Близо 40% от сайтовете за онлайн пазаруване разчитат на манипулативни практики, за да подмамят потребителите. Това показват данните от проверка на Европейската комисия, информира БНР.
Извършени са проверки в 148 от общо 399 онлайн магазина за търговия на дребно. Проверката е извършена в държавите от мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите. Тя включва 23 страни-членки на ЕС, сред които и България, а също така Исландия и Норвегия.
Обект на проверка са били онлайн магазини, които продават стоки, вариращи от текстил до електронни уреди.
Европейската комисия установи, че 42 уебсайта са използвали фалшиви таймери за броене със срокове за закупуване на конкретни продукти. Други 54 пък са насочили потребителите към определен избор - от абонаменти до по-скъпи продукти или възможности за доставка.
70 уебсайта са скрили важна информация или са я направили не толкова видима за потребителите. Това е например информация, свързана с разходите за доставка, състава на продуктите или наличието на по-евтин вариант.