Представители на НАТО многократно са казвали, че няма да стават участници във войната в Украйна и няма да затворят небето над страната ни. Защото това щяло доведе до военен сблъсък с Руската федерация и конфликтът не трябва да "излиза извън границите на Украйна". Германският министър на отбраната Кристин Ламбрехт наскоро направи подобно изявление," каза Михаил Подоляк, съветник на ръководителя на кабинета на президента на Украйна. Той също така говори подробно за това как да се засилят ограниченията срещу гражданската авиация на Русия, цитира думите му УНИАН.
"Министър Ламбрехт отново каза, че НАТО няма да се намесва в конфликта и няма да създава зона, забранена за полети над Украйна. Убийство. Всяко подобно изявление на европейските политици насърчава Руската федерация към масови убийства в Украйна. Ако не искате да наричайте войната война и се страхувате от Путин, тогава поне не правете провокативни изявления", каза Подоляк.
На 26 февруари ЕС наложи санкции, с които забрани доставката, продажбата, лизинга, поддръжката и застраховането на въздухоплавателни средства в Русия.
Съветникът на ръководителя на кабинета на президента на Украйна посочи и начин как да се ограничат вътрешните полети на гражданската авиация на Руската федерация. Според Подоляк Управлението за гражданска авиация на Бермудските острови е анулирало така наречените "сертификати за летателна годност" на 745 руски самолета от общо 1367. Останалата част от оборудването е предмет на лизинг. Самолетите на руските авиокомпании не летят извън Руската федерация, тъй като се страхуват от анулиране на сертификати от други органи и прекратяване на договори с руски оператори.
Според Подоляк в отговор Русия е обявила, че няма да плаща лизингови плащания и ще национализира самолетите. Това е грубо нарушение на международното право, което ще предизвика съдебни дела. Въпреки това, Руската федерация в този аспект може да бъде ударена по различен начин.
"Ролс Ройс" и "Дженерал Електрик", производители на силови агрегати за Boeing и Airbus, имат онлайн система за наблюдение на двигателя. Те могат да заключат двигателя дистанционно или да твърдят, че не се занимават с поддръжката на тези самолети и това вече е отговорност на авиокомпанията. Пилотите в този случай вероятно ще откажат да летят. Тоест, Обединеното кралство и САЩ имат начини да прекратят дори вътрешните полети до Руската федерация стига да имат желание.