Билбао, Испания. Наш екип от мястото на събитието
Подобно на повечето водещи автомобилни марки, Opel има отделен бранд за наточените си автомобили. От 16 години той се нарича Opel Performance Center (OPC) и в него се създават най-технологично съвършените, най-мощните и най-бързи модели от Рюселсхайм. Последното творение на OPC е базирано на новото поколение на субкомпактния бестселър на марката Corsa, идеологичен наследник на култовата Corsa GSI от 1988-а. Автомобилът беше представен статично преди месец в Женева, а сега от компанията проведоха първите му пътни тестове. Те се състояха в испанския град Билбао и наш екип не пропусна възможността да изпробва най-бързата Corsa за цялата история на модела. Ето и впечатленията ни
Екстериор
Построена на платформата SCCS, тази кола е изключително податлива на доработки. Именно върху това са съсредоточили усилията си експертите от OPC и са направили една доста агресивна количка, нравът на която, ако се загледа човек, си личи още по външния вид. С други думи това е вълк в овча кожа, който обаче трудно се побира в нея. Основните разлики във външността, които разкриват какво се крие под капака са хромираните и разширени въздухозаборници в предната броня, ефектният дефлектор отзад, както и впечатляващите два ауспухни накрайника. Те са дело на небезизвестната компания Remus. За почитателите и на силовия, и на оптичния тунинг не е без значение и наличието на усилените и ефектно изглеждащи спирачни супорти. Апаратите, притискащи двойно вентилираните и перфорирани дискове, са специално разработени за модела от корифеите в бранша Brembo. Особено под предните 17-цолови джанти, които са "обути" с гуми Michelin с размери 215/45 R17, се набиват на очи внушителните 308-милиметрови спирачни дискове. Картинката се завършва от ефектен заден спойлер, тип антикрило.
Интериор
Спортното излъчване, което ясно е пресъздадено върху иначе спокойната визия на Corsa, е още по-осезаемо в салона на колата. Най-голяма заслуга за това имат седалките. Те са от типа черупки и се използват в повечето състезателни автомобили. Дело са на още една световноизвестна компания, носеща името Recaro. Въпреки спортната си насоченост обаче, креслата са удобни и дори и при по-дълго пътуване не причиняват дискомфорт. Мястото за водача и пасажера до него е оптимално за подобен клас автомобили, отзад е тясно, а багажникът е символичен, но това едва ли вълнува хората, които биха си купили Corsa OPC. Много по-интересни за тях са ефектните прибори на арматурното табло, които са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Те изглеждат спортно и в същото време са доста информативни. Различни и по-спортни са и воланът, и скоростният лост. Инфоразвлекателната системата на Opel IntelliLink е отклонение от основния акцент, но заслужава да се отбележи, защото е част от допълнителното оборудване, но изключително ефектно пренася света на смартфоните на борда на Corsa OPC. В обобщение можем да кажем, че в новата Corsa OPC се чувстваш едновременно и като в спортен автомобил, и като в комфортен градски хечбек (последното важи основно за предните две места).
