Отидете към основна версия

1 649 0

Търсили изчезналия боинг на погрешно място

  • изчезналия-
  • боинг-
  • малйзийски-
  • издирвания-
  • индийския океан-
  • черната кутия-
  • сигнали

Засечените акустични сигнали не били от черната кутия, а от техниката на издирващите го плавателни съдове

Снимка: АП/БТА

Източникът на сигнали, засечен в началото на април в Индийския океан от спасителите, които се опитваха да открият изчезналия малайзийски самолет Боинг 777, може да не е бил „черната кутия“ на авиолайнера, а от оборудването на един от издирващите го плавателни съдове, съобщи Би Би Си, позовавайки се на австралийски медии, цитиращи представителя на Военноморските сили на САЩ Майкъл Дийн.

Според The Sydney Morning Herald, към този извод клонят не само американските експерти, но и специалистите от другите страни участнички в мащабните издирвания на боинга, проведени в обширен район на океана на около 2000 км от западното крайбрежие на Австралия.

През април спасителите на 4 пъти регистрираха сигнали, първоначално смятани за произлизащи от черната кутия на самолета, но американски офицер от Военноморските сили заяви пред Си Ен Ен, че те по-скоро са се генерирали от някакъв плавателен съд или електронен локатор, използван за търсенето на пропадналия боинг.

Ето защо издирванията на малайзийския самолет всъщност може би са били провеждани на неправилно място.
По-рано ръководителят на международния издирвателен център, бившият командващ на Въоръжените сили на Австралия Ангъс Хюстън неведнъж беше заявявал, че именно тези сигнали са „най-обнадеждаващите аргументи“ в полза на версията, че малайзийският боинг е паднал в този район на океана.

Управлението по гражданска авиация на Австралия публикува данни от спътниците Inmarsat, позволяващи също да се локализира мястото на падането на самолета с рейс MH370 в южната част на Индийския океан. Общата площ на претърсвания сектор в началото беше над 4,5 млн. кв. км. В края на април премиерът на Австралия Тони Абът обаче обяви, че обследваният периметър се свива и издирването навлиза в нова фаза с използването на подводна апаратура.

Сега в крайна сметка спасителите прекратяват търсенето на боинга на Malaysia Airlines в тази зона на Индийския океан и територията на издирването се разширява 70 пъти. Експерти от австралийския координационен център изключват от областта на търсенето онези 850 кв. км в Индийския океан, където бяха засечени акустичните сигнали, тъй като то де факто не е донесло никакви резултати. 

Операцията преминава към следваща фаза: със специална техника ще бъде сканирано ненанесеното все още на карта дъно на океана с площ 60 000 кв. км. Китайският изследователски кораб Zhu Kezhen в момента прави такава карта в рамките на подготовката на дълбоководните издирвания, които се очаква да започнат през август и да продължат 12 месеца.

На 24 март авиокомпанията собственик обяви всички намирали се на борда на самолета 239 души за мъртви.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Новини по държави: