През зимата пътищата в градовете са обилно обработвани с реактиви за обезледяване. Тази химия влияе агресивно върху каросерията на автомобила, а честите размразявания увеличават корозията на дъното и скритите му кухини. Сега ще ви разкажем как е възможно да избегнете основен ремонт на каросерията в бъдеще.
Навремето за всеки соц. автомобил беше задължително да се направи антикорозионна обработка на дъното. Нещо повече, това се правеше веднага след като собственикът получеше ключовете за новата кола. Сега ситуацията е друга.
Автомобилните производители непрекъснато ни казват, че вече в завода производителят извършва всички необходими антикорозионни „процедури“ и други не се изискват. Това до голяма степен е вярно, но те не спасяват сто процента от корозия, а предвид родния силно застаряващ автопарк, нещата стават още по-притеснителни.
В много фабрики за автомобили лазерните заварки се обработват добре със специално защитно покритие, но дъното остава "голо". Прави се единствено т.нар, катафорезно покритие, което производителите твърдят, че е достатъчно. Наистина: така дъното ръждясва значително по-бавно, но все пак кафяви петна се появяват след няколко години.
В края на краищата, дъното редовно страда от удари от ситни камъчета, а средствата против заледяване ускоряват появата на ръжда. Следователно повторно антикорозионно покритие на стара кола в никакъв случай няма да навреди и дори е силно препоръчително. Освен това, през дългите години експлоатация на много от колите се задръстват дренажните отвори и вода остава в праговете.
Преди обработката дренажът трябва да се почисти. Особено внимание трябва да се обърне на местата между арките на предните колела и праговете. Мръсотията, натрупана в тях, падналите листа и пясък са обилно навлажнени с вода. В резултат на това там може дори да започне да расте трева. А какво да кажем за развитието на корозия.
Обърнете внимание на самите прагове. Поради запушен дренаж водата също може да се натрупва в тях. А през зимата е и "солена". И ако там се появи ръжда, това се забелязва, чак когато се види подуване на боята. Така че на скритите кухини в каросерията трябва да се обърне голямо внимание.
И накрая, вижте състоянието на арките над колелата. Много производители сега спестяват от облицовки и те не покриват цялата арка, а само част от нея. В резултат на това металът се „бомбардира“ от камъчета, вследствие на което бързо ръждясва след "солените" зими. Затова преди студеното време почистването и обработката на тези места със защитно съединение е задължително.