Двигател и ходови характеристики
280 Нм, 35 от които са налични в специален режим overboost, и 207 конски сили са показатели, които говорят сами по себе си. Все пак ще кажем, че изпълнението Corsa OPC разполага с уникално мощен предвид големината и масата на автомобила 1.6-литров турбодвигател. На пазара се предлагат и по-мощни алтернативи (Mini Cooper JCW), но субективният минус при тях е, че са изключително високотехнологични и респективно по-ненадеждни. Преките конкуренти Ford Fiesta ST и Renault Clio RS пък разполагат с мощност от 180 и 200 конски сили, съответно. По-мощният мотор на новия Opel Corsa OPC предлага много добра динамика, като в същото време е значително по-конвенционален. Що се отнася до окачването, то е снижено с 10 мм, возията е по-твърда, но за сметка на това стабилността е отлична. Кормилното управление също е по-директно. Това се усеща най-вече по тесни пътища с доста завои, каквото беше голяма част от трасето около Билбао. Основна заслуга за добрата управляемост и най-вече за липсата на сериозен крен в завоите имат специално настроените за модела амортисьори, производство на компанията Koni. Те се предлагат заедно с диференциал с повишено триене, 18-ки джанти и по-твърдо окачване, които влизат в т.нар. Performance Package. Мощният мотор, в комплект с шестстепенна механична скоростна кутия, сравнително лекото двуврато купе и уникално настроеното окачване позволяват чудеса. Новата генерация на Opel Corsa OPC може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.8 секунди. Доускорението от 80 до 120 км/ч пък става за едва 6.4 секунди, а максималната скорост на малкия хот-хеч е 230 км/ч. При това тя е много лесно достижима. Ако някой се интересува от разхода на гориво, ще кажем, че дори и при зверско натискане той няма да надхвърли 9 литра на 100 км.
Цена
38 490 лева е препоръчителната цена с ДДС за България. За тези пари получавате съвършено тунингован заводски хот-хеч, при който са използвани компоненти от най-добрите (Remus, Koni, Recaro, Brembo т.н.). Предвид качествените материали в салона и типичното за OPC прецизно изпълнение при сглобката, според нас цената (не е ниска), но определено е оправдана. А и не на последно място - това е най-бързата Corsa създавана някога.
Подробни технически характеристики за стандартните Opel Corsa ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Боклук
Максималната скорост за тези коне е меко казано смешна!
Ускорението 0 - 100 не е нищо осбено!
Опел НЕ СТАВАТ!!!!!!!!!!
Коментиран от #6
10:23 28.04.2015
2 Миро
10:25 28.04.2015
3 King
10:29 28.04.2015
4 само селяните карат TOYOTA
Коментиран от #5, #7
10:36 28.04.2015
5 Караиванов
До коментар #4 от "само селяните карат TOYOTA":
Май не си си налучкал хапчетата пич. Иначе що се отнася до опц-то, ми не е никак лошо. И като пари, и като динамика си е в рамките на нормалното за подобни горещи хечове. Фен съм му.10:39 28.04.2015
6 Filip Dimitrov
До коментар #1 от "Боклук":
Хехе поне името ти говори за теб.Корсата е супер, браво на Опел.
Коментиран от #8
10:52 28.04.2015
7 Evala
До коментар #4 от "само селяните карат TOYOTA":
Евала пич, иронията ти е страхотна. Малко са хората, които разбират и осъзнават, че опел са мега некадърници и за нищо не стават, освен да бъдат закрити като марка автомобили!!!10:53 28.04.2015
8 Боклук
До коментар #6 от "Filip Dimitrov":
Филчо, под псевдонима "боклук" визирах творението на опел!!!!10:55 28.04.2015
9 некойси
12:30 28.04.2015
10 Barziq
и неочаквано да бъдат похитени от нови собственици и после да го гледаш само на снимки ok няма проблем и подръжка която годишно да надхвърля 1500лв . Моята астра 2007 може да се каже че е евтина за подръжка икономична и здрава и има доста задоволителни екстри за тоя клас, дори и не съм се научил да ровя под капака както при някои бмв та.
Коментиран от #12
12:35 28.04.2015
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Осъзнай се
До коментар #10 от "Barziq":
Осъзнай се какви глупости плещиш! Няма по-отвратителна кола от опел, разбери го това, проумей го. Най ще си щастлив когато се отървеш от опелчето и повече никога няма да се върнеш към подобно недоразумение!13:34 28.04.2015
13 пламен
14:20 28.04.2015
14 йордан иванов
14:45 28.04.2015
15 Иво
15:19 28.04.2015
16 опелчето
16:03 28.04.2015
17 Гост
16:46 28.04.2015
18 1111
Само ще ви кажа че на 40 000км. кожата на шофьорската седалка вече беше протрита и напукана а беше и адски неудобна. Боята също не беше на нужното ниво за автомобил който струва 70 - 80 000лв. Така че си направете сами сметка за качеството и на всичко останало.
