ФАКТИ.БГ

Защо е препоръчително да се извърши антикорозионна обработка на автомобила преди зимата

Публикувана: 22 Ноември, 2020 11:30
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8716
Защо е препоръчително да се извърши антикорозионна обработка на автомобила преди зимата
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 20 гласа.

През зимата пътищата в градовете са обилно обработвани с реактиви за обезледяване. Тази химия влияе агресивно върху каросерията на автомобила, а честите размразявания увеличават корозията на дъното и скритите му кухини. Сега ще ви разкажем как е възможно да избегнете основен ремонт на каросерията в бъдеще.

Навремето за всеки соц. автомобил беше задължително да се направи антикорозионна обработка на дъното. Нещо повече, това се правеше веднага след като собственикът получеше ключовете за новата кола. Сега ситуацията е друга.

Автомобилните производители непрекъснато ни казват, че вече в завода производителят извършва всички необходими антикорозионни „процедури“ и други не се изискват. Това до голяма степен е вярно, но те не спасяват сто процента от корозия, а предвид родния силно застаряващ автопарк, нещата стават още по-притеснителни.

В много фабрики за автомобили лазерните заварки се обработват добре със специално защитно покритие, но дъното остава "голо". Прави се единствено т.нар, катафорезно покритие, което производителите твърдят, че е достатъчно. Наистина: така дъното ръждясва значително по-бавно, но все пак кафяви петна се появяват след няколко години.

В края на краищата, дъното редовно страда от удари от ситни камъчета, а средствата против заледяване ускоряват появата на ръжда. Следователно повторно антикорозионно покритие на стара кола в никакъв случай няма да навреди и дори е силно препоръчително. Освен това, през дългите години експлоатация на много от колите се задръстват дренажните отвори и вода остава в праговете.

Преди обработката дренажът трябва да се почисти. Особено внимание трябва да се обърне на местата между арките на предните колела и праговете. Мръсотията, натрупана в тях, падналите листа и пясък са обилно навлажнени с вода. В резултат на това там може дори да започне да расте трева. А какво да кажем за развитието на корозия.

Обърнете внимание на самите прагове. Поради запушен дренаж водата също може да се натрупва в тях. А през зимата е и "солена". И ако там се появи ръжда, това се забелязва, чак когато се види подуване на боята. Така че на скритите кухини в каросерията трябва да се обърне голямо внимание.

И накрая, вижте състоянието на арките над колелата. Много производители сега спестяват от облицовки и те не покриват цялата арка, а само част от нея. В резултат на това металът се „бомбардира“ от камъчета, вследствие на което бързо ръждясва след "солените" зими. Затова преди студеното време почистването и обработката на тези места със защитно съединение е задължително.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 20 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Онзи
1 Отговор
Къде я видяхте тая зима ? Преди Октомври месец дежурехме по планините да дрифтим, сега само играем на лаптопите ...

Оценка:
-6 +35

ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ
2 Отговор
На снимката: обява в автокъща - нов внос...

Оценка:
-7 +35

jар
3 Отговор
У нас се движат коли в по окаяно състояние и от тази на снимката но имат валиден технически преглед и данъчното облагане за тях е най ниско.В блока където живея има няколко "тариката" разполагащи с по няколко броя такива бракми и заради тях останалите няма къде да паркират.

Коментиран от #12


Оценка:
-12 +42

оня с магарето
4 Отговор
в Русия и Украйна се предлага антикорозионна защита на автомобила. вдигат колата на повдигач, разглобяват пласмасите от долу мият, подсушават и пръскат с смоли, като антикор. струва около 400-500 лв

Оценка:
-2 +31

ares
5 Отговор
Като си купиш АУДИ и няма да имаш никакви проблеми.ИЗПИТАНА РЕЦЕПТА

Коментиран от #6, #9


Оценка:
-27 +28

Преувеличаваш
6 Отговор

До коментар #5 от "ares":


Проблеми няма да имаш единствено с ръждата и то защото зимата ще е на топло по сервизите.

Оценка:
-7 +56

qwerty
7 Отговор
имам съсед с москвич и до преди 1-2 зими винаги октомври месец под него с препарат за корозия. бъзикам го: нещо не го боядисваш вече, а той ми отговаря- то зима няма, ти искаш да го запечатвам. тези 1-2 седмици със сняг може да се движи и с градския или пеша.

