24 Април, 2024 13:30 2 231 7

Китайските производители на електромобили на война с Tesla

  • електромобили-
  • tesla-
  • китойски автомобилни производители-
  • ценова война

Компаниите продължават да намаляват цените, като това се случва на фона на жестока конкуренция

Китайските производители на електромобили на война с Tesla - 1

Акциите на американската Tesla паднаха с 3% в предпазарната търговия, докато китайската Li Auto загуби 8% и достигна до 11-месечно дъно, тъй като производителите на електрически автомобили намалиха цените в отговор на силната конкуренция. Това съобщава CNBC .

Американският производител на електрически автомобили Tesla намали началната цена на своя Model 3 в Китай до 231 900 юана (32 000 долара) тази неделя, с 14 000 юана по-малко, според Reuters . Компанията намали цените и на други големи пазари, включително Германия.

Междувременно китайският производител на електрически автомобили Li Auto обяви намаления на цените за своите модели, включително L7, L8, L9 и наскоро пуснатия Mega SUV, според публикация в акаунта му в Weibo в понеделник. Отбелязва се, че намаленията на цените за отделни модели достигат до 30 000 юана - над 4 000 долара.

Акциите на листната в Хонконг Li Auto паднаха с 8.3% до 11-месечно дъно в търговската сесия в понеделник, докато акциите на другите китайски производители на електрически автомобили, които са на тази борда също паднаха с 1.7%, 1.9% и с 0.2%.

Спадът дойде на фона на засилващата се конкуренция в индустрията за електрически автомобили в Китай, където местните автомобилни производители се опитват да изпреварят американския гигант Tesla.Юджийн Ксиао, ръководител на китайската капиталова стратегия в Macquarie Group, каза:

"Основната цел на всички водещи китайски производители на електрически автомобили е да поемат водещата роля от Tesla, описвайки процеса като най-конкурентния период на вътрешния автомобилен пазар в съвременната история."

Ксиао добавя, че намаляването на цените е само един аспект от различни стратегии, които основните играчи на китайския пазар на електромобили използват, за да оцелеят в "предстоящата вълна на консолидация на индустрията".

Китайският производител на смартфони Xiaomi пусна своята електрическа кола SU7 по-рано този месец за около 4000 долара по-малко от Tesla Model 3. Компанията също така каза, че новата кола ще има по-дълъг пробег.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тесла

    18 5 Отговор
    Почваме да правим телефони.

    Коментиран от #2

  • 2 Маскарад

    6 6 Отговор

    До коментар #1 от "Тесла":

    Вчера Мъск казал, че Тесла щяла да бъде компания за изкуствен интелект.

    Тесларистите се кълняха, че Тесла била енергийна компания, на която автомобилите били страничен бизнес, подхранващ основния енергиен. Ама явно и те толкова разбират, щото сега се оказва, че Тесла щяла да бъде всъщност софтуерна компания.

    Изобщо манджата с грозде е просто ястие в сравнение със случващото се в главите на Мъск и сектантите му.

    Коментиран от #3

  • 3 Едно е сигурно

    11 3 Отговор

    До коментар #2 от "Маскарад":

    Тесла не е само автомобилна компания. Печели отвсякъде и от всичко. Както продава ток за зареждане на електромобилите на конкуренцията, така ще им продава и софтуер и хардуер за самоуправление и роботи за поточните линии. Едното не пречи на всички останали.

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Спомени

    5 5 Отговор

    До коментар #3 от "Едно е сигурно":

    Да, например и Деу 90-те години не бяха само автомобилна компания и печелеха от всичко и бяха голямата работа от "азиатския тигър Корея". В днешно време, за тях е редно да казваме само добро или нищо.
  • 5 Инди Раганди

    5 5 Отговор

    До коментар #3 от "Едно е сигурно":

    До кога обаче е въпросът?
  • 6 ТУЗАРА

    4 2 Отговор
    Шансът е нулев и причината се казва FSD.
    BYD (другите изобщо не ги бръснем за.. участници в движението:D) се налага да купува лиценз от Мъск, щото както всички компании кога е трябвало да внимават в картинката, са гледали в таблиците с печалби.
    Има само 1 производител в Света с авторитарен режим и 1-лично управление в лицето на г-н Мега Мозък, вместо "Компания" от гладни и жадни мишoци; и маса мaймyни на хранилката за дивиденти.
    И ето че настана време господинът да ги чykа всички :)
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.