Коментиран от #20, #21, #32
17:31 28.04.2015
19 Милена
Коментиран от #28
17:33 28.04.2015
20 Opel
До коментар #18 от "1111":
Да колега, съгласен съм с теб, цял ден повтарям че опелите НЕ СТАВАТ, ама е пълно с промити мозъци и мислене в стил Бай Ганьо......Коментиран от #22
17:41 28.04.2015
21 Дудук
До коментар #18 от "1111":
Няма и не е имало такава Инсигниа OPC 270к.с.! OPC e 325 коня 4x4. Нещо със спойлери на OPC си карал. 2.0 Turbo примерно.18:41 28.04.2015
22 ДОКТОРА
До коментар #20 от "Opel":
Можеш да ходиш да подстригваш костенурки..............!!! ГОуЕМ си разбирач...........ахахахахаха...19:21 28.04.2015
23 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
Коментиран от #24, #26
19:59 28.04.2015
24 Hlopel
До коментар #23 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":
Дааа, именно за това готините хора НИКОГА не карат опел!!!!!!!!Коментиран от #25
20:23 28.04.2015
25 Shmeker
До коментар #24 от "Hlopel":
И що? Доста са готини опелите, поне новите. А и са практични и смислени.20:30 28.04.2015
26 Shmeker
До коментар #23 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":
Старите немски бегачки също са си сила, ся тва че си видял някаква неподдържана и измършавяла не ги прави лоши коли.Коментиран от #29
20:50 28.04.2015
27 аа
21:13 28.04.2015
28 199
До коментар #19 от "Милена":
стани ми гадже и ме повози малко,после аз теб21:19 28.04.2015
29 миседниш накура
До коментар #26 от "Shmeker":
опел имаха един модел в края на 60 до към средата на 70-с две врати фастбек-много красива и здрава кола....та ако някой има такава за продаване....ама не някви цифри дето не съществуватКоментиран от #31
21:24 28.04.2015
30 Shmeker
21:38 28.04.2015
31 Shmeker
До коментар #29 от "миседниш накура":
Manta, GT, Monza... може би.22:15 28.04.2015
32 опц
До коментар #18 от "1111":
Аз карам вектра опц на 8г и 112хил с кожено рекаро и не е мръднало. Някой голям мърляч е съсипал тая нова кожа. А и 270кс ОПЦ няма. Нещо друго е било23:27 28.04.2015
33 Гост
И като се събуди сутринта, чаршафа омотан около шията и целия в пот от кеф, а?
08:43 29.04.2015
34 Гост
Коментиран от #35
08:46 29.04.2015
35 Shmeker
До коментар #34 от "Гост":
Е то от край време е така. Това не пречи да направят здрава и надеждна кола ако искат.09:48 29.04.2015
36 Гост
Корсата ми харесва. Динамичните и характеристики са една идея по-добри от тези на пряката й конкуренция. Все пак това е кола за тесен кръг клиенти и 99.99999999 процента от писачите тук никога няма да си купят такава.
Коментиран от #37, #38
10:37 29.04.2015
37 тунинг фен
До коментар #36 от "Гост":
Новите Опел са доста приятно изглеждащи автомобили, неоспорим факт! Издръжливи, непретенциозни, с достъпна поддръжка. Все пак, не си прав - 20 хил. евро за нова кола не е сума, която да не може да се отдели от 99.99% от драскачите! Предполагам, максимум 5% не биха могли да си я купят нова!13:48 29.04.2015
38 Shmeker
До коментар #36 от "Гост":
Така е прав си!08:22 30.04.2015
39 Георги
12:27 01.05.2015
40 Георги
12:28 01.05.2015