Билбао, Испания. Наш екип от мястото на събитието
Подобно на повечето водещи автомобилни марки, Opel има отделен бранд за наточените си автомобили. От 16 години той се нарича Opel Performance Center (OPC) и в него се създават най-технологично съвършените, най-мощните и най-бързи модели от Рюселсхайм. Последното творение на OPC е базирано на новото поколение на субкомпактния бестселър на марката Corsa, идеологичен наследник на култовата Corsa GSI от 1988-а. Автомобилът беше представен статично преди месец в Женева, а сега от компанията проведоха първите му пътни тестове. Те се състояха в испанския град Билбао и наш екип не пропусна възможността да изпробва най-бързата Corsa за цялата история на модела. Ето и впечатленията ни
Екстериор
Построена на платформата SCCS, тази кола е изключително податлива на доработки. Именно върху това са съсредоточили усилията си експертите от OPC и са направили една доста агресивна количка, нравът на която, ако се загледа човек, си личи още по външния вид. С други думи това е вълк в овча кожа, който обаче трудно се побира в нея. Основните разлики във външността, които разкриват какво се крие под капака са хромираните и разширени въздухозаборници в предната броня, ефектният дефлектор отзад, както и впечатляващите два ауспухни накрайника. Те са дело на небезизвестната компания Remus. За почитателите и на силовия, и на оптичния тунинг не е без значение и наличието на усилените и ефектно изглеждащи спирачни супорти. Апаратите, притискащи двойно вентилираните и перфорирани дискове, са специално разработени за модела от корифеите в бранша Brembo. Особено под предните 17-цолови джанти, които са "обути" с гуми Michelin с размери 215/45 R17, се набиват на очи внушителните 308-милиметрови спирачни дискове. Картинката се завършва от ефектен заден спойлер, тип антикрило.
Интериор
Спортното излъчване, което ясно е пресъздадено върху иначе спокойната визия на Corsa, е още по-осезаемо в салона на колата. Най-голяма заслуга за това имат седалките. Те са от типа черупки и се използват в повечето състезателни автомобили. Дело са на още една световноизвестна компания, носеща името Recaro. Въпреки спортната си насоченост обаче, креслата са удобни и дори и при по-дълго пътуване не причиняват дискомфорт. Мястото за водача и пасажера до него е оптимално за подобен клас автомобили, отзад е тясно, а багажникът е символичен, но това едва ли вълнува хората, които биха си купили Corsa OPC. Много по-интересни за тях са ефектните прибори на арматурното табло, които са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Те изглеждат спортно и в същото време са доста информативни. Различни и по-спортни са и воланът, и скоростният лост. Инфоразвлекателната системата на Opel IntelliLink е отклонение от основния акцент, но заслужава да се отбележи, защото е част от допълнителното оборудване, но изключително ефектно пренася света на смартфоните на борда на Corsa OPC. В обобщение можем да кажем, че в новата Corsa OPC се чувстваш едновременно и като в спортен автомобил, и като в комфортен градски хечбек (последното важи основно за предните две места).
Двигател и ходови характеристики
280 Нм, 35 от които са налични в специален режим overboost, и 207 конски сили са показатели, които говорят сами по себе си. Все пак ще кажем, че изпълнението Corsa OPC разполага с уникално мощен предвид големината и масата на автомобила 1.6-литров турбодвигател. На пазара се предлагат и по-мощни алтернативи (Mini Cooper JCW), но субективният минус при тях е, че са изключително високотехнологични и респективно по-ненадеждни. Преките конкуренти Ford Fiesta ST и Renault Clio RS пък разполагат с мощност от 180 и 200 конски сили, съответно. По-мощният мотор на новия Opel Corsa OPC предлага много добра динамика, като в същото време е значително по-конвенционален. Що се отнася до окачването, то е снижено с 10 мм, возията е по-твърда, но за сметка на това стабилността е отлична. Кормилното управление също е по-директно. Това се усеща най-вече по тесни пътища с доста завои, каквото беше голяма част от трасето около Билбао. Основна заслуга за добрата управляемост и най-вече за липсата на сериозен крен в завоите имат специално настроените за модела амортисьори, производство на компанията Koni. Те се предлагат заедно с диференциал с повишено триене, 18-ки джанти и по-твърдо окачване, които влизат в т.нар. Performance Package. Мощният мотор, в комплект с шестстепенна механична скоростна кутия, сравнително лекото двуврато купе и уникално настроеното окачване позволяват чудеса. Новата генерация на Opel Corsa OPC може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.8 секунди. Доускорението от 80 до 120 км/ч пък става за едва 6.4 секунди, а максималната скорост на малкия хот-хеч е 230 км/ч. При това тя е много лесно достижима. Ако някой се интересува от разхода на гориво, ще кажем, че дори и при зверско натискане той няма да надхвърли 9 литра на 100 км.
Цена
38 490 лева е препоръчителната цена с ДДС за България. За тези пари получавате съвършено тунингован заводски хот-хеч, при който са използвани компоненти от най-добрите (Remus, Koni, Recaro, Brembo т.н.). Предвид качествените материали в салона и типичното за OPC прецизно изпълнение при сглобката, според нас цената (не е ниска), но определено е оправдана. А и не на последно място - това е най-бързата Corsa създавана някога.
Подробни технически характеристики за стандартните Opel Corsa ТУК