Last news in Fakti

11 Юни, 2020 12:49 106 552 141

5 причини да се откажете от покупката на автомобил на старо с автоматична трансмисия

  • скоростна кутия-
  • автоматик-
  • недостатъци

"Двупедалните" автомобили са удобни за града, особено там, където има интензивен трафик, но класическите автоматици си имат и своите недостатъци

5 причини да се откажете от покупката на автомобил на старо с автоматична трансмисия - 1

Едно скорошно изследване показа, че в световен мащаб произвежданите автомобили са в пъти повече с автоматична трансмисия, отколкото с механична. Въпреки това у нас не са малко почитателите на "ръчката", а за тези, които се двоумят ще изтъкнем пет причини в полза на механичната скоростна кутия. Вече класическият хидромеханичен автоматик е най-разпространената трансмисия поради своята универсалност. Но с всичките му предимства той има и недостатъци, които могат да се превърнат в основателна причина за отказ да закупите автомобил с такава кутия. 

"Двупедалните" автомобили са удобни за града, особено там, където има интензивен трафик. Не е необходимо постоянно да натискате съединителя, за да превключвате скоростите. А самата трансмисия е доста издръжлива. Тя е в състояние не само да предава голям въртящ момент от двигателя към колелата, но и да издържа на сериозни натоварвания свързани със стила на шофиране. Какви обаче са недостатъците на класическите автоматици.

По-малка надеждност

Днес се произвеждат автоматични кутии, които имат различен брой предавки. Започвайки от класическата четиристепенна автоматична трансмисия и завършвайки с най-новата 10-степенна. В същото време самите инженери се опитват да направят устройството по-компактно и по-леко. А това неизбежно води до загуба на надеждност на агрегата. Затова при най-новите автоматици забравете за пробег от 500 000 км. Съвременните  многостепенни автоматични трансмисии имат много по-нисък запас от безпроблемни километри.

5 причини да се откажете от покупката на автомобил на старо с автоматична трансмисия

Не са подходящи за динамична езда

Тук започваме с уговорката, че говорим за класическите автоматични трансмисии с четири и пет предавки. Конструктивните характеристики на тези устройства са такива, че по време на превключването се появяват характерни забавяния с различна продължителност. Ако шофьорът обича да шофира динамично, това ще го дразни. Ако все пак искате "автомат", по-добре е да изберете  роботизирана трансмисия с два съединителя. В много случаи тази кутия превключва предавките по-бързо и от механична

По-висок разход на гориво

Отново, поради дизайнерските характеристики на автоматичната трансмисия, двигателят не е в състояние да предаде цялата мощност на колелата и определена част от нея се губи. Оттук идва и по-ниската ефективност на агрегата, което пък от своя страна води до увеличения разход на гориво. Това важи особено за автомобили с четиристепенни автоматици.

По-скъпо обслужване

При правилна работа автоматикът може да измине повече от 300 000 километра без основен ремонт. Но това е при положение, че маслото и филтрирате се сменят редовно и не се налага често шофиране извън пътя. Така че ако сте фен на офроуда и искате всъдеход с автоматик, то помислете добре преди да го купите.

Проблеми с тегленето

Не всички автомобили с автоматична скоростна кутия могат да се теглят с въже, при положение, че са "закъсали" на пътя. Ако пренебрегнете инструкциите на производителя, устройството може да бъде унищожено. Ето защо, преди да прибегнете до "теглене", не забравяйте да прочетете инструкциите. Най-вероятно, в случай на повреда на автомобил с автоматична трансмисия, ще трябва да се повика пътна помощ, а това не е толкова евтино.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 161 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    220 86 Отговор
    Написаното е абсолютно вярно, но пък, който е гъзар си плаща за удоволствието да няма долен ляв педал между краката си :)

    Коментиран от #11, #118

  • 2 хавтоматик

    183 54 Отговор
    1.Разходът не е толкова висок, защото не старите автоматици.
    2.Хамериканците имат и две скорости.
    3.На автобусите, където са по-натоварени, минават спокойно по 1 млн. км.

    Коментиран от #44

  • 3 Аззз

    131 56 Отговор
    Глупости....
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Шпек Салам Народен

    174 154 Отговор
    Баси глупостите!Досега с автоматична скоростна кутия съм нямал ядове.Затова пък имам кофти спомен от 2 изпортени ръчни такива.

    Коментиран от #136

  • 6 ТМВ

    99 30 Отговор
    Алоо автора,педала на съединителя не се стиска а се натиска левият крак...!!!!!
    Аз преди години имах кола с обикновен автоматик,продадох я на едно младо докторе начинаещ шофьор, още си я кара!
    Иначе не съм привърженик на автоматиците,сега карам ръчка с пауър драйв скорости, просто ме кефи особено при ускорение и изпреварване!!!!
  • 7 Кутия

    177 83 Отговор
    Наскоро замених автоматик с ръчна абсолютно съзнателно.Причините са изброени горе.С ръчната съм зает повече с шофирането, но разхода е 2-3/100 по-малък.Аз контролирам тръгване, ускорение и т.н.Всеки с предпочитанията си.

    Коментиран от #59

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Караиванов

    108 95 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Естествено, че статията е абсолютно вярна, но комплексарчета със стари автоматици (разбирай 20 годишни германски премиуми) подскочиха до тавана от яд. То си личи и по коментарите над мен
  • 12 МаКаТа

    129 32 Отговор
    никой не отрича, че автоматиците са по-комфортни по-готини, но написаните им недостатъци са факт
  • 13 До коментар#8 Петров

    96 30 Отговор
    Аз пък на ръчната скоростна кутия не помня от кога не съм сменял маслото,чат пат доливам по малко!!
    Съединител смених преди 9 години за 350 лв.
    Вече съм навъртял почти 150 хил.км. и нямам никакви грижи!!!!
    Нещо да не разбра...?!2946

    Коментиран от #75, #78

  • 14 Кольо

    145 152 Отговор
    Плюсовете са в пъти от минусите. Багеристи привърженици на ръчката колкото щеш.
  • 15 Радослав Калинов

    209 43 Отговор
    За съжаление истината е, че сме бедни. Нов автомобил с автоматик е за предпочитане пред супер-хипер-ултра запазените, нямащи и 120000 км. само 10-15 годишни изключителни, карани от немски дяфовци или италиански баби перфектни коли, които може да си позволи ( най-често на кредит) масовия глупо, простете, ГЛАСОподавател... Харчел повече, не издържал 500000 км... Така е, на тези километри се качват на автовози и идват да ни "радват" по полетата на Дупница, Горубляне и къде ли не. Наистина глупава статия, базирана на само един критерии: при сравними 10 и повече годишни коли с ръчни и автоматични скоростни кутии, по-евтино излиза ръчната... Демек, пак да подчертая, бедни сме...

