ТЕМА: Тест драйв

Тест на най-бързата Corsa, създавана някога

Публикувана: 28 Април, 2015 10:12
40 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 23639

Билбао, Испания. Наш екип от мястото на събитието

Подобно на повечето водещи автомобилни марки, Opel има отделен бранд за наточените си автомобили. От 16 години той се нарича Opel Performance Center (OPC) и в него се създават най-технологично съвършените, най-мощните и най-бързи модели от Рюселсхайм. Последното творение на OPC е базирано на новото поколение на субкомпактния бестселър на марката Corsa, идеологичен наследник на култовата Corsa GSI от 1988-а. Автомобилът беше представен статично преди месец в Женева, а сега от компанията проведоха първите му пътни тестове. Те се състояха в испанския град Билбао и наш екип не пропусна възможността да изпробва най-бързата Corsa за цялата история на модела. Ето и впечатленията ни

Екстериор

Построена на платформата SCCS, тази кола е изключително податлива на доработки. Именно върху това са съсредоточили усилията си експертите от OPC и са направили една доста агресивна количка, нравът на която, ако се загледа човек, си личи още по външния вид. С други думи това е вълк в овча кожа, който обаче трудно се побира в нея. Основните разлики във външността, които разкриват какво се крие под капака са хромираните и разширени въздухозаборници в предната броня, ефектният дефлектор отзад, както и впечатляващите два ауспухни накрайника. Те са дело на небезизвестната компания Remus. За почитателите и на силовия, и на оптичния тунинг не е без значение и наличието на усилените и ефектно изглеждащи спирачни супорти. Апаратите, притискащи двойно вентилираните и перфорирани дискове, са специално разработени за модела от корифеите в бранша Brembo. Особено под предните 17-цолови джанти, които са "обути" с гуми Michelin с размери 215/45 R17, се набиват на очи внушителните 308-милиметрови спирачни дискове. Картинката се завършва от ефектен заден спойлер, тип антикрило.

Интериор

Спортното излъчване, което ясно е пресъздадено върху иначе спокойната визия на Corsa, е още по-осезаемо в салона на колата. Най-голяма заслуга за това имат седалките. Те са от типа черупки и се използват в повечето състезателни автомобили. Дело са на още една световноизвестна компания, носеща името Recaro. Въпреки спортната си насоченост обаче, креслата са удобни и дори и при по-дълго пътуване не причиняват дискомфорт. Мястото за водача и пасажера до него е оптимално за подобен клас автомобили, отзад е тясно, а багажникът е символичен, но това едва ли вълнува хората, които биха си купили Corsa OPC. Много по-интересни за тях са ефектните прибори на арматурното табло, които са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Те изглеждат спортно и в същото време са доста информативни. Различни и по-спортни са и воланът, и скоростният лост. Инфоразвлекателната системата на Opel IntelliLink е отклонение от основния акцент, но заслужава да се отбележи, защото е част от допълнителното оборудване, но изключително ефектно пренася света на смартфоните на борда на Corsa OPC. В обобщение можем да кажем, че в новата Corsa OPC се чувстваш едновременно и като в спортен автомобил, и като в комфортен градски хечбек (последното важи основно за предните две места).

Двигател и ходови характеристики

280 Нм, 35 от които са налични в специален режим overboost, и 207 конски сили са показатели, които говорят сами по себе си. Все пак ще кажем, че изпълнението Corsa OPC разполага с уникално мощен предвид големината и масата на автомобила 1.6-литров турбодвигател. На пазара се предлагат и по-мощни алтернативи (Mini Cooper JCW), но субективният минус при тях е, че са изключително високотехнологични и респективно по-ненадеждни. Преките конкуренти Ford Fiesta ST и Renault Clio RS пък разполагат с мощност от 180 и 200 конски сили, съответно. По-мощният мотор на новия Opel Corsa OPC предлага много добра динамика, като в същото време е значително по-конвенционален. Що се отнася до окачването, то е снижено с 10 мм, возията е по-твърда, но за сметка на това стабилността е отлична. Кормилното управление също е по-директно. Това се усеща най-вече по тесни пътища с доста завои, каквото беше голяма част от трасето около Билбао. Основна заслуга за добрата управляемост и най-вече за липсата на сериозен крен в завоите имат специално настроените за модела амортисьори, производство на компанията Koni. Те се предлагат заедно с диференциал с повишено триене, 18-ки джанти и по-твърдо окачване, които влизат в т.нар. Performance Package. Мощният мотор, в комплект с шестстепенна механична скоростна кутия, сравнително лекото двуврато купе и уникално настроеното окачване позволяват чудеса. Новата генерация на Opel Corsa OPC може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.8 секунди. Доускорението от 80 до 120 км/ч пък става за едва 6.4 секунди, а максималната скорост на малкия хот-хеч е 230 км/ч. При това тя е много лесно достижима. Ако някой се интересува от разхода на гориво, ще кажем, че дори и при зверско натискане той няма да надхвърли 9 литра на 100 км.

Цена

38 490 лева е препоръчителната цена с ДДС за България. За тези пари получавате съвършено тунингован заводски хот-хеч, при който са използвани компоненти от най-добрите (Remus, Koni, Recaro, Brembo т.н.). Предвид качествените материали в салона и типичното за OPC прецизно изпълнение при сглобката, според нас цената (не е ниска), но определено е оправдана. А и не на последно място - това е най-бързата Corsa създавана някога.

 

Подробни технически характеристики за стандартните Opel Corsa  ТУК

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Волен Сидеров
Лидерът на Атака коментира в парламента номинирането на Меглена Кунева за министър на образованието:
Тя е стар кадър на ЦК на БКП. Ако я попитате ще има готовност и за генсек на ООН, и за ЮНЕСКО, и за асамблея „Знаме на мира”, и за Главното мюфтийство."

Още бисери