Оценка:
-0 +16

8
Този коментар е премахнат от модератор.
8383
9 Отговор

До коментар #5 от "ares":


Отворко искаш ли да ти покажа а4 б9 от 2017та бяла с точки на задната врата окошонзадния номер. Австрия 3 зими до тука и се наигра. Аверите с бавариите не са мръднали тенекиите

Оценка:
-15 +10

Аз карам алуминиево алди
10 Отговор
И там нема корозия

Оценка:
-5 +16

Тва беше преди 30 40 години
11 Отговор
Да обръщаш съветското чудо на техниката зад блока и да го мажеш със асфалт да не гние

Коментиран от #14


Оценка:
-5 +27

А кой те
12 Отговор

До коментар #3 от "jар":


Караше да живееш в блок. Аз си живея в къща и имам двор да паркирам 10 коли без да преча на никой. Между впрочем последната я купих от един в Младост. 8 етажен блок с 3 входа а отвън има не повече от 20 паркоместа. Абсолютно гето , 3 дни не бих живял там. След сделката станахме приятели и 2 пъти сме им ходили с жена ми на гости. Излизаме да пушим на терасата към 10 вечерта и в кооперация на 10 метра насреща едни се е.ат на пуснато осветление . Човека вика страх ме е пусна децата на терасата , 2 пъти сме викали полиция заради тия

Оценка:
-1 +30

type-R
13 Отговор
И нищо не казвате какви точно са тези процедури, с какви препарати се правят и най-вече Къде? Повечето тенекеджии отговарят, че такава услуга не предлагат, а и самите препарати се нанасят само с респиратор защото са силно отровни.

Оценка:
-3 +11

Бат Мишо
14 Отговор

До коментар #11 от "Тва беше преди 30 40 години":


Да та осветля за съветските коли ,тъй като и досега си имам Моското - щото явно и тогава си нямал кола и си кисил по спирките ТИКОЙ НЕ ГИ МАЖЕШЕ ДА НЕ РЪЖДЯСВАТ- мажем ги за да са ни сухи краката кото ВЪНКА СПИРА ДА ВАРИ ВЪТРЕ НЕ- и това не е майтап - биеш спирачки газ и кофа вода ти се излива в скута от въздухозаборника кът се позадъни с листа...Иначе е супер Моско има и екстри -таван едно друго

Оценка:
-10 +5

Анонимен
15 Отговор
Тая статия е пълна глупост. От около 15г автомобилите, поне по скъпите са изцяло покрити отдолу с пластмасови кори, но не против корозия, а заради аеродинамиката. Праговете са обгърнати от пластмасови кори също

Оценка:
-3 +11

паяжина
16 Отговор
Гоуфа 3 пернишки ли е?

Оценка:
-1 +2

Великия
17 Отговор
кво като курозира една кола важното е да не се чупи.

Оценка:
-2 +1

Лада Веста Крос
18 Отговор
Почти всички днешни коли, дори S класите са с 6-8 годишна гаранция срещу корозия или казано по друг начин до 10-тата година каране у нас и поне 200000км за това време ръждата започва да избива видимо. Коли с 12 годишна гарнация срещу корозия са вече рядкост, пък и едва ли вече има нужда от такива. Който не кара много, особено зимата, така или иначе колата му ще издържи 15-20 години. Това важи най вече за София където се полива зимата безугледно с всякаква химия за да може преуспелите софиянци да си карат с летните гуми! Кой карал до 10-тата година карал, след това нова... ама нова нова, а не нов внос.

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +5

Баракудов
19 Отговор
18 годишната ми барака я изкърпих преди 2 години и няма видимо ръжда. Ще изкара още 2-3 години и я хвърлям. Ако и направя такава обработка, дали ще изкара още 20 години? Ако не - не ви я искам.

Оценка:
-0 +2

Ставри
20 Отговор
Е тази от снимката няма нужда от разни спрейчета против ръжда. Пастира се и е като нова.

Коментиран от #21


Оценка:
-0 +5

Боко
21 Отговор

До коментар #20 от "Ставри":


И на Гоубляне или Пеуник!

Оценка:
-0 +2

Чуй ма
22 Отговор
Защо е препоръчително ли?Щото тука всеки е толкова утрепан от живота ,карат едни коптори и им се кланят до земята, и после се сърдят като им оправям Жените...нищо иди си измий колата щи минИ

Оценка:
-1 +1

зависи
23 Отговор

До коментар #18 от "Лада Веста Крос":


Аз карам едно пежо 206 2002г грам ръжда няма

Оценка:
-0 +0

Админ
24 Отговор
А познайте това на снимката какво е, ми голф 3 какво друго да е, освен немска гниеща тояга.

Оценка:
-0 +1

25
Този коментар е премахнат от модератор.
4е5г45
26 Отговор
По-полезна статия от тази не съм чел.
По полезност, до висотата на мисълта в тая статия се доближават "Защо да пием, когато сме жадни" и "Пет причини да отидем на сянка, когато ни напече силно".

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Николай Бареков
Евродепутатът споделя бъдещите си "творчески" планове пред "24 часа"
До 3 г. излизам от политиката, но преди това правя революция"

Още бисери
ТОП 5