Акциите на американската Tesla паднаха с 3% в предпазарната търговия, докато китайската Li Auto загуби 8% и достигна до 11-месечно дъно, тъй като производителите на електрически автомобили намалиха цените в отговор на силната конкуренция. Това съобщава CNBC .
Американският производител на електрически автомобили Tesla намали началната цена на своя Model 3 в Китай до 231 900 юана (32 000 долара) тази неделя, с 14 000 юана по-малко, според Reuters . Компанията намали цените и на други големи пазари, включително Германия.
Междувременно китайският производител на електрически автомобили Li Auto обяви намаления на цените за своите модели, включително L7, L8, L9 и наскоро пуснатия Mega SUV, според публикация в акаунта му в Weibo в понеделник. Отбелязва се, че намаленията на цените за отделни модели достигат до 30 000 юана - над 4 000 долара.
Акциите на листната в Хонконг Li Auto паднаха с 8.3% до 11-месечно дъно в търговската сесия в понеделник, докато акциите на другите китайски производители на електрически автомобили, които са на тази борда също паднаха с 1.7%, 1.9% и с 0.2%.
Спадът дойде на фона на засилващата се конкуренция в индустрията за електрически автомобили в Китай, където местните автомобилни производители се опитват да изпреварят американския гигант Tesla.Юджийн Ксиао, ръководител на китайската капиталова стратегия в Macquarie Group, каза:
"Основната цел на всички водещи китайски производители на електрически автомобили е да поемат водещата роля от Tesla, описвайки процеса като най-конкурентния период на вътрешния автомобилен пазар в съвременната история."
Ксиао добавя, че намаляването на цените е само един аспект от различни стратегии, които основните играчи на китайския пазар на електромобили използват, за да оцелеят в "предстоящата вълна на консолидация на индустрията".
Китайският производител на смартфони Xiaomi пусна своята електрическа кола SU7 по-рано този месец за около 4000 долара по-малко от Tesla Model 3. Компанията също така каза, че новата кола ще има по-дълъг пробег.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тесла
Коментиран от #2
13:37 24.04.2024
2 Маскарад
До коментар #1 от "Тесла":
Вчера Мъск казал, че Тесла щяла да бъде компания за изкуствен интелект.Тесларистите се кълняха, че Тесла била енергийна компания, на която автомобилите били страничен бизнес, подхранващ основния енергиен. Ама явно и те толкова разбират, щото сега се оказва, че Тесла щяла да бъде всъщност софтуерна компания.
Изобщо манджата с грозде е просто ястие в сравнение със случващото се в главите на Мъск и сектантите му.
Коментиран от #3
14:51 24.04.2024
3 Едно е сигурно
До коментар #2 от "Маскарад":
Тесла не е само автомобилна компания. Печели отвсякъде и от всичко. Както продава ток за зареждане на електромобилите на конкуренцията, така ще им продава и софтуер и хардуер за самоуправление и роботи за поточните линии. Едното не пречи на всички останали.Коментиран от #4, #5
16:50 24.04.2024
4 Спомени
До коментар #3 от "Едно е сигурно":
Да, например и Деу 90-те години не бяха само автомобилна компания и печелеха от всичко и бяха голямата работа от "азиатския тигър Корея". В днешно време, за тях е редно да казваме само добро или нищо.17:44 24.04.2024
5 Инди Раганди
До коментар #3 от "Едно е сигурно":
До кога обаче е въпросът?17:47 24.04.2024
6 ТУЗАРА
BYD (другите изобщо не ги бръснем за.. участници в движението:D) се налага да купува лиценз от Мъск, щото както всички компании кога е трябвало да внимават в картинката, са гледали в таблиците с печалби.
Има само 1 производител в Света с авторитарен режим и 1-лично управление в лицето на г-н Мега Мозък, вместо "Компания" от гладни и жадни мишoци; и маса мaймyни на хранилката за дивиденти.
И ето че настана време господинът да ги чykа всички :)
22:30 25.04.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.