    Коментиран от #31, #114

  • 16 Анонимен

    179 36 Отговор
    Статията все едно е преписана от някое списание от преди 20 години .
    Съвременните автоматици са всъщност по икономични от ръчните скорости най малкото благодарение на големия брой предавки - стигат до 10 . За способността им да теглят - автора да погледне данните на всички американски автомобили особено СУВ и пикапи които са с автоматични скорости и да се запознае с теглата обявени там и тогава да говори тези неща .
    За спортното шофиране - съвременния автоматик превключва по бързо от шофьора ,а ако някой иска ръчно да решава кога да става това - почти всички имат листчета на волана с които могат да го правят в ръчен режим . Всичко това го казвам от опит като човек който е карал 4,5,6 степенни ръчни скоростни кутии и в момента 8 степенен ZF автоматик .

    Коментиран от #19, #73, #106

  • 17 Дългият

    108 16 Отговор
    ...Проблеми с тегленето...направо се изкефих...Повечето от пишещите тук са били по чужбина и някой да каже видял ли е такава мизерия по пътищата там..Обикновенната гражданска застраховка включва услуга от пътна помощ при авария.Мисля че сме Единствените в Европа или още някой Балкански събрат които правят тези нарушения...

    Коментиран от #102

  • 18 Митьо

    34 25 Отговор
    А имаш ли парички да си купиш такава и за подръжка няколко хиляди лева на година...?!
  • 19 Бангеев

    70 11 Отговор

    До коментар #16 от "Анонимен":

    Не статията не е преписана от списание, а се отнася до най-масовите автомобили, които се карат у нас и това изришно е посочено. А, че тези коли са 20-годишни, това е друг въпрос, но пък е факт неоспорим. За жалост. Иначе статията е абсолютно вярна, а на този писал под теб ще кажа, че стигне ли се до пътна помощ - всеки реве, че му е скъпо и прибягва до теглене от приятел.

    Коментиран от #91

  • 20 Глупав

    94 69 Отговор
    Автомата е в пъти по-добър избор, к'ви ръчки, к'ви 5 лева!
    Ауди А6 2007 с пробег 420 000 км, шест степенна автоматична трансмисия, перфектна работа. Веднъж на 60-80 хил.км. смяна на масло и филтри, цена под 500 лв. Утре ми предстои тази манипулация. По-удобно, по-икономично, по-бърза смяна на предавките. Самият автомат щади повече двигателя. Е ако се развали, да скъпо е, но няма всеки ден да се разваля.

    Коментиран от #45

  • 21 Гост

    72 24 Отговор
    Глупости! Тегленето с въже го има като опция само в страните на югоизток от Унгария и като се изключи малко по- високия разход на гориво, авт. ск. кутия няма други недостатаци. Относно динамичността, например при БМВ ф30 колите с авт. ск. кутия са по- динамични от тези с ръчка. А относно надежнастта и обслужването всеки, който е сменял демпферен маховик и съединител на ръчни скорости знае, че цените са на кантар!

    Коментиран от #22, #23, #94

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Крис

    77 13 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Колко хора карат Ф30 бе, я се опомни. ти къде живееш, Това, че баща ти е продал някоя нива и си си купил Ф30 не означава, че средностатистическия българин може да си позволи такава кола. Повечето, тези на по една заплата, караме 20 годишни кошници и е добре, че се споменават недостатъци на автоматичните кутии. То си пише, че става дума за класическите четиристепенни, каквито са масовите у нас.
  • 24 Алекс

    29 57 Отговор
    Колата която карам от шест години е с ръчни двигател V6 230 коня,и как ще ме изпревари и бяга едно Ауди или БМВ автоматик.....?!
    При положение че колата тежи 1430 кг. или забравяте съотношение маса на килограм и конска сила!!!
    Колкото и да са олекотени по новите коли с пластмаса посочените за сравнение от мен марки са към 1600,1700 кг.!

    Коментиран от #27, #54, #56

  • 25 Гост

    52 25 Отговор

    До коментар #22 от "Име":

    Нещасник, карам коли с автоматични скорости от 1993год. Първата ми кола с авт. скорости бе Форд Сиера-Ghia, 2.0i и да макар, че тази цигания- да се теглят колите я има само в подобните на България страни! И аз като българин в България, съм прибягвал към услуга от приятел, и да те светна- колите с авт. ск. кутия съща могат да се теглят! Затова и съществува позицията N- неутрална скорост! Бил съм теглен на не големи разстояния- 20-30 км. напълно безпроблемно и без последици за ск. кутия.

    Коментиран от #65, #139, #141

  • 26 Нещата от живота

    60 29 Отговор
    Автоматик само нов от автосалона, всичко друго е компромис, в някои случаи струващ колкото автомобила!

    И като добавим и "лоялните" автоджамбази ...
  • 27 Гост

    39 18 Отговор

    До коментар #24 от "Алекс":

    Ами много лесно ще те изпревари. Едно ново BMW автоматик, xDrive, 252 к.с. с 2л.двигател с турбо има ускорение до 100 от 5.9сек.

    Коментиран от #46

  • 28 123456

    116 12 Отговор
    заради жената купихме автоматик, свикнах и аз, сега за ръчка не ми се мисли, не сещам нито едно предимство на ръчните скорости, но още като я взимахме, предупредих жената, че ако се счупи кутията, ще има здраво плащане, и така.. за сега, 6 години е здрава, колата е волво 2004г.
    Автомата пази двигателят, на пример от прекалено ниски обороти, неграмотно превключване на скорости и т.н.
    Всеки сам си решава какво иска.

