Собствениците на автомобили са сигурни, че през зимата акумулаторът на автомобила изпитва трудности, тъй като по време на студения сезон се изразходва повече енергия за стартиране на двигателя. Някои шофьори смятат, че инсталирането на нова батерия с повече капацитет от предишната може да реши проблема.
Съвременните модели автомобили обаче не са предназначени за такива модификации, което може да доведе до бързи повреди. Според портала AvtoVzglyad производителите са започнали да снабдяват генератора, който зарежда батерията, с отделен блок, който регулира зареждането на батерията не до 100%, а до 80%.
Това е така наречената BMS (система за наблюдение на батерията). Именно тя е причината за неизправности, защото оставя саморазредения голям акумулатор постоянно да се разрежда, което води до неговия бърз отказ.
Освен това си струва да припомним, че много съвременни високотехнологични автомобили няма да се съгласят просто да „приемат“ нова батерия без дълги и сложни съпътстващи машинации. В тази връзка инсталирането на по-мощна батерия в съвременната кола няма да бъде решението на проблемите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДВГ
10:56 01.12.2020
2 БАЙ Х@Й
Коментиран от #66
11:04 01.12.2020
3 Criminal
Коментиран от #51
11:07 01.12.2020
4 автовзгяд
11:07 01.12.2020
5 Чичо Тони
Коментиран от #49
11:10 01.12.2020
6 Спец
Коментиран от #14, #19, #59, #76
11:12 01.12.2020
7 Колкото
11:38 01.12.2020
8 pbdan
Коментиран от #21
11:38 01.12.2020
9 прррц
11:48 01.12.2020
10 Шофьор
12:04 01.12.2020
11 pbdan
Коментиран от #12, #15, #30
12:17 01.12.2020
12 Чичо Тони
До коментар #11 от "pbdan":
Тока на заряд не се определя от акумулатора, а от зарядното. Като правило, по-малкия ток на заряд е по-добър за живота на акумулатора и не означава, че ще остане недозареден - просто времето за заряд ще е по-дълго. Широко възпритата норма от 1/10 ток за заряд е практичен компромис за време на заряд/живот на акумулатора (чети брой цикли заряд/разряд).12:40 01.12.2020
13 на практика
13:10 01.12.2020
14 Тъп та дрънка
До коментар #6 от "Спец":
Приятелю, толкова глупости си изписал, а толкова много плюсове си получил, че чак се чудя какви хора коментират и оценяват мненията тук."Ако няма BMS и е с обикновен оловен акумулатор - няма да имате никакъв проблем."
А да забеляза, че статията не се отнася за Запорожец, а САМО за съвременни автомобили с BMS?
Освен това, генераторите са проектирани точно за определен капацитет плюс консуматори в автомобила. Ако генераторът ти подава 20 ампера за зареждане на акумулатора, а акумулаторът ти е паднал ще има нужда да работи 2 часа да зареди 40Ач акумулатор или 10 часа, за да зареди 200Ач.
Хайде сега включи и фаровете защото е задължително, пусни парното защото ти се потят стъклата и е студено и се сети кога ще ти се зареди големият акумулатор? А колкото е по-ниско напрежението, толкова повече ще трябва да въртиш за да запали автомобила особено в минусови температури, което черпи допълнително ток. Малкия акумулатор се зарежда по-бързо и пали по-бързо.
Коментиран от #22, #45, #67
13:27 01.12.2020
15 Пълни глупости
До коментар #11 от "pbdan":
Да не мислиш, че това зареждане с една десета от капацитета се спазва и в автомобила? То се отнася само за външни зарядни. Не си ли забелязал, че ако ти е паднал акумулатора напълно, при зареждане с една десета от капацитета след 20 минути зареждане на зарядно, стартера започва да върти едва-едва. Обаче ако нямаш зарядно и бутнеш автомобила да запали, само след минута, акумулаторът вече е зареден до степен в която може да запали самостоятелно и лампите вече не премигват, когато подадеш на контакт.Коментиран от #46
13:34 01.12.2020
16 Аоо
Коментиран от #17
13:38 01.12.2020
17 Кристиян
До коментар #16 от "Аоо":
Ех, младеж, танковете се палят с обикновен акумулатор, само дето той пали стартовия двигател (5о-100 кубика), а той от своя страна завърта и пали основния.Коментиран от #26, #35, #73
13:59 01.12.2020
18 Един
15:06 01.12.2020
19 Георги
До коментар #6 от "Спец":
На бус бях сложил 185 ампер часа,а трябва 100Всеки месец сменях плочката с четките на динамото.
