Лондонският стартъп AltoVolo официално представи своя иновативен самолет Sigma, който има амбициите да промени радикално пазара на електрически самолети с вертикално излитане (eVTOL) и да измести традиционните хеликоптери в редица приложения. Компанията подчертава, че Sigma не е просто технологично постижение, а икономически доказана стратегия, фокусирана върху бързото излизане на пазара и реалната рентабилност в обещаващата индустрия за въздушна мобилност (AAM), която вече привлича все по-голямо внимание от страна на инвеститори, регулатори и технологични компании по целия свят.
Sigma разполага с хибридно-електрическа система с реактивни двигатели, които могат да променят ъгъла на наклона, за да осигурят вертикално излитане и кацане. Благодарение на това инженерно решение, нивото на шум по време на работа е намалено с 80% в сравнение с конвенционалните хеликоптери, което отваря вратата за безопасно и комфортно използване на Sigma дори в гъсто населени градски райони. Друго предимство е увеличеният обхват на полета - самолетът е способен да покрива до 821 километра с постоянна крейсерска скорост от 354 км/ч, което е четири пъти по-високо от подобни показатели на лидери на пазара като Archer Aviation. Това прави Sigma сериозен конкурент в сегмента не само на градския, но и на регионалния транспорт.

Разработчиците обръщат специално внимание на безопасността: Sigma е в състояние да продължи да лети, дори ако един от двигателите се повреди. Предвидена е и парашутна система за аварийни ситуации. В същото време устройството има изключително компактни размери - широчината е само 4.8 метра, а теглото е само 980 кг. Този дизайн прави възможно кацането не само на стандартни хеликоптерни площадки, но и на покривите на сгради, частни алеи и на палубите на яхти - тоест на места, които преди това са били недостъпни за повечето въздушни превозни средства.
AltoVolo е привлякла водещи специалисти към проекта. Един от най-авторитетните експерти в областта на аеродинамиката, д-р Ричард Браун от Sophrodyne Aerospace, високо оцени техническите параметри и инженерната реализация на Sigma. Ansys. Лидер в инженерното моделиране, известен със сътрудничеството си с отбори от Формула 1, също участва в разработката. Автономната система за управление на Sigma се доставя от испанската компания Embention, която е редовен партньор на Amazon Prime Air. Това дава основание да се твърди, че проектът AltoVolo има не само визионерска основа, но и доказана експертна подкрепа на всички етапи от развитието.
В момента инженерите са завършили фазата на летателни изпитания на мащабния модел и се подготвят да създадат демонстратор в пълен размер. Както се съобщава в прессъобщението на компанията, планирано е списъкът с чакащи за придобиването на Sigma да бъде отворен в началото на юли, което показва увереността на AltoVolo в готовността ѝ да премине от етапа на разработка към комерсиализация.

Компанията подчертава, че Sigma не е просто поредният градски таксиметров дрон, а пълноценен „вертикален хибриден реактивен самолет“, способен да отговори на нуждите на широк кръг частни и корпоративни потребители. За разлика от повечето конкуренти, които се фокусират изключително върху кратки градски маршрути, Sigma предлага ново качество на мобилност, фокусирано върху автономност, гъвкавост и независимост на потребителя.
По този начин, предвид техническите си иновации, подкрепата от експерти в индустрията и амбициозния си бизнес модел, Sigma има всички шансове да се превърне не само в пробив в областта на eVTOL, но и в определяне на нови стандарти за въздушна мобилност през следващите години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Един човек
20:26 10.05.2025