    Коментиран от #89

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Голям Слон

    38 5 Отговор
    А съвършен вариант някъде има ли? В каквото и да било.. Няма! Правилно преценяш какво можеш да си позволиш, какво ти е необходимо и действаш. За града автоматикът е незаменим. За дълъг път обаче предпочитам ръчни скорости. Или поне ръчно превключване. За дълги преходи е особено подходящо, ако не можете да контролирате съня си. Ако пък не заспивате си е добър повод да не се залисваш. Мен лично автоматите на дълги преходи (над 800 км) ми действат твърде успокояващо. С тях най-често ми се налага да предприемам мерки за разсънване. Да, автоматиците се подържат значително по-скъпо от обикновените скоростни кутии. И се ремонтират много по-скъпо. Но както вече написах, направете си добра преценка на финансите и времето.
  • 31 перничанин

    53 10 Отговор

    До коментар #15 от "Радослав Калинов":

    Съгласен съм с тебе по принцип, но вече ръчните скорости станаха по-скъпи за подръжка. Пустите им демпфери струват майка си и баща си. Та един автомат (ако имаш късмет) вече си е по-изгодната оферта.
  • 32 Кико

    19 36 Отговор
    Половината от нещата в статията нямат нищо общо с новите автоматици. И никой вече не купува коли. Всеки я взима на лизинг кара 3 години, връща я и взима нова. Само в по - бедните сттани като България където се карат коли втора употреба е важно да издържа 500к пробег. В Обединеното Кралство повечето коли се карат дп стандартната гаранция и се връщат на дилъра в замяна за по нови коли. Предполагам, че в другите държави от западна европа също е така

    Коментиран от #35, #61

  • 33 B.B

    52 26 Отговор
    Целия свят кара автоматици баи ганьо пак много знаи и автоматиците били зле, скъпи била подръжката........ на един 15 годишен фолгсваген с двоен саидинктел дето струва на 1000лв смяната му, по ли е добре?
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Иван

    62 15 Отговор

    До коментар #32 от "Кико":

    Ти къде живееш бе? Статията е вярна, написана е за българи, живеещи в България и нямащи възможност да си купуват нови коли на всеки три години. Такива са 90% от българите в България
  • 36 Big Sha

    82 17 Отговор
    Големи тарикати тука бе.
    Не им е проблем да вземат кола от магазина и след 2 години да я върнат за нова.
    На мен пък ми е добре със здравата ми 20 годишн кола, с леки козметични проблемчета, с 20 лева данък и 120 лв за нов съединител след изминати 180000 км. Добре ми е и сам да си сменявам маслото за 40 лева с филтъра, вместо не знам колко точно взимат за гаранционните коли.
    Ако заплатата ми стане като в Англия миже и по друг начин да мисля.
  • 37 хаха

    26 33 Отговор
    Тази статия преди 30 години ли е писана?

    Коментиран от #41

  • 38 cheeta

    41 8 Отговор
    Колата ми е доста дъртичко Субару Outback 3.0...210 к.с, автоматик, на безнин. Никакви грижи. Не е популярен избор за жена, но не си я давам ;)
  • 39 ооо

    35 12 Отговор
    Да, ако статията е писана преди 10 години може и да е така..
    Съединител плюс демпфер са по-малко от ремонт на автомата?
    8-степеннията автомат гори по-малко от ръчка!
    Те за това новите топ бегачки са с класически автомат.
    Надеждност - ZF надживява модерните кекави двигатели.
    За теглене - е тук нямам виждане, но помня как Туарег В10 дърпаше самолет, а той не е ръчка...
  • 40 Ретро

    96 12 Отговор
    Знаете ли с какво телефона с шайба е по добър от смартфона, от който четете и пишете в момента? Поне 5 плюса мога да изброя, знаете ли с какво пишещата машина е по добра от компютъра, а знаете ли с какво обикновената пералня е по добра от автоматичната, за плюсовете за отопление на въглища пред това на ток или газ да ви говоря ли? Обичам ретро вещите, но с радост ползвам удобствата на съвременния снят и автоматика е едно от тях.
  • 41 Ицо

    13 9 Отговор

    До коментар #37 от "хаха":

    Не, но е писана за 30 годишната ти кола пред панелката. А и не само за твоята, а и за още 100 000 такива, които са най масовите у нас

    Коментиран от #69

  • 42 БАРС

    20 66 Отговор
    Като си копувам кола то аз нея вземам да се състезавам с нея.Идруго аз съм мъж а не БАБА за да си копувам автоматик.Изкам да чувствам колата.Карал съм автоматик но не ме кефи .Дркгое като сам си преключваш.Вижте обявите втора употреба коли автоматик са поефтини от механична затова и ги копуват повече

    Коментиран от #127

  • 43 На дизеляка

    34 37 Отговор
    Всички знаем,че мъжете имат трети крак,ТОЗИ МЕЖДУ ДРУГИТЕ ДВА,а жените само два.Значи логично е автоматика да е направен само за жени.

    Коментиран от #134

  • 44 Чук

    13 2 Отговор

    До коментар #2 от "хавтоматик":

    Тъй ми...на автобусите са мноу ама мноу леки автоматичните....
  • 45 Ха ха

    34 4 Отговор

    До коментар #20 от "Глупав":

    На Ауди викаш няма да се разваля...шегаджия си ти знам аз....пък и тънкач хо хо
  • 46 Ха ха ха

    9 6 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    И кога тва?! На път за сервиза май....
  • 47 Иво

    16 14 Отговор
    Аз съм с ръчна, но ако ще ръчна, нека да е на спортен автомобил, не на смотана шкода като воята. За това следващата ми кола, обезателно ще е автоматик
  • 48 Реститут

    17 26 Отговор
    Стига спорове.Скоро няма да има нужда от скоростни кутии,защото няма да има и коли с ДВГ.Има,няма и 20-30г.всичко ще е на батерии.
  • 49 Е 220 автоматик

    32 4 Отговор
    Като искаш да ръчкаш има типтроник. За 15 год нито един път не съм го използвал. Нито харчи повече, нито е тромав и 300000 км не е мръднал.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Сталин

    37 3 Отговор
    Проблем със скоростите, на 4 та и над 120 има лек шум, защо?
    Колата е Москвич 412, 40годишен.

