си друг, за сноби!07:57 12.06.2020
89 Тиква
До коментар #28 от "123456":
Познавам такъв като теб,жена му казала,жена го помолила,сега пежото не могат да продадат,автомат, Умни хора карат механика,любители автомат.08:03 12.06.2020
90 Шантел
1. Скъпият демпферен съединител на ръчната отживелица е двойно по скъп от целия автоматик.
2. АСК е вечна ако не се циганьосвате и не се грижите за нея!
3. Карайте си ръчните боклуци!
08:22 12.06.2020
91 Дългият
До коментар #19 от "Бангеев":
Имах в предвид тегленето да е забранено в правилника за движение...08:28 12.06.2020
92 с опит
До коментар #77 от "Готин":
всички автоматици имат възможност за ръчно намаляване на предавката и използване на двигателя за спирачка - това относно глупавия ти коментар. Колкото до автоматиците - карам 6-ти такъв за последните 20 години, все дърти коли, някои на по над 300х.км., навъртял съм над 5-600 х.км. с тях и до сега с едно малко изключение не съм имал никакви ядове. недостатъците най-общо са два - не е препоръчително тегленето с такъв автомобил и никакви компромиси с акумулатора - тръгне ли да си ходи - смяна. Разхода..ами не съм забелязал голяма разлика, но колите, които съм карал са все над 150 к.с. бензн или газ и там е ясно, че ням акак да харчи 8 градско. Спортно...ако ако някой иска да го повозя в 300 коньовото ми СС в момента и му гарантирам, че ще му изтръпнат петите. Ключовия момент обаче е да не се пести и отлага обслужването, в зависимост от автомобила и типа кутия може да варира доста - от едни нормални 200-300 лв. до над 1000. Може би другия недостатък за който се сещам е, че реално няма свестен сервиз с хора, които наистина разбират.Коментиран от #99
08:29 12.06.2020
93 BRONKO
08:36 12.06.2020
94 Абе почти
До коментар #21 от "Гост":
Наскоро смених комплект съединител на бензин 2012. Всичките чаркалаци са 280 лефчета. Масълце за скоростната още 30 и труд 120. Демпфера верно е четирицифрен ама не всички ръчки са демпфер08:39 12.06.2020
95 Интересно
Ако пък хич нямахте никакви пари щяхте да спорите, че колелото е по-добре от каквато и да е кола... Нямате угаждане.
Много са ви изкривени гледните точки хора. Давате пари за глупости, а колата която всеки ден карате искате да ви излезе без пари. Доказвате го с черната статистика с малоумни катастрофи, където загиват безсмислено толкова хора,защото в повечето случаи е пестене на пари за гуми,за ходова част, за ремонти, за по-сигурна кола и т.н.
Утре като умрете колко от спестените пари ще си вземете в гроба....
08:50 12.06.2020
96 Мнение
08:50 12.06.2020
97 Desislav
Баща ми кара F10 2017г. 7 скоростна автомат с 3 режима .,ами.....направо разликата е до небето умирам си от кеф като я карам,не бях фен на автоматиците ама кво ли разбирах тогава.
10:02 12.06.2020
98 Готин
До коментар #82 от "номад":
Я пак да видим колко дни има в годината. Значи събота, неделя и празниците ги броим. Явно и не спим, само да ги навъртим. И при твойта сметка излиза, че е депутат от Пловдив, дето всеки ден ходи на работа с ,,личният си автомобил. Първосигнално те реакции са равносилни на глупост.10:05 12.06.2020
99 Готин
До коментар #92 от "с опит":
Твойта явно ,,скача,, от пета на втора с магия. А може би греша!? От десета на трета. Знам ли!? На тролеите не се получава, карат го предимно женки и трети педал не им трябва. С електричните същата мързелива работа.Коментиран от #111
10:13 12.06.2020
100 Готин
10:14 12.06.2020
101 Я съм
Коментиран от #104
10:24 12.06.2020
102 Vladimir
До коментар #17 от "Дългият":
Ако имаше кой да ме тегли когато закъсам никога нямаше да звънна на застрахователната компания. Корса на 8 годинки дизелче ми угасна на пътя. Откараха я в сервиз и ми я отнеха без да ми платят и паундче. Схемата за ограбване е добре разработена. £75 на час за работа, след 3 дена сметка по висока от цената на автомобила. BMW 3 2004г. скъсан ремък на динамото, оттам разкачена тръба от маслото на автоматичната кутия... £930 сметка. Когато разчиташ на застраховката, това са цените. Нови автомобили са без резервна гума, ако спукаш гума чакаш да дойдат и да ти дадат под наем...£200 си олекнал.10:34 12.06.2020
103 Рашка с прашка
Коментиран от #116
10:46 12.06.2020
104 Готин
До коментар #101 от "Я съм":
Когато нещо контролира мен, или решава вместо мен моята сигурност, по добре без него пък нека да сме 3020 година и всичко да е изкуствен интелект.10:55 12.06.2020
105 Анелия
тази статия е написана в услуга на някого, определено. Дори състезателните булиди са с автоматични трансмисии...На простите хора не може да се опонира.
