Пикиращата руска авиация в блясъка на собствените им експлозии
©️АЛЕКСАНДЪР КОВАЛЕНКО
На 23 октомври в Иркутск се разби изтребител Су-30СМ, който излетя от завода за тестов полет. По предварителни версии в самолета е отказала системата за подаване на кислород към пилотите или се е разхерметизирала кабината.
Във всеки случай остава фактът, че руски боен самолет, вторият за по-малко от седмица, се разбива и пада върху руски жилищни сгради. Нека ви напомня, че предишният случай беше на 17 октомври, когато фронтов бомбардировач Су-34 с пълен боекомплект падна върху жилищна сграда. По принцип няма нищо ново и изненадващо в това, което се случва в Русия, с нейната авиация – това беше предвидимо. И аз предупредих за това преди няколко години, много преди пълномащабното нахлуване в Украйна на 24 февруари 2022 г.
Факт е, че през последните няколко години, като се започне с руската хибридна инвазия в Украйна през 2014 г., отбелязах, че санкциите имат ускорен ефект върху деградацията на техническите и технологичните възможности на техния военно-промишлен комплекс. И сега можем да наблюдаваме как той се превръща от комплекс, способен да създава нови оръжия и техника, в мащабна ремонтна база с мащабите на страната.
Наистина, руският военно-промишлен комплекс сега е по-скоро ремонт, а не създаване на ново, надеждно оборудване или модернизация, също с намек за качество. Сега в руските отрасли на военно-промишления комплекс няма технически контрол и контрол на качеството. Има необходимост само за фронтът да се произвежда продукти възможно най-бързо и да ги изпращат в зоната на бойните действия. Но и това – да произвеждат много, според нуждите на фронта, не могат. И това, което се произвежда във формат 24/7, не се поддава на технически контрол и... резултатът е очевиден.
В продължение на десетилетия, дори свръхпечалби от износа на газ и нефт, когато баснословни суми започнаха да се насочват към военно-промишления комплекс, Русия не беше в състояние да осигури отбранителната си индустрия технически и технологично. И затова до 2022 г. на същия руски Су-30СМ, произведен от Иркутския авиационен завод на ПАО “Корпорация Иркут”, изтребителите бяха оборудвани с френски индикатори на фона на предното стъкло (ILS) Thales HUD 3022, произведено от Thales Group, Френски едноосни лазерни жироскопи на "SAGEM Defense Securite", многофункционални пълноцветни течнокристални дисплеи Thales SMD55S и друга техника.
Сега какво? А сега дори не могат да гарантират качеството на произвежданите основни продукти. Отделно, заслужава да се отбележи, че след началото на пълномащабно нахлуване в Украйна, руската авиация е под натиск да се използва много повече, отколкото преди 24 февруари. От своя страна, това ниво на натоварване е приемливо, ако говорим за оборудване, което преди това е било редовно подложено на висококачествена поддръжка и ремонт. Но дали е било това в руските, така наречени, ВКС? Разбира се, че не! И затова виждаме как Су-34, излитащ на бойна мисия, с пълен товар, се гмурка в жилищна сграда. Виждаме как Су-30СМ при изпитателен полет демонстрира техническата си неизправност и убива собствените си пилоти.
Веднъж писах, че руският перспективен Ил-114 е самолет, който някой ден ще убие собствените си пилоти. Смешно е, но с течение на времето точно това се случи. Сега заявявам с пълна отговорност, че всеки руски самолет, независимо дали е граждански или военен, но така или иначе е потенциален убиец на своите пътници и пилоти.
Източник: Информационное сопротивление
Бесарабски фронт