    Коментиран от #67

  • 52 психо

    6 12 Отговор
    на "двупедалните" им липсва един "долен ляв педал"
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 ГруЮ

    17 5 Отговор

    До коментар #24 от "Алекс":

    Аз ще те изпреваря . С шведска кола на 24 години :) Турбо, автоматик, спортен режим, 240 кс .
  • 55 Маймун

    24 3 Отговор
    Волвото има железен Geartronic автомат , приятелю. Моя е шестстепенен , бърз, динамичен, направих правилния избор за мен. Споровете са безмислени, всеки има право на избор...
  • 56 Boxer

    6 8 Отговор

    До коментар #24 от "Алекс":

    Хахаха ще ти вържа джантите на фльонга с H6 автоматче
  • 57 Мързел

    3 2 Отговор
    Най-вече по-малка надеждност и по-висока цена. Това с динамичността рядко е проблем - просто се взема с малко по-мощен двигател.
  • 58 Истината е,че...

    23 4 Отговор
    статията е за старите автомати и е доста вярна. Пред стар такъв предпочитам ръчка, по-издържлива е. Но, за по-новите и съвременни изборът ми е автомат. И така... въпрос на личен избор е. Бъдете здрави
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Вирос

    20 3 Отговор

    До коментар #32 от "Кико":

    Ако всички си връщат колите след 3 години лизинг, то къде отиват тези коли? Много си прост.
  • 62 8888

    10 6 Отговор
    Бедни са в България но София не е Цяла България работи за Софиянци.
  • 63 Бай Влад

    20 12 Отговор
    Тва се мисли и коментира само и единствено в тъпа, бедна, стисната, монтьорска пред блока държава като нашата. Аз пък искам да Ви питам всичките тука шофьорчета, разбирачи и мега турбо тарикати: колко луксозни коли със ръчни скорости познавате ?

    Коментиран от #72

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 sotko

    13 3 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    N - позицията е основно за бутане из сервиза. Доста кутии могат да се скапят заради теглене (то някой път се скапват от нещо много по-малко - примерно да не сменят тръбичките - маслопроводи към и от филтъра за масло на трансмисията)
  • 66 mercedes w115

    28 1 Отговор
    Имам мерцедес от 1968-ма на незнайни километри - тристепенен автоматик и до ден днешен работи като нов. Маслото се сменя редовно. Иначе за разхода ...... 9 извънградско и 15 градско!!, но така го дават и по каталог. Не съм карал модерен автомат, но и с този комфорта е висок, особено в града.
  • 67 Папурко

    3 3 Отговор

    До коментар #51 от "Сталин":

    Щото не ти е сменен аксиалния (коксовия)лагер.
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 хаха

    6 4 Отговор

    До коментар #41 от "Ицо":

    Да, ама не. Колите са две - на 10 и 11 години, едната на 220 000, а другата на 115 000км - купени нови, и двете с автоматик. И седят пред къщата, а не в гаража, че лятото е пълен с други неща. Маслото на скоростните кутии се сменя на колко 60 000км. Така както върви, ще изкарат още няколко години, преди да трябва да ги сменям с нови.
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Ти било хубаво !!!

    10 11 Отговор
    То вече ръчки останха ли?
    Автоматика си е автоматик! Н
  • 72 карача

    18 1 Отговор

    До коментар #63 от "Бай Влад":

    А ти,колко масови автомобила с десетстепенен автомат познаваш....
    ако въобще ги познаваш
  • 73 PlimP

    23 3 Отговор

    До коментар #16 от "Анонимен":

    аре уе, верно ли, в хамерика двигатели май под 3000 кубика или 6-ак не ги признават за двигатели, на кой дрънкаш тия тъпотии, те са му набухали вътре хеми и що автоматът бил здрав, аре иди тегли с изпръцкана дачия, киа и т.н., тя няма живот да си търкаля джантите, ти ремарке ще закачиш, скъпите марки пак ен са критерий, последният случай при мен беше ауди А6 3.0 дизел 2016-а на абослютно истински 126000км., пълна сервизна история, нещо да тропне и беше в сервиз на ауди и кво, тъпата кутия се насра, изведнъж пукна и добре, че беше всичко легитимно, та ауди поеха частите и 70% от труда, останалото го плати клиентът и тази кола беше с девствен теглич и без никви тунинг изпълнения, ако е автомат, да е стар, най-добре преди 2000г., многократно по-здрави са, виждал съм голф 3 с пукнат охладител на маслото и антифриз в кутията, беше хванал ръжда където се сетите и скапаната кутия работеше, последната беля беше Е32, всичко износено беше сменено и о чудо, не съм очаквал, че кутия на 30 годино може да превключва толкова бързо и плавно, ама там не пише, че маслото е за цял живот, а ся кво, сменяш маслото заедно с кутитята, любимците ми са тези, които боцкат офроуд с автоматче, ама той вика умря, ем ще умра, и теб да те лашкат така и ти ще изпуснеш ангелите
  • 74 Гестапо

    22 23 Отговор
    Автомата е добър за:

    1.Такси.
    2.Градски условия в големи градове.
    3.За хора с токчета и манекюри.

    Ръчката е за:

    1.Истински шофьори.
    2.Държи на всякакви издевателства.
    3.Няма лаг.
    4.Агресивно каране, усет и контрол над автомобила,все едно сте едно цяло.
    Всички автомати на коли под 200.000 бона са бавни и скучни.

    Коментиран от #76

  • 75 Баварец

    6 5 Отговор

    До коментар #13 от "До коментар#8 Петров":

    И в качеството на какъв се изказа? Карач с няма и 30К на година. Що се не возиш на такси, по-евтинко ще минеш?
  • 76 Баварец

    4 14 Отговор

    До коментар #74 от "Гестапо":

    Ти сядал ли си в кола за над 200К? А в такава за 185К, а?
    Ама си мноооого далеч! Е, аз съм във вече 7 годишно GT535xd , 313 коня, 8 степенен ZF. Карам го от нов и струваше 185 К. Вдига асфалта на 450 К мои километри и е изтребител. Та според мен не си сядал и в кола за 85К. Не си!

    Коментиран от #88, #135

  • 77 Готин

    21 7 Отговор
    Чува ли ли сте ръмженето на двигателя при превключване от пета на трета или втора без газ. Това ме е спасявало зимите от сериозни произшествия. Има ситуации в които рязкото натискане на спирачката е равно на самоубийство, тогава се използва така нареченото ,,моторно спиране,,. Автоматик!? Не искам!!! И вместо ,,бутонче,, предпочитам обикновената ръчна спирачка с която можеш да спираш винаги ,,аварийно,,. А вместо бутонче то, винаги мога да си сложа камък под задната гума при паркиране, защото върши същата работа. За ,,бутончето,, говоря!