11:00 12.06.2020
106 Ббб
До коментар #16 от "Анонимен":
Става въпрос за възможността да бъдат теглени(при авария), а не да теглят !Повечето(нови) автомати, не могат да бъдат поставени на неутрална, ако не е запален двигателя, а при изгасянето му, си включват паркинга, или дърпат ръчната автоматично.
Коментиран от #110
11:38 12.06.2020
107 Осата
11:45 12.06.2020
108 хххххх
11:47 12.06.2020
109 Дръндел
12:06 12.06.2020
110 Сега....
До коментар #106 от "Ббб":
За невежите да кажа, че всеки автомат си има ръчно отключване в случай на авария. Да не си мислиш,че като дойде сервизния ще ти я вдигне с кран или магия? Отключването става с ключа за вратата ( при модели които палят безключово, ключът се намира в дистанционното) и има специален отвор скрит в конзолата. При всеки модел е на различно място, за моята "сърничка" търсих и намерих информация. И да аз съм "За" автомата, удоволствието при шофиране е невероятно!12:25 12.06.2020
111 с опит
До коментар #99 от "Готин":
става..и не само мойта, амаи всички - буташ на типтроник и два пъти надолу...става за секунди, или пък ако няма типтроник като на жената Лексуса - с лоста през ръчните предавки. Вервай ми става си и е нещо, което ползвам почти непрекъснато и времето от което слизам от 6-та на 2-ра с лостчетата е по-малко отколкото ти ще го направиш с ръчката..да не говорим, че и има опасност да строшиш нещо при такава рязка смяна.Коментиран от #115
12:45 12.06.2020
112 Случаен
13:50 12.06.2020
113 Бонев
14:00 12.06.2020
114 dsсса
До коментар #15 от "Радослав Калинов":
Е да, бедни сме! Това са реални условия на живот. За тези реални условия написаното в статията е вярно! Койъо има пари за нова кола, да си купува такава, която му е по сърце. Ако харесва по-динамична езда, да си купи кола с ръчни скорости. Ако предпочита комфорта, да си купи автоматик. Аз например си купувам кола втора + употреба и на четири - пет години я сменям. Средно по 20000 - 25000 на година минавам. Имам познати, които казваха "никога стара кола", купиха си нова А4, още са си с нея, на мен и предишната ми кола беше по-нова от тяхната. Та ако си купуваш нова кола за дълъг период от време, не забравяй - автоматика иска много поддръжка. На всеки 100000 сменяй маслото, да не се връщаш пеша от Анталия. Апропо, като споменах маслото на автоматика - така и не разбрах, като си купиш оказион с автоматик, трябва ли да сменяш маслото. Някои специалисти казват "задължително". Други казват "в никакъв случай" и дават пример, как тоя и оня сменили маслото и кутията им скоропостижно умряла, защото утаените замърсявания не можели да се измият добре но вече плували из цялата скоростна кутия и нанасяли ужасни вреди. И едното и другото твърдение съм чувал от изявени автотехници. Отделно, колко специалисти, които могат да ремонтират автоматична скоростна кутия има в България? Колко са във вашия град? Отговорете си на този въпрос, преди да си купите кола с автомати. Защото, ако трябва от Шумен да закарате колата в София, ще е с репатрак и по-малко от 600 - 700 лева няма14:37 12.06.2020
115 Готин
До коментар #111 от "с опит":
Дали забелязваш, че говориш за ръчните предавки на автомата, а че сменяш за секунди ти вярвам но при екстремни ситуации става дума за десети. Това го мога не само аз.14:43 12.06.2020
116 Шофер
До коментар #103 от "Рашка с прашка":
До луната ли я кара за смяната каква е тази цена? При Коко в Малинова долина с диагностика и промивка с 10л масло 400лв. Ауди 1.8ТКоментиран от #132
15:22 12.06.2020
117 ТРОШАЧА
20:15 12.06.2020
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Sena
22:46 12.06.2020
120 Munio
23:04 12.06.2020
121 фффффф
23:41 12.06.2020
122 Невероятно, но факт
00:14 13.06.2020
123 опааа
00:18 13.06.2020
124 Андрешко
"...на старо..", тоест ако колата е нова, изброените причини не се отнасят за нея...
