Собствениците на автомобили са сигурни, че през зимата акумулаторът на автомобила изпитва трудности, тъй като по време на студения сезон се изразходва повече енергия за стартиране на двигателя. Някои шофьори смятат, че инсталирането на нова батерия с повече капацитет от предишната може да реши проблема.
Съвременните модели автомобили обаче не са предназначени за такива модификации, което може да доведе до бързи повреди. Според портала AvtoVzglyad производителите са започнали да снабдяват генератора, който зарежда батерията, с отделен блок, който регулира зареждането на батерията не до 100%, а до 80%.
Това е така наречената BMS (система за наблюдение на батерията). Именно тя е причината за неизправности, защото оставя саморазредения голям акумулатор постоянно да се разрежда, което води до неговия бърз отказ.
Освен това си струва да припомним, че много съвременни високотехнологични автомобили няма да се съгласят просто да „приемат“ нова батерия без дълги и сложни съпътстващи машинации. В тази връзка инсталирането на по-мощна батерия в съвременната кола няма да бъде решението на проблемите.
-12 +131
Коментиран от #66
-26 +92
Коментиран от #51
-10 +244
-26 +138
Коментиран от #49
-11 +235
Коментиран от #14, #19, #59, #76
-5 +160
-12 +100
Коментиран от #21
-5 +42
-1 +81
-7 +51
Коментиран от #12, #15, #30
-34 +49
До коментар #11 от "pbdan":
Тока на заряд не се определя от акумулатора, а от зарядното. Като правило, по-малкия ток на заряд е по-добър за живота на акумулатора и не означава, че ще остане недозареден - просто времето за заряд ще е по-дълго. Широко възпритата норма от 1/10 ток за заряд е практичен компромис за време на заряд/живот на акумулатора (чети брой цикли заряд/разряд).
-7 +69
-5 +42
До коментар #6 от "Спец":
Приятелю, толкова глупости си изписал, а толкова много плюсове си получил, че чак се чудя какви хора коментират и оценяват мненията тук.
"Ако няма BMS и е с обикновен оловен акумулатор - няма да имате никакъв проблем."
А да забеляза, че статията не се отнася за Запорожец, а САМО за съвременни автомобили с BMS?
Освен това, генераторите са проектирани точно за определен капацитет плюс консуматори в автомобила. Ако генераторът ти подава 20 ампера за зареждане на акумулатора, а акумулаторът ти е паднал ще има нужда да работи 2 часа да зареди 40Ач акумулатор или 10 часа, за да зареди 200Ач.
Хайде сега включи и фаровете защото е задължително, пусни парното защото ти се потят стъклата и е студено и се сети кога ще ти се зареди големият акумулатор? А колкото е по-ниско напрежението, толкова повече ще трябва да въртиш за да запали автомобила особено в минусови температури, което черпи допълнително ток. Малкия акумулатор се зарежда по-бързо и пали по-бързо.
Коментиран от #22, #45, #67
-56 +31
До коментар #11 от "pbdan":
Да не мислиш, че това зареждане с една десета от капацитета се спазва и в автомобила? То се отнася само за външни зарядни. Не си ли забелязал, че ако ти е паднал акумулатора напълно, при зареждане с една десета от капацитета след 20 минути зареждане на зарядно, стартера започва да върти едва-едва. Обаче ако нямаш зарядно и бутнеш автомобила да запали, само след минута, акумулаторът вече е зареден до степен в която може да запали самостоятелно и лампите вече не премигват, когато подадеш на контакт.
Коментиран от #46
-7 +38
Коментиран от #17
-27 +14
До коментар #16 от "Аоо":
Ех, младеж, танковете се палят с обикновен акумулатор, само дето той пали стартовия двигател (5о-100 кубика), а той от своя страна завърта и пали основния.
Коментиран от #26, #35, #73
-17 +55
-2 +16
До коментар #6 от "Спец":
На бус бях сложил 185 ампер часа,а трябва 100
Всеки месец сменях плочката с четките на динамото.
А на автомобил с много илектроника все тещо ще изпуши.
За това винаги трябва консултация със специалист
Коментиран от #23
-26 +16
-2 +32
До коментар #8 от "pbdan":
Те на терсене, по добре никой не може да го каже, скоро четох, за чисто Ел коли, носете си в багажника генератор и туба бензин, друго, пътна помощ за Ел коли, пикап на газ дърпа дизелов генератор за ток...
-3 +7
До коментар #14 от "Тъп та дрънка":
Не е така, както си го написал. Няма да има проблем да се зареди 200 Ah акумулатор от съвременен градски автомобил без BMS. При 14.2 волта, заряден ток за празен 40 Ah акумулатор е 4-5 ампера и постепенно пада до под 1 A, но не и до 0. За 200 Ah акумулатор началният ток би бил около 15 A, но при малък генератор в началото няма да има 14.2 волта и токът ще е по-малък. Веднъж зареден, напрежението ще достигне 14.2 волта и токът ще падне до около 2-4 A. Фаровете влияят на този процес в забележима, но малка степен, като същината се запазва. Веднъж зареден, акумулаторът ще си стои пълен. Това е проверено и то не веднъж.
