През зимата пътищата в градовете са обилно обработвани с реактиви за обезледяване. Тази химия влияе агресивно върху каросерията на автомобила, а честите размразявания увеличават корозията на дъното и скритите му кухини. Сега ще ви разкажем как е възможно да избегнете основен ремонт на каросерията в бъдеще.
Навремето за всеки соц. автомобил беше задължително да се направи антикорозионна обработка на дъното. Нещо повече, това се правеше веднага след като собственикът получеше ключовете за новата кола. Сега ситуацията е друга.
Автомобилните производители непрекъснато ни казват, че вече в завода производителят извършва всички необходими антикорозионни „процедури“ и други не се изискват. Това до голяма степен е вярно, но те не спасяват сто процента от корозия, а предвид родния силно застаряващ автопарк, нещата стават още по-притеснителни.
В много фабрики за автомобили лазерните заварки се обработват добре със специално защитно покритие, но дъното остава "голо". Прави се единствено т.нар, катафорезно покритие, което производителите твърдят, че е достатъчно. Наистина: така дъното ръждясва значително по-бавно, но все пак кафяви петна се появяват след няколко години.
В края на краищата, дъното редовно страда от удари от ситни камъчета, а средствата против заледяване ускоряват появата на ръжда. Следователно повторно антикорозионно покритие на стара кола в никакъв случай няма да навреди и дори е силно препоръчително. Освен това, през дългите години експлоатация на много от колите се задръстват дренажните отвори и вода остава в праговете.
Преди обработката дренажът трябва да се почисти. Особено внимание трябва да се обърне на местата между арките на предните колела и праговете. Мръсотията, натрупана в тях, падналите листа и пясък са обилно навлажнени с вода. В резултат на това там може дори да започне да расте трева. А какво да кажем за развитието на корозия.
Обърнете внимание на самите прагове. Поради запушен дренаж водата също може да се натрупва в тях. А през зимата е и "солена". И ако там се появи ръжда, това се забелязва, чак когато се види подуване на боята. Така че на скритите кухини в каросерията трябва да се обърне голямо внимание.
И накрая, вижте състоянието на арките над колелата. Много производители сега спестяват от облицовки и те не покриват цялата арка, а само част от нея. В резултат на това металът се „бомбардира“ от камъчета, вследствие на което бързо ръждясва след "солените" зими. Затова преди студеното време почистването и обработката на тези места със защитно съединение е задължително.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Онзи
11:42 22.11.2020
2 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ
11:42 22.11.2020
3 jар
Коментиран от #12
11:51 22.11.2020
4 оня с магарето
12:06 22.11.2020
5 ares
Коментиран от #6, #9
12:14 22.11.2020
6 Преувеличаваш
До коментар #5 от "ares":
Проблеми няма да имаш единствено с ръждата и то защото зимата ще е на топло по сервизите.12:16 22.11.2020
7 qwerty
12:17 22.11.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 8383
До коментар #5 от "ares":
Отворко искаш ли да ти покажа а4 б9 от 2017та бяла с точки на задната врата окошонзадния номер. Австрия 3 зими до тука и се наигра. Аверите с бавариите не са мръднали тенекиитеКоментиран от #27
12:28 22.11.2020
10 Аз карам алуминиево алди
12:37 22.11.2020
11 Тва беше преди 30 40 години
Коментиран от #14
12:39 22.11.2020
12 А кой те
До коментар #3 от "jар":
Караше да живееш в блок. Аз си живея в къща и имам двор да паркирам 10 коли без да преча на никой. Между впрочем последната я купих от един в Младост. 8 етажен блок с 3 входа а отвън има не повече от 20 паркоместа. Абсолютно гето , 3 дни не бих живял там. След сделката станахме приятели и 2 пъти сме им ходили с жена ми на гости. Излизаме да пушим на терасата към 10 вечерта и в кооперация на 10 метра насреща едни се е.ат на пуснато осветление . Човека вика страх ме е пусна децата на терасата , 2 пъти сме викали полиция заради тия13:20 22.11.2020
13 type-R
15:00 22.11.2020
14 Бат Мишо
До коментар #11 от "Тва беше преди 30 40 години":
Да та осветля за съветските коли ,тъй като и досега си имам Моското - щото явно и тогава си нямал кола и си кисил по спирките ТИКОЙ НЕ ГИ МАЖЕШЕ ДА НЕ РЪЖДЯСВАТ- мажем ги за да са ни сухи краката кото ВЪНКА СПИРА ДА ВАРИ ВЪТРЕ НЕ- и това не е майтап - биеш спирачки газ и кофа вода ти се излива в скута от въздухозаборника кът се позадъни с листа...Иначе е супер Моско има и екстри -таван едно друго15:56 22.11.2020
15 Анонимен
16:46 22.11.2020
16 паяжина
17:41 22.11.2020
17 Великия
20:38 22.11.2020
18 Лада Веста Крос
Коментиран от #23
08:15 23.11.2020
19 Баракудов
09:57 23.11.2020
20 Ставри
Коментиран от #21
19:42 23.11.2020
21 Боко
До коментар #20 от "Ставри":
И на Гоубляне или Пеуник!21:27 23.11.2020
22 Чуй ма
23:29 23.11.2020
23 зависи
До коментар #18 от "Лада Веста Крос":
Аз карам едно пежо 206 2002г грам ръжда няма02:50 24.11.2020
24 Админ
09:08 24.11.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 4е5г45
По полезност, до висотата на мисълта в тая статия се доближават "Защо да пием, когато сме жадни" и "Пет причини да отидем на сянка, когато ни напече силно".
08:27 25.11.2020
27 Аверите с бавариите
До коментар #9 от "8383":
Само си ги представих и ми стана много смешно,хахахах.21:36 01.12.2020