"Двупедални" коли много...напоследък хидродинамичните скоростни кутии даже са малцинство...все повече са с двоен съединител....
Разходът на гориво беше по-голям преди десетилетия, една модерна АСК междувременно е по-икономична от ръчната...
Мога книга да напиша за автоматичните скоростни кутии, но статията е пълнеж, не виждам смисъл...
06:36 13.06.2020
125 бройки продажби
07:41 13.06.2020
126 kyky
09:04 13.06.2020
127 Qwerty
До коментар #42 от "БАРС":
Пич, единственото сигурно е, че си грамотен като средностатистически овчар. Всичко останало бледнее пред трагичния ти правопис.10:22 13.06.2020
128 Неразбиращ
10:59 13.06.2020
129 qwerty
Коментиран от #130
12:22 13.06.2020
130 qwerty
До коментар #129 от "qwerty":
изтървах една цифра за 5G-tronika 722,612:25 13.06.2020
131 Геро
Ако не сте големи тъпаци, каквито очевидно сте и коментирате колко е скъпо ...
Направете си автоасистанс за 15-20лв на година или карта СБА. Толкова ли сте сигурни в бараките който обсъждате,че не се застраховате за 30лв
15:06 13.06.2020
132 Геро
До коментар #116 от "Шофер":
То голяма далавера 400лв за промивка диагностика.Направо без пари ... Като знам че на ръчна ск кутия за 500к км плащам 0лв направо ме спечелихте.
15:16 13.06.2020
133 Някой
17:03 13.06.2020
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Гестапо
До коментар #76 от "Баварец":
Като те чета какво си написал,май си закърпен баровец и караш BMX или скейтборд.Не съм седял ами съм карал Ферари,Бентли,ГТР и др.е да вярно е че не съм навъртал като теб 450хил.км.с тези коли и са били на хора които ползват услугите ми.Така че ми се разкарай с тези 203 умрели коня и 5000рпм.Гледай да не ти роди скапаната кутия че струва повече от теб.01:59 14.06.2020
136 Жики
До коментар #5 от "Шпек Салам Народен":
Моята се отпори да се чупи и пак се върнах на кола с ръчни скорости.Коментиран от #137
10:00 14.06.2020
137 Ловешкия
До коментар #136 от "Жики":
Може така да си случил. Аз карах 8 години Форд Мондео.автоматик и нито съм поддържал нещо , нито съм имал проблеми.20:15 14.06.2020
138 3015
Но то да пишеш статии без да си виждал една скоростна кутия разглобена е лесно.
Не ставали за динамично шофиране автоматите. Брей, те АМГ, М, С и РС версиите, както и 996 и 997 на порше сигурно ги карат с до 60км/ч, имало било лагове. Лагове има, като си със строшена кутия, която никой никога не й е обръщал внимание. Разхода бил по-висок, колко е по-висок? 1/100. Ужас, за тея 10 000км годишно които правят 95% от колите ще спестиш има няма 200лв, тамън ще стигне за волтарена или диклака да си мажеш колената. А с това градско каране, съединителите на 80% от колите са свършили след 50-70 000, заедно с маховиците. Та айде, от спестените има няма 1000лв за това време 500-800 отиват за съединител.
Прецизност и контрол над колата? Интересна работа, колко пъти в задръстването на някого са му потрябвали.
Преди да се пишат някакви неща е хубаво човек да се поин
22:25 14.06.2020
139 Не точно
До коментар #25 от "Гост":
Някои автомати имат копче Release Lock, малко по-различно е от "N"00:36 15.06.2020
140 ники
10:41 17.06.2020
141 Ехеее
До коментар #25 от "Гост":
Но защо те техлиха автоматичните ли ти се скапаха?20:06 14.08.2022