    Коментиран от #92

  • 78 Гост

    20 4 Отговор

    До коментар #13 от "До коментар#8 Петров":

    Брачет 9г 150хил/км това е смешно даже да го помислиш тук се говори за каране не за разходка до мегдана и веднъж годишно до морето аз въртя по 100-120 хил/ км годишно на година в статията се пишехза истинско каране и натоварване на агрегата истина е че новите автоматици нямат сериозен ресурс пример тауран dsc автомат два съединителя ремонт 2000лв при сериозно каране веднъж годишно издава багажа личен опит истината е че всичко ново е боклук и се води консуматив който умишлено се прави да не издържа

    Коментиран от #81, #82

  • 79 гост

    14 4 Отговор
    Българина кара масово Кенефи на 500 000+ км, такова е и качеството на пътищата.
  • 80 К инициатива

    12 18 Отговор
    По голяма пародия от автоматика няма
  • 81 Готин

    19 2 Отговор

    До коментар #78 от "Гост":

    Браво бе! По 400 км. на ден и 13000 лева на година, само за гориво на личен автомобил. Браво! Мангизлия.
  • 82 номад

    13 1 Отговор

    До коментар #78 от "Гост":

    100000/365=275 км на ден аман от карачи или преди да го написа не го сметна аман от терикати

    Коментиран от #98

  • 83 боцето

    8 7 Отговор
    незнаех че ферари ламбо гтр порше слр нестават за изпреварване верно са много мудни апа бугатити дорде развърти тоя мотор и е автоматик умници и терикати само
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 само автоматик

    10 6 Отговор
    Аз искам да ми е удобно, особено в града. Не искам да карам вечна кола, защото и ние не сме вечни.
  • 86 Валери

    9 6 Отговор
    Вземаш си кола със ZF 8скорости автоматик и забравяш за "ръчки" CVT и всичко друго!Бъдете здрави🤗
  • 87 рада дълбоката

    33 2 Отговор
    5 причини да нямам възможността да си купя нов автомобил ! Първата и съществена причина е че сме на последното място по стандарт на живот в ЕС , т.е икономически слаба държава с икономически слаби поданици . Втората е че ако си позволя нова кола трябва да се откажа от собствен имот (за двете покупки нямам сили да не говорим че трябва да храня и банкерите цял живот което не ми се вижда нормално ). Третата причина е че след 10 години имам 1/10 част от стойността на покупката и лично аз (а и още 80%)не мога да си позволя такива загуби .Четвъртата е че вместо да ги вкарам в нова кола по добре е да ги вложа (дори с риск) в някакъв малък бизнес ,вижда ми се по логично . 5причина е ч е прекалено много държа на вещите си и ако се случи с нея няква "инфекция" (надраскат я , лека катастрофа ) лошо ми се отразява на настроението , т.е ако е стара колата по лесно преживявам загубите .
  • 88 инженер Ганев

    23 2 Отговор

    До коментар #76 от "Баварец":

    Не бях чувал, че автомобилите се класифицират по цени - ?? к. Това са машини, а не дамски чанти. Мястото ти, синко, не е в този форум. Намери си друг, за сноби!
  • 89 Тиква

    8 10 Отговор

    До коментар #28 от "123456":

    Познавам такъв като теб,жена му казала,жена го помолила,сега пежото не могат да продадат,автомат, Умни хора карат механика,любители автомат.
  • 90 Шантел

    12 16 Отговор
    Обичам да затварям устите на некомпетентните в областа.
    1. Скъпият демпферен съединител на ръчната отживелица е двойно по скъп от целия автоматик.
    2. АСК е вечна ако не се циганьосвате и не се грижите за нея!
    3. Карайте си ръчните боклуци!
  • 91 Дългият

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Бангеев":

    Имах в предвид тегленето да е забранено в правилника за движение...
  • 92 с опит

    13 2 Отговор

    До коментар #77 от "Готин":

    всички автоматици имат възможност за ръчно намаляване на предавката и използване на двигателя за спирачка - това относно глупавия ти коментар. Колкото до автоматиците - карам 6-ти такъв за последните 20 години, все дърти коли, някои на по над 300х.км., навъртял съм над 5-600 х.км. с тях и до сега с едно малко изключение не съм имал никакви ядове. недостатъците най-общо са два - не е препоръчително тегленето с такъв автомобил и никакви компромиси с акумулатора - тръгне ли да си ходи - смяна. Разхода..ами не съм забелязал голяма разлика, но колите, които съм карал са все над 150 к.с. бензн или газ и там е ясно, че ням акак да харчи 8 градско. Спортно...ако ако някой иска да го повозя в 300 коньовото ми СС в момента и му гарантирам, че ще му изтръпнат петите. Ключовия момент обаче е да не се пести и отлага обслужването, в зависимост от автомобила и типа кутия може да варира доста - от едни нормални 200-300 лв. до над 1000. Може би другия недостатък за който се сещам е, че реално няма свестен сервиз с хора, които наистина разбират.

    Коментиран от #99

  • 93 BRONKO

    12 2 Отговор
    В града се кара с 50 км/ч. На магистралата се кара 120 - 140 км/ч. Какви 300 коня, какви 500 коня? Аз карам А170 cdi 95к.с. с ръчни скорости и съм доволен.
  • 94 Абе почти

    6 1 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Наскоро смених комплект съединител на бензин 2012. Всичките чаркалаци са 280 лефчета. Масълце за скоростната още 30 и труд 120. Демпфера верно е четирицифрен ама не всички ръчки са демпфер
  • 95 Интересно

    11 3 Отговор
    Тази статия е писана от и за хора каращи коли за хиляда лева, имащи телефон за две хиляди лева и разполагащи в джоба само с 20 лева.
    Ако пък хич нямахте никакви пари щяхте да спорите, че колелото е по-добре от каквато и да е кола... Нямате угаждане.
    Много са ви изкривени гледните точки хора. Давате пари за глупости, а колата която всеки ден карате искате да ви излезе без пари. Доказвате го с черната статистика с малоумни катастрофи, където загиват безсмислено толкова хора,защото в повечето случаи е пестене на пари за гуми,за ходова част, за ремонти, за по-сигурна кола и т.н.
    Утре като умрете колко от спестените пари ще си вземете в гроба....
  • 96 Мнение