-3 +33
До коментар #19 от "Георги":
Проблемът е бил някъде другаде при твоя бус. По-големият акумулатор изисква голям заряден ток само временно - ако е празен и докато се зареди. Когато е зареден също иска по-голям ток, но не е нещо особено дори за слаб генератор - примерно 4А вместо 2А за твоя бус, което не може да износи четките - за справка фаровете са ти над 10А, ако не са ксенон/лед.
-4 +17
Коментиран от #53
-1 +26
-1 +24
До коментар #17 от "Кристиян":
Танка основно пали със сгъстен въздух или ако няма ткъв в бутилките пали на ток от акумулаторите кото са четири на брой със стартер - генератор.
-2 +33
-5 +14
СЛЕД 5 ГОДИНИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ СМЕНЯ
И МАРКАТА VARTA тове е то истината
-20 +13
Коментиран от #33
-5 +19
До коментар #11 от "pbdan":
Не пиши глупости , когато всичко е наред не е проблем. Най-хубаво новите са друга работа. Те зареждат много влогове когато не е наред акумулатора. Зная от опит.
-4 +5
-1 +6
До коментар #29 от "Спас":
Това е марката и за мен.Оригиналният е 74 А.Наскоро го смених,бях намислил да слагам 88-има място.Всички продавачи на акумулатори,с които се пазарих,казаха че няма да ми дадат гаранция,ако купя по-голям,а аз смятах,че не е проблем.Карам повече на дълго.Купих 74 амперов...
-2 +11
Коментиран от #47
-8 +8
До коментар #17 от "Кристиян":
А сгъстения въздух за какво е,да правивятър на кемафа ли
-18 +2
-4 +26
Коментиран от #42
-0 +10
-7 +2
-2 +5
Коментиран от #50
-1 +24
И ДА ЗНАЕТЕ НА НОВИТЕ КОЛИ АЛТЕРНАТОРИТЕ СА НАД 120АМПЕРА, ТАКА ЧЕ ДРЕМЕ ИМ С КАККЪВ АКУМУЛАТОР СТЕ, ЗАРЕЖДА ГО ЗА НЯКОЛКО МИНУТКИ ОЩЕ ДОКАТО СЕ УСЕТИТЕ
И ТИЯ СПЕЦИАЛИСТИ ДЕТО ПИШАТ ОТ НУЛА.. САМО ДА ВИ КАЖА ЧЕ ОТ НУЛА ОЛОВНИЯ АКУМУЛАТОР ЧЕ И ЛИТИЕВИЯ Е БЕЗМИСЛЕННО ДА ГО ЗАРЕЖДАТЕ, ПО-ДОБРЕ ГО ПРЕДАЙТЕ НА ВТОРИЧНИ СУРОВИНИ , ТОИ Е СТАНАЛ ЗА ТАМ!!!
-3 +17
До коментар #37 от "Хора бдете":
Бдим колега, на поста сме за ловене на неграмотници!
-0 +8
-3 +7
Парно около 15А
Фарове около 10А
Чистачки и нагревател за задно стъкло около 30А
Всичко е 135 А
Динамото е 120А ????? Ако е по-мощен акумулатор когае го зареди? НИКОГА.
ЗАВОД ПРОИЗВОДИТЕЛЯТ Е ОПРЕДЕЛИЛ ТОЧНИЯТ АКУМУЛАТОР ЗА ДАДЕНА КОЛА.
ПО ГОЛЕМИЯ АКУМУЛАТОР ПРЕЧИ НА ДИНАМОТО. ИМАМ АВТОСЕРВИЗ И САМО С ТОВА СЕ ЗАНИМАВАМ ОТ 30Г. ДО СЕГА ВИДЯХ МНОГО разбирачи от всичко.
Коментиран от #48, #56, #57, #58, #61, #71
-21 +9
До коментар #14 от "Тъп та дрънка":
Твоите глупости са по големи. Нещо си чул, но нищо не си разбрал за акумулаторите.
-2 +5
До коментар #15 от "Пълни глупости":
И ти не си наясно по въпроса. Ама хич. Как така като бутниш колата да запали , акумулатора се зарежда за нула време. Ти си за Нобелова награда.
-3 +8
До коментар #44 от "Asan":
Разбираш от Москвичи.
-2 +11
До коментар #5 от "Чичо Тони":
Не е вярно, че напрежението на заряд зависи от капацитета.
-2 +11
До коментар #40 от "Някой си":
Голям миш-маш си забъркал. Каква кола имаш. 40 годишна или по нова. С багажник от арматурно желязо ли е.
Коментиран от #77
-3 +5
До коментар #3 от "Criminal":
абс. вярно, някога който можеше крадеше от служебните 165 Ач и нямаше никакъв дерт. Сега нито има откъде да го открадне, нито виртуалният му автомобил ще го понесе.
