Инженерите на Sikorsky създадоха уникален дизайн за хибриден самолет, при който крилата, а корпусите на двигателя, се завъртат за кацане и издигане. Масата на демонстратора е 4 тона. Той се задвижва от хибриден силов тракт с 1.2 MW турбина.
Обявеният автономен полет достига 575 мили (926 км). Самолетът е един от трите представителя на новото семейство хибридни самолети Sikorsky (HEX/VTOL). Първият проект е на обикновен хеликоптер. Вторият е квадрокоптер, о третият е въпросното устройство с въртящи се крила, задвижвани от два електрически мотора.
Пилотирането на всяко от трите устройства може да се извършва както ръчно от пилота, така и в автоматичен режим. Тази способност е в основата на проектите и всъщност ще бъде продължение на развитието на програмата MATRIX на Lockheed Martin, която осигурява безпилотен контрол на почти всеки самолет.
Разработчиците вярват, че напълно въртящото се крило ще осигури по-голяма надеждност, отколкото просто ротационните двигатели. И това не е спекулация. "Високата степен на аварии на конвертоплана Bell Boeing V-22 Osprey с въртящи се гондоли на двигателя, наречен зад кулисите „вдовецът“, ни кара да се отнасяме предпазливо към подобни схеми и да предложим нещо различно", казват от компанията.