Изминаха повече от сто години, откакто Хенри Форд представи поточната линия, която революционизира масовото производство на автомобили. Въпреки че технологията се е променила донякъде през годините, основната идея за придвижване на автомобили по линия остава същата. Tesla смята, че е време за промяна.
Вместо доказаната поточна линия, Tesla преминава към "неопакована" система при създаването на своите автомобили. Вместо превозното средство да се движи по поточната линия и различни части да се монтират върху него по време на процеса, новата техника включва всички компоненти да се сглобяват заедно на отделни места и накрая да се монтират на автомобила.
Според автомобилния производител подобна промяна в технологичния процес може да спести пари. В допълнение, това може да намали размера на фабриките с 40 процента, позволявайки на Tesla да изгражда фабрики по-бързо и с по-ниски разходи.
Tesla изчислява, че бъдещите разходи за производство на електрически превозни средства на компанията могат да бъдат намалени наполовина, ако всичко върви по план. Това би било благодат за Tesla и може би урок за други автомобилни производители. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск обаче не сподели подробности за това как се извършват производствените промени.
Едва в последния отчет за печалбите на компанията, той каза нещо, но беше неясен, като каза само, че предстои по-евтина кола и че на хоризонта е нова производствена система. „Много по-напреднала от всяка система за производство на автомобили в света, със значителна разлика “, бяха думите на Илон Мъск.