Отидете към основна версия

3 524 18

10 милиона за седмица: инфлуенсъри в Китай печелят луди пари

  • социални мрежи-
  • инфлуенсъри-
  • инфлуенсър-
  • китай-
  • интернет

АРД разказва за успешния бизнес на китайските инфлуенсъри

Снимка: БГНЕС/ EPA

Със своите излъчвания на живо (или стриймове) Жен Шианшиан постига успехи дори в социалните медии извън Китай. Тя е известна с това, че пред камерата за секунди държи различни продукти. И ги продава. Асистентите ѝ подават обувки, дрехи, козметика, тя отваря за кратко техните кутии, казва цената и продължава.

Жен Шианшиан има около 5 милиона последователи в Douyin, еквивалента на TikTok за Китай, разказва АРД. Публикации твърдят, че младата стриймърка печели над 10 милиона евро на седмица. През октомври платформата Douyin забрани този вид стриймове на живо, при който не се дава никаква конкретна информация за продукта. Пазарът обаче е огромен. За много известни китайски инфлуенсъри стриймингът се е превърнал дори в основен източник на доходи.

Купуваш само с няколко клика

Функциите за пазаруване са директно интегрирани в китайски платформи като Douyin, Xiaohongshu, Kuaishou и Bilibili. Това означава, че потребителите, които следят канали за пазаруване на живо, могат директно да закупят продукти само с няколко клика в приложението на смартфона си. Платформи за продажби като Taobao имат свои собствени канали за стрийминг, както и чат приложението WeChat.

По този начин в Китай може да си купиш почти всичко. В един от каналите на WeChat например жена приготвя наденички и едновременно с това ги продава. В следващия канал предлага детски колички, изреждат от АРД.

Пазарът продължава да расте

В много китайски градове има цели сгради, които са разделени на отделни помещения без прозорци. В тях стоят стриймърите, които продават продуктите си онлайн. Много от тях са били наети от някоя от почти 20-те хиляди компании за електронна търговия на живо. Други са самонаети.

Подобно онлайн пазаруването на живо в Китай има от преди около 8 години. Оттогава пазарът не спира да расте. Най-голям ръст бе отбелязан по време на пандемията от Ковид-19. Рестриктивните мерки в страната, които продължиха почти три години, спомогнаха за покачване на интереса към онлайн търговията.

Според доклади на експерти в Китай около 500 милиона потребители пазаруват онлайн. Това е повече от един на всеки трима души. Според доклада през миналата година пазаруването през стриймове е генерирало еквивалента на около 450 милиарда евро. Това е приблизително колкото брутния вътрешен продукт на Австрия.

Автор: Бенямин Ейсел АРД

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.

Свързани новини

Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Русия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания