Ангренажните ремъци са изработени от издръжливи материали, но понякога се късат, тъй като натоварванията върху този консуматив са доста сериозни. Няма толкова много причини за късането на ремък, но е добре известно, че случи ли се, това причинява много проблеми или казано с други думи основният ремонт е гарантиран. Порталът Autocar обръща внимание на три автомобила, в които ангренажният ремък се къса често. По-конкретно става дума за бензиновите версии на моделите.
Hyundai Elantra (трета генерация)
За автомобили, произведени от 2000 до 2006 г., характерна неизправност е разбиване на ролките и оттам бързото износване на ангренажния ремък. Затова експертите препоръчват да не чакате 60 000 км пробег, а редовно да проверявате състоянието на ремъка и да го сменяте на 45 000 км заедно с ролките и помпата.
Daewoo/Chevrolet Lanos
Често срещан проблем с тази бюджетна кола е износването на ангренажния ремък. По него доста бързо се появяват пукнатини и малки вдлъбнатини по вътрешната повърхност на консуматива. Ако това не бъде забелязано навреме, ремъкът може да се скъса. И маслото може да ускори повредата, защото то често достига до ремъка от некачественото уплътнение на коляновия вал.
Skoda Octavia (първо поколение)
Първото поколение, произвеждащо се от 1998 до 2011 г., се характеризират с бързо износване на ремъка, поради което е по -добре да се съкрати интервалът на подмяна до 50 000 км. За щастие, помпата е надеждна, така че за ремонта трябва да закупите самия ремък, обтегачи и ролки. Между другото, по-късно производителят реши проблема с преждевременното износване на ремъка.
P.S. Ако имате и други такива примери, то не се колебайте да ги споделите в коментарите