А на автомобил с много илектроника все тещо ще изпуши.
За това винаги трябва консултация със специалист
Коментиран от #23
15:08 01.12.2020
20 На оловен
16:12 01.12.2020
21 Всички наопаки,
До коментар #8 от "pbdan":
Те на терсене, по добре никой не може да го каже, скоро четох, за чисто Ел коли, носете си в багажника генератор и туба бензин, друго, пътна помощ за Ел коли, пикап на газ дърпа дизелов генератор за ток...16:28 01.12.2020
22 Спец
До коментар #14 от "Тъп та дрънка":
Не е така, както си го написал. Няма да има проблем да се зареди 200 Ah акумулатор от съвременен градски автомобил без BMS. При 14.2 волта, заряден ток за празен 40 Ah акумулатор е 4-5 ампера и постепенно пада до под 1 A, но не и до 0. За 200 Ah акумулатор началният ток би бил около 15 A, но при малък генератор в началото няма да има 14.2 волта и токът ще е по-малък. Веднъж зареден, напрежението ще достигне 14.2 волта и токът ще падне до около 2-4 A. Фаровете влияят на този процес в забележима, но малка степен, като същината се запазва. Веднъж зареден, акумулаторът ще си стои пълен. Това е проверено и то не веднъж.16:31 01.12.2020
23 Спец
До коментар #19 от "Георги":
Проблемът е бил някъде другаде при твоя бус. По-големият акумулатор изисква голям заряден ток само временно - ако е празен и докато се зареди. Когато е зареден също иска по-голям ток, но не е нещо особено дори за слаб генератор - примерно 4А вместо 2А за твоя бус, което не може да износи четките - за справка фаровете са ти над 10А, ако не са ксенон/лед.16:34 01.12.2020
24 Румен русев
Коментиран от #53, #80
16:49 01.12.2020
25 А ти , Кристианчо
17:31 01.12.2020
26 ЗКТЧ
До коментар #17 от "Кристиян":
Танка основно пали със сгъстен въздух или ако няма ткъв в бутилките пали на ток от акумулаторите кото са четири на брой със стартер - генератор.18:29 01.12.2020
27 777777
20:35 01.12.2020
28 vasik atanasova
СЛЕД 5 ГОДИНИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ СМЕНЯ
И МАРКАТА VARTA тове е то истината
20:40 01.12.2020
29 Спас
Коментиран от #33
20:42 01.12.2020
30 Бай Иван
До коментар #11 от "pbdan":
Не пиши глупости , когато всичко е наред не е проблем. Най-хубаво новите са друга работа. Те зареждат много влогове когато не е наред акумулатора. Зная от опит.20:48 01.12.2020
31 пурко
21:08 01.12.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Пежо
До коментар #29 от "Спас":
Това е марката и за мен.Оригиналният е 74 А.Наскоро го смених,бях намислил да слагам 88-има място.Всички продавачи на акумулатори,с които се пазарих,казаха че няма да ми дадат гаранция,ако купя по-голям,а аз смятах,че не е проблем.Карам повече на дълго.Купих 74 амперов...21:49 01.12.2020
34 Гост
Коментиран от #47
22:38 01.12.2020
35 Алфа Чакал
До коментар #17 от "Кристиян":
А сгъстения въздух за какво е,да правивятър на кемафа ли22:41 01.12.2020
36 бай Ставри
22:49 01.12.2020
37 Хора бдете
Коментиран от #42
23:15 01.12.2020
38 1965
23:22 01.12.2020
39 невежа
23:25 01.12.2020
40 Някой си
Коментиран от #50
23:41 01.12.2020
41 СПЕЦИАЛИСТА
И ДА ЗНАЕТЕ НА НОВИТЕ КОЛИ АЛТЕРНАТОРИТЕ СА НАД 120АМПЕРА, ТАКА ЧЕ ДРЕМЕ ИМ С КАККЪВ АКУМУЛАТОР СТЕ, ЗАРЕЖДА ГО ЗА НЯКОЛКО МИНУТКИ ОЩЕ ДОКАТО СЕ УСЕТИТЕ
И ТИЯ СПЕЦИАЛИСТИ ДЕТО ПИШАТ ОТ НУЛА.. САМО ДА ВИ КАЖА ЧЕ ОТ НУЛА ОЛОВНИЯ АКУМУЛАТОР ЧЕ И ЛИТИЕВИЯ Е БЕЗМИСЛЕННО ДА ГО ЗАРЕЖДАТЕ, ПО-ДОБРЕ ГО ПРЕДАЙТЕ НА ВТОРИЧНИ СУРОВИНИ , ТОИ Е СТАНАЛ ЗА ТАМ!!!
