Повечето тестове на семейни коли с голям багажник се провеждат на изцяло асфалтирани пътища. Не така обаче стои въпросът с новата пета генерация на Subaru Outback - автомобил, който освен с голям багажник впечатлява с уникален за този клас клиренс и с прословутото за марката постоянно 4х4 задвижване. Новата генерация е вече на родна земя, а екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест драйв. Той обаче протече по-малко по-различен начин - успяхме да слезем за кратко от асфалта. Ето и първоначалните ни впечатления за автомобила.
Екстериор
След смяната на поколението Outback е станал с 25 мм по-дълъг, с 20 мм по-широк и с 10 мм по-висок. Междуосието е оставено без промяна и отново е 2 745 мм. Това, с което впечатлява новият Outback, обаче не са габаритите, а променената визия. Корекциите не са радикални, фирменият стил е запазен, но въпреки това колата изглежда значително по-модерно. Въпреки сериозния клиренс от 200 мм, колата изглежда като стилно комби. Като цяло японците от Fuji Heavy Industries са се справили сравнително добре с иначе трудната за тях задача да направят автомобил, който да допадне на претенциозния европейски вкус.
Интериор
Промените в салона се виждат от пръв поглед. Материалите са по-качествени, оборудването е по-богато, а просторът е по-голям. Наличните екстри като иновационната мултимедия Starlink и тем подобни, също допринасят за задоволителното усещане. Уредите са информативни, седалките удобни, а мястото за краката на водача и пасажерите - предостатъчно. Като цяло в салона японците са се опитали да пресъздадат усещане за един автомобил, силно доближаващ се до т.нар. премиум клас. И трябва без притеснение да кажем, че са успели. Съчетали са идеално функционалност и лукс.
Двигател и ходови характеристики
Японците много се гордеят с иновационната система EyeSight V. Това е т.нар. предотвратяваща технология за безопасност, която се базира на информацията от две камери, разположени в горната част на ветроупорното стъкло. Тя обаче не е нещо невиждано и за това ще обърнем повече внимание на боксер двигателите и 4х4 системата. Агрегатите са два - бензинов и дизелов. Първият е с обем 2.5 литра, а нафтовата алтернатива е двулитрова. Според нас оптималният вариант е дизеловият. Опозитният двигател е с много нисък център на тежестта, заради което колата е изключително стабилна в завои въпреки големия клиренс.
Дизелът е и сравнително икономичен и в същото време динамичен, като за разкриване на пълните му възможности пречи единствено недотам удачната скоростна кутия. Тя е от типа Continuously Variable Transmission. Безстепенната CVT Lineartronic кутия имитира сравнително добре автоматик, но леко спъва колата. Това е и единствената по-сериозна забележка към модела. Скоростната кутия обаче не влияе на отличното представяне на 4х4 системата. И четирите колела на Outback "гребат" в съотношение 60:40 в полза на предния мост, което се запазва дори и при движение по сух асфалт.
При нужда "умната" електроника може да прехвърли през многодисковата муфа до 80% от тягата на предния или на задния мост. Системата предвижда и т.нар. X-Mode режим, който е предназначен за пресечена местност. Той пренастройва двигателя, вариатора и стабилизиращата система, като ги прави пригодни за места, където път почти няма. След като преминахме през доста приличен по сложност терен, можем да потвърдим становището, че и новото Subaru Outback се нарежда сред най-проходимите автомобили в сегмента. Иначе на асфалт Outback се държи не по-лошо от немските премиум универсали от средния клас. Там нямаме никакви забележки.
Цена
Тя не е от най-ниските, но има и доста по-скъпи алтернативи. Ако ви допада новата външност на Outback, искате високопроходимо комби с просторен салон и практичен багажник с обем 559 литра, обърнете внимание на ТТ данните и цените на модификациите.