Руските производители на млечни продукти започнаха да посочват на опаковките теглото на продукта, а не неговия обем, предаде РБК.
Анализаторите от „Продажи.рф“ смятат, че по този начин производителите се опитват да прикрият намаляването на обема на стоките в опаковката на фона на повишаване на цената на основните суровини за млекопреработвателните предприятия. Поради високата си плътност килограм мляко заема около 970 милилитра.
„От маркетинга са добре запознати с нивото на познания по физика от руснаците - повечето потребители не осъзнават, че килограм мляко е по-малко от литър (единица за обем). В известен смисъл това е подвеждащо “, каза Дмитрий Янин, председател на борда на Международната конфедерация на потребителските дружества, предаде Meduza.
В същото време Артем Белов, генерален директор на Националния съюз на млекопроизводителите, отбеляза, че все още не е имало масов преход към практиката да се посочва масата на продукта вместо неговия обем върху опаковките на млякото, но също така призна, че някои производители могат да прибегнат до такъв маркетингов ход, за да не повишават цените по време на криза и да направят намаляването на обема на стоките по-малко забележимо за купувачите.
В момента цялата руска икономика е впрегната за финансиране на Министерство на отбраната и пълномащабната война, която Владимир Путин започна непредизвикано на 24 февруари 2022 г. срещу Украйна.