    3 6 Отговор
    При автомата има и друго предимство, не се налага техническо обслужване, като смяна на дискове регулировки и др. Автоматичната трансмисия превъзхожда по всичко ръчката с изключение разхода на гориво. Увеличеният разход на гориво се дължи на две неща Първо тежеста на колите с автоматични кутии е с около100-150 кг. по-вече от ръчките, винаги возите двама души по-вече. Второ, при ръчката се подава точната предавка навреме от там се повишава ефективността( това важи само добрите шофьори).
  • 97 Desislav

    6 8 Отговор
    Карам Е90 6-скорости ръчна
    Баща ми кара F10 2017г. 7 скоростна автомат с 3 режима .,ами.....направо разликата е до небето умирам си от кеф като я карам,не бях фен на автоматиците ама кво ли разбирах тогава.
  • 98 Готин

    8 0 Отговор

    До коментар #82 от "номад":

    Я пак да видим колко дни има в годината. Значи събота, неделя и празниците ги броим. Явно и не спим, само да ги навъртим. И при твойта сметка излиза, че е депутат от Пловдив, дето всеки ден ходи на работа с ,,личният си автомобил. Първосигнално те реакции са равносилни на глупост.
  • 99 Готин

    4 2 Отговор

    До коментар #92 от "с опит":

    Твойта явно ,,скача,, от пета на втора с магия. А може би греша!? От десета на трета. Знам ли!? На тролеите не се получава, карат го предимно женки и трети педал не им трябва. С електричните същата мързелива работа.

    Коментиран от #111

  • 100 Готин

    1 2 Отговор
    Твойта явно ,,скача,, от пета на втора с магия. А може би греша!? От десета на трета. Знам ли!? На тролеите не се получава, карат го предимно женки и трети педал не им трябва. С електричните същата мързелива работа.
  • 101 Я съм

    5 9 Отговор
    В 21 век сме и да кажеш ,че предпочиташ ръчна пред автомат е като да кажеш, че предпочиташ да натискаш постоянно педала на газта пред темпомат. Ръчната е единствено и само за състезателна иначе се губи ефекта. АБС и ЕСП пак ли е за мързеливите? Единствения недостатък не пали на бутане:) Ама пак да повторя годината е 2020

    Коментиран от #104

  • 102 Vladimir

    10 0 Отговор

    До коментар #17 от "Дългият":

    Ако имаше кой да ме тегли когато закъсам никога нямаше да звънна на застрахователната компания. Корса на 8 годинки дизелче ми угасна на пътя. Откараха я в сервиз и ми я отнеха без да ми платят и паундче. Схемата за ограбване е добре разработена. £75 на час за работа, след 3 дена сметка по висока от цената на автомобила. BMW 3 2004г. скъсан ремък на динамото, оттам разкачена тръба от маслото на автоматичната кутия... £930 сметка. Когато разчиташ на застраховката, това са цените. Нови автомобили са без резервна гума, ако спукаш гума чакаш да дойдат и да ти дадат под наем...£200 си олекнал.
  • 103 Рашка с прашка

    15 3 Отговор
    Смяна на маслото на автоматика на 10 годишен Тигуан - 1600 лв. Смяна на маслото на 6 степ. ръчна на Леон - 110 лв. Всеки си решава.

    Коментиран от #116

  • 104 Готин

    11 1 Отговор

    До коментар #101 от "Я съм":

    Когато нещо контролира мен, или решава вместо мен моята сигурност, по добре без него пък нека да сме 3020 година и всичко да е изкуствен интелект.
  • 105 Анелия

    2 10 Отговор
    Това са абсолютни глупости,
    тази статия е написана в услуга на някого, определено. Дори състезателните булиди са с автоматични трансмисии...На простите хора не може да се опонира.
  • 106 Ббб

    7 0 Отговор

    До коментар #16 от "Анонимен":

    Става въпрос за възможността да бъдат теглени(при авария), а не да теглят !
    Повечето(нови) автомати, не могат да бъдат поставени на неутрална, ако не е запален двигателя, а при изгасянето му, си включват паркинга, или дърпат ръчната автоматично.

    Коментиран от #110

  • 107 Осата

    0 3 Отговор
    Радко незнам от къде си го преписал това, но по-големи глупости не съм чел скоро... Тази статия е писана на базата на някакви старинни митове и легенди на горублянските "разбирачи". Купи си едно модерно CVT, за което дилъра те е баламосал че е необслужваемо за целия срок на служба, без да ти каже че този срок е има няма 100 хил. км. или някоя роботизирана пръчка, та тогава да видиш скъпотия. А демпферните маховици на механиката да не ги коментираме.
  • 108 хххххх

    4 2 Отговор
    роботизираните са най доброто в момента.
  • 109 Дръндел

    2 1 Отговор
    Много точен коментар! Браво
  • 110 Сега....

    6 5 Отговор

    До коментар #106 от "Ббб":

    За невежите да кажа, че всеки автомат си има ръчно отключване в случай на авария. Да не си мислиш,че като дойде сервизния ще ти я вдигне с кран или магия? Отключването става с ключа за вратата ( при модели които палят безключово, ключът се намира в дистанционното) и има специален отвор скрит в конзолата. При всеки модел е на различно място, за моята "сърничка" търсих и намерих информация. И да аз съм "За" автомата, удоволствието при шофиране е невероятно!
  • 111 с опит

    2 1 Отговор

    До коментар #99 от "Готин":

    става..и не само мойта, амаи всички - буташ на типтроник и два пъти надолу...става за секунди, или пък ако няма типтроник като на жената Лексуса - с лоста през ръчните предавки. Вервай ми става си и е нещо, което ползвам почти непрекъснато и времето от което слизам от 6-та на 2-ра с лостчетата е по-малко отколкото ти ще го направиш с ръчката..да не говорим, че и има опасност да строшиш нещо при такава рязка смяна.