00:25 02.12.2020
42 Пиф
До коментар #37 от "Хора бдете":
Бдим колега, на поста сме за ловене на неграмотници!00:44 02.12.2020
43 333
01:14 02.12.2020
44 Asan
Парно около 15А
Фарове около 10А
Чистачки и нагревател за задно стъкло около 30А
Всичко е 135 А
Динамото е 120А ????? Ако е по-мощен акумулатор когае го зареди? НИКОГА.
ЗАВОД ПРОИЗВОДИТЕЛЯТ Е ОПРЕДЕЛИЛ ТОЧНИЯТ АКУМУЛАТОР ЗА ДАДЕНА КОЛА.
ПО ГОЛЕМИЯ АКУМУЛАТОР ПРЕЧИ НА ДИНАМОТО. ИМАМ АВТОСЕРВИЗ И САМО С ТОВА СЕ ЗАНИМАВАМ ОТ 30Г. ДО СЕГА ВИДЯХ МНОГО разбирачи от всичко.
Коментиран от #48, #56, #57, #58, #61, #71
04:57 02.12.2020
45 Койнов
До коментар #14 от "Тъп та дрънка":
Твоите глупости са по големи. Нещо си чул, но нищо не си разбрал за акумулаторите.06:51 02.12.2020
46 мале мила
До коментар #15 от "Пълни глупости":
И ти не си наясно по въпроса. Ама хич. Как така като бутниш колата да запали , акумулатора се зарежда за нула време. Ти си за Нобелова награда.06:56 02.12.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 личи си
До коментар #44 от "Asan":
Разбираш от Москвичи.07:03 02.12.2020
49 глупости
До коментар #5 от "Чичо Тони":
Не е вярно, че напрежението на заряд зависи от капацитета.07:06 02.12.2020
50 1234
До коментар #40 от "Някой си":
Голям миш-маш си забъркал. Каква кола имаш. 40 годишна или по нова. С багажник от арматурно желязо ли е.Коментиран от #77
07:10 02.12.2020
51 дърт шофьор
До коментар #3 от "Criminal":
абс. вярно, някога който можеше крадеше от служебните 165 Ач и нямаше никакъв дерт. Сега нито има откъде да го открадне, нито виртуалният му автомобил ще го понесе.07:18 02.12.2020
52 Интересно
Коментиран от #54
07:36 02.12.2020
53 Нищо неразбиращ
До коментар #24 от "Румен русев":
А пък баба ми пали печката само с една клечка кибрит07:49 02.12.2020
54 Поназнайващ
До коментар #52 от "Интересно":
С тези свещи щом са произведени в завода на БОШ в Санкт Петербург можеш да караш до 100000 км. Но за да си спокоен тази зима бива да се купиш нов акумулатор - също Варта и да го носиш в колата си тази зима.07:50 02.12.2020
55 дм 44ере ре
Системата за която става въпрос се занимава с това да следи степента на зареждане на клетките в батерията. В познатият на всички 12-волтов акумулатор, има 6 клетки. За да бъдат следени поотделно, трябва да има някаквъ достъп до всяка една ПООТДЕЛНО, а както знаем, тоя акумулатор има само два извода (плюс и минус).
Тъй като оловно-киселинната батерия, не е силно чуствителна към степента на зареждане и разреждане, на нея такива системи НЕ СЕ слагат. Такива ситеми се слагат на електричките и хибридните автомобили, които са с ЛИТИЕВИ батерии. Те са много чувствителни към зареждане и разреждане.
Представете си оловно-киселинният акумулатор като тоалетно казанче. При едно и също налягане на водата, по-голямото казанче се пълни по-бавно от по-малкото. В крайна сметка все някога ще се напълни и тогава клапанът(реле-регулатор на напрежението) ще затвори водата .
В тоя ред на мисли, ако ще да сложите 500 А/ч акумулатор на малката си количка, то няма какво да и стане, освен да се смачка от тежестта му.
Аторът в ие подвел още в заглавието. Той казва ,че по-голям акумулатор ще ви навреди на колата, а по-късно се разбира, че ще пострада акумулатора.