-1 +7
Коментиран от #54
-3 +5
До коментар #24 от "Румен русев":
А пък баба ми пали печката само с една клечка кибрит
-0 +5
До коментар #52 от "Интересно":
С тези свещи щом са произведени в завода на БОШ в Санкт Петербург можеш да караш до 100000 км. Но за да си спокоен тази зима бива да се купиш нов акумулатор - също Варта и да го носиш в колата си тази зима.
-4 +2
Системата за която става въпрос се занимава с това да следи степента на зареждане на клетките в батерията. В познатият на всички 12-волтов акумулатор, има 6 клетки. За да бъдат следени поотделно, трябва да има някаквъ достъп до всяка една ПООТДЕЛНО, а както знаем, тоя акумулатор има само два извода (плюс и минус).
Тъй като оловно-киселинната батерия, не е силно чуствителна към степента на зареждане и разреждане, на нея такива системи НЕ СЕ слагат. Такива ситеми се слагат на електричките и хибридните автомобили, които са с ЛИТИЕВИ батерии. Те са много чувствителни към зареждане и разреждане.
Представете си оловно-киселинният акумулатор като тоалетно казанче. При едно и също налягане на водата, по-голямото казанче се пълни по-бавно от по-малкото. В крайна сметка все някога ще се напълни и тогава клапанът(реле-регулатор на напрежението) ще затвори водата .
В тоя ред на мисли, ако ще да сложите 500 А/ч акумулатор на малката си количка, то няма какво да и стане, освен да се смачка от тежестта му.
Аторът в ие подвел още в заглавието. Той казва ,че по-голям акумулатор ще ви навреди на колата, а по-късно се разбира, че ще пострада акумулатора.
Смело слажете акумулатор с по-голям капацитет, и няма да имате проблеми.
-2 +24
До коментар #44 от "Asan":
Този "професионален"коментар който си написал незнам как изобщо имаш клиентела?Абе Асанчо кви са тия подгряващи свещи дето работят постоянно бе джанъм?
-1 +20
До коментар #44 от "Asan":
По-добре сей тютюн че като чета какво си написал ми идва да си продам трактора
Коментиран от #65
-1 +15
До коментар #44 от "Asan":
"Майсторе" кажи ми кой автосервиз имаш, че да не стъпя при теб. Човек става пишман от такива специлисти, като теб.
Свещите на дизела са подгряващи и не работят постоянно , само преди запалването( при някой автомобили и малко след това, след което спират).
Акумулатора е сложен не само за палене, но и за обиране на такива временни пикове в консумацията.
-1 +12
До коментар #6 от "Спец":
14,2 при работещ двигател е ,панацея....Убеден съм,14,както и 13,8....13,9 ще има не по лош ефект!
-3 +1
-0 +10
До коментар #44 от "Asan":
Поне кажи къде ти е сервиза. Да знаят хората ... къде да не ходят.
-0 +9
-1 +4
-1 +1
-1 +1
До коментар #57 от "Земеделец":
Браво! Това беше Яко. Добре му го каза.
-0 +2
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й":
Превърнал електромотора в електромотор? Прочетохте ли какво сте написал, преди да публикувате?
-0 +0
До коментар #14 от "Тъп та дрънка":
Абсолютно вярно! ако сложите на кола с предвиден 50Ач акумулатор, както аз направих 74, зимата едвам върти стартера (говоря за 21годишен автомобил на безнин), с 50 - никакви грижи вече 5 години.
-8 +0
-1 +7
-0 +3
-0 +1
До коментар #44 от "Asan":
Хахасане, ти направо изби рибата с тия постоянно включени подгревни свещи, а представяш ли си кво става на бай Пешо с десет цилиндровия Туарег, къф акумулатор да му сложиме?
-1 +4
-1 +0
До коментар #17 от "Кристиян":
Пълни глупости !!! Танка се пали със сгъстен въздух , а стартера е резервен вариант макар че има четири акумулатора . През зимата се пали първо печка която да затопли системата преди пуска на двигателя иначе белия пушек се вижда от километри .
Коментиран от #75
-0 +2
-0 +1
До коментар #73 от "Танкист":
Карал си много стари танкове.
-0 +1
До коментар #6 от "Спец":
P=IxU; U=12V; При по-мощен акумулатор токът, който протича по проводниците е по-голям. Колкото е по-мощен акумулаторът, толкова по голям ток протича, което ако не стопи бушон, стопява кабел - запалва го. Пожар в ел инсталацията, от който може да изгори автомобилът.
Много благодаря!
Коментиран от #78
-4 +0
До коментар #50 от "1234":
Няколко пъти ти прочетох коментара и не можах да разбера какво си искал да кажеш с него, но определено си личи комплексарщина. Ако си голям разбирач по темата, напиши нещо, което да изглежда умно. Току виж се оказало полезно за някой читател. Ама едва ли.
-0 +0
До коментар #76 от "Много благодаря":
Как ще протече по-голям ток, като консуматорите ти са все едни и същи и с все една и съща консумация?
-0 +5
-0 +1