    Коментиран от #115

  • 112 Случаен

    4 4 Отговор
    Първият ми автомат беше Краслер Вояджър през 2007 г. Това беше едно недоразумение -- 150 кс и 5 степенна американска кутия... И най-лошото бе,че двигателят беше на италианската WM. Този мотор гаснеше по време на изпреварване...не Ви го пожелавам... Когато след мои 150000 км автомата се счупи след ремонт в Пловдив и аз го теглих 200 км до Русе,той естествено стопи задният лагер на кутията. Ремонтирах ме го,но за сигурност сложихме допълнителен радиатор на маслото за да мога поне да го продам. Тогава аз попитах специалиста към какво да се ориентирам--Ауди К7 или R класа.Той ме посъветва да заложа на класиката--МБ. Каза ми--те сами си правят кутиите и то по класически вариант. Така и направих и за 8 години всичките 6 автомобила на семейството станаха МБ-автомат. Само за сведение--B,C,R, и флагмана S 500 4matic 2014g.Мога само да сипя суперлативи за 7 степенния G троник--5 от колите са с него. За вариатора на В класата съм скептичен... Когато качих жена си на автомат през 2011 тя не искаше да го кара--само след 20 минути ми се обади и каза ,че съм бил прав!!! Едната и ръка вече беше свободна за телефона--не че колата нямаше функцията ''свободни ръце'',ама те жените трудно свикват с новото--поне моята))) Вижте--автомата ти дава свобода--да не мислиш за карането--а какво е по-ценно от СВОБОДАТА!!! АЗ съм на 61г.--повярвате ми,първите 30 свободата отсъстваше в моя живот....
  • 113 Бонев

    1 0 Отговор
    Пасат от 2001 година ,извън градско харчи 5.6 литра на сто. Градският разход зависи от шофьора. Прецакаха ми кутията в сервиз ,не знаят как се сменя маслото и после 1500 лева за ремонт. Сега е на 280 000 плюс това колко са скрили при вноса.Сега се чудя как да я дам в сервиз като дойде време за смяна на маслото на скоростите. Върви си ,но от втора на трета приблъсква ,когато е с малко газ ,по баир надолу да речем. Много ми е удобна щото съм инвалид с левия крак .
  • 114 dsсса

    7 0 Отговор

    До коментар #15 от "Радослав Калинов":

    Е да, бедни сме! Това са реални условия на живот. За тези реални условия написаното в статията е вярно! Койъо има пари за нова кола, да си купува такава, която му е по сърце. Ако харесва по-динамична езда, да си купи кола с ръчни скорости. Ако предпочита комфорта, да си купи автоматик. Аз например си купувам кола втора + употреба и на четири - пет години я сменям. Средно по 20000 - 25000 на година минавам. Имам познати, които казваха "никога стара кола", купиха си нова А4, още са си с нея, на мен и предишната ми кола беше по-нова от тяхната. Та ако си купуваш нова кола за дълъг период от време, не забравяй - автоматика иска много поддръжка. На всеки 100000 сменяй маслото, да не се връщаш пеша от Анталия. Апропо, като споменах маслото на автоматика - така и не разбрах, като си купиш оказион с автоматик, трябва ли да сменяш маслото. Някои специалисти казват "задължително". Други казват "в никакъв случай" и дават пример, как тоя и оня сменили маслото и кутията им скоропостижно умряла, защото утаените замърсявания не можели да се измият добре но вече плували из цялата скоростна кутия и нанасяли ужасни вреди. И едното и другото твърдение съм чувал от изявени автотехници. Отделно, колко специалисти, които могат да ремонтират автоматична скоростна кутия има в България? Колко са във вашия град? Отговорете си на този въпрос, преди да си купите кола с автомати. Защото, ако трябва от Шумен да закарате колата в София, ще е с репатрак и по-малко от 600 - 700 лева няма
  • 115 Готин

    1 3 Отговор

    До коментар #111 от "с опит":

    Дали забелязваш, че говориш за ръчните предавки на автомата, а че сменяш за секунди ти вярвам но при екстремни ситуации става дума за десети. Това го мога не само аз.
  • 116 Шофер

    0 3 Отговор

    До коментар #103 от "Рашка с прашка":

    До луната ли я кара за смяната каква е тази цена? При Коко в Малинова долина с диагностика и промивка с 10л масло 400лв. Ауди 1.8Т

    Коментиран от #132

  • 117 ТРОШАЧА

    3 0 Отговор
    2х1500 за ремонт на автомат айде стига толкова който е куражлия да си купува автомат... Аз отдавна вече не съм...
  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Sena

    0 2 Отговор
    Радко вземи гегата на дядо си и каручката на баба си и викай бръъъъъм.
  • 120 Munio

    0 0 Отговор
    Bronko ти караш дачия
  • 121 фффффф

    5 2 Отговор
    Българите масово карали 30 годишни коли за по 1000 лв... може би си прав ако живееш в дряново и не си излизал от там... разходи се до софия или варна, виж в паркинга на някой мол (да не говорим за баровските квартали) . и не, ръчните скорости вече въобще не са толкова популярни
  • 122 Невероятно, но факт

    3 0 Отговор
    Голф 2, 89г., три степенен автоматик. Купих го на 70 000 км. преди 18 г. Сега е над 300 000 км. Никога не съм сменял маслото на скоростната кутия и нищо не е пипано по нея. Превключва плавно и безотказно, истинско чудо на немската техника. Да, ламарините изгниха, но автоматика работи идеално. Да няма нищо общо със съвременен автомобил, но е незаменим със своята издръжливост. Такива коли, които не ти бъркат дълбоко в джоба, вече не се произвеждат,. Освен собственика, никой друг няма сметка от тях.
  • 123 опааа

    3 1 Отговор
    роботизираната кутия съчетава удобството на автоматика с надеждността и евтината поддръжка на ръчката. също така е по лека и по икономична от хидротрансформаторния автомат. мерцедес се усетиха последните няколко години и предлагат все повече такива. първите ми 4 коли бяха с ръчни, после имах 2 класически автомата .последно голям фал с ауди от който ми побеля косата. от 2016 съм с пежо с робот. вече 8 годишна, гони 300 хил.км и кутията е пушка. смених маслото веднъж като я купих. следващата ми кола задължително пак с роботче.
  • 124 Андрешко

