През идните 5 години авиокомпанията Korean Air ще се раздели с цялата си флотилия от най-големи пътнически самолет - Airbus A380. Основната причина е продължаващото се отрицателно влияние върху авиоиндустрията от пандемията причинена от коронавируса. Това кара големите авиокомпании да преразгледат бъдещето използване на своите широкофюзелажни самолети.
„A380 ще напуснат флота на Korean Air в рамките на следващите 5 години - до 2026 г. Същата съдба ще сполети и Boeing 747-8I, като те ще бъдат изтеглени от флотилията на авиокомпанията през идните 10 години“, каза Чо Вон-Тае, изпълнителен директор на Korean Air
Към момента авиокомпанията разполага с 10 броя Airbus A380, чиято средна възраст е 9.2 години. Към момента само една машина е в експлоатация.
След планирано сливане с Asiana Airlines, което трябва да започне официално през 2022 г., Korean Air ще бъде вторият по големина оператор на Airbus A380 в света, наследил шест самолета Airbus A380 от Asiana.
Korean Air е една от осемте световни авиокомпании, които планират да се разделят с най-големия пътнически самолет. Към днешна дата 15 авиокомпании експлоатират този модел на Airbus. Korean Air е шестата авиокомпания, която използва Super Jumbo и може да стане осмата, която го изхвърля.
Първата машина Korean Air получава на 24 май 2011 г. Конфигурацията е до 407 пътници. Използвани са двигатели Engine Alliance GP7200. „Korean Air беше първата авиокомпания, закупила самолет Airbus извън Европа и сега те се превърнаха в съществена част от нашия флот“, каза тогава вече бившият изпълнителен директор на Korean Air Йянг Хо Чо.
Сривът в търсенето на международни въздушни пътувания, причинен от пандемията с COVID-19, е жесток за самолета Airbus A380. Lufthansa (LHAB) (LHA), Thai Airways, Air France, Hi Fly, Etihad Airways, Qatar Airways и Malaysia Airlines вече са преустановили полетите на Super Jumbos до голяма степен поради оперативна неефективност и скъпа поддръжка.