Смело слажете акумулатор с по-голям капацитет, и няма да имате проблеми.
08:08 02.12.2020
56 Байрям
До коментар #44 от "Asan":
Този "професионален"коментар който си написал незнам как изобщо имаш клиентела?Абе Асанчо кви са тия подгряващи свещи дето работят постоянно бе джанъм?08:35 02.12.2020
57 Земеделец
До коментар #44 от "Asan":
По-добре сей тютюн че като чета какво си написал ми идва да си продам трактораКоментиран от #65
08:39 02.12.2020
58 САП
До коментар #44 от "Asan":
"Майсторе" кажи ми кой автосервиз имаш, че да не стъпя при теб. Човек става пишман от такива специлисти, като теб.Свещите на дизела са подгряващи и не работят постоянно , само преди запалването( при някой автомобили и малко след това, след което спират).
Акумулатора е сложен не само за палене, но и за обиране на такива временни пикове в консумацията.
09:04 02.12.2020
59 Дълбоко виждащ
До коментар #6 от "Спец":
14,2 при работещ двигател е ,панацея....Убеден съм,14,както и 13,8....13,9 ще има не по лош ефект!09:15 02.12.2020
60 Язе инженера
09:52 02.12.2020
61 КонТрол
До коментар #44 от "Asan":
Поне кажи къде ти е сервиза. Да знаят хората ... къде да не ходят.10:10 02.12.2020
62 ivo
10:17 02.12.2020
63 раТко суперкара
10:22 02.12.2020
64 Е вие
10:26 02.12.2020
65 Пламен
До коментар #57 от "Земеделец":
Браво! Това беше Яко. Добре му го каза.10:54 02.12.2020
66 Иван
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й":
Превърнал електромотора в електромотор? Прочетохте ли какво сте написал, преди да публикувате?10:59 02.12.2020
67 t90
До коментар #14 от "Тъп та дрънка":
Абсолютно вярно! ако сложите на кола с предвиден 50Ач акумулатор, както аз направих 74, зимата едвам върти стартера (говоря за 21годишен автомобил на безнин), с 50 - никакви грижи вече 5 години.11:09 02.12.2020
68 onq s konq
11:34 02.12.2020
69 Гъзьо
12:30 02.12.2020
70 Чочо
15:25 02.12.2020
71 Ха ха
До коментар #44 от "Asan":
Хахасане, ти направо изби рибата с тия постоянно включени подгревни свещи, а представяш ли си кво става на бай Пешо с десет цилиндровия Туарег, къф акумулатор да му сложиме?16:09 02.12.2020
72 яеяве
00:00 03.12.2020
73 Танкист
До коментар #17 от "Кристиян":
Пълни глупости !!! Танка се пали със сгъстен въздух , а стартера е резервен вариант макар че има четири акумулатора . През зимата се пали първо печка която да затопли системата преди пуска на двигателя иначе белия пушек се вижда от километри .Коментиран от #75
01:01 03.12.2020
74 Dimo
14:01 03.12.2020
75 Димо
До коментар #73 от "Танкист":
Карал си много стари танкове.14:04 03.12.2020
76 Много благодаря
До коментар #6 от "Спец":
P=IxU; U=12V; При по-мощен акумулатор токът, който протича по проводниците е по-голям. Колкото е по-мощен акумулаторът, толкова по голям ток протича, което ако не стопи бушон, стопява кабел - запалва го. Пожар в ел инсталацията, от който може да изгори автомобилът.Много благодаря!
Коментиран от #78, #81
15:42 03.12.2020
77 Някой си
До коментар #50 от "1234":
Няколко пъти ти прочетох коментара и не можах да разбера какво си искал да кажеш с него, но определено си личи комплексарщина. Ако си голям разбирач по темата, напиши нещо, което да изглежда умно. Току виж се оказало полезно за някой читател. Ама едва ли.16:18 03.12.2020
78 Димов
До коментар #76 от "Много благодаря":
Как ще протече по-голям ток, като консуматорите ти са все едни и същи и с все една и съща консумация?18:32 03.12.2020
79 Инженер
10:15 04.12.2020
80 милко калая
До коментар #24 от "Румен русев":
Вземи два акумулатора и ги свържи успоредно и паралено и ще разбереш как пали танкът.03:13 16.12.2021
81 киро казана
До коментар #76 от "Много благодаря":
Ти нормален ли си?03:32 16.12.2021