    1 2 Отговор
    Редакторът май още не си е бил изпил кафето, пишейки статията.....
    "...на старо..", тоест ако колата е нова, изброените причини не се отнасят за нея...
    "Двупедални" коли много...напоследък хидродинамичните скоростни кутии даже са малцинство...все повече са с двоен съединител....
    Разходът на гориво беше по-голям преди десетилетия, една модерна АСК междувременно е по-икономична от ръчната...
    Мога книга да напиша за автоматичните скоростни кутии, но статията е пълнеж, не виждам смисъл...
  • 125 бройки продажби

    7 1 Отговор
    Добра статия, нещата наистина стоят така, но ще наблегна и на още нещо. Надежноста при съвременното производство е по-малка от предишното. Повече се гони бройка, нови модели, а качеството намалява. По-рано трябваше с изделието да се докажеш, а сега трябва да се продава.
  • 126 kyky

    2 2 Отговор
    5 причини? не виждам нито 1 основателна да се откажа от най добрата екстра в един автомобил.
  • 127 Qwerty

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "БАРС":

    Пич, единственото сигурно е, че си грамотен като средностатистически овчар. Всичко останало бледнее пред трагичния ти правопис.
  • 128 Неразбиращ

    2 1 Отговор
    По повод на коментарите за CVT кутийте,странно как при Нисан и Рено ,Ауди се трошат като солети,а при Митсубиши и Субару тези кутий работят без проблеми много километри,да не говорим че всички нови Тойоти са с CVT кутий.
  • 129 qwerty

    1 2 Отговор
    От 20 години карам само автомати. два от тях бяха монтирани на автомобили от марката Рено и да там имаше проблеми с тях, прочутият DP0 и подскоците при загряла кутия, преминах през легендарната 726ххх, след това търкалях 6 години едно паджеро 3, на което автомата е голям колкото двигател на малолитражка. Сега съм с IX55 и 6 степенният автомат се справя чудесно с 2200 кг. Да наистина по светофарите разни рАцеРи ме дърпат яко, но според мен това вече не е проблем за мен, защото мина времето :) Автомата може да тегли и да го теглят. Дори в упътването за автомобила си е написано до 50км със скорост до 30км/ч. Поздрави на всеки, който е разбрал, че освен ръчни вече има и автоматични скоростни кутии, които не ядат хора.

    Коментиран от #130

  • 130 qwerty

    0 0 Отговор

    До коментар #129 от "qwerty":

    изтървах една цифра за 5G-tronika 722,6
  • 131 Геро

    2 0 Отговор
    Какво ви притеснява тегленето с Пътна Помощ?
    Ако не сте големи тъпаци, каквито очевидно сте и коментирате колко е скъпо ...
    Направете си автоасистанс за 15-20лв на година или карта СБА. Толкова ли сте сигурни в бараките който обсъждате,че не се застраховате за 30лв
  • 132 Геро

    5 1 Отговор

    До коментар #116 от "Шофер":

    То голяма далавера 400лв за промивка диагностика.
    Направо без пари ... Като знам че на ръчна ск кутия за 500к км плащам 0лв направо ме спечелихте.
  • 133 Някой

    3 0 Отговор
    Искам само да кажа че автоматичните кутии нямат проблем, някои да, ама са много малка част,. Проблема е в задволанното устройство, не става само да се карамотор и кутия не се плаши от каране а от не поддържане. Целия свят и Япония и Америка карат само автомати, само ние тук сме най умни за да ги критикуван.
  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Гестапо

    3 1 Отговор

    До коментар #76 от "Баварец":

    Като те чета какво си написал,май си закърпен баровец и караш BMX или скейтборд.Не съм седял ами съм карал Ферари,Бентли,ГТР и др.е да вярно е че не съм навъртал като теб 450хил.км.с тези коли и са били на хора които ползват услугите ми.Така че ми се разкарай с тези 203 умрели коня и 5000рпм.Гледай да не ти роди скапаната кутия че струва повече от теб.
  • 136 Жики

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Шпек Салам Народен":

    Моята се отпори да се чупи и пак се върнах на кола с ръчни скорости.

    Коментиран от #137

  • 137 Ловешкия

    1 0 Отговор

    До коментар #136 от "Жики":

    Може така да си случил. Аз карах 8 години Форд Мондео.автоматик и нито съм поддържал нещо , нито съм имал проблеми.
  • 138 3015

    6 0 Отговор
    Страшни глупости, DSG на VAG със сухия съединител е провал, Getrag-a дет е в рената е провал, същата недомислица във форд под название пауршифт е провал. SMG на БМВ е провал. Но да си вземеме роботи, защо са ни кутии като 7Г троник, който спокойно изкарва 250 000 преди да стане за ванглер, а фрикциони може да изкара и до 300. Защо ни е 5хп от ЗФ или 6ХП или 8хп, те са гадни, те зорлем ги трошат хората на към 300 000. А масло не сменя никой никога. Дори смотания ГМ 5Л40/5Л50 дет го слагаха на М47/М57 в БМВ, при смяна на масло веднъж на 50 000 изкарва спокойно 200 000 преди да разплете вала на 4та скорост.
    Но то да пишеш статии без да си виждал една скоростна кутия разглобена е лесно.
    Не ставали за динамично шофиране автоматите. Брей, те АМГ, М, С и РС версиите, както и 996 и 997 на порше сигурно ги карат с до 60км/ч, имало било лагове. Лагове има, като си със строшена кутия, която никой никога не й е обръщал внимание. Разхода бил по-висок, колко е по-висок? 1/100. Ужас, за тея 10 000км годишно които правят 95% от колите ще спестиш има няма 200лв, тамън ще стигне за волтарена или диклака да си мажеш колената. А с това градско каране, съединителите на 80% от колите са свършили след 50-70 000, заедно с маховиците. Та айде, от спестените има няма 1000лв за това време 500-800 отиват за съединител.
    Прецизност и контрол над колата? Интересна работа, колко пъти в задръстването на някого са му потрябвали.
    Преди да се пишат някакви неща е хубаво човек да се поин
  • 139 Не точно

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Някои автомати имат копче Release Lock, малко по-различно е от "N"
  • 140 ники

    0 2 Отговор
    вие за безстепени кутий чували ли сте СVT на тойота примерно кой я писа тая статия сигурно някой с три висшета карал само немски бънгий до сега
  • 141 Ехеее

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Но защо те техлиха автоматичните ли ти се скапаха?