Германските граждани харчат всяка година шест пъти повече пари за бира, отколкото за вино и шампанско, сочи изследване на компанията за маркетингови изследвания „Нилсън“, предаде ДПА.
За 2017 година средностатистическият германски потребител е купил 74 литра бира на стойност 7.4 милиарда евро. Консумацията на вино обаче е значително по-малка - само 6.6 литра на човек.
За тази напитка германците са похарчили общо 1.3 млрд. евро. Въпреки че в Германия има благоприятен климат за производство на вино, консумацията на вина от традиционни германски сортове грозде отстъпва по популярност на бирата.
В проучването обаче се констатира раздвижване на пазара на бирата, където по-малко популярни марки, както и безалкохолните бири, започват да се купуват все повече. Германия е известна с богатите си традиции в пивоварството. Сред тях е и така нареченият закон за чистота на бирата.