Презентацията се проведе на фона на живописната вила д'Есте близо до езерото Комо. Този път концепцията BMW R20 представлява въплъщение на изразителен и готин дизайн, изпипан до най-малкия детайл. Елегантният мотоциклет с легендарния двигател Big Boxer впечатлява със своята мощна визия в спокоен джентълменски стил.
Имайки такива характеристики, той все още запазва типичните атрибути на BMW Motorrad: класически дизайн и отлична технология. Експресивният резервоар, центриран около двигателя Big Boxer, изглежда като скулптура. Задната част е сведена до най-основното, което подчертава изчистените линии и мощността на мотоциклета.
„Концепцията BMW R20 е механичен шедьовър с голям боксер двигател в центъра. Истински BMW Motorrad" , - подчертава ръководителят на BMW Motorrad Маркус Флаш.
Централният елемент на концепцията BMW R20 продължава да бъде Big Boxer двигател с въздушно-маслено охлаждане. Сега има работен обем 2000 куб.см. Нови капаци на главата на цилиндъра, нов капак на ремъка и нов маслен охладител са проектирани за концептуалния мотоциклет, така че маслопроводите да могат да бъдат частично скрити.
Алуминиевият резервоар също е с нов дизайн и е представен в прогресивен цвят от 70-те години на миналия век. BMW R20 Concept е цветово съгласуван с полиран и анодизиран алуминиев капак на цилиндровата глава, капак на ремъка и интересни фунии за всмукване на въздух, както и с Paralever подпора и с бронзови ISR спирачни апарати.
Задната светлина е идеално интегрирана в единичната седалка, която е тапицирана с ватирана черна алкантара и фина зърнеста кожа. Със своята компактна задна част се подчертава динамичния вид на роудстъра. Модерният LED фар е представен под формата на 3D отпечатан алуминиев пръстен с вградени дневни светлини. Изглежда, че фарът оптически се носи в средата на този пръстен от дневни светлини.
„Концепцията R20 е смела интерпретация на ДНК-то на BMW Motorrad. Той съчетава модерни технически елементи с класически роудстър дизайн. Неговите големи пропорции и минималистична естетика го правят безпогрешен," подчертава Александър Букан, ръководител на дизайнерския